Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Nu är jag ingen rubriksättare, men jag skulle inte vara så utpekande mot SE i rubrikerna och när man sedan läser artiklarna så är där ingenting speciellt som pekar på att det skulle vara just han som är mördaren, inte ens något som pekar i den riktningen.
Jag kommer inte ihåg ordagrant, men en rubrik var något om att han kom hem till frun exalterad. Ja, vem fan hade inte varit det om man sett Sveriges statsminister bli mördad?
Jo fast han såg ju inte mordet utan kom senare.
MEN ja man kan inte dra några växlar utifrån hans eufori även om man kan fundera på om han inte om han precis missat mordet inte borde varit lite besviken?
Över at PRECIS missa mordet århundratets händelse i Sverige.
OM han hade hunnit tid för att se mordet så hade han ju verklige varit ett vittne ett nyckelvittne fått sin uppmärksamhet och fått känna sig viktig
MEN var han GM ja då kan man verkligen förstå euforin,
Det JAG just gjord blir en världsnyhet jag är den ENDA människan i världen som vet vem mördaren är och hur mordet gick till,
Jag är väldigt misstänksam mot att mordet så starkt präglade SEs liv de sista 14 åren det är inte normalt om han bara vore ett vittne som dessutom knappt sett något.
Varför speglade SE mördarens rörelser osv?
Satte sig in i hur mördaren kanske tänkte i sina utsagor speglade SEs rörelser mördarens osv.
VARFÖR göra det ??
Antingen önskade SE att han var GM eller så var han GM det känns mycket logiskt och sannolkit utifrån en massa såna här faktorer.
Plus att den allra första teckningen /fantombilden på mördaren föreställde SE ELLER hans dubbelgångare.
Ja det finns många starka indicier just euforin ska man vara försiktig med att tolka så mycket instämmer i det.
Även om det finns en viss logik i det jag precis skrev när tror du att du är MEST euforisk om du just missat århundradets händelse i Sverige och bara finns i periferin ELLER om du är GM?
En annan väldigt misstänkt sak med SE är ju hur han precis som Clarke sa att mördaten sannolikt gjorde la sig i utredningen pratade mycket om mordet sökte sig till media osv.
Hånade polis och andra vittnen osv.
Clarke menade att mördaren sannolikt försöker återskapa minnen och känslan från mordkvällen.
Ja Rapport inslaget från april 86 är ju ett oerhört talande exempel på det SE tom sprang samma väg som mördaren(han själv)? flydde efter mordet.
Snacka om att återskapa situationen jag ger mig fan på att SE kände viss eufori på kvällen även då,
intervjun i Skydd&Säkerhet 1992 likaså.
Att inte SE utreddes efter Rapport inslaget är helt obegripligt måste man säga.