2020-07-19, 12:14
Medlem
Är det såå häär rekryteringen till statliga jobb skall ske?

"Innan Hernando fick tjänsten föregicks anställningen av en intensiv övertalningskampanj av Mona Sahlin som gjorde allt för att vara nära honom. I ett mail till regeringskansliet erbjöd hon sig till och med att sänka sin lön om Hernando fick jobbet, rapporterar Expressen.
– Jag kan gå ner i tid och lön om det hjälper.
 Jag jobbar ändå det som krävs, oavsett tid. 
Och halvtid, kvartstid eller heltid går alltid att överväga.

– Lita på mitt omdöme och träffa den person som jag vet skulle passa in perfekt i arbetet och komplettera oss andra.
 Träffa honom och gör din egen bedömning! Det är vad jag ber dig om!

Mona har tidigare berättat att Hernando är "hennes absolut västa vän" och nu är flera i Sahlins inre krets övertygade om att de var mer än bara kollegor."

Det vore hederligare att Labben erbjuder sig att jobba graatiiis om han är såå kååt på jobbet

Hur kan detta vara möjligt

"En släkting till mannen (Labben alltså) fick också en praktikplats hos Mona Sahlin, trots att hennes departement hade sagt nej."
Senast redigerad av SC430 2020-07-19 kl. 12:16.
Citera
2020-07-19, 13:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Det vet jag inte om den har sålts än, eller om dödsboet står kvar som ägare för denna lägenhet.
En annan inte helt otänkbar lösning är att någon av dödsbodelägarna har löst ut de andra.

Dödsboet var alltså ifrån en ung man ( *ndre*s M*lming, * = a) som med sin (nästan nya) sportbil (troligen Porsche) krockade med en lyktstolpe och tvärdog.
Dödsbodelägarna är alltså den unge mannens anhöriga.
I Expressen fanns en artikel om dödsolyckan att lyktstolpen borde varit designad så att den viker sig om den blir påkörd.
Men jag är säker på att man kan dö ändå i en sådan olycka, är farten tillräckligt hög så dör man ändå.
Även om lyktstolpen viker sig. Att byta alla lyktstolpar i hela landet blir oförsvarligt dyrt förstås. Och större lyktstolpar som på motorvägarna går inte att göra "vikbara" - De knäcks i så fall så fort det kommer en riktigt hård storm. Och då blir lyktstolpen farlig i sig.
Det är G-krafterna som bestämmer utgången av en olycka, krockkuddarna är designade för att minska dessa på kroppen. Men går det tillräckligt fort och smällen blir för hård så räcker ju inte krockkuddarna ändå.
Man kan ju omdesigna vanliga bilar till att bli mera likt F1-bilar, dvs racerbilar, dvs framförallt förlänga karossen och krockzonen, och kommer därmed att tåla våldsammare krockar i högre fart. Men de blir då knappast särskilt praktiska som vanliga bilar.

Mona Sahlin kände tydligen den unge mannen ytligt.

Bröderna Jensen heter de och har både ritat och designat bygget BRF, ifrån scratch

Den BRF som Labbé avsåg att köpa ligger på Dragarstigen 4 enligt det här inlägget:
2016-05-14:

Kanske någon FB-grävare kan leta fram om de har bytt ägare, eller inte.

Intressant var ju att det finns ett noterat ärende i Nacka Kommun om svartbygge på den tomten, att betongbryggan eller vad man nu kan kalla det inte ingick i de ursprungliga ritningarna, utan är ett sk "svartbygge". Betongbryggan fanns inte med på de ursprungliga ritningarna och är därmed att betrakta som ett svartbygge. Det fanns ett vite utfärdat. Oklart om det har erlagts, och om fastighetsägaren fått dra ärendet om igen ?
Intressant är ju att det finns ett badkar av betong där, men det är ju inte så sabla praktiskt att bygga sådana idiotiska konstruktioner i ett vinterland som Sverige. Blir det en sträng vinter så fryser betongbadkaret ju sönder helt. Ett så stor isblock när det fryser bildar flera tons tryck på den ytan. Sen är de nakna betongytorna svåra att hålla rena, ifrån tex tvål och schampoo. Häller man varmt vatten i det, så hinner det ju kallna på en gång, dessutom.

Men betongbadkaret duger säkert att fylla med tex årgångschampagne, svalt och bra, när Mona Sahlin kommer hem ifrån en stressig shoppingresa, då hon gnidit och gnidit på Statens kreditkort, tills hon blivit blå i ansiktet, och behöver slappna av ordentligt. Och kanske dragit några PK-floskler på vägen.

Och hon har ett dussin solbrända latino-gigolos som flexar musklerna med att korka upp bubblet och servera damen ifråga ?

Det andra dussinet latino-gigolos står och tvättar det hundratalet sportbilarna i bara Calvin-Klein-kallingarna

Handpenningsmiljonen ja det vet e tusan vad som hänt med den. Den har väl frusit inne, i och för sig hade ju Labbé stämt dödsboet för att få tillbaka pengarna. vet ej om det kommer upp i Tingsrätten, TR. Men Labbé har ju förfarit bedrägligt med att kommit dragandes med ett osant intygande.
Hur fan det här var tänkt att gå ihop, det vete i fåglarna...

Någon bekant till mig hade varit där och tittat men det var ett par år sedan, och det såg inte så ballt ut i höstrusket, mörkt och kusligt, lite som Blåkulla typ.
Och att man kunde förvänta sig att Magica de Hex, alias Mååna Sahlin kommer susande på sin häxkvast där skrattandes efter att ha varit på banken

Härefter kommer en serie långa gamla inlägg som återciteras för att uppdatera dem som glömt historien:
(En varning är på sin plats, inläggen ger liksom ingen fingervisning om varför bedrägerierna gjordes, det är knepigt att se något mönster i det hela - Det finns många lösa trådar här)

En lägenhet på Dragarstigen 4 var ute till exekutiv auktion nu våren 2020. Jag tänkte inte på detta då för då hade jag kunnat spara annonsen.
Citera
2020-07-19, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Är det såå häär rekryteringen till statliga jobb skall ske?

"Innan Hernando fick tjänsten föregicks anställningen av en intensiv övertalningskampanj av Mona Sahlin som gjorde allt för att vara nära honom. I ett mail till regeringskansliet erbjöd hon sig till och med att sänka sin lön om Hernando fick jobbet, rapporterar Expressen.
– Jag kan gå ner i tid och lön om det hjälper.
 Jag jobbar ändå det som krävs, oavsett tid. 
Och halvtid, kvartstid eller heltid går alltid att överväga.

– Lita på mitt omdöme och träffa den person som jag vet skulle passa in perfekt i arbetet och komplettera oss andra.
 Träffa honom och gör din egen bedömning! Det är vad jag ber dig om!

Mona har tidigare berättat att Hernando är "hennes absolut västa vän" och nu är flera i Sahlins inre krets övertygade om att de var mer än bara kollegor."

Det vore hederligare att Labben erbjuder sig att jobba graatiiis om han är såå kååt på jobbet

Hur kan detta vara möjligt

"En släkting till mannen (Labben alltså) fick också en praktikplats hos Mona Sahlin, trots att hennes departement hade sagt nej."
Äntligen lyfter Epressen lite på locket i tryckkokaren, det stänker och sprutar åt alla håll, skitstormen är i full gång...

Joo, det stämmer, Mona Sahlin ska i åtskilliga omgångar ha krävt att Labbé skulle anställas, ger mig fan på att Labbé hämtade ut plyschklädda handbojor på Polisens utrustningsförråd, haha...
Fan vad han kommer att bli trackad...
Det slutar med att han får hålla reda på hittegodset och stulna cyklar i Nacka, fram tills pensionen...

Och Mona Sahlin kommer att rullas i tjära och fjädrar och bärs på en stång försedd med plyschhandbojor längs med Drottninggatan, samtidigt som hon upprepar: "Det finns inget svenskt, Det är häftigt att betala skatt, Det är häftigt att betala skatt, Det är häftigt att betala skatt, Det finns inget svenskt........"

Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
En lägenhet på Dragarstigen 4 var ute till exekutiv auktion nu våren 2020. Jag tänkte inte på detta då för då hade jag kunnat spara annonsen.

Ja vad synd jag hittar inte den heller. Ids just nu inte leta bakåt, med tex Google-cache. Det finns bara en Dragarstigen 4 i Nacka. Den exekutiva auktionen hölls den 10e juni 2020 i Sundbyberg på KFMs kontor där. Oklart om den blev såld, hittar den inte bland slutförda affärer. En webbsida finns kvar:
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-4rum-nacka-kommun-dragarstigen-4-16855376

Den kan ju vara såld, att KFM fått ett bud och att det finns en köpare men köpet inte slutförts ännu.
KFM kan ju ha gett köparen respit (= anstånd) på att erlägga slutlikviden på objektet pga tex Coronan.

Det kan också hända att KFM flyttat fram datumet för auktionen. Ifall ingen budgivare gav sig tillkänna. Och kommer att försöka igen.
Eller att tex att Jensens BRF försökt inhibera försäljningen.
Hursomhelst att det har lämnats till KFM beror troligen på att banken/kreditinstitutet har härsknat till ordentligt.
Dödsboet är troligen alltså på obestånd, och är förmodligen hårt skuldsatt. Nu vet jag inte hur stor BRF är, vilket kapital det finns i den. Men troligen ligger ju Jepparna Jensens BRF risigt till, annars hade de försökt köpa loss den själva, skulle jag tro.

Att den gått till exekutiv auktion tyder på att dödsboet är svårt skuldsatt, och därmed kan Labbé känna sig blåst på sin miljon. Labbé har alltså kastat sin miljon i sjön nedanför Solsidan. Bankens och i sin tur Skatteverkets fordringar kommer att gå före Labbés. Labbé hade alltså försökt köpa något som i princip är helt värdelöst. Ungefär som att Labbé lagt en miljon i handpenning på sand i Sahara. Men att frakta den hit kostar ytterligare tio miljoner och när sanden kommer hit så är den ändå typ helt värdelös.

Eller så kan det bero på att lägenheten har blivit rödflaggad i folks medvetande. Att en trollpacka vid namn Magica de Hex Mona Sahlin har viftat med häxkvasten och förtrollat stället.
Ingen vill köpa den alltså.
Det är nackdelen med för dyra bostäder att de är i princip värdelösa för att de går inte att sälja. Finns inga köpare.
Den arabiska piloten har antagligen fått sparken pga Coronan så hen är nog utan pengar hen också...

Jag funderar på borättens läge, att det brukar vara krångel med avloppet eftersom bostaden ligger så nära vattnet. Man måste då sätta in bälgpumpar som kan trycka upp avloppsvattnet upp till vägen, där huvudavloppsledningen ligger.
Krånglar dessa pumpar, eller om matarledningen spricker en kall vinter så blir hela bottenvåningen dränkt i avloppsvatten. Inte så kul faktiskt. De material som borätten är byggd av tillåter liksom ingen hårdare sanering, med starka rengöringsmedel etc.
Kommunen har liksom heller inget ansvar för en avloppsledning som ligger på privat mark.

BTW: Skandal är hennes egna ord, ingen i PK-MSM har använt ordet skandal om Mona tidigare vad jag vet... Riktigt jävla tok det här och hon ser ju själv vilken jävla otrolig soppa hon har ställt till med.
HAHAHAHA
Ingen annan mig veterligt har gjort något liknande, ja utom Dr Brasa förstås...

Att ge Mona pengar är ungefär detsamma som att ge dem till en alkis eller knarkare, som bara super och knarkar ner sig ännu mera, typ..
Labbé är nog minst sagt härsken över den förlorade miljonen, undrar om hen kommer att kräva Mona på den ?
Och Mona då kommer hon att kräva Labbé på den ?
Vem av dem hamnar först i Tingsrätten ?
Claes Borgström är ju död så hen kan inte vittna ifrån graven precis...
Och KFM gnuggar händerna ifall de kan mäta ut en miljon ifrån Mona, ifall Labbé betalar Mona ?
Det kanske blir en spännande höst måntro ?
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-07-19 kl. 18:05.
Citera
2020-07-20, 02:12
Medlem
Det finns en en vecka gammal artikel om hot mot Mona Sahlin här, ledartext av Susanne Nyström:
https://www.dn.se/ledare/susanne-nystrom-de-som-hotar-sig-fram-far-inte-vinna/

Haha, hot ? Mona Sahlin och hennes PK-Patrask förklarar krig mot svenska folket och vita män med tex att säga att det finns inget svenskt, och i övrigt agerar som en quisling, en landsförrädare.
Kan hon då inte förvänta sig då att hon får några rejäla snytingar tillbaka ?
Som här i denna tråden ?
Vad hade hon förväntat sig ? Att hela vägen ifrån Danvikstull ut till Dragarstigen 4, Nacka, var beströdd med rosenblad av en entusiastisk folkmassa som viftade med (IS- ??? ) flaggor när Labbé och Mona Sahlin susade iväg med sportbilen dit ut ?
Dagen till ära så sker det naturligtvis också spektakulära balkongflygningar och kast av bögar ifrån höga hus i Nacka ?
Allt under folkets entusiastiska jubel ?

Och att betongbadkaret var fyllt till brädden med årgångschampagne, så att hon kunde ta ett välbehövligt champagnebad efter att ha rapat ur sig en radda foskler mellan fyllehickandet på regeringskansliet ?
PK-horan Susanne Nyström vet ju inte vad hon skriver, bara rapar upp samma fyllehicka som Mona Sahlin.
DN letade desperat upp en skitskribent som skriver en artikel som bara är så tom på innehåll. Som Susanne Nyströms/DNs egna ekokammare som verkar bara så ödsligt tom just för stunden...

Är det en slags ((Alt-)höger-)vink-vink att skriva en sådan tom artikel som inte säger någonting ?
Någon större kvalitet är det inte på den (skit-)prosan ?
Ibland är det bättre att låta bli faktiskt...
Vad vill skribenten med sin artikel ?
Tex att föreslå att samla in pengar till offerkoftor, skottsäkra västar, foliehattar och hjälmar till Mona Sahlin ?
Och förstås ett dussin livvakter som Mona Sahlin kan frottera sig med livet ut ?
Och alla ska ha varsin sportbil ?

Det finns mera som är konstigt kring den här bostadsrättsföreningen, BRF Glädjen, Dragarstigen, Nacka:

(FB) Udda Hemnet-objekt.

Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Det är ju "Labbes" gamla lägenhet - alltså Mona Sahlins gamla älskare! Den som Mona Sahlin gav ett intyg om att han tjänade mer än vad han gjorde för att han skulle kunna köpa denna lägenhet, men han blev sedan av med handpenningen vill jag minnas.

Bostadsbyggnaden ligger över och inne på grannfastigheten...

Verkar vara lite jobbigt att bo där:
https://personligassistansuppsala.com/

"Ett femtiotal polisanmälningar (källa) är gjorda mot styrelsen och de boende på Dragarstigen 4 i Saltsjöbaden och bostadsrättsföreningen Glädjen. De handlar bla om stöld, bedrägeri, egenmäktigt förfarande mm.

Styrelsen för bostadsrättsföreningen Glädjen anklagas och har anmälts till Nacka kommun (källa) för att stänga av el vatten ventilation och värme i syfte att få bostadsägare att flytta från fastigheten Solsidan 55:11. Kommer det hända fler bostadsrättsinnehavare?

Fönsterglasen i fastigheten 55:11 är enligt styrelsen och byggherren Jan och Robin Jensen egna utsago livsfarliga eftersom de inte är härdade och har reklamerats i mål hos Nacka tingsrätt (källa).

Enligt uppgift från styrelsen ska avgiften för lägenheterna femdubblas vilket skulle innebära att de största lägenheterna skulle ha en månadsavgift på 35 000 kr. Dubblering av avgiften har redan skett."

Det verkar PK-Certifierat så det sjunger om det. Undrar vad det är för polisanmälningar ?

I och för sig nog inte olagligt att tex stänga av vatten och el, för en hyresgäst.
Den som har nyckeln till skåpet för elen och vattnet kan ju hantera det efter eget huvud.

Det är ju skumt att betongbryggan har byggts på prickad mark utan bygglov. Byggmästaren borde begripit att det kostar mycket mera att ta bort ett sådant skräpbygge än det kostade att gjuta det.
Vidare så om det blir en riktig fimbulvinter med metertjock is, så går nog betongbryggan sönder. Det är därför man hellre bygger bryggor i trä. Det gör inte så mycket om isen bryter sönder en sådan.

Nej, syftet med betongbryggan var nog något helt annat. Det skulle bli Mona Sahlins Örnnäste efter Adolf Hitlers sommarresidens som förebild. Och betongen skulle bli till en radda bunkrar där IS-drottningen Mona Sahlin skulle kunna husera med sina vilda skjutgalna IS-krigare med knallpåkar och Nackas apokalyps skulle starta där i sista striden mot Patriarkatet ?
Fast leveransen av sandsäckarna och taggtråden var försenad och därmed bestämde sig byggmästaren för en betongbrygga istället

Men varför blev det inte en helikopterplatta också ? Det vore ju det minsta man kan begära ?
Så att Labbés kokainleveranser med privatjet ifrån Sydamerika kunnat gå smidigt ?

Det luktar skumt och osar fiffel och båg kring denna BRF, de kanske förbereder sig att sticka ifrån landet ? Och belånar skiten över skorstenen,
och så blir byggnaden sedan Nacka Kommuns huvudvärk ?

Varning för de journalister som gräver i det här, jag tror det stinker riktigt rejält kring den här soppan...
Sök på Dragarstigen här på Flashback så hittar ni en hel del konstigt med denna BRF, som också heter Glädjen
Länk:
https://www.allabolag.se/7696239842/bostadsrattsforeningen-gladjen-i-saltsjobaden

Och varför stoppade inte Sossarna vansinnet i tid ?

Mona Sahlin har med sina osanna intyg skapat en synnerligen rejäl oreda och härdsmälta inne i PK-maskineriet må man säga,
-- Hur fan hon ska ta sig ur det här med huvudet i behåll, det vet jag då inte...
Citera
2020-07-20, 03:31
Medlem
Citerad text ifrån webbsidan

https://personligassistansuppsala.com/

Citat:
PUBLICERAT MAJ 17, 2020
Helvetet på Dragarstigen 4 i Saltsjöbaden och bostadsrättsföreningen glädjen (recension)
Ett femtiotal polisanmälningar (källa) är gjorda mot styrelsen och de boende på Dragarstigen 4 i Saltsjöbaden och bostadsrättsföreningen Glädjen. De handlar bla om stöld, bedrägeri, egenmäktigt förfarande mm.

Styrelsen för bostadsrättsföreningen Glädjen anklagas och har anmälts till Nacka kommun (källa) för att stänga av el vatten ventilation och värme i syfte att få bostadsägare att flytta från fastigheten Solsidan 55:11. Kommer det hända fler bostadsrättsinnehavare?

Fönsterglasen i fastigheten 55:11 är enligt styrelsen och byggherren Jan och Robin Jensen egna utsago livsfarliga eftersom de inte är härdade och har reklamerats i mål hos Nacka tingsrätt (källa).

Enligt uppgift från styrelsen ska avgiften för lägenheterna femdubblas vilket skulle innebära att de största lägenheterna skulle ha en månadsavgift på 35 000 kr. Dubblering av avgiften har redan skett.

Enligt styrelsen för Bostadsrättsföreningen Glädjen i Saltsjöbaden kommer det kosta 2 miljoner kronor att riva sjöboden som förelagts av Nacka kommun (källa) att rivas. Styrelsen har ändå inte rivit sjöboden som strider mot detaljplanen och bygglovet. Den har dessutom byggts på Nacka kommuns mark.

Enligt uppgift från Nacka kommun (källa) har styrelsen byggt entregången i det nya tvåbostadshuset över tomtgräns i syfte att utpressa det dödsbo som ägde grannfastigheten Solsidan 55:10 att sälja sjötomten för 6.75 miljoner kronor.

Entregången och pergolan på Dragarstigen 4 (tillhörande lägenhet nr 2) är enligt Nacka kommun (källa) planstridiga, över tomtgräns, olovligt ihopbyggt med huvudbyggnaden, för hög, för nära grannfastigheten och över tomtgräns.

Nacka kommun (källa) har utfärdat vite på 120 000 kr var tredje månad för att sjöboden inte har rivits. Vilket kommer drabba bostadsrättsinnehavarna genom förhöjda avgifter.

Styrelsen för bostadsrättsföreningen Dragarstigen 4 Glädjen i Saltsjöbaden har hotat hyresgäster som velat hyra lägenheter i fastigheten.

Styrelsen för bostadsrättsföreningen Glädjen i Saltsjöbaden Dragarstigen 4 har i ett trettiotal rättsmål, flest i Nacka tingsrätt (källa), bestridit betalning för utförda arbeten för att bygga fastigheten Solsidan 55:11.

I enlighet med Kronofogdemyndighetens värdering samt även de två andra bostadsrättsinnehavarnas värderingar, bortsett styrelsen egna lägenheter är värdet av bostadsrätterna 0 kr (källa Nacka tingsrätt). Dvs saknar reellt marknadsvärde.

Styrelsen har själva skrivit under på att det är konstruktionsfel på fastigheten som kommer kosta 2 miljoner kronor att avhjälpa (källa Nacka tingsrätt) som ska bekostas av bostadsrättsföreningens medlemmar i form av höjda avgifter.

Ingen värst upplyftande läsning eller hur ? KFM betraktar BRF som värdelös alltså.
En mängd åtgärder måste till annars så tickar vitet på tydligen.
Så det är därför KFM vill beslagta dödsboets lägenhet ?
Och varför försöker Labbé köpa ett ställe som i princip är helt värdelöst ?
Och ta ett stort lån på det ?
Sanningen att säga så ligger det nog en tanke bakom detta.
Att Labbé ville anlita tex Dr Brasa och hans eminenta samhällsbärande ställning och spetskompetens som mordbrännare nr 1 i hela landet ?
Eller frakta dit några Rinkeby-blattar som kvaddar och bränner ner stället.
Synd det verkar ju inte vara så mycket som är brännbart där ändå, av bilderna inifrån att döma, mest bara betong....

Troligen har BRF Glädjen dragits under lång tid med finansiella problem. Inte minst att hyran är ju sjukt hög. Så kom tillfället att en av ägarna, dvs *ndre*s M*lming (* = a) dör i en trafikolycka. Då kommer snilleblixten att få kreditinstituten att öka BRFs värde genom att annonsera ut eländet (friggeboden) till ett ytterst ohemult pris, 17 miljoner (!!!)
En hög värdering hade inneburit att de kunnat vigga mer pengar i lån.
Mona Sahlin tänkte sig att lägga bud på detta, men det gick inte så bra.
Så kom Labbé in som målvakt, ja hen varit målvakt i AIK till och med...

Sagt och gjort, men alla var inte införstådda i bluffen och Labbé och Mona spelade inte rent spel ifrån början och skrev ett hittepåintyg.
Och så skar sig såsen helt, Labbé kunde inte vispa fort nog med vispen ihop svartsoppan, dvs de svarta pengarna som behövdes. De hade behövt 1,7 miljoner till handpenningen men så mycket kunde de inte krama fram, för Mona Sahlin hade redan slösat bort en 1-3 miljoner av sina privata pengar på nonsenstrams då. Plus att hon förskingrat 23 miljoner ur Anna Lindhs minnesfond plus de 62 miljoner som Samordnare.
Det fick därför räcka med en handpenning på en miljon, och ett pris på 10 miljoner. Men då sket det sig med intyget.

Det är ta mig fan bland de sanslösaste vansinnigheterna som jag någonsin har läst om...

Något har gått riktigt jävla snett här, den saken är då klar...
Vilka jävla pajaserier alltså ?? -- Och den där #¤¤%%## subban ska få vara sommarpratare ?
Fast det bär liksom Mona Sahlins signum att ska det bli en skandal så ska den bli rejält stor,
bäst att ta till ifrån tårna så att det går riktigt åt helvete !!!

Inte bara att hon plundrat Anna Lindhs minnesfond på alla pengar, sen har hon indirekt gjort arvingarna till den döde unge mannen helt arvlösa, med sitt schabbel med att försöka sig på miljonbedrägerier.
Är det inte dags för henne att inse att bedrägerier nästan alltid drar in andra i eländet också ?

Mona kan minsann baxa hon ja !!! HAHAHAHA !!! Vilken jävla kortslutning hon ställt till med ?
Skulle hon inte kunna sälja förgyllda tegelstenar som guldtackor på Hötorget också ?

Man får väl se om KFM kommer att ta hela klabbet på Dragarstigen i beslag ?
Och man kan bara gissa att det kommer fler krav ifrån KFM mot Mona Sahlin själv,
det här är nog inte slut på länge än, hihi
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-07-20 kl. 03:40.
Citera
2020-07-22, 04:23
Medlem
Det finns alltså en dryg vecka gammal artikel om hot mot Mona Sahlin här, ledartext av Susanne Nyström:

Citat:
Strax efter midsommar berättade Mona Sahlin i ”Sommar i P1” om hoten som hon utsattes för som politiker. Även om det är en klen tröst är hon långt ifrån ensam. Under det senaste valåret, 2018, blev var tredje förtroendevald utsatt för våld, hot eller trakasserier, enligt Brå. Framför allt drabbas de som är kvinnor, har utländsk bakgrund eller vill se en liberal invandringspolitik.

Men kära Susanne Nyström, jag har ingen aning om vad Du är för en slags "ledarskribent" ?
Kör Du någon slags väderkvarnsviftande för att undvika skitstormen, den skitstorm som Ni själva inom PK-MSM själva har laddat för ?
Håll Dig till fakta för det första.

Om Mona Sahlin utsatts för hot som politiker nyligen så är det inte sant.

Mona Sahlin är pensionerad politiker och har inga som helst politiska uppdrag kvar.
Hon är alltså ex-politiker, och därmed typ en vanlig människa.
Hon är dessutom en kriminell brottsling.
Det finns inga som helst förmildrande omständigheter att ha gjort så omfattande ekonomiska oegentligheter som tycks ha förekommit kring Mona.
Mona har alltså på olika sätt förskingrat stora belopp, utan att ha granskats närmare.
Hennes ekonomiska brottslighet har inget som helst att göra med den politik hon har fört, eller vilket parti hon har representerat, vad vi vet just nu för tillfället.
Men om fler S-politiker finns i denna härva så är det ytterst besvärande för S.
Brottsligheten tycks enbart ha varit till gagn för henne själv och hennes omgivning.

Precis som tex Göran Persson så kritiserades han också för tagna beslut, även efter hans avgång.

Således så kan Mona Sahlin också kritiseras lika väl...
Som pensionerad ex-politiker är hon ett helt fritt villebråd för alla grävande murvlar inom MSM, och även andra medier...

Och kom ihåg Susanne Nyström att Mona Sahlin ansökte om pension redan år 2016:
https://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-begar-35-miljoner-i-pension/
Men brottsligheten påbörjades långt tidigare än år 2016.
Alltså så var hon tekniskt sett en politiker, medlem i S bland annat, och begick därmed denna brottslighet samtidigt som hon kan kallas politiker.

Allmänheten förväntar sig att en politiker sköter sig inom Lagens råmärken. Och det finns väl till och med i Sossarnas stadgar.

Mona Sahlin stack ju själv ut hakan och bad om en snyting, är det då inte konstigt att hon får fan för sina åsikter ?
Förresten är det verkligen inte frågan om åsikter, utan det handlar om blodigt och dödligt allvar för Sverige som samhälle.

Det är väl därför Mona Sahlin gillade att se blodiga slagsmål.
Mona Sahlin hade kunnat se sådant elände på mycket närmare håll, hon kunde bara besökt närmsta akutsjukhus och sett Måångkulturens skördade offer...

Du Susanne Nyström bör fråga dig själv varför i helvete folk är så förbannade ?

Är det inte ganska uppenbart att låter man dörren stå på vid gavel så smiter värmen ut, och ohyran springer in.
Är inte alla rån, våldtäkter och mycket annan kriminalitet det som gör vanligt folk förbannade ?
Kan Du inte se sambandet mellan hot mot politiker och deras fullständigt helt handikappande feghet att ta itu med det kriminella buset, så bör Du sluta skriva skit, stämpla ut och börja redigera dödsannonser på någon lokaltidning istället.
I annat fall är Du så korkad att i och med att försvarar Sopan Sahlin Du är minst lika korkad själv.
Dina skrivalster behövs inte längre, Du har gjort Ditt jobb att hålla PK-Fanan högt och hindra skitstormen och åsiktskorridoren intakt utan sprickor. Tills Din kollega Pravda-Kärringen Åsa Linderborg, Aftonbladet, iförrgår erkände att åsiktskorridoren existerade.

Åsiktskorridoren är ett sjujävla fuskbygge, ett svartbygge, av PK-MSM som likt BRF Glädjen, Solsidan i Nacka som också är ett fuskbygge och svartbygge. Och som rasar mer och mer.

Kom ihåg att även tex Berlusconi ansattes som ex-politiker, trots att han lämnat sina uppdrag. Och att en del inte var sant...

Jag tycker dock att det är en tragisk historia på sätt och vis för Mona har med sitt vårdslösa ekonomiska beteende åstadkommit skada för tredje man. I detta fall tex dödsboet, att arvingarna blivit helt arvlösa.
Och vidare att Labbé har indirekt tagit skada genom att agera "målvakt" i en synnerligen suspekt affär.
Vilket är en av huvudpunkterna i bedrägeri-ärenden, att tredje man tagit skada.

Haha som jag själv kan anta så sitter skitskribenten Susanne Nyström liksom alla andra på PK-MSM själv och hånskrattar åt Nackas egen byfåne, dvs Mona Sahlin, hennes egna sanslösa bravader. Och på fikarummen där så dras det nog Mona Sahlin skämt varje dag ?

Tex om Monas vurm för BDSM - Att Hernando inte bestraffat Mona med tillräckligt mycket smisk ?
Labbé skulle haft Hans Scheikes bok "Lilla Bakboken: om stjärtar och deras flickor", sektens husbibel, där det tydligen finns bra tips för smiskterapin.

Hade Hernando smiskat upp Mona Sahlin tillräckligt kanske hon
inte gjort vidlyftiga skumraskaffärer ?
Hahaha !! Det är ta mig fan heelt jävla skruvat allting

BRF Glädjen, Solsidan, Nacka hade byggt över tomtgränsen. Haha -- Vilka jävla jeppar dessa "byggmästare" Jensens är ???
Man får associationer till Åsa-Nisse eller Jönsson-ligan
Det borde fan Mona vetat att sådant går inte att åtgärda med mer än att Mona & Co köpte hela klabbet , rev det som var svartbyggt och sökte ett nytt bygglov. Och byggt nytt igen.
Någon som har någon gissning om vad tomten kan vara värd ?

Med sin position bör Mona ha haft landets främsta expertis till hands, men gissningsvis lyssnade hon bara till hälften på alla råden och tipsen. Och så gick det som det gick.
Miljonerna borta, puts väck !
Du Susanne Nyström skriver:
Citat:
"Under det senaste valåret, 2018, blev var tredje förtroendevald utsatt för våld, hot eller trakasserier, enligt Brå. Framför allt drabbas de som är kvinnor, har utländsk bakgrund eller vill se en liberal invandringspolitik."
Du är ju rentut sagt lika korkad själv som Mona Sahlin. Du har ju själv sett vart "liberal invandringspolitik" leder, och Du uttrycker en ytterst naiv förvåning i din text ?
Ni jävla ynkliga skitjournalister och även asylkrämande juristkräk borde tvingas att besöka våra akutsjukhus och bårhus och se eländet med Edra egna ögon. Människor som misshandlats och/eller skjutits till döds, för att inte tala om resultatet av en balkongflygning och hur en totalt sönderslagen kropp ser ut då.
Fegheten sitter inte hos svenska folket, utan hos Er på PK-MSM totalt egenkära och självgoda parasitverksamhet att parasitera monetärt på offer.
Och så fort Ni någon gång tar upp eländet, hänvisar Ni till statistik.
Är det ens någon av Er som har tänkt på att det kostar i våldsoffer och människoliv att samla ihop statistiken. En statistik som det tar 30 år att färdigställa - och som kommer att visa att massinvandringen var ett kapitalt misslyckande.
Och att historiens dom över Era kadrer av blåljugande kloakråttejournalister och lismande politikerkräk kommer att fruktansvärt hård ?
Ni inom PK-MSM har genom ert fullständigt ansvarslösa och menlösa agerande bara skapat misstro hos mer än hälften av svenska folket. Och ni har gött rasismen själva.
Vakna upp ur Din Mångkulturella Törnrosasömn som orsakats av en rejäl överdos av godhetsknark någon gång och ta Ditt j*vla ansvar som skribent ?

Men ni inom PK-MSM flaggar hellre med PK-Fanan, än känna den minsta känsla för ansvar.

Gissar att nästa "utspel" ifrån Mona Sahlin blir en störtflod av krokodiltårar, ja så mycket krokodiltårar att hon riskerar att drunkna själv i dem. Alternativt att Mona Sahlin kvävs av sina för många och för trånga offerkoftor, att hon inte kan andas ordentligt.

Undrar vad som pågår hos Expressen vad de har hittat för smaskigt ? Faktiskt så finns det anledning att tro att den här soppan som Sopan Sahlin kokat ihop har mera att erbjuda

BTW: Finns det någon stake kvar bland Sossarna, så att de tex kunde utesluta Mona Sahlin ur Partiet ? Vilken medlem som helst i Partiet kan ju skriva en motion om uteslutning. Samtidigt så lobbas det säkert för fullt för att skiten som Sopan Sahlin dragit in ska sopas in under mattan, förhalas och att de inväntar att preskription inträder ?
Det är ju för fan helt vedervärdigt att ha plundrat en Minnesfond, dessutom hennes bästa väninna, Anna Lindh. Det tangerar ta mig fan nästan till och med brottet "brott mot griftefriden".
Skulle nu Mona Sahlin ge sig ut på nätterna och vandalisera kyrkogårdar och plundra gravar också ?
Steget är ju inte precis långt, enkelt uttryckt.
Det är typ lika illa. FYY FAAN !!
Kärringen är ta mig fan slut, helt slut !

För BRF Glädjen så ser det ut som att kan de inte tänka ut någon lösning för svartbygget och skaffa fram pengarna för det, och påbörja rivning/ombyggnation så kommer KFM att till slut att ta hela BRF i beslag. Om nu Nacka Kommun har andra planer för tomten, tex en allmän badplats med tex brygga så kan den lösas in genom sk expropriering. Expropriering innebär tvångsinlösen av fastigheten/tomten.
Kommunen kan därmed göra vad f-n de vill med den.
Tex varför inte ett moskébygge med brinnande fritöser då och då ?
Kommer Mona Sahlin då att säga analogt likt Schulman. Vad fiiint det blev ?
Senast redigerad av AnalAnalfabeten 2020-07-22 kl. 04:31.
Citera
2020-07-22, 04:40
Medlem
Bor hon i Skarpnäck nu? Hos sin första make? Eller är hon bara skriven där utan att bo där. (Är ev inte lagligt, det heller. Men Toblerone är ju så gott).
Citera
2020-07-22, 06:56
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Det finns en en vecka gammal artikel om hot mot Mona Sahlin här, ledartext av Susanne Nyström:

Haha, hot ? Mona Sahlin och hennes PK-Patrask förklarar krig mot svenska folket och vita män med tex att säga att det finns inget svenskt, och i övrigt agerar som en quisling, en landsförrädare.
Kan hon då inte förvänta sig då att hon får några rejäla snytingar tillbaka ?
Som här i denna tråden ?
Vad hade hon förväntat sig ? Att hela vägen ifrån Danvikstull ut till Dragarstigen 4, Nacka, var beströdd med rosenblad av en entusiastisk folkmassa som viftade med (IS- ??? ) flaggor när Labbé och Mona Sahlin susade iväg med sportbilen dit ut ?
Dagen till ära så sker det naturligtvis också spektakulära balkongflygningar och kast av bögar ifrån höga hus i Nacka ?
Allt under folkets entusiastiska jubel ?

Och att betongbadkaret var fyllt till brädden med årgångschampagne, så att hon kunde ta ett välbehövligt champagnebad efter att ha rapat ur sig en radda foskler mellan fyllehickandet på regeringskansliet ?
PK-horan Susanne Nyström vet ju inte vad hon skriver, bara rapar upp samma fyllehicka som Mona Sahlin.
DN letade desperat upp en skitskribent som skriver en artikel som bara är så tom på innehåll. Som Susanne Nyströms/DNs egna ekokammare som verkar bara så ödsligt tom just för stunden...

Är det en slags ((Alt-)höger-)vink-vink att skriva en sådan tom artikel som inte säger någonting ?
Någon större kvalitet är det inte på den (skit-)prosan ?
Ibland är det bättre att låta bli faktiskt...
Vad vill skribenten med sin artikel ?
Tex att föreslå att samla in pengar till offerkoftor, skottsäkra västar, foliehattar och hjälmar till Mona Sahlin ?
Och förstås ett dussin livvakter som Mona Sahlin kan frottera sig med livet ut ?
Och alla ska ha varsin sportbil ?

Det finns mera som är konstigt kring den här bostadsrättsföreningen, BRF Glädjen, Dragarstigen, Nacka:

(FB) Udda Hemnet-objekt.

Det verkar PK-Certifierat så det sjunger om det. Undrar vad det är för polisanmälningar ?

I och för sig nog inte olagligt att tex stänga av vatten och el, för en hyresgäst.
Den som har nyckeln till skåpet för elen och vattnet kan ju hantera det efter eget huvud.

Det är ju skumt att betongbryggan har byggts på prickad mark utan bygglov. Byggmästaren borde begripit att det kostar mycket mera att ta bort ett sådant skräpbygge än det kostade att gjuta det.
Vidare så om det blir en riktig fimbulvinter med metertjock is, så går nog betongbryggan sönder. Det är därför man hellre bygger bryggor i trä. Det gör inte så mycket om isen bryter sönder en sådan.

Nej, syftet med betongbryggan var nog något helt annat. Det skulle bli Mona Sahlins Örnnäste efter Adolf Hitlers sommarresidens som förebild. Och betongen skulle bli till en radda bunkrar där IS-drottningen Mona Sahlin skulle kunna husera med sina vilda skjutgalna IS-krigare med knallpåkar och Nackas apokalyps skulle starta där i sista striden mot Patriarkatet ?
Fast leveransen av sandsäckarna och taggtråden var försenad och därmed bestämde sig byggmästaren för en betongbrygga istället

Men varför blev det inte en helikopterplatta också ? Det vore ju det minsta man kan begära ?
Så att Labbés kokainleveranser med privatjet ifrån Sydamerika kunnat gå smidigt ?

Det luktar skumt och osar fiffel och båg kring denna BRF, de kanske förbereder sig att sticka ifrån landet ? Och belånar skiten över skorstenen,
och så blir byggnaden sedan Nacka Kommuns huvudvärk ?

Varning för de journalister som gräver i det här, jag tror det stinker riktigt rejält kring den här soppan...
Sök på Dragarstigen här på Flashback så hittar ni en hel del konstigt med denna BRF, som också heter Glädjen
Länk:
https://www.allabolag.se/7696239842/bostadsrattsforeningen-gladjen-i-saltsjobaden

Och varför stoppade inte Sossarna vansinnet i tid ?

Mona Sahlin har med sina osanna intyg skapat en synnerligen rejäl oreda och härdsmälta inne i PK-maskineriet må man säga,
-- Hur fan hon ska ta sig ur det här med huvudet i behåll, det vet jag då inte...

Dagen är räddad, detta är fan bland de bästa som författats här på FB
Får man bjuda på en öl av finare märke?👍👍👍
Citera
2020-07-22, 08:55
Bannlyst
Citat:
Det finns alltså en dryg vecka gammal artikel om hot mot Mona Sahlin här, ledartext av Susanne Nyström:

Men kära Susanne Nyström, jag har ingen aning om vad Du är för en slags "ledarskribent" ?
Kör Du någon slags väderkvarnsviftande för att undvika skitstormen, den skitstorm som Ni själva inom PK-MSM själva har laddat för ?
Håll Dig till fakta för det första.

Om Mona Sahlin utsatts för hot som politiker nyligen så är det inte sant.

Mona Sahlin är pensionerad politiker och har inga som helst politiska uppdrag kvar.
Hon är alltså ex-politiker, och därmed typ en vanlig människa.
Hon är dessutom en kriminell brottsling.
Det finns inga som helst förmildrande omständigheter att ha gjort så omfattande ekonomiska oegentligheter som tycks ha förekommit kring Mona.
Mona har alltså på olika sätt förskingrat stora belopp, utan att ha granskats närmare.
Hennes ekonomiska brottslighet har inget som helst att göra med den politik hon har fört, eller vilket parti hon har representerat, vad vi vet just nu för tillfället.
Men om fler S-politiker finns i denna härva så är det ytterst besvärande för S.
Brottsligheten tycks enbart ha varit till gagn för henne själv och hennes omgivning.

Precis som tex Göran Persson så kritiserades han också för tagna beslut, även efter hans avgång.

Således så kan Mona Sahlin också kritiseras lika väl...
Som pensionerad ex-politiker är hon ett helt fritt villebråd för alla grävande murvlar inom MSM, och även andra medier...

Och kom ihåg Susanne Nyström att Mona Sahlin ansökte om pension redan år 2016:
https://www.expressen.se/nyheter/mona-sahlin-begar-35-miljoner-i-pension/
Men brottsligheten påbörjades långt tidigare än år 2016.
Alltså så var hon tekniskt sett en politiker, medlem i S bland annat, och begick därmed denna brottslighet samtidigt som hon kan kallas politiker.

Allmänheten förväntar sig att en politiker sköter sig inom Lagens råmärken. Och det finns väl till och med i Sossarnas stadgar.

Mona Sahlin stack ju själv ut hakan och bad om en snyting, är det då inte konstigt att hon får fan för sina åsikter ?
Förresten är det verkligen inte frågan om åsikter, utan det handlar om blodigt och dödligt allvar för Sverige som samhälle.

Det är väl därför Mona Sahlin gillade att se blodiga slagsmål.
Mona Sahlin hade kunnat se sådant elände på mycket närmare håll, hon kunde bara besökt närmsta akutsjukhus och sett Måångkulturens skördade offer...

Du Susanne Nyström bör fråga dig själv varför i helvete folk är så förbannade ?

Är det inte ganska uppenbart att låter man dörren stå på vid gavel så smiter värmen ut, och ohyran springer in.
Är inte alla rån, våldtäkter och mycket annan kriminalitet det som gör vanligt folk förbannade ?
Kan Du inte se sambandet mellan hot mot politiker och deras fullständigt helt handikappande feghet att ta itu med det kriminella buset, så bör Du sluta skriva skit, stämpla ut och börja redigera dödsannonser på någon lokaltidning istället.
I annat fall är Du så korkad att i och med att försvarar Sopan Sahlin Du är minst lika korkad själv.
Dina skrivalster behövs inte längre, Du har gjort Ditt jobb att hålla PK-Fanan högt och hindra skitstormen och åsiktskorridoren intakt utan sprickor. Tills Din kollega Pravda-Kärringen Åsa Linderborg, Aftonbladet, iförrgår erkände att åsiktskorridoren existerade.

Åsiktskorridoren är ett sjujävla fuskbygge, ett svartbygge, av PK-MSM som likt BRF Glädjen, Solsidan i Nacka som också är ett fuskbygge och svartbygge. Och som rasar mer och mer.

Kom ihåg att även tex Berlusconi ansattes som ex-politiker, trots att han lämnat sina uppdrag. Och att en del inte var sant...

Jag tycker dock att det är en tragisk historia på sätt och vis för Mona har med sitt vårdslösa ekonomiska beteende åstadkommit skada för tredje man. I detta fall tex dödsboet, att arvingarna blivit helt arvlösa.
Och vidare att Labbé har indirekt tagit skada genom att agera "målvakt" i en synnerligen suspekt affär.
Vilket är en av huvudpunkterna i bedrägeri-ärenden, att tredje man tagit skada.

Haha som jag själv kan anta så sitter skitskribenten Susanne Nyström liksom alla andra på PK-MSM själv och hånskrattar åt Nackas egen byfåne, dvs Mona Sahlin, hennes egna sanslösa bravader. Och på fikarummen där så dras det nog Mona Sahlin skämt varje dag ?

Tex om Monas vurm för BDSM - Att Hernando inte bestraffat Mona med tillräckligt mycket smisk ?
Labbé skulle haft Hans Scheikes bok "Lilla Bakboken: om stjärtar och deras flickor", sektens husbibel, där det tydligen finns bra tips för smiskterapin.

Hade Hernando smiskat upp Mona Sahlin tillräckligt kanske hon
inte gjort vidlyftiga skumraskaffärer ?
Hahaha !! Det är ta mig fan heelt jävla skruvat allting

BRF Glädjen, Solsidan, Nacka hade byggt över tomtgränsen. Haha -- Vilka jävla jeppar dessa "byggmästare" Jensens är ???
Man får associationer till Åsa-Nisse eller Jönsson-ligan
Det borde fan Mona vetat att sådant går inte att åtgärda med mer än att Mona & Co köpte hela klabbet , rev det som var svartbyggt och sökte ett nytt bygglov. Och byggt nytt igen.
Någon som har någon gissning om vad tomten kan vara värd ?

Med sin position bör Mona ha haft landets främsta expertis till hands, men gissningsvis lyssnade hon bara till hälften på alla råden och tipsen. Och så gick det som det gick.
Miljonerna borta, puts väck !
Du Susanne Nyström skriver:

Du är ju rentut sagt lika korkad själv som Mona Sahlin. Du har ju själv sett vart "liberal invandringspolitik" leder, och Du uttrycker en ytterst naiv förvåning i din text ?
Ni jävla ynkliga skitjournalister och även asylkrämande juristkräk borde tvingas att besöka våra akutsjukhus och bårhus och se eländet med Edra egna ögon. Människor som misshandlats och/eller skjutits till döds, för att inte tala om resultatet av en balkongflygning och hur en totalt sönderslagen kropp ser ut då.
Fegheten sitter inte hos svenska folket, utan hos Er på PK-MSM totalt egenkära och självgoda parasitverksamhet att parasitera monetärt på offer.
Och så fort Ni någon gång tar upp eländet, hänvisar Ni till statistik.
Är det ens någon av Er som har tänkt på att det kostar i våldsoffer och människoliv att samla ihop statistiken. En statistik som det tar 30 år att färdigställa - och som kommer att visa att massinvandringen var ett kapitalt misslyckande.
Och att historiens dom över Era kadrer av blåljugande kloakråttejournalister och lismande politikerkräk kommer att fruktansvärt hård ?
Ni inom PK-MSM har genom ert fullständigt ansvarslösa och menlösa agerande bara skapat misstro hos mer än hälften av svenska folket. Och ni har gött rasismen själva.
Vakna upp ur Din Mångkulturella Törnrosasömn som orsakats av en rejäl överdos av godhetsknark någon gång och ta Ditt j*vla ansvar som skribent ?

Men ni inom PK-MSM flaggar hellre med PK-Fanan, än känna den minsta känsla för ansvar.

Gissar att nästa "utspel" ifrån Mona Sahlin blir en störtflod av krokodiltårar, ja så mycket krokodiltårar att hon riskerar att drunkna själv i dem. Alternativt att Mona Sahlin kvävs av sina för många och för trånga offerkoftor, att hon inte kan andas ordentligt.

Undrar vad som pågår hos Expressen vad de har hittat för smaskigt ? Faktiskt så finns det anledning att tro att den här soppan som Sopan Sahlin kokat ihop har mera att erbjuda

BTW: Finns det någon stake kvar bland Sossarna, så att de tex kunde utesluta Mona Sahlin ur Partiet ? Vilken medlem som helst i Partiet kan ju skriva en motion om uteslutning. Samtidigt så lobbas det säkert för fullt för att skiten som Sopan Sahlin dragit in ska sopas in under mattan, förhalas och att de inväntar att preskription inträder ?
Det är ju för fan helt vedervärdigt att ha plundrat en Minnesfond, dessutom hennes bästa väninna, Anna Lindh. Det tangerar ta mig fan nästan till och med brottet "brott mot griftefriden".
Skulle nu Mona Sahlin ge sig ut på nätterna och vandalisera kyrkogårdar och plundra gravar också ?
Steget är ju inte precis långt, enkelt uttryckt.
Det är typ lika illa. FYY FAAN !!
Kärringen är ta mig fan slut, helt slut !

För BRF Glädjen så ser det ut som att kan de inte tänka ut någon lösning för svartbygget och skaffa fram pengarna för det, och påbörja rivning/ombyggnation så kommer KFM att till slut att ta hela BRF i beslag. Om nu Nacka Kommun har andra planer för tomten, tex en allmän badplats med tex brygga så kan den lösas in genom sk expropriering. Expropriering innebär tvångsinlösen av fastigheten/tomten.
Kommunen kan därmed göra vad f-n de vill med den.
Tex varför inte ett moskébygge med brinnande fritöser då och då ?
Kommer Mona Sahlin då att säga analogt likt Schulman. Vad fiiint det blev ?

Tack.
Just nu undrar jag hur familjen Jensen skall lösa detta med bygglov. Kan inte vara försvarbart att betala 40 000 kronor i månaden i böter 'for ever' ?

Köper dom upp dödsbot 55:11 vilket verkar vara enklast så måste dom väl ändå åtgärda utbyggnaden på kommunens vatten.

Tycker detta med Brf Glädjens öde just nu är mycket intressant. Kan väl inte vara någon annan än dom som kan köpa 55:11 ?
Citera
2020-07-22, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungabloggen
En mycket bra fråga. Tyckte synd om henne efter att ha hört sommarpratet. Men efter ett tag så undra man varför hon bara klagar på andra och inte inser sin egna roll i det hela, gång på gång. Det verkar finnas brister i självreflektionen, kanske är det också just dessa brister som gör att liknande saker händer igen och igen?

De flesta svaga människor vill inte se sig själv i vitögat. Det blir för jobbigt. Det ska knappt gå att göra bort sig så mycket som hon gjort med tanke på hur andra har bäddat för henne.

Hon borde lärt sig något efter Tobleronaskandalen men tydligen inte. Tror som sagt att hon är väldigt svag, om än snäll.
Citera
2020-07-22, 09:10
Medlem
Citat:
Inte bara att hon plundrat Anna Lindhs minnesfond på alla pengar, sen har hon indirekt gjort arvingarna till den döde unge mannen helt arvlösa, med sitt schabbel med att försöka sig på miljonbedrägerier.
Är det inte dags för henne att inse att bedrägerier nästan alltid drar in andra i eländet också ?

Mona kan minsann baxa hon ja !!! HAHAHAHA !!! Vilken jävla kortslutning hon ställt till med ?
Skulle hon inte kunna sälja förgyllda tegelstenar som guldtackor på Hötorget också ?

Man får väl se om KFM kommer att ta hela klabbet på Dragarstigen i beslag ?
Och man kan bara gissa att det kommer fler krav ifrån KFM mot Mona Sahlin själv,
det här är nog inte slut på länge än, hihi

Vem är det som har dött?
Citera
2020-07-22, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Vem är det som har dött?

En ung pojke An*dreas Mal*ming körde ihjäl sig för ett antal år sedan och var troligtvis ägare till den berömda lägenheten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in