Citat:
Ursprungligen postat av
GhostofStig
Ändrade lite stavfel mm. Glömmer bort att korrektur läsa mina inlägg ibland.
Akta dig Davy, nu kommer du att bli anklagad för att tillhöra SE-förnekarna och ryggdunkarklubben.
Tyvärr finns ett hat från de som naglat sig fast vid att Skandiamannen är GM mot de som öppet vill debattera detta här i tråden.
Jag trodde faktiskt att ett forum var till för debatt inte bara för att göra tråden till en ekokammare för sina egna tankar.
Något jag märkt av från SE-anförarna är att de inte sakligt vill debattera och är snarstuckna om någon sticker hål i deras osmakligt svaga hypotes om att Skandiamannen är GM.
Istället kommer hat och personliga angrepp som att kvalitén på inlägget är lägre än lågt.
Jag önskar istället att SE-anhängarna för fram sakliga argument och motargument varför Skandiamannen är/inte är GM.
1) Mordvapnet?
2) Hur nagla fast Skandiamannen med en revolver 23:21 i hörnet?
3) Ge exempel på trovärdiga vittnen som entydigt kan peka ut Skandiamannen som GM.
4) Motiv?
5) Förklara varför Skandiamannen sökte kontakt med polis och media?
6) Hur tog Skandiamannen sig tillbaka till Skandia 23.40?
7) Förklara bort att han inte luktade starkt av krut när han klev in på Skandia igen?
8) Bevis för kopplingar till AGAG, Stay Behind, Contras och EAP?
9) Var tog mordvapnet vägen?
10) Hur visste Skandiamannen att det var LOP?
11) Hur kunde LP peka ut CP och inte Skandiamannen?
12) Varför har ingen beskrivit ett signalement som passar in på Skandiamannen?
Stickad mössa, vältränad (snygg kropp enligt ett vittne) , 30-40 år?
13) Vapenvana? Hade Skandiamannen rört ett vapen efter sin tid i lumpen?
14) Om nu Skandiamannen var delaktig i en konspiration hur kunde de andra låta honom kontakta polis och media? Han borde ha städats undan av sina konspirationsbröder som en säkerhetsrisk?
15) Känner ni inte alls att detta är CP 2.0 på något sätt alls? Ni får ingen magkänsla efter presskonferensen att det är samma historia igen men med en ny huvudperson. Jag tycker mig se en alltför slående likhet med haveriet kring CP.
Privatspanare, Tidningar och TV vill slå mynt av detta. Ingen granskande journalism. De sväljer ännu en gång en tunn soppa liknande den kring CP utan att tveka och tvivla och göra sitt jobb. Allt för att tjäna sig en slant.
Nu dags för att få lite svar med kvalité av er SE-förespråkare och jag undanber mig hat och personliga påhopp. Tack.
Hej, som du säkerligen redan vet så är jag en av dem som förespråkar SE som skäligen misstänkt.. inte bortom all rimligt tvivel GM.
Jag kommer runt SE ”konstigheter” om jag utgår ifrån SE’s egna scenario.. en GM som utför dådet i förhastat affekt, dvs det var aldrig planerat att verkligen skjuta Palme.
Då får jag bl a ihop varför SE beger sig tillbaka till Skandia; alternativet att springa hem är i min värld ett sämre alternativ..han ju vet att väktarna säkerligen skulle misstänka något när en beskrivning av GM kommer fram.
Jag får även ihop hans något märkliga promenad till mordplatsen; jämför detta med IM’s vittnesmål om hur GM kommer till dekorima, som påstår att GM släntrar in mot dekorimas skyltfönster. Samt så har IM en aning om nåt som sker vid reklampelaren men som han inte kan få fram i minnet.
Slumpen? gör ju då att SE, just i höjd med reklampelaren sneddar han in mot skyltfönstret för att kolla klockan.. beaktat att han nyligen har stämplat ut, samt att han enbart gått 30m?...
Kan det möjligen vara så att SE vill föregå ev utpekningar innan mordplatsen? Kanske vet han att något sker vid reklampelaren som skulle kunna ha väckt uppmärksamhet?
Vare sig jag eller KP kan bevisa något eller ens placera ett vapen i SE’s hand. Men att SE inte skulle kunna ha ett vapen går ju inte att helt utesluta..
Gällande samtalets tid med väktaren efter utstämplingen; detta är ju något som vi aldrig heller kan få klart.. ”ett par minuter” kan i min värld vara så kort som 15s-30 sek beaktat att väktaren säger detta i förhör som utförs rätt så lång tid.
ja.. i min värld så är SE misstänkt utifrån hans egna scenario och hans egna vittnesmål.