Jag lyssnade faktiskt på hela hennes sommarprat då jag trodde att hon kommit till någon slags självrannsakan och ville ta tillfället i akt att försöka ge oss en bättre bild av henne..
…. Men icke, kärringen står lika lågt i kurs här
om inte än lägre efter det att hon återigen fått tagit plats som hon inte alls förtjänat..
Hon började
stolt direkt med en låt av Feven som sjöng "
Ingen Baxar som Mona".. Vet Mona vad "
Baxa" betyder?
Det är ingen bra färdighet för en person som varit i hennes ställning..
Sedan blev det en utläggning om att makt korrumperar ALLA, vilket jag endast kan tolka som att hon menade att hon
inte varit värre än någon annan..
Sen så spann hon vidare på Tobleroneaffären där hon insinuerade att människor "som baxar" är skönare människor, som folk i större utsträckning
vill hänga med en ärliga människor som inte snodde skattemedel. Hon tog upp exempel på stöd hon fick av andra som "
också gjort något litet misstag", (Mänskligt att fela liksom) hon fortsätter som förut med att försöka övertyga oss om att det rörde sig om någon liten chokladbit här och där när det i själva verket rörde sig om tiotusentalskronor av systematiskt missbruk av regeringskortet..
Vidare undrar hon varför hennes
kriminella aktiviteter ska var de som folk minns och inte hennes
politiska gärningar … Jadu det kan man undra, men det är så det fungerar förstår du, enda politiska jag minns av Måna är att hon föreslog att invandrare skulle få en
"positiv diskriminering på arbetsmarknaden" viket menades med att de skulle få en
gräddfil till jobben precis som de i dag har till lägenheter..
Människor i maktställning som yttrar dylika saker får det oerhört tufft att fortsatt försöka bygga något slags förtroende.. De har straffat ut sig själva med sin dumhet och idioti s.a.s..
Sen försökte hon göra nån slags sammanställning av sin politiska karriär där hon ville gör gällande att hon alltid varit orädd och haft modet att ventilera åsikter det inte funnits acceptans för! -VAAA?!
Människan är ju För Fan sinnebilden av en politiker som skördat PK-poäng under hela sin karriär utan en enda åsikt som riskerat att få henne att hamna i kylan!
Vidare fick vi veta att hennes parti inte uppvaktade henne på sin 60års dag och att hon inte brydde sig vidare mycket om det men ändå ställde hon frågan om hon fortfarande var socialdemokrat vars svar vi aldrig fick svaret på men som iaf Jag tolkade som att hon INTE var..
Hon drog någon story också om en taxichaffis som gjorde hennes dag efter det att någon annan typ spottat efter henne på någon tillställning, han högaktade tydligen henne för henne politiska gärningar och hade t.o,m döpt sinn dotter efter henne..
Människor som ofta ljuger i min närhet och endast korrigerar precis så mycket som situationen kräver för det som de konfronteras med får det problemet att sanningar de ibland kommer med tas för lögner..
Jag tror inte på historien Måna drog om taxichaffisen och hon har väl heller aldrig egentligen erkänt och bett om ursäkt för en enda av sina lögner hon har levererat genom åren?
Människan gick under jord av skam efter senaste skandalen och hoppas väl att tiden som förflutit ska ge henne möjligheten till nya chanser och förtroende utan den allra minsta självrannsakan och förklaringar hur saker och ting egentligen förhöll sig ….
Se och minns:
https://www.youtube.com/watch?v=HE6VXnScmC4
https://www.youtube.com/watch?v=saZFqmzQEdg