2020-09-04, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Det tog flera dagar innan jag kopplade vad du skrev sedan läste jag historien om honom. Javisst det var flytspackelskandalen. Där de knappt fick någon sjukpension värd namnet bland annat. Symptomen ignorerades av hela läkarkåren mm. Trots att det finns åtskilliga parallellfall i tex utlandet. Kanske inte med just flytspackeln, men med förekomsten av mögelsporer och mögelgifter i luften.

Sossarna har nu jävligt många blysänken och skelett i sin garderob. Ja fy fan vilken historia alltså. Härligt att Leif Kåvestad vågade ställa upp i MSM. Fackens roll i den här skithistorien är ju också helt värdelöst agerat, och verkligen ett tecken på toppstyre från högsta ort.

Kåvestad finns på Facebook o lite andra ställen på nätet. Bara 76 än så länge.
Citera
2020-09-17, 10:42
Medlem
Mååna publicerar sina memoarer om en dryg vecka. "Makt-lös" heter boken. Vilken kass titel. Ska det syfta på att makten har släppts lös, så att även idioter som Mona kan tillskansa sig den?

Som alltid hos Mona kommer boken vara ett enda långt försvarstal där hon själv frikänns och där andra är nedriga och orättvisa mot henne. Partiet, medierna, alla rasister. Kvinnor har svårt att ta eget ansvar, det är den kvinnliga ideologin framför andra, och Mona är en hängiven torgförare av den.

Det är förresten inte Mona som har skrivit boken, hon har intervjuats av Henrik Johnsson, avdankad SVT-programledare och bästa vän med Mark Levengood och Jonas Gardell. Mona kan inte skriva, hon kan inte siffror, hon kan inte driva företag och betala skatt, hon kan inte fylla i blanketter, hon kan inte parkera bilen utan att få parkeringsböter, hon kan inte leda organisationer - hon kan ingenting.

Citat:
Den 25 september utkommer Mona Sahlins memoarer – Makt-lös– på Albert Bonniers Förlag. Boken utspelar sig från Monas sista vecka som partiledare 2011 fram till idag, med olika nedslag i hennes och socialdemokratins historia. Sahlins väg har varit kantad av stora politiska beslut, såväl uppmuntrande rosor som braskande löpsedlar. Få politiker har påverkat och berört som Mona Sahlin. Bland annat var hon den första att debattera i tv mot Jimmie Åkesson. Hon var aktiv för partnerskapslagen på 90-talet och för rätten till giftermål och senare rätten till adoption – trots motstånd i den regering hon själv ingick i. Mona Sahlin var också den första kvinnliga partiledaren för Socialdemokraterna och Sveriges första kvinnliga statsministerkandidat (valet 2010).

Det var ett annat Sverige och en annan socialdemokrati när hon en gång klev in i politiken och fostrades av socialdemokratiska ikoner som Gunnar Sträng, Olof Palme och Ingvar Carlsson. Då var partiet störst och folkets företrädare, nu är man något annat. Men genom alla förändringar har Mona Sahlin hållit löftet som hon och vännen Anna Lindh gav varandra: den dagen du inte längre kan svara ja på frågan om politikerlivet är mödan värd ska du genast gå därifrån. Om hoten och hatet överstiger lusten och glädjen, då måste du lämna.
Senast redigerad av Charvet 2020-09-17 kl. 10:49.
Citera
2020-09-17, 10:48
Medlem
Jag väntar andäktigt på filmen "Mona Sahlin den nästan sanna filmen om mitt liv.
Kvitton barnomsorgsräkningar, livvakter mm. Gärna manus av Dalle/Dorsin.
Citera
2020-09-17, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet

Det är förresten inte Mona som har skrivit boken, hon har intervjuats av Henrik Johnsson, avdankad SVT-programledare och bästa vän med Mark Levengood och Jonas Gardell. Mona kan inte skriva, hon kan inte siffror, hon kan inte driva företag och betala skatt, hon kan inte fylla i blanketter, hon kan inte parkera bilen utan att få parkeringsböter, hon kan inte leda organisationer - hon kan ingenting.

Haha, bra sammanfattning. Detta gör henne till den ultimata sossen eftersom deras kompetenskrav är omvända i förhållande till resten av samhället. Löfven kan nästan svetsa -> alltså är han givet statsministermaterial, enligt anammad sosselogik
Citera
2020-09-17, 12:01
Medlem
Mosbulles avatar
Helt otroligt att hon var partiledare och nästan blev statsminister...

Vad sysslar hon med nu?
Citera
2020-09-17, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Haha, bra sammanfattning. Detta gör henne till den ultimata sossen eftersom deras kompetenskrav är omvända i förhållande till resten av samhället. Löfven kan nästan svetsa -> alltså är han givet statsministermaterial, enligt anammad sosselogik

Mona är manipulatör och psykopat och saknar helt moral och empati. Det är ett område hon behärskar. Genom att kombinera det med sina kontakter inom rörelsen (Mona är dotter till Hans Andersson, som var politiskt sakkunnig hos Ingvar Carlsson) och kvoteras in som kvinna i olika sammanhang har hon lyckats få makt. Så hon saknar alla typer av egentliga färdigheter men har de onda egenskaper som krävs och kan också användas av systemet på olika sätt.

Ett tillägg till mitt tidigare inlägg: Henrik Johnsson, som skrivit Monas bok utifrån intervjuer med henne, arbetar också åt "Sommar" i P1 med att göra manus av kända, illitterata svenskars berättelser (det framgår av presentationen av Monas memoarer på Bonniers hemsida). Det måste alltså vara han som fixade så att Mona fick sommarprata (antagligen skrev han hennes manus också). I kombination med memoarerna är detta en kampanj för att återupprätta Monas rykte och bereda vägen för fortsatt maktspel och inflytande. Ingenting händer någonsin av en slump. Det kan till och med finnas avlönade krafter, PR-byråer och liknande, som jobbar aktivt med detta just nu.
Citera
2020-09-17, 13:00
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosbulle
Helt otroligt att hon var partiledare och nästan blev statsminister...

Vad sysslar hon med nu?

Självbiografi ska snart lanseras!

https://www.bokus.com/bok/9789100175085/makt-los/?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIzY_Os4Tw6wIVCc5 3Ch3E_gt_EAQYASABEgLjQvD_BwE
Citera
2020-09-17, 14:30
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Mona är manipulatör och psykopat och saknar helt moral och empati. Det är ett område hon behärskar. Genom att kombinera det med sina kontakter inom rörelsen (Mona är dotter till Hans Andersson, som var politiskt sakkunnig hos Ingvar Carlsson) och kvoteras in som kvinna i olika sammanhang har hon lyckats få makt. Så hon saknar alla typer av egentliga färdigheter men har de onda egenskaper som krävs och kan också användas av systemet på olika sätt.

Ett tillägg till mitt tidigare inlägg: Henrik Johnsson, som skrivit Monas bok utifrån intervjuer med henne, arbetar också åt "Sommar" i P1 med att göra manus av kända, illitterata svenskars berättelser (det framgår av presentationen av Monas memoarer på Bonniers hemsida). Det måste alltså vara han som fixade så att Mona fick sommarprata (antagligen skrev han hennes manus också). I kombination med memoarerna är detta en kampanj för att återupprätta Monas rykte och bereda vägen för fortsatt maktspel och inflytande. Ingenting händer någonsin av en slump. Det kan till och med finnas avlönade krafter, PR-byråer och liknande, som jobbar aktivt med detta just nu.

Återupprätta hennes rykte? Det sköter sig väl självt? Från den nivå hon står på i dag, och upptill ett acceptabelt rykte är det ju ljusår.
Citera
2020-09-17, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
Återupprätta hennes rykte? Det sköter sig väl självt? Från den nivå hon står på i dag, och upptill ett acceptabelt rykte är det ju ljusår.

Mona har haft rejält dåligt rykte förut också och kommit igen. Till exempel när hon blev "Nationell samordnare mot våldsbejakande extremism". Jag tror inte man ska underskatta de antisvenska krafterna i samhället och hur systemet använder sig av dem. Att Mona inom kort tid både sommarpratar och ger ut sina memoarer på Sveriges största och mest anrika bokförlag är ingen slump.
Citera
2020-09-17, 14:44
Medlem
Mosbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

https://www.bokus.com/bok/9789100175085/makt-los/?source=googleps&gclid=EAIaIQobChMIzY_Os4Tw6wIVCc5 3Ch3E_gt_EAQYASABEgLjQvD_BwE

Bortsett från boken menade jag..
Citera
2020-09-17, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Till skillnad från alla misslyckade politiker så
behöver inte de politiker varit framgångsrika
i sin gärning skriva några memoarer för
att enbart rättfärdiga sig själva.
Citera
2020-09-17, 19:19
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mona-sahlin-om-romansryktet-med-sin-livvakt-forandrade-mitt-liv

"För fyra år sedan avslöjades att Mona Sahlin hade skrivit ut falska löneintyg till sin tidigare livvakt. I samma veva fick hon även frågor om deras privata relation.

– Varför uppstår frågan till mig om jag skulle ha en kärleksrelation till min livvakt? Varför får en kvinnlig politiker plötsligt ryktet runt sig att hon har en älskare? säger hon i ”Skavlan”."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in