Citat:
Ursprungligen postat av
Ohshit.Cuntwell
Jag tror att du hallucinerar, jag kollade igenom en hel del inlägg från din valda tidsperiod och hittade inte ett ett inlägg från någon som skrev att det måste gå upp.
Till skillnad från dig har jag rätt bra koll vad som i stort hände i den här tråden 2016. Det är helt omöjligt att du skummat fram detta nu (för många inlägg), alltså har du sökt efter vad du vill hitta. Så grattis för att du hittade vad du vill hitta.
Och nej, det är oerhört stor skillnad på 2010 och 2016, både i verkligheten och i tråden. Före 2015 fanns i princip inga
seriösa genomgångar kring varför situationen är dålig.
Det är återigen ett case av "se vad man vill se", så grattis till att lyckas se vad du vill se.
För att exemplifiera kan vi ta mig själv, och vad jag egentligen påstått i den här tråden. Har man en stor vilja och lika stor sprudlande fantasi kan man tex få för sig att jag länge gissat på nedgångar i priser. Sanningen är att jag gjort det under en enda period - 2016-2017. Jag var även aktiv i tråden 2015, dock med snack kring asymmetrisk belåning, faran med styrningen, eventuella konsekvenser av bostadskrach (därav reflektionen i mitt förra inlägg) osv.