2020-07-17, 18:19
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhostofStig
Det är pudelns kärna.

Hur få Skandiamannen till Dekorimahörnet?
Hur kom han tillbaka till Skandias entré ca 23.40?

Skotten sköta ca 23:21:20.

Skandiamannen stämplade ut 23:19 - 23:20 och småpratade en stund med väktarna vid receptionen en stund, klev ut genom entrén ca 23:22.

Inget vittne såg någon som 23:19 - 23.21 som gick bakom LOP utan GM befanns sig en stund innan vid hörnet av Dekorima.

Då borde NF eller AB sett någon gå strax bakom LOP eller förbi LOP tidigare.

Använde Skandiamannen en teleportör?

1) för att komma till Dekorimahörnet innan 23:21
2) för att komma till Skandias entré 23.40

Jag förstår att KP skulle velat förhöra Skandiamannen mer utförligt.

Men när man inte kunnat binda Skandiamannen via skjutprov, DNA eller säkra vittnesuppgifter så återstår det för PU att göra en CP-manöver igen.

Plocka ut det som halvdant kan passa in i en hypotes och sedan stryka över det med svarttuschpenna som motsäger hypotesen.

Inget vittne pekar ut Skandiamannen.

Inte LJ eller YN.

Inte heller man lyckats med försöket att knyta Skandiamannen till någon konspirationsgruppering öht.

Finns inget i Skandiamannens förflutna som talar för att han samröre med grupperingar med b
våldskapital inte heller har han utfört våldsdåd.

Hade Skandiamannen ens avfyrat ett skjutvapen efter sin tid på Militärens "materialverk" (om ens då).

Det har noterats att han var medlem i en skytteförening under den tiden.
Men var han aktiv?

Jag är och har varit med i olika föreningar som arbetsgivare stödjer genom jobbet med medlemskap men aldrig deltagit aktivt utan varit mer av stödmedlem, dels för att det handlat om en liten summa, är för ett god ändamål och slippa tjat och frågor om man vill vara med.

Kan Skandiamannen ha varit bara en stödmedlem?

Enligt andra i tråden kunde Skandiamannens exfru visa upp foton från skidresan till Idre. Så han sköt OP och åkte på skidresa till Idre i lugna ro.

Sedan till Skandiamannens övertid. Han jobbade ofta över.
Dels för att han var långsammare och lite av en perfektionist. Samt att han fick utnyttja kontoret till att göra fritidsjobb där.
Några har kommenterat hans övertidstimmar, troligtvis hade han månadslön eller så specifierade han jobbtimmar och övrig tid.

Ingen teknisk bevisning.
Inga vittnen som kan nagla fast Skandiamannen med en revolver i handen i korsningen på Sveavägen/Tunnelgatan 23:21

Skandiamannen sökte kontakt med polis och media för att göra det känt att han var på mordplatsen (strax efter). Tydligen överdrev han sin insats och vem har inte gjort sig skyldig till det.

Har kollegor och bekanta som överdrivit historier om hur de festat med kändisar och liknande. De kanske såg tex Magnus Uggla på en privatfest men när de berättar om det så var drack de öl i armkrok. Eller alla de som överdriver sin idrottskarriär, "hade jag inte haft dåliga knän hade jag spelat i Hammarbys A-lag" och liknande har jag hört hur många gånger som helst.
Majoriteten överdriver gärna om händelser för att strö lite glitter över sitt liv och vara lite mer spännande än vad egentligen är.

Att Skandiamannen var ett sent vittne till MOP var en stor händelse i hans liv.
Kanske det mest spännande som hände honom.

Skandiamannen är inte GM som söks trots han kanske lite udda beteende efter MOP.

Här passar en höna av en fjäder.

Lite udda, var där och då blir han GM för att man inte hittar den som i verkligheten tryckte på avtryckaren där i hörnet kl 23:21 den 28 februari 1986 en blåsig och kall fredagskväll.

Mycket bra beskrivet.

Och KP:s svar/motargument på allt detta är: "Men vi kan inte komma runt honom."

Sveriges åklagaräss. Tjena...
Citera
2020-07-17, 18:20
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det jag ännu inte förstår är varför TP/Filter så öppet anklagar KP för lagbrott. Alltså lämna ut sekretessbelagda handlingar. Och öppet redovisar att TP och KP/PU samarbetade som likvärdiga parter. Där man diskuterade hur man skulle fortsätta enligt Guldspadevinnarens egna ord. Som ledde fram till Palmerumsbanden. Som sedan Thomas fick ut ett utdrag ur. Fortfarande enligt sina egna ord.

Det verkar som man vill ''döda'' honom efteråt om du förstår vad jag menar. Trots att TP fick sin vilja fram och sina önskemål uppfyllda. Varför?

Ja jag såg att du funderade kring detta tidigare.

Min tanke är att TP i sin iver att verka duktig inte förstår konsekvenserna av det han säger. Tror inte juridik är hans ämne, ej heller logik.

Att sänka KP är det sista han ska göra. Då sitter han ju med endast lankor på hand.

Hans tafatta försök - ohederliga så det räcker och blir över - att nita SE visar vad slags person han är.

En gladlynt kille som famlar runt i ett sammanhang han inte förstår. Vägd men befunnen för lätt.
Citera
2020-07-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Karla är förekommande i flera böcker.

JLC är en lysande författare. Men en tvättäkta vänsterromantiker.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/e8B4V9/olof-palmes-arv-fors-vidare-av-john-le-carre

Förstår inte vad detta har med mordet på Palme att göra.

Var inte Smiley = Olof Palme enligt någon i tråden?
Citera
2020-07-17, 18:26
Medlem
Davys avatar
Citat:
Var inte Smiley = Olof Palme enligt någon i tråden?

Ja, enligt AltarNigri.
Ska tydligen vara ett bevis för att KGB mörda Palme. Nåt sånt.

Hänger inte med i alla tankevurpor där. Tycker man kan släppa le Carre gällande MOP utan att ligga sömnlös.
Citera
2020-07-17, 18:40
Medlem
Rätt intressant vinkel och tankegång kring det hela.

Intervju med privatutredaren Erik Engström
Citera
2020-07-17, 18:46
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Rätta mig om jag har fel, men sa inte LJ i hovrätten att han gömde sig bakom presenningen där innan han sprang efter GM? Då borde han väl ha sett om det fanns någon där. Med tanke på hans kroppsstorlek (164 cm) så kanske han blev lite rund om fötterna efter två glas portvin, har för mig att alkoholhalten ligger runt 20%.

Det står ingenting om det i förhören med LJ. Den enda presenningen han tittat bakom är den uppe på David Bagares gata där han tyckte sig se någon försvinna mellan två bilar.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-07-17 kl. 19:06.
Citera
2020-07-17, 18:53
Medlem
Citat:
Mycket bra beskrivet.

Och KP:s svar/motargument på allt detta är: "Men vi kan inte komma runt honom."

Sveriges åklagaräss. Tjena...

Ändrade lite stavfel mm. Glömmer bort att korrektur läsa mina inlägg ibland.

Akta dig Davy, nu kommer du att bli anklagad för att tillhöra SE-förnekarna och ryggdunkarklubben.

Tyvärr finns ett hat från de som naglat sig fast vid att Skandiamannen är GM mot de som öppet vill debattera detta här i tråden.

Jag trodde faktiskt att ett forum var till för debatt inte bara för att göra tråden till en ekokammare för sina egna tankar.

Något jag märkt av från SE-anförarna är att de inte sakligt vill debattera och är snarstuckna om någon sticker hål i deras osmakligt svaga hypotes om att Skandiamannen är GM.

Istället kommer hat och personliga angrepp som att kvalitén på inlägget är lägre än lågt.

Jag önskar istället att SE-anhängarna för fram sakliga argument och motargument varför Skandiamannen är/inte är GM.

1) Mordvapnet?

2) Hur nagla fast Skandiamannen med en revolver 23:21 i hörnet?

3) Ge exempel på trovärdiga vittnen som entydigt kan peka ut Skandiamannen som GM.

4) Motiv?

5) Förklara varför Skandiamannen sökte kontakt med polis och media?

6) Hur tog Skandiamannen sig tillbaka till Skandia 23.40?

7) Förklara bort att han inte luktade starkt av krut när han klev in på Skandia igen?

8) Bevis för kopplingar till AGAG, Stay Behind, Contras och EAP?

9) Var tog mordvapnet vägen?

10) Hur visste Skandiamannen att det var LOP?

11) Hur kunde LP peka ut CP och inte Skandiamannen?

12) Varför har ingen beskrivit ett signalement som passar in på Skandiamannen?
Stickad mössa, vältränad (snygg kropp enligt ett vittne) , 30-40 år?

13) Vapenvana? Hade Skandiamannen rört ett vapen efter sin tid i lumpen?

14) Om nu Skandiamannen var delaktig i en konspiration hur kunde de andra låta honom kontakta polis och media? Han borde ha städats undan av sina konspirationsbröder som en säkerhetsrisk?

15) Känner ni inte alls att detta är CP 2.0 på något sätt alls? Ni får ingen magkänsla efter presskonferensen att det är samma historia igen men med en ny huvudperson. Jag tycker mig se en alltför slående likhet med haveriet kring CP.

Privatspanare, Tidningar och TV vill slå mynt av detta. Ingen granskande journalism. De sväljer ännu en gång en tunn soppa liknande den kring CP utan att tveka och tvivla och göra sitt jobb. Allt för att tjäna sig en slant.

Nu dags för att få lite svar med kvalité av er SE-förespråkare och jag undanber mig hat och personliga påhopp. Tack.
Senast redigerad av GhostofStig 2020-07-17 kl. 19:11.
Citera
2020-07-17, 19:14
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ändrade lite stavfel mm. Glömmer att korrektur läsa det.

Akta dig, nu kommer du att bli anklagad för att tillhöra SE-förnekarna och ryggdunkarklubben.

Tyvärr finns ett hat från de som naglat sig fast vid att Skandiamannen är GM mot de som öppet vill debattera detta här i tråden.

Jag trodde faktiskt att ett forum var till för debatt inte bara för att göra tråden till en ekokammare för sina egna tankar.

Något jag märkt av från SE-anförarna är att de inte sakligt vill debattera och är snarstuckna om någon sticker hål i deras osmakligt svaga hypotes om att Skandiamannen är GM.

Istället kommer hat och personliga angrepp som att kvalitén på inlägget är lägre än lågt.

Jag önskar istället att SE-anhängarna för fram sakliga argument och motargument varför Skandiamannen är en trolig GM.

1) Mordvapnet?
2) Hur nagla fast Skandiamannen med en revolver 23:21 i hörnet?
3) Ge exempel på trovärdiga vittnen som entydigt kan peka ut Skandiamannen som GM.
4) Motiv?
5) Förklara att Skandiamannen sökte kontakt med polis och media
6) Hur tog Skandiamannen sig tillbaka till Skandia 23.40?
7) Förklara bort att han inte luktade starkt av krut när han klev in på Skandia igen?
8) Bevis för kopplingar till AGAG, Stay Behind, Contras och EAP?
9) Var tog mordvapnet vägen?
10) Hur visste Skandiamannen att det var LOP?
11) Hur kunde LP peka ut CP och inte Skandiamannen?
12) Varför har ingen beskrivit ett signalement som passar in på Skandiamannen?
Stickad mössa, vältränad (snygg kropp enligt ett vittne) , 30-40 år.
13) Vapenvana? Hade Skandiamannen rört ett vapen efter sin tid i lumpen?
14) Om nu Skandiamannen var delaktig i en konspiration hur kunde de andra låta honom kontakta polis och media? Han borde ha städats undan sina konspirationsbröder som en säkerhetsrisk?
15) Känner ni inte alls att detta är CP 2.0 på något sätt alls? Ni får ingen magkänsla efter presskonferensen att det är samma historia igen men med en ny huvudperson. Jag tycker mig se en alltför slående likhet med haveriet kring CP. Privatspanare, Tidningar och TV vill slå mynt av detta. Ingen granskande journalism. De sväljer ännu en gång en tunn soppa som CP utan att tveka och tvivla och göra sitt jobb.

Nu dags för att få lite svar med kvalité undanber mig hat och personliga påhopp.

Ja, svårt att ändra sig när man väl bestämt sig.

Vad är KP:s svar på dina frågor? Nåt sånt här kanske:

1) Han måste haft ett vapen pga att han sköt Palme.
2) Ingen har sett SE där vid den tidpunkten vilket indikerar att han är mördaren.
3) YN nämner rock och bögslunga. Precis som SE. Andra nämner lågskor, vilket bara kan betyda SE som kom från kontoret.
4) Primärt: han var moderat och drevs därför av ett starkt hat mot Palme. Sekundärt: han kände sig misslyckad och ville göra något stort.
5) Visar på att han var GM för att det är ett typiskt beteende hos mördare.
6) Han gick eller småsprang. Vilken väg är oviktigt.
7) Det blåser en del och därför hade inte krutröken fastnat.
8) Det finns inga bevis för det vilket indikerar hur pass avancerad konspirationen var med SE och SB.
9) SE dumpade det på vägen upp till Idre. Att han åkte dit direkt efter mordet är ett starkt indicium för detta.
10) Han såg dom på nära håll utanför Grand när han var ute och åt middag. Vilket också är ett bevis. Varför skulle han ut och äta middag?
11) Hon var chockad och såg endast CP som var i närheten i ett tjackärende. SE hade då redan avvikit.
12) Alla vittnesuppgifter går isär så det betyder ingenting.
13) Han var en duktig skytt i det militära. Sånt sitter kvar livet ut.
14) De visste ju vilken enorm kapacitet SE besatte att kunna dupera och hålla käften. De litade till 100% på honom.
15) Nej, finns ingen likhet med CP. Det berodde på Lisbeth Palme och Ölvebro. Nu har Sveriges bästa åklagare utrett detta och kommit fram till SE. Stor skillnad.

Bra va? Det här luktar fällande dom....
Senast redigerad av Davy 2020-07-17 kl. 19:18.
Citera
2020-07-17, 19:45
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Det är pudelns kärna.

Hur få Skandiamannen till Dekorimahörnet?
Hur kom han tillbaka till Skandias entré ca 23.40?

Skotten sköts ca klockan 23:21:20.

Skandiamannen stämplade ut 23:19 - 23:20 och småpratade en stund med väktarna vid receptionen en stund, klev ut genom entrén ca 23:22.

Inget vittne såg någon som 23:19 - 23.21 som gick bakom LOP utan GM befanns sig en stund innan vid hörnet av Dekorima.

Då borde NF eller AB sett någon gå strax bakom LOP eller förbi LOP tidigare.

Använde Skandiamannen en teleportör?

1) för att komma till Dekorimahörnet innan 23:21
2) för att komma till Skandias entré 23.40

Jag förstår att KP skulle velat förhöra Skandiamannen mer utförligt.

Men när man inte kunnat binda Skandiamannen via skjutprov, DNA eller säkra vittnesuppgifter så återstår det för PU att göra en CP-manöver igen det vill säga: Plocka ut det som halvdant kan passa in i en hypotes och sedan stryka över det med svarttuschpenna som motsäger hypotesen.

Inget vittne pekar entydigt ut Skandiamannen som GM.

Inte LJ eller YN.

Inte heller har man lyckats med försöket att knyta Skandiamannen till någon konspirationsgruppering öht.

Finns inget i Skandiamannens förflutna som talar för att han haft samröre med grupperingar med våldskapital, inte heller har han utfört våldsdåd.

Hade Skandiamannen ens avfyrat ett skjutvapen efter sin tid på Militärens "materialverk" (om ens då)?

Det har noterats att han var medlem i en skytteförening under den tiden.
Men var han aktiv?

Jag är och har varit med i olika föreningar som arbetsgivare stödjer genom jobbet med medlemskap men aldrig deltagit aktivt utan varit mer av stödmedlem, dels för att det handlat om en liten summa, är för ett gott ändamål och slippa tjat och frågor om man vill vara med.

Kan Skandiamannen ha varit bara en stödmedlem?

Enligt andra i tråden kunde Skandiamannens exfru visa upp foton från skidresan till Idre. Så han sköt OP och åkte på skidresa till Idre i lugna ro?

Sedan till Skandiamannens övertid. Han jobbade ofta över.
Dels för att han var långsammare och lite av en perfektionist. Samt att han fick utnyttja kontoret till att göra fritidsjobb där.
Några har kommenterat hans övertidstimmar, troligtvis hade han månadslön eller så specifierade han jobbtimmar och övrig tid.

Ingen teknisk bevisning.
Inga vittnen som kan nagla fast Skandiamannen med en revolver i handen i korsningen på Sveavägen/Tunnelgatan 23:21

Skandiamannen sökte kontakt med polis och media för att göra det känt att han var på mordplatsen (strax efter). Tydligen överdrev han sin insats och vem har inte gjort sig skyldig till det?

Har kollegor och bekanta som överdrivit historier om hur de festat med kändisar och liknande. De kanske såg tex Magnus Uggla på en privatfest men när de berättar om det så drack de öl i armkrok. Eller alla de som överdriver sin "idrottskarriär" , "hade jag inte haft dåliga knän hade jag spelat i Hammarbys A-lag" och liknande har jag hört hur många gånger som helst.
Majoriteten överdriver gärna om händelser för att strö lite glitter över sitt liv och vara lite mer spännande än vad det egentligen är.

Att Skandiamannen var ett sent vittne till MOP var en stor händelse i hans liv.
Kanske det mest spännande som hände honom.

Skandiamannen är inte GM som söks trots han kanske hade lite udda beteende efter MOP.

Här passar uttrycket "en höna av en fjäder" in mycket bra. Eller det idiotiska ordspråket "ingen rök utan eld".

Lite udda, han var där och då blir han GM för att man inte hittar den som i verkligheten tryckte på avtryckaren där i hörnet kl 23:21 den 28 februari 1986 en blåsig och kall fredagskväll.

Tragiskt är ordet.

Tragiskt av bara helvete.

Tänk om man fått göra om mordet med skärpa och nyktra vittnen.
Alla utrustade med synkroniserade klockor och anteckningsblock.
Militär som slagit en järnring runt Stockholm.
Polispatruller i varje gathörn.
Övervakningskamror och drönare som täckte varje tänkbar skrymsle och vrå som LOP passerade.
Strålkastare som lyste upp alla mörka passager.

Man kan ju drömma.
Citera
2020-07-17, 19:49
Medlem
ieshos avatar
För att se det positiva, Lasse Larsson och Thomas Pettersson (&Co) har grävt fram en hel del information och Krister Petersson har sett till att mängder av förhörsprotokoll nu kommer till allmän kännedom.

Den psyop som försöker idiotförklara alla som fortfarande försöker utröna om det var en konspiration kan jag leva med.
Citera
2020-07-17, 20:13
Medlem
Citat:
Ja, svårt att ändra sig när man väl bestämt sig.

Vad är KP:s svar på dina frågor? Nåt sånt här kanske:

1) Han måste haft ett vapen pga att han sköt Palme.
2) Ingen har sett SE där vid den tidpunkten vilket indikerar att han är mördaren.
3) YN nämner rock och bögslunga. Precis som SE. Andra nämner lågskor, vilket bara kan betyda SE som kom från kontoret.
4) Primärt: han var moderat och drevs därför av ett starkt hat mot Palme. Sekundärt: han kände sig misslyckad och ville göra något stort.
5) Visar på att han var GM för att det är ett typiskt beteende hos mördare.
6) Han gick eller småsprang. Vilken väg är oviktigt.
7) Det blåser en del och därför hade inte krutröken fastnat.
8) Det finns inga bevis för det vilket indikerar hur pass avancerad konspirationen var med SE och SB.
9) SE dumpade det på vägen upp till Idre. Att han åkte dit direkt efter mordet är ett starkt indicium för detta.
10) Han såg dom på nära håll utanför Grand när han var ute och åt middag. Vilket också är ett bevis. Varför skulle han ut och äta middag?
11) Hon var chockad och såg endast CP som var i närheten i ett tjackärende. SE hade då redan avvikit.
12) Alla vittnesuppgifter går isär så det betyder ingenting.
13) Han var en duktig skytt i det militära. Sånt sitter kvar livet ut.
14) De visste ju vilken enorm kapacitet SE besatte att kunna dupera och hålla käften. De litade till 100% på honom.
15) Nej, finns ingen likhet med CP. Det berodde på Lisbeth Palme och Ölvebro. Nu har Sveriges bästa åklagare utrett detta och kommit fram till SE. Stor skillnad.

Bra va? Det här luktar fällande dom....

Det vore faktiskt kul som ett "kulturprojekt" om man lät någon spela Skandiamannen och en annan KP och lät spela upp en fiktiv rättegång.

Tänk KPs anförande inför rätten.

Hm.... Jag kommer nu att framföra tunga bevis för att SE är skyldig till överlagt mord på Statsminister..... Som bevis har jag att jag inte kommer runt honom. Det är för många frågetecken kring SE och därför är han den som kallblodigt mördade OP och även utförde ett mordförsök på LP.
Tyvärr finns inget mordvapen rent fysiskt, men eftersom OP blev skjuten så måste SE haft ett skjutvapen, det är bevis nog.

Vad gäller vittnesuppgifter så har flera vittnen angett att GM hade lågskor. Det hade SE.

SE stämplade ut 23:19 och gick efter LOP, det finns inga vittnesuppgifter som stödjer det, men eftersom SE var GM måste han ha använt en teleportör för att befinna sig i hörnet vid Dekorima innan makarna Palme kom dit. Teleportörer finns i Star Trek och det var något som Stay Behind hade uppfunnit enligt min magkänsla och det går inte att komma runt min magkänsla.

Sedan sprang han in på Tunnelgatan där mitt näst starkaste vittne LJ som kan intyga att en man med mörka kläder passerade honom i slutet av byggbarackerna innan trapporna. SE hade mörka kläder.

Sedan har vi vittnet YN som vid fotokonfrontation för ca 34 år sedan klart sa att det inte var SE hon såg. Men att GM hade en handledsväska och det såg YN att mannen som småsprang förbi hade. Handledsväskan är beviset.

Sedan försvann SE en stund för att sedan gå in på Skandia via Sveavägen igen.

Vore en komedi av rang att se.

Jag tror att en fiktiv rättegång skulle tydligt visa på hur en försvarsadvokat skulle skjuta sönder SE-ballongen till beståndsdelar i atomstorlek.

Är inte svenskt rättsväsende bättre än så här?

Är inte OP:s värd bättre än denna cirkus?

VG, PKK, CP, CA och nu en fritidsmoderat som jobbade över.

Gillar din beskrivning av konspirationer.
"Det finns inga bevis för det vilket indikerar hur pass avancerad konspirationen var med SE och SB."

Meningen med inlägget är att beskriva hur tunt underlag KP har för ett tänkt åtal mot Skandiamannen.
Senast redigerad av GhostofStig 2020-07-17 kl. 20:17.
Citera
2020-07-17, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Tänk om man fått göra om mordet med skärpa och nyktra vittnen.
Alla utrustade med synkroniserade klockor och anteckningsblock.
Militär som slagit en järnring runt Stockholm.
Polispatruller i varje gathörn.
Övervakningskamror och drönare som täckte varje tänkbar skrymsle och vrå som LOP passerade.
Strålkastare som lyste upp alla mörka passager.

Man kan ju drömma.

Eller två livvakter.
Det hade ju räckt långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in