2016-08-31, 11:15
Medlem
Jo, han verkar vara tillbaka på sitt jobb. Helt ärligt så vet jag en grej kring Sahlins livvakt som minst sagt är "hot stuff"...minst sagt. Så pass hett att det, trots att det passerat en tid sedan det hände, inte finns en enda tråd här på FB om ämnet, såvitt jag kunnat se. Hur har FB:s grävande skarpsinniga begåvningar kunnat missa detta?

Citera
2016-08-31, 12:42
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModusPonens
Jo, han verkar vara tillbaka på sitt jobb. Helt ärligt så vet jag en grej kring Sahlins livvakt som minst sagt är "hot stuff"...minst sagt. Så pass hett att det, trots att det passerat en tid sedan det hände, inte finns en enda tråd här på FB om ämnet, såvitt jag kunnat se. Hur har FB:s grävande skarpsinniga begåvningar kunnat missa detta?

är det en yrkesmässig hotstuff eller privat ?
Citera
2016-08-31, 13:43
Medlem
Citat:

Ser nu att det står han, läste först hon, herregud.

Men vad gör Mona idag? Hon kommer ju undan. Varför går ingen till botten med det här och tar reda på vad som hände? Var det ett falskt intyg, blir hon straffad? Vad hade livvakten för hållhake om han hade en?
Citera
2016-09-01, 11:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Man undrar i vilket förhållande hon står till "livvakten" numera. Han är visst tillbaka på polisjobbet nu fö. Finns det ingen skvallertråd om honom?
Här är den andra tråden som handlar om just turerna med HLS och MS.
(FB) Sahlin skrev falskt intyg, avgår som nationell samordnare 2016-05-04

Dessa båda fifflare med storhetsvansinne borde dras in i ljuset! Inte ska de väl få komma undan med vad de gjort, speciellt inte Mona. Grov trolöshet mot huvudman, någon?
Citera
2016-09-01, 12:32
Medlem
RangRovers avatar
Finns många förslag om vilka brott HS är gjort sig skyldig till enligt denna tråd, varför inte göra en formell anmälan och se om det håller? Jag tror man måste se på politiker inte som enskilda personer utan som en seg amöba. De må vara fiender politiskt men de håller varandra om ryggen, en del mer än andra. Inom respektive parti finns under-amöbor, dvs grupperingar som håller varandra om ryggen och hugger varandra i ryggen för att nå toppositioner. Den egentliga skillnaden mellan HS och övriga politiker är att hon är betydligt slarvigare än övriga och därmed ställt till det på ett sätt som amöborna inte kan dölja. Dock är det så att slarvighet inte är samma sak som inkompetens och HS har visat en förmåga att hela tiden ta sig tillbaka. Med all säkerhet kommer HS inom kort få en ny topposition utifrån detta. Tyvärr tror jag dock att slarvighetens förbannelse ligger tungt över henne med följd att hon kort därefter ställer till det för sig igen.
Citera
2016-09-01, 12:36
Medlem
Racooons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RangRover
Finns många förslag om vilka brott HS är gjort sig skyldig till enligt denna tråd, varför inte göra en formell anmälan och se om det håller? Jag tror man måste se på politiker inte som enskilda personer utan som en seg amöba. De må vara fiender politiskt men de håller varandra om ryggen, en del mer än andra. Inom respektive parti finns under-amöbor, dvs grupperingar som håller varandra om ryggen och hugger varandra i ryggen för att nå toppositioner. Den egentliga skillnaden mellan HS och övriga politiker är att hon är betydligt slarvigare än övriga och därmed ställt till det på ett sätt som amöborna inte kan dölja. Dock är det så att slarvighet inte är samma sak som inkompetens och HS har visat en förmåga att hela tiden ta sig tillbaka. Med all säkerhet kommer HS inom kort få en ny topposition utifrån detta. Tyvärr tror jag dock att slarvighetens förbannelse ligger tungt över henne med följd att hon kort därefter ställer till det för sig igen.

HS?
Citera
2016-09-02, 17:19
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Man undrar i vilket förhållande hon står till "livvakten" numera. Han är visst tillbaka på polisjobbet nu fö. Finns det ingen skvallertråd om honom?

Enl en källa långt upp i statsapparaten som jag pratade med idag är dom ett par :

ps mitt halvtaskiga minne kommer jag inte ihåg om det redan konstaterats i någon av trådarna.

Samma källa trodde inte hon skulle komma tillbaka en gång till. Vi kan ju alltid hoppas
Citera
2016-09-02, 18:00
Medlem
5549s avatar
Citat:

Vill du att folk ska gissa, eller vad? Varför skriver du inte bara vad det handlar om??
Citera
2016-09-02, 18:51
Bannlyst
Citat:

Skriv vad det är eller håll käften! Ingen bryr sig om att du vet något om du inte tänker säga vad, Jävla uppmärksamhetshora!
Citera
2016-09-02, 19:27
Medlem
Verkistos avatar
Citat:

Sahlins livvakt Hernando Labbé Solinas alltså. "Hott stuff" som utspelat sig för en tid sen, eller kanske några år sen.

Efter en djupdykning i diverse skvallertrådar så vågar jag mig på gissningen att det kanske kan något med paret Filippa och Fredrik Reinfeldt att göra? Under 2012 är Filippa sjukskriven under en period. Det skvallras om att hon skulle ha opererat bort äggstockarna, varit allvarligt sjuk, eller gjort abort. Det skvallras också om att hon haft en affär med artisten E-type. Ja, det skvallras om att både herr och fru Reinfeldt har "affärer" under det året. Kanske hade Filippa en affär även med Labbé? Men skulle det i så fall vara "hott stuff"?
Citera
2016-09-02, 20:24
Medlem
Rollinghands avatar
Har Mona Sahlin lyckats hålla sig under radarn i 4 månader? En bedrift i så fall. Eller har hon "talat ut" i något sammanhang?
Citera
2016-09-03, 18:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Enl en källa långt upp i statsapparaten som jag pratade med idag är dom ett par :

ps mitt halvtaskiga minne kommer jag inte ihåg om det redan konstaterats i någon av trådarna.

Samma källa trodde inte hon skulle komma tillbaka en gång till. Vi kan ju alltid hoppas
HLS gifte sig för sjutton i januari. Menar du att Mona hade hållhake på honom innan dess?

Och nu är HLS tillbaka på jobbet" där han förmodligen ingenting gör pga det stora fusket kring hans lön och förmodligen pga "the friendships he keep".... Men han tar säkert gladeligen lönen.

Undrar när skilsmässan blir. Men jag undrar MEST över NÄR Mona ska ställas till svars för sitt mega-fiffleri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in