Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-18, 02:27
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är ingen som har sett det.

I MOP har folk uppgett att de har sett allt mellan himmel och jord, men någon WT i handen på GM har inte en jävel sett.

Inte ens IM som påstår sig ha sett GM i 5 minuter har någonsin uppgett att den personen förefaller kommunicera med någon.

Ursäkta att jag lägger mig i er diskussion. Hade tänkt avstå.

Men nu måste jag i all vänlighet få ställa en fråga:

Målar du inte in dig ett hörn helt i onödan nu? Du säger att GM inte hade någon WT för att ingen sett det?

GM kan väl ha haft den i innerfickan?

Han behövde ju inte använda den på mordplatsen?

Då var allt klart. OP var lokaliserad och platsen den minst dåliga utifrån förutsättningarna.

Bara att skjuta och springa iväg.

Övervakningen från Gamla stan avklarad, Grand avklarat, promenaden klar. Vi vet var han är.

GM träder in den sista stunden och gör sitt jobb.

De inblandade ser vartåt han springer. Ovanför trappan utom synhåll för vittnena kommunicerar han med flyktbilen.

Trasslar lite med sin WT när han springer DB Gata österut.

Varför skulle detta vara fullständigt uteslutet?

Vi behöver ju inte utgå ifrån en hel skock i komplotten. 3-4 man bör ha räckt.

Jag ser inte problemet.

Det var ju nästan inget vittne som såg revolvern. Likt förbaskat blev OP skjuten.
Citera
2020-07-18, 04:19
Medlem
I-van-Toers avatar
Danita 86 är en ganska intressant WT-model eftersom den ger en användare möjligheten att via anropsknappen skicka morsekod via ett annat tryck. 6 kanaler som torde vara omöjligt att spåra i februari 1986. Gick att köpa på World Import när det begav sig. En sådan kommunikation existerar i stort sett i en annan dimension. Den flyger under radarn. Antennen är ca 1,5 meter, går på 8 st AA-batterier. Men för att skicka morse inom en dryg kilometers radie så krävs minimal antenn utdragen, 10-15 cm och öronsnäcka. Jag äger själv två stycken som jag fick i födelsedag just 1986. Just sayin'. Kan posta bilder om någon inte tror mig.
Citera
2020-07-18, 05:19
Medlem
andersaanderssonas avatar
Den förste som öppet i media, som jag hittar alltså, framförde tanken på SE som misstänkt gärningsman är Olle Minell. Det var 1991.

http://proletaren.se/artikel/finns-helt-klart-fortfarande-saker-att-utreda

''I Thomas Petterssons reportage i Filter hänvisas till Olle Minells artiklar i Proletären, där Olle Minell redan för 27 år sedan ifrågasatte Skandiamannens uppgifter och skrev om kopplingarna till den hemliga Stay behind-rörelsen i Skandiahuset.

Men om Palmegruppen ska komma någonstans så kan de inte närma sig Skandiamannen utifrån en ny teori om en ensam mördare, utan de måste göra det utifrån att han ingår i en komplott.

Olle Minell träffade och intervjuade Stig Engström för Proletären 1989. Minnena från det mötet gör att Olle Minell tvivlar på att han skulle vara mördaren.

– Jag träffade Stig i en och en halv timme och jag säger ungefär som Leif GW Persson, det är fel gubbe.

Till nästföljande nummer av Proletären intervjuade Olle Minell säkerhetsmannen Häggström.

”Två gånger efter de här förhören i juni 1986 har jag aktivt försökt få Palmeutredningen att intressera sig för Skandiamannen. Men jag har inte fått någon respons, de bryr sig inte om det. Det är inte intressant – jag ska säga dig en sak, jag har varit inom kåren och hade jag haft hand om mordutredningen i jakten efter Olof Palmes mördare så hade det här varit uppklarat nu.”

Här har vi troligen ursprunget till Guldspanevinnarens intresse för SE. Och Jallais koncept i sin bok 2011.

Ingen av Jalli, Inga-Britt Ahlenius, Thomas Pettersson, Olle Minell eller Krister Petersson kunde koppla ihop SE med SB. Där alla insåg svårigheten att peka ut Stig som ensamagerande gärningsman.

Det innebar för TP att han måste använda en annan taktik. Han måste få ut sekretessbelagt material från PU. Vilket han försöker med via Edqvist, DA och KP. Han måste också placera honom utanför Grand. Vilket innebar att han måste pressa väktare A-L Gahn. Eftersom hon anger att SE återkom till Skandia 20,10. Alltså hittar TP på en historia som han senare tvingar andra att intyga. Smutsigt.

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/skandia-vittne-1-gahn-anna-lisa.html

Krister Peterssons och PUs utredande och insatser i att peka ut SE är skralt. En provskjutning av ett vapen. DNA-analys av ett brev. En uppmaning till exfrun Margareta att berätta allt hon vet eftersom man ändå ska hänga ut Stig som gärningsman. Research av SB och en förfrågan till Säpo om det pågick någon form av övning mordkvällen. Plus Peterssons lapsus på pressträffen. Det går inte att utesluta att SE ingick i en konspiration.

Resten fick man av TP. Och därmed indirekt av Lars Larsson. Och det går att se att KP/PU på ett tidigt stadium bestämde sig för Engström. Där just TP anger juli 2017 som den tidpunkten han första gången fick ut sekretessbelagt material. Vilket han inte skulle fått om inte intresset låg på just honom redan då.

Jag tycker att man ganska klart kan se hur det har gått till när KP pekar ut SE. När man lägger ihop det med det som jag redovisat tidigare. Nu återstår det att bevisa att KP/PU verkligen lämnade ut sekretessbelagda handlingar till en privatperson. Och att bevisa att KP/PU verkligen intimt samarbetade med en privatperson. Som Thomas Pettersson öppet hävdar.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-18 kl. 05:40.
Citera
2020-07-18, 05:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Att WT män ingår in en konspiration att mörda Palme kräver att GM har en.

Om ingen har sett det, går det lika bra att efterkonstruera en, så att det passar i ett påhittat scenario.
Det där är inte sant. Själva mördandet kräver ingen radiokommunikation. Mördare kan följa efter offret från en plats eller placeras på platser dit offret antas vara på väg.

En ensam mördare som råkar stöta på offret som många andra är på organiserad jakt efter är en efterkonstruktion för att skydda mäktiga personer ftån misstankar om delaktighet.
Citera
2020-07-18, 05:41
Medlem
Citat:
Ja, men var är WTn

Var är Engströms revolver?
OBS! Jag försöker bara citera Krister Petersson på ett ungefär, jag tror inte att det var Engström som mördade OP.
Däremot tycker jag att både Engström och walkietalkie observationerna borde ha utretts ordentligt.
Kanske är det något som är så känsligt angående walkietalkie observationerna som gör att vi aldig kommer att få veta sanningen om dessa observationer.
Senast redigerad av Sumer 2020-07-18 kl. 05:46.
Citera
2020-07-18, 05:41
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag tycker att man ganska klart kan se hur det har gått till när KP pekar ut SE. När man lägger ihop det med det som jag redovisat tidigare. Nu återstår det att bevisa att KP/PU verkligen lämnade ut sekretessbelagda handlingar till en privatperson. Och att bevisa att KP/PU verkligen intimt samarbetade med en privatperson. Som Thomas Pettersson öppet hävdar.

Det är ju klart som korvspad att KP:s "team" och/eller HM:s "team" lämnat ut sekretessbelagda handlingar till TP och/eller MG bakom ryggen på svenska folket. Behöver det här ens skrivas? Det enda jag inte kan bestämma mig för är om allt detta är fulare än vad Almblad, Helin och Ölvebro kokade ihop och som sedermera Aschberg, Gulliou, Fylking m fl drev under mer än ett årtionde på TV. Så jävla fult. Man äcklas av det här jävla landet och vad som hänt med det. Alla bara kör sitt eget race och skiter i konsekvenserna vad dessa får i längden för ett statsbygge. Botten är inte nådd än och det kommer att göra jävligt ont när den nås, botten. Men det händer inte än på ett tag. You Ain't Seen Nothing Yet.
Senast redigerad av I-van-Toer 2020-07-18 kl. 05:45.
Citera
2020-07-18, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det är ju klart som korvspad att KP:s "team" och/eller HM:s "team" lämnat ut sekretessbelagda handlingar till TP och/eller MG bakom ryggen på svenska folket. Behöver det här ens skrivas? Det enda jag inte kan bestämma mig för är om allt detta är fulare än vad Almblad, Helin och Ölvebro kokade ihop och som sedermera Aschberg, Gulliou, Fylking m fl drev under mer än ett årtionde på TV. Så jävla fult. Man äcklas av det här jävla landet och vad som hänt med det. Alla bara kör sitt eget race och skiter i konsekvenserna vad dessa får i längden för ett statsbygge. Botten är inte nådd än och det kommer att göra jävligt ont när den nås, botten. Men det händer inte än på ett tag. You Ain't Seen Nothing Yet.
Inte otroligt att TP sparat mailkonversation med KP/PU. Eller spelat in samtal på band. Alternativt sparat brev och dokument. Där finns i så fall bevisen. Och eventuellt förklaringen till att TP så öppet anklagar de för brott mot sekretesslagen och att han deltagit i utredningen som en likvärdig diskussionspart. Han har bevis.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-18 kl. 06:21.
Citera
2020-07-18, 06:19
Medlem
Citat:
Ja, men var är WTn

Innanför rocken. Därav den säregna springstilen.
Wt samt s&w
Citera
2020-07-18, 06:39
Bannlyst
(har skrivit detta tidigare, dock en kortare)

- Magkänslan från första början var att "Ö" skulle ha ett finger med i spelet med bostaden/firman vid regeringsgatan osv.. som den ev mördaren gick upp i rök i, har alltid legat och gnagt.
- Men denna "kuppövning" som det övades flitigt i olika instanser under 70/80 talet och som finns med i utredningen, som troligen gjordes under kvällen men som spårade ur helt då den eller de som skulle utföra attacken flippade ur helt och tryckte av skarpt istället för lösplugg, som sedan tystades allt ner till varje pris, håller nog med privatutredaren E.E i den senaste podden på youtube, när man ser K.P uttalande vid pressvisningen som var den sämsta svenska pressvisningen i historien, men han hade inget annat val, då K.P satt garanterad och ruvade på den riktiga versionen om den ev s.k. "kuppövningen" som gick helt åt pipan men att K.P fick order högre upp, att denna information får inte släppas, därav denna "antiklimax" det blev, så kändes det för rätt många kan man tro, att detta är en mörkläggning av dess like man har sett i Sverige.
- Skulle det vara så att detta kapitel kommer upp nu på bordet, att K.P har stake och råg i ryggen att gå ut i media och släppa all dokumentation som finns om den s.k. "kuppövning" och mörkläggning, som han säkert sitter på, kan vi snacka om århundrades nyhetsbomb, ja då blir det liv i luckan men samtidigt lite kul och se vad som skulle hända.

##
Citera
2020-07-18, 06:41
Medlem
Citat:
Parallellen är uppenbar.

Åtalen mot CP började med att SC gick till T Nässen och pekade ut CP som Grandmannen. Där man på vägen fick hjälp av en åklagare så LP skulle peka ut rätt person. Och för säkerhets skull placerade man ut poliser och brandmän som jämförelsematerial till Christer.

Man hade bestämt sig. En setup.

Det var genomskinligt då. Och lika genomskinligt idag när det gäller KP/PU.
Senast redigerad av andersaanderssona 2020-07-18 kl. 06:46.
Citera
2020-07-18, 07:13
Medlem
Citat:
Danita 86 är en ganska intressant WT-model eftersom den ger en användare möjligheten att via anropsknappen skicka morsekod via ett annat tryck. 6 kanaler som torde vara omöjligt att spåra i februari 1986. Gick att köpa på World Import när det begav sig. En sådan kommunikation existerar i stort sett i en annan dimension. Den flyger under radarn. Antennen är ca 1,5 meter, går på 8 st AA-batterier. Men för att skicka morse inom en dryg kilometers radie så krävs minimal antenn utdragen, 10-15 cm och öronsnäcka. Jag äger själv två stycken som jag fick i födelsedag just 1986. Just sayin'. Kan posta bilder om någon inte tror mig.
Enligt DF hade de modernare grejer som inte kunde ses också.
Citera
2020-07-18, 07:21
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one4two
(har skrivit detta tidigare, dock en kortare)

- Magkänslan från första början var att "Ö" skulle ha ett finger med i spelet med bostaden/firman vid regeringsgatan osv.. som den ev mördaren gick upp i rök i, har alltid legat och gnagt.
- Men denna "kuppövning" som det övades flitigt i olika instanser under 70/80 talet och som finns med i utredningen, som troligen gjordes under kvällen men som spårade ur helt då den eller de som skulle utföra attacken flippade ur helt och tryckte av skarpt istället för lösplugg, som sedan tystades allt ner till varje pris, håller nog med privatutredaren E.E i den senaste podden på youtube, när man ser K.P uttalande vid pressvisningen som var den sämsta svenska pressvisningen i historien, men han hade inget annat val, då K.P satt garanterad och ruvade på den riktiga versionen om den ev s.k. "kuppövningen" som gick helt åt pipan men att K.P fick order högre upp, att denna information får inte släppas, därav denna "antiklimax" det blev, så kändes det för rätt många kan man tro, att detta är en mörkläggning av dess like man har sett i Sverige.
- Skulle det vara så att detta kapitel kommer upp nu på bordet, att K.P har stake och råg i ryggen att gå ut i media och släppa all dokumentation som finns om den s.k. "kuppövning" och mörkläggning, som han säkert sitter på, kan vi snacka om århundrades nyhetsbomb, ja då blir det liv i luckan men samtidigt lite kul och se vad som skulle hända.

##

Håller med. 3-5 personer i övningen av 25-30 hade planerat något mer. MOP. Kanske 10-12 som var skrivbordskrigare också visste om det. Resterande trodde på allvar att de bara lekte "rysskupp". CGÖ har garanterat haft en roll. Förmodligen sambandscentral samt flyktväg. Han orkade inte mer p g a blindtarmen. Ställde upp dörrar ner i underjorden. En massa lockbeten/decoys runt åsen.

Vart är förhören med AA, KG och TE? Dessa kommer vi aldrig att få se. ALDRIG!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in