2016-09-28, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Jag köper telefon med bästa skärmen, bästa kameran, bäst batteritid och givetvis vattentät.

Halvtaskig hårdvara till ett överpris tackar jag nej till.
Kör du darcia oxå.. Och går runt i ullaredjeans
2016-09-28, 12:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Kurtan har ju flera gånger sagt att utländska experter inte vet vad de snackar om, skulle va kul å veta vad svenne å kurtan jobbar med till vardags, hoppas de sitter som ekonomiska rådgivare för stora bolag så att all deras kunskap inte går förlorad.

Nej de brukar ofta jämföra med vad HR kostar och det är inte relevant när HR inte är ett alternativ. Det resonemanget fungerar där man har marknadshyror.
2016-09-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej de brukar ofta jämföra med vad HR kostar och det är inte relevant när HR inte är ett alternativ. Det resonemanget fungerar där man har marknadshyror.
Man får ju hoppas att de är insatta i det svenska systemet innan de gör sina ekonomirapporter.
2016-09-28, 12:50
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Man får ju hoppas att de är insatta i det svenska systemet innan de gör sina ekonomirapporter.
Det brukar inte "experterna" på Di vara. Varför ska man ställa högre krav på utländska rapporter.
2016-09-28, 12:57
Medlem
Citat:
Det brukar inte "experterna" på Di vara. Varför ska man ställa högre krav på utländska rapporter.
Är helt säker på att både EU,s och IMF,s osv.. experter är mer utbildade och lämpade som experter än flashbacks multimiljonärer
2016-09-28, 12:59
Medlem
CommanderTaylors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HannaStjaerne
Antar att UBS utspel postats här.
Vad har vi nu?

En hedrande bronsplats i grenen bubbelbostäder!

... och till skillnad ifrån Vancouver och London så har vi inte uppnått det genom kinesisk och rysk inblandning! Vi är helt och hållet själva ansvarig för våran "framgång"

Stort grattis till torskarna här på sidan! Ni är beundrandsvärda
2016-09-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johansvensson55
Glöm bostadsbubblan!
Finns inget sånt jag har hört det sen faraos tid den enda dippen jag minns är vid finans krisen och alla dom som köpte då är ganska klara idag.
Bostadspriserna ökar varje år inget säger att det ska gå ner,
Hade du gått efter din känsla så hade du kanske kunnat gjort några mill.

Det är ju detta som är den största faran. Att personer tar lån som de inte har någon rimlig chans att kunna betala av, enbart för att de förväntar sig att de sedan ska kunna sälja bostaden med vinst. Inser hur otroligt överbelånade svenskar är?

O ja, det kommer ticka på sålänge som det är bostadsbrist och folk är villiga att betala överpriser för en bostad. Och det finns inte så mycket som tyder på att det kommer vända, men vänder det kan det vända ordentligt (och krashen på 90-talet kommer nog ses som mild i jämförelse).
Senast redigerad av yokisuci 2016-09-28 kl. 13:46.
2016-09-28, 13:44
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Är helt säker på att både EU,s och IMF,s osv.. experter är mer utbildade och lämpade som experter än flashbacks multimiljonärer
Det är som vanligt stor variation även på dem. Vissa vet vad de snackar om och andra verkar vara praktikanter utan koll. Sedan har dessa organisationer politisk agenda så man bör inte svälja allt de skriver utan att sila först.
2016-09-28, 14:38
Medlem
Drdeoos avatar
Hur förbereder ni er för kraschen?
Typ vad ska man tänka på förutom att ha lån då

Ska man vara rädd för att svenska valutan kommer minska i värde, och kanske ha växlat en månadslön till USD eller något och ha hemma
2016-09-28, 15:58
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Kör du darcia oxå.. Och går runt i ullaredjeans
Du får gärna bränna bort dina pengar på jeans signerade av justin bieber om det gör dig lycklig.

Jag föredrar kvalitet. Den som för närvarande har bäst produkt varierar.
2016-09-28, 16:06
Medlem
Citat:
Du får gärna bränna bort dina pengar på jeans signerade av justin bieber om det gör dig lycklig.

Jag föredrar kvalitet. Den som för närvarande har bäst produkt varierar.
Haha Justin bebis, nä tack, om Lemmy i motorhead däremot hade signerat så kanske jag skulle va intresserad.

Kvalitet och pris går väldigt ofta hand i hand.
2016-09-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drdeoo
Hur förbereder ni er för kraschen?
Typ vad ska man tänka på förutom att ha lån då

Ska man vara rädd för att svenska valutan kommer minska i värde, och kanske ha växlat en månadslön till USD eller något och ha hemma
Jag amorterar hårt nu när börsen är övervärderad, när den blir normalvärderad slutar jag amortera och lägger de pengarna på börsen istället, blir börsen snorbillig så kommer jag låna allt vad tygen håller och gå all in på börsen.

Även om börsen varit övervärderad länge så dyker det upp ett och annat köpvärt då och då, tex SHB var ju ner på 91 spänn för några månader sedan.
Idag köpte jag tex 100st Novo Nordisk och 1500 st Data Respons och fyllde även på med lite fler Statoil.
Deere är köpvärd nu oxå, även Apple och walmart ser ok ut på dessa nivåer. På svenska börsen finns inte en enda köpvärd idag på dagens nivåer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in