Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Pricis så var det eftersom SD var 100% säker på att han inte vill ha LW som annat än KK.
Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 147-148.
Hur är det annars?
L: Lite lustigt just i kväll
På vilket sätt?
Känner mig orolig i själen över att S kommer hem i morgon
Längtat så mycket. Rädd för hur det ska bli när han verkligen kommer hem Han har haft en fantastisk resa, roligt med familjen. Skrev senast igår att han "Älskar Hanna, vill dela livet med henne" Har samtidigt också visat mycket tydligt att han längtar efter mig Vet inte vad jag ska tro om hur det blir.
De har ju sex timmars jetlag, även om resan säkert tar på dem (barn och fru, de är ju så SVAGA!), så lär de kanske inte lägga sig förrän assent
J: Skrev han så till dig ... om henne?
Och då lär han knappast säga till henne att han går ut när de är vakna
Ja
Han säger det då och då. Inte ofta, men några gånger
"Vill vara tydlig"
Jag har slutat kommentera
På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom. Tror han har två skäl att säga så:
J: Som om han inte bär något ansvar för eran relation - han har ju varit 'rak' mot dig hela tiden ... 'öppet lekt med dina känslor' är ju ett annat sätt att se det på ...
L: 1. Han skulle inte uthärda att visa världen hur han verkligen ser på mig, det skulle bli så uppenbart att han hela tiden haft såna känslor och en sån bild av sig själv KAN han inte visa upp, det förintar hans bild som SNällStefan - som han hatar, men lever av
J: Det låter ju helt skruvat - varför ligger han då med dig nu ... om han inte skulle göra det om han inte var med henne ...
L: 2. Han gör stora ansträngningar för att inte (i alla fall uttalat) invagga mig i några falska förhoppningar. Både för att jag inte ska bli besviken, men kanske allra mest för att själv slippa hantera det och framstå som en svikare
----------------------
Notera hur oerhört viktigt det är för Lena i varenda chatt att upprätthålla myten att SD vill ha henne och tom, ljuger om att SD skulle vilja ha henne om HD slänger ut honom. Precis det SD sagt han INTE skulle göra. Den bild av relationen hon förmedlade till den vilseförda gruppen "lyssnarna" är mytomanisk.
Och det fastän hon själv skriver att SD flera gånger sagt "att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner"
Lena duperade sin omgivning med en sanning som bara var hennes egen. Hennes utopiska dröm om kärleken med SD. I chattarna läser man lätt av mognaden hos dom som gjorde henne björntjänsten att upprätthålla hennes dröm.
Sanningen är att LW var så sårig av att bli avvisad att hon vägrade inse vad 100% betyder.
Förutom att Åkl utsiktslösa harvande efter att binda honom vid mordet så är genusmotivet att Lena blev mördad eftersom hon ville lämna en svartsjuk så tokigt att man tar sig för pannan.
Ni vet den febrilt nerfilade fyrkantiga klossen som ändå inte passar i det runda hålet.
Jag känner en kvinna IRL som är precis som
LW. Jag ser rakt igenom hennes manipulationer.
Jag tror att det är därför det är så lätt för mig
att genomskåda LW.
Narcissistiska, som tror att hela världen kretsar
kring dem. Respekterar inte andra människors
fria viljor. Hjärntvättar sig själva med sina
önskedrömmar.
Citat:
"Älskar Hanna, vill dela livet med henne"
Citat:
På slutet har han också sagt ett par gånger att han oavsett om det skulle ta slut mellan dem så är han "100% ointresserad av att försöka få ihop det med mig, vi är vänner". Ganska säker på att han skulle vilja motsatsen om hon nu slängde ut honom
Hur mycket tydligare skulle han kunna vara?
Men LW vägrade ju att ta en "nej".
Hon kunde inte fatta att det fanns någon som
inte ville ha henne. Och när hon till sist var
tvungen att inse det, efter att HD flyttat och
SD inte ville ha henne (precis som han sagt),
så skulle hon hämnas. För så fick ingen göra
mot henne, ostraffat.
Om SD är GM så tror jag motivet ligger där.
Att hon gav sig på HD när hon sökte hämnd.
SD måste ha varit livrädd för att hon skulle
knäcka HD så att hon blev sjuk igen eller
t.o.m. begick självmord. Ingeting han sa och
gjorde hjälpte eftersom LW vägrade att
acceptera att hon blivit behandlad som en
"bajstrasa".