2020-07-16, 21:17
Medlem
Kungabloggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Varför förklarade inte Mona hur det låg till med allt i sitt sommarprat. Hon tycker säkert inte ens hon gjort nåt fel.
En mycket bra fråga. Tyckte synd om henne efter att ha hört sommarpratet. Men efter ett tag så undra man varför hon bara klagar på andra och inte inser sin egna roll i det hela, gång på gång. Det verkar finnas brister i självreflektionen, kanske är det också just dessa brister som gör att liknande saker händer igen och igen?
Citera
2020-07-16, 22:48
Medlem
123....s avatar
Jag lyssnade faktiskt på hela hennes sommarprat då jag trodde att hon kommit till någon slags självrannsakan och ville ta tillfället i akt att försöka ge oss en bättre bild av henne..

…. Men icke, kärringen står lika lågt i kurs här om inte än lägre efter det att hon återigen fått tagit plats som hon inte alls förtjänat..
Hon började stolt direkt med en låt av Feven som sjöng "Ingen Baxar som Mona".. Vet Mona vad "Baxa" betyder? Det är ingen bra färdighet för en person som varit i hennes ställning..
Sedan blev det en utläggning om att makt korrumperar ALLA, vilket jag endast kan tolka som att hon menade att hon inte varit värre än någon annan..
Sen så spann hon vidare på Tobleroneaffären där hon insinuerade att människor "som baxar" är skönare människor, som folk i större utsträckning vill hänga med en ärliga människor som inte snodde skattemedel. Hon tog upp exempel på stöd hon fick av andra som "också gjort något litet misstag", (Mänskligt att fela liksom) hon fortsätter som förut med att försöka övertyga oss om att det rörde sig om någon liten chokladbit här och där när det i själva verket rörde sig om tiotusentalskronor av systematiskt missbruk av regeringskortet..

Vidare undrar hon varför hennes kriminella aktiviteter ska var de som folk minns och inte hennes politiska gärningar … Jadu det kan man undra, men det är så det fungerar förstår du, enda politiska jag minns av Måna är att hon föreslog att invandrare skulle få en "positiv diskriminering på arbetsmarknaden" viket menades med att de skulle få en gräddfil till jobben precis som de i dag har till lägenheter..
Människor i maktställning som yttrar dylika saker får det oerhört tufft att fortsatt försöka bygga något slags förtroende.. De har straffat ut sig själva med sin dumhet och idioti s.a.s..

Sen försökte hon göra nån slags sammanställning av sin politiska karriär där hon ville gör gällande att hon alltid varit orädd och haft modet att ventilera åsikter det inte funnits acceptans för! -VAAA?!
Människan är ju För Fan sinnebilden av en politiker som skördat PK-poäng under hela sin karriär utan en enda åsikt som riskerat att få henne att hamna i kylan!
Vidare fick vi veta att hennes parti inte uppvaktade henne på sin 60års dag och att hon inte brydde sig vidare mycket om det men ändå ställde hon frågan om hon fortfarande var socialdemokrat vars svar vi aldrig fick svaret på men som iaf Jag tolkade som att hon INTE var..

Hon drog någon story också om en taxichaffis som gjorde hennes dag efter det att någon annan typ spottat efter henne på någon tillställning, han högaktade tydligen henne för henne politiska gärningar och hade t.o,m döpt sinn dotter efter henne..
Människor som ofta ljuger i min närhet och endast korrigerar precis så mycket som situationen kräver för det som de konfronteras med får det problemet att sanningar de ibland kommer med tas för lögner..
Jag tror inte på historien Måna drog om taxichaffisen och hon har väl heller aldrig egentligen erkänt och bett om ursäkt för en enda av sina lögner hon har levererat genom åren?
Människan gick under jord av skam efter senaste skandalen och hoppas väl att tiden som förflutit ska ge henne möjligheten till nya chanser och förtroende utan den allra minsta självrannsakan och förklaringar hur saker och ting egentligen förhöll sig ….

Se och minns:
https://www.youtube.com/watch?v=HE6VXnScmC4
https://www.youtube.com/watch?v=saZFqmzQEdg
Citera
2020-07-17, 03:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Vidare fick vi veta att hennes parti inte uppvaktade henne på sin 60års dag och att hon inte brydde sig vidare mycket om det men ändå ställde hon frågan om hon fortfarande var socialdemokrat vars svar vi aldrig fick svaret på men som iaf Jag tolkade som att hon INTE var..

Enligt rykten så visste ju sossarna inte var hon befann sig när hon fyllde 60 år. Hon hade ju gjort sig i princip oanträffbar, med att bla ha skyddad identitet.
Man kan ju inte skicka blommor till någon om man inte vet var denne befinner sig.

Nej, hon ser nog ganska annorlunda på Världen än genomsnittssvensken.
Hon kan ju i princip bli utsparkad ur Partiet. Dvs hennes medlemskap dras in.
Lögnaren Ljugholt var ju på tal om att bli utesluten, fast jag tror inte att det togs upp högre upp på stämman.
Om några ärliga sossar skriver en motion om att utesluta Mona Muslim-Sahlim så kan den ju tas upp på stämman ja...

Citat:
Hon drog någon story också om en taxichaffis som gjorde hennes dag efter det att någon annan typ spottat efter henne på någon tillställning, han högaktade tydligen henne för henne politiska gärningar och hade t.o,m döpt sinn dotter efter henne..

Vadå ? Hade han döpt dottern till Mona Muslim ? Nej, jag tror inte på det faktiskt. Taxichaffisar, vilka i Stockholm nästan uteslutande är utlänningar brukar vara så traditionsbundna kring namngivningen av sina barn. Och Mona är ett smeknamn för ursprungsformen Monika. Och som i sin tur är latinskt. Och är det ifrån latinet så har det också den kristna namntraditionen.
Språket latin är nämligen starkt knutet till Katolska Kyrkan och Kristendomen.

Jag tror verkligen inte att en utlänning som antagligen är muslim skulle välja ett kristet namn.

På engelska blir det dock roligt, det låter nämligen som slangordet "moona" = Dvs att trycka upp sin nakna stjärt i bakrutan på bilen/bussen och visa den för medtrafikanterna.
Här i Sverige var det vanligt ibland raggarkulturen att göra så en tid..

I USA finns också fenomenet med att kvinnor putar ut sin nakna stjärt ur sidorutan på bilen, dvs "moonar" och dessutom kissar rakt ut.
Med lite akrobatik och bra bukmuskulatur kan de få till en lång stråle
och lyckas träffa vindrutan på en förbipasserande bil
Citera
2020-07-17, 06:56
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Enligt rykten så visste ju sossarna inte var hon befann sig när hon fyllde 60 år. Hon hade ju gjort sig i princip oanträffbar, med att bla ha skyddad identitet.
Man kan ju inte skicka blommor till någon om man inte vet var denne befinner sig.

Nej, hon ser nog ganska annorlunda på Världen än genomsnittssvensken.
Hon kan ju i princip bli utsparkad ur Partiet. Dvs hennes medlemskap dras in.
Lögnaren Ljugholt var ju på tal om att bli utesluten, fast jag tror inte att det togs upp högre upp på stämman.
Om några ärliga sossar skriver en motion om att utesluta Mona Muslim-Sahlim så kan den ju tas upp på stämman ja...

Vadå ? Hade han döpt dottern till Mona Muslim ? Nej, jag tror inte på det faktiskt. Taxichaffisar, vilka i Stockholm nästan uteslutande är utlänningar brukar vara så traditionsbundna kring namngivningen av sina barn. Och Mona är ett smeknamn för ursprungsformen Monika. Och som i sin tur är latinskt. Och är det ifrån latinet så har det också den kristna namntraditionen.
Språket latin är nämligen starkt knutet till Katolska Kyrkan och Kristendomen.

Jag tror verkligen inte att en utlänning som antagligen är muslim skulle välja ett kristet namn.

På engelska blir det dock roligt, det låter nämligen som slangordet "moona" = Dvs att trycka upp sin nakna stjärt i bakrutan på bilen/bussen och visa den för medtrafikanterna.
Här i Sverige var det vanligt ibland raggarkulturen att göra så en tid..

I USA finns också fenomenet med att kvinnor putar ut sin nakna stjärt ur sidorutan på bilen, dvs "moonar" och dessutom kissar rakt ut.
Med lite akrobatik och bra bukmuskulatur kan de få till en lång stråle
och lyckas träffa vindrutan på en förbipasserande bil

Svårt att utföra för Måna med den röven, får bli på en Scania då😅
Citera
2020-07-17, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Svårt att utföra för Måna med den röven, får bli på en Scania då😅

Haha -- Nej vad fan då kan hon ju kallas patriot och SD-are om hon åker Scania. Nej så klart det ska vara icke-svenskt. Renault eller Mercedes lastbil, förstås....

Men det skulle ju kunna gå med tex en buss om dörren öppnas i full fart och Mona står på alla fyra i dörröppningen och trycker ut en rejäl stråle
Citera
2020-07-17, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungabloggen
En mycket bra fråga. Tyckte synd om henne efter att ha hört sommarpratet. Men efter ett tag så undra man varför hon bara klagar på andra och inte inser sin egna roll i det hela, gång på gång. Det verkar finnas brister i självreflektionen, kanske är det också just dessa brister som gör att liknande saker händer igen och igen?

Varför är det synd om Mona nu då? Hon är en kriminell människa som upprepade gånger gjort sig skyldig till fiffel och bedrägerier och över huvud taget inte har en enda hederlig cell i kroppen. Behöver jag nämna att hon hatar svenska folket och vita människor i allmänhet? Det är inte synd om Mona. Hon ska till Finspång.
Citera
2020-07-17, 14:41
Medlem
Citat:
Jag lyssnade faktiskt på hela hennes sommarprat då jag trodde att hon kommit till någon slags självrannsakan och ville ta tillfället i akt att försöka ge oss en bättre bild av henne..

Hon började stolt direkt med en låt av Feven som sjöng "Ingen Baxar som Mona".. Vet Mona vad "Baxa" betyder? Det är ingen bra färdighet för en person som varit i hennes ställning..

Det här är ju otroligt kul. Baxa betyder alltså att stjäla, på blattesvenska. Ingen stjäl som Mona (tack, vi vet). Mona trodde antagligen att det hade något att göra med att baxa som i att kånka och bära på något tungt.
Citera
2020-07-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
En statlig generaldirektör har bekräftat för mej att dom var/är ett par
Vilket omdöme Sahlinskan verkar ha? Eller snarare inget alls.
Hon hade kunnat bli statsminister, säkerhetsrisk är bara förnamnet.
Citera
2020-07-17, 15:46
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det här är ju otroligt kul. Baxa betyder alltså att stjäla, på blattesvenska. Ingen stjäl som Mona (tack, vi vet). Mona trodde antagligen att det hade något att göra med att baxa som i att kånka och bära på något tungt.

Ja, jag skulle tro det!😄
Hon måste läsa på lite bättre för att få ihop ekvationen med ”Orten-Mona” som gillar Da Hood och kickboxning med ”Måna-muslim” som levt för sin möjlighet till medverkan genom sin äckligt prudentliga PK-ism samtidigt som hon baxat och försett sig trots en väl tilltagen lön och försäkran om hur underbart hon tycker det är att betala skatt..

Det senare lyckades hon dock bättre med, hon hann nämna både det faktum att dottern stadgat sig med en neger och att ”Black Lives Matters”.
Tydligen hade en högt uppsatt Hemsk SD:are ”ringt till nazisterna” för att meddela detta vilka sedan trackat henne på sociala medier så hårt att de varit tvungna att stänga av kommentarerna. Nån som kan telefonnumret till ”Nazisterna”? Jag skulle fan villja höra med dem om denna historien och hittar inte numret till dem hur jag än söker.🤔
Vidare fick vi självklart höra hur fantastisk hon varit för de homosexuella och vilken enastående kamp hon drivit mot rasismen..

Men inte ett ord om hennes insatts som ”Nationell samordnare mot våldsbejakande extemism (Läs radikaliserade muslimer) där huvudverktyget var en kristelefon att ringa där sällan eller aldrig någon svarade..

Fin Titel dock som användes för att skriva ut falska intyg😘 ....
Senast redigerad av 123.... 2020-07-17 kl. 16:24.
Citera
2020-07-17, 16:22
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Varför är det synd om Mona nu då? Hon är en kriminell människa som upprepade gånger gjort sig skyldig till fiffel och bedrägerier och över huvud taget inte har en enda hederlig cell i kroppen. Behöver jag nämna att hon hatar svenska folket och vita människor i allmänhet? Det är inte synd om Mona. Hon ska till Finspång.

Skogås är bättre.
Citera
2020-07-17, 20:48
Medlem
Jag hörde hela Sommar-pratet. Hon var otroligt skicklig på att framställa sig själv som ett oskyldigt offer.

Om jag inte hade fått information här på Flashback tror jag faktiskt att jag kunde ha gått på det.

Det finns ju en personlighetsläggning som kallas psykopater. De är mycket verbala, mycket charmiga, skickliga på att manipulera, tar aldrig ansvar för sina handlingar, är ekonomiskt vårdslösa. M m.

Ni kan ju googla för hela listan och checka av.
Citera
2020-07-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Skogås är bättre.

Ny mem? Hört att Finspång har vackrare vyer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in