2020-07-15, 16:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Åklagaren har inte använt ordet ljuga inte heller TR.
Däremot motbevisar åklagaren SDs påståenden, och TR använder ordet "att Stefan Davidsson lämnat felaktiga och märkliga uppgifter ".

Så jag har ju svarat på din fråga.
Nu lämnar jag den här diskussionen om det här eftersom du och jag inte kommer längre.
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vem är det som påstår att SD har lämnat felaktiga och märkliga uppgifter, är det åklagaren eller tingsrätten?
Försök med att läsa inlägget du citerar en gång till.
Citera
2020-07-15, 16:53
Medlem
Citat:
Tack!

Boendekostnad borde kanske inte täcka lån?
Vissa avgifter kan man inte komma ifrån, som el, vatten, försäkring, sopor osv. Jag kan tänka mig att kostnader för amorteringar kommer på något undantag, t ex lån eller liknande.

Lite olyckligt kan det förstås bli om man blir häktad en längre period än så och sedan blir friad. Visserligen kan man få skadestånd, men det kanske inte är så roligt om man blivit av med sin lägenhet/villa.

Det är ganska osäkert hur utfallet blir nu, om SD kommer att bli friad/dömd. Men för barnens skull är det också viktigt att deras hem inte försvinner. Visserligen har de ju HD att bo hos nu och kaninerna är väl sålda, men ett hem som de vuxit upp i alltid ett hem.

Tror inte sociopaten och mördar pip SD kommer bo kvar, han inser att hans stjärnglans har falnat och behöver nya hovmedlemmar förutom promiskiösa ljuga de psyksjuka HD och latent gay bajsälskande JG.
Citera
2020-07-15, 16:58
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var det inte 2017 som HD fick veta?
Menar du att SD inte har varit svartsjuk på LW sedan dess?

Inte vad jag har sett.

LW skrev till honom att hon hade andra.
"Jag har förstått det," svarade han bara på det.

LW var däremot väldigt svartsjuk på HD.
På deras hus, resor utan barnen, hennes
cykel, kajak...

"Du ska inte ha begärelse till din nästas..."
Citera
2020-07-15, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Inte vad jag har sett.

LW skrev till honom att hon hade andra.
"Jag har förstått det," svarade han bara på det.

LW var däremot väldigt svartsjuk på HD.
På deras hus, resor utan barnen, hennes
cykel, kajak...

"Du ska inte ha begärelse till din nästas..."

Äh, spana fota genom fönster med darrande svartsjuka händer... Fortsatt knullande med LW är inte ett tecken eller stör det din bild av välgörande barmhärtighet mördaren SD med hor frun.
Citera
2020-07-15, 17:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Äh, spana fota genom fönster med darrande svartsjuka händer... Fortsatt knullande med LW är inte ett tecken eller stör det din bild av välgörande barmhärtighet mördaren SD med hor frun.

Det fetade hände hösten -16. Innan HD
avslöjat dem.
Citera
2020-07-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det fetade hände hösten -16. Innan HD
avslöjat dem.

S kanske kom på ett nytt span-sätt via damernas mobiler? Mycket smartare och han slapp smyga utanför fönstren.
H bytte inte mail och lösen utan anledning när hon ville umgås med sin Fiskegubbe. Jag misstänker att S bara låtsas att han inte är svartsjuk, fast avundsjuka kunde han till slut erkänna i rätten. Det satt nog hårt inne innan han väl sade det med en svag röst under inandning.
Citera
2020-07-15, 18:10
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Att nöjt säga att "de har inget på mig" som SD sa, och att därefter sitta nöjd i häktet - som oskyldig - i 8 månader är inte trovärdigt. Fortfarande är det dock åklagaren som inför rätten skall bevisa skuld utom rimligt tvivel. Sen handlar det om att det är människor som dömer. Och jag hoppas att HR ser annorlunda på bevisningen än vad TR gjorde.

De har inget på mig.
Ett märkligt uttalande av en människa som INTE begått ett brott.

Det låter ungefär som: "Det är bara jag som vet om jag är mördaren"

Om det bara är SD som vet om han är mördaren och han anser sig oskyldig/är oskyldig... Vad vet då mördaren/mördarna? Eller har h*n/de fått minnesluckor med?

Eftersom BARA SD vet om han är mördaren, så måste han åtminstone veta att mördaren inte minns att h*n har mördat LW. Han måste också veta att mördaren fått minneslucka?

Nej, ingen oskyldig skulle uttrycka sig så klantigt.

#TeamÅsaHiding

Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/Den_leende_psykopaten_mp4
Citera
2020-07-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det låter ungefär som: "Det är bara jag som vet om jag är mördaren"

Om det bara är SD som vet om han är mördaren och han anser sig oskyldig/är oskyldig... Vad vet då mördaren/mördarna? Eller har h*n/de fått minnesluckor med?

Eftersom BARA SD vet om han är mördaren, så måste han åtminstone veta att mördaren inte minns att h*n har mördat LW. Han måste också veta att mördaren fått minneslucka?

Nej, ingen oskyldig skulle uttrycka sig så klantigt.

#TeamÅsaHiding

Det är bara jag som vet.... Jag minns i en chatt att han sa så till JG. "Det är bara jag som vet om jag är skyldig eller ej" - fritt ur minnet. JG var INTE road. Och jag tror att de flesta i hans närhet vet vem som är skyldig. Därav hans ensamhet nu. Han hade nog fått mer respekt om han erkände och tog sitt straff. Kanske också förklarade varför. Nu är han bara en ynklig skit som slog ihjäl en kvinna som vägde hälften så mycket som han själv och var flera decimeter mindre. Modig kille.
Citera
2020-07-15, 18:29
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det är möjligen lätt att knäcka lösenord för en kompetent IT-forensiker, men vi har ju sett i åkl ÅH:s direktiv att hon fick lov att påminna om rent elementära undersökningar.

-----

ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret förra måndagen. I den nya bevisningen finns också digital sekvens som ska till hovrätten och ÅH förväntar att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.

Det blir spännande detta. Ska det bli så att de digitala spåren blir MGM:s fall i fallet?

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Det tror jag nog är sannolikt! Jag tror inte varken Polisen eller åklagarna ger upp i första taget. Och varför skulle de det? Det vet vem som är skyldig och vilka som kan vara beskyddare eller medhjälpare. De fortsätter att gräva. Detta mord är öppet tills GM/GM´s är fast.

#TeamÅsaHiding

Och alla bör komma ihåg: Hot eller dolda hot kommer att polisanmälas omgående.
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2020-07-15 kl. 19:11.
Citera
2020-07-15, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Det tror jag nog är sannolikt! Jag tror inte varken Polisen eller åklagarna ger upp i första taget. Och varför skulle de det? Det vet vem som är skyldig och vilka som kan vara beskyddare eller medhjälpare. De fortsätter och gräva. Detta mord är öppet tills GM/GM´s är fast.

#TeamÅsaHiding

Och alla bör komma ihåg: Hot eller dolda hot kommer att polisanmälas omgående.
Polis och åklagare sa klart och tydligt att utredningen fortsätter utan att minska fart. Och den kommer fortsätta tills SD är bakom lås och bom. Han skall inte tro att utredningen, bara för att han råkat slippa ur häktet, går på lågfart. Men vi kan väl vara lite generösa och låta honom njuta av friheten? Ett tag i alla fall.
Citera
2020-07-15, 19:26
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Tack!

Boendekostnad borde kanske inte täcka lån?
Vissa avgifter kan man inte komma ifrån, som el, vatten, försäkring, sopor osv. Jag kan tänka mig att kostnader för amorteringar kommer på något undantag, t ex lån eller liknande.

Lite olyckligt kan det förstås bli om man blir häktad en längre period än så och sedan blir friad. Visserligen kan man få skadestånd, men det kanske inte är så roligt om man blivit av med sin lägenhet/villa.

Det är ganska osäkert hur utfallet blir nu, om SD kommer att bli friad/dömd. Men för barnens skull är det också viktigt att deras hem inte försvinner. Visserligen har de ju HD att bo hos nu och kaninerna är väl sålda, men ett hem som de vuxit upp i alltid ett hem.

Vad får dig att skriva ngt dylikt att flickorna D:s kaniner är väl sålda, är det en trådsanning som du planterar, har du bevis för det, om du inte är säker eller har bevis, så borde du avstått från att skriva det.

#TeamD
Senast redigerad av Smhf 2020-07-15 kl. 19:36.
Citera
2020-07-15, 19:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Vad får dig att skriva ngt dylikt att flickorna D:s kaniner är väl sålda, är det en trådsanning som du planterar, har du bevis för det, om du inte är säker eller har bevis, så borde du avstått från att skriva det.

#TeamD

Det var någon i tråden som skrev det. Därför skrev jag väl. Jag var inte säker.
Om du vet något annat kan du säga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in