2020-07-15, 13:23
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Blodfläcken vid luckan måste ha varit ruggigt förargligt för SD efter allt jobb han lagt på att inte lämna spår! Djävligt klantigt, eller vad säger du Draifos? Och skorna borde han ju ha bränt i stället för att strutsa runt med besudlingar i plösen. Trodde han det skulle räcka med att parkera dem ute i svärfars stuga? Man baxnar! Inte du kanske?

Speciellt som blodhunden sniffade förbi blodet nio dagar innan den stora blodstädningen den 25 maj. Vid den tekniska undersökningen 16 maj gjordes ingen markering vid tvättmaskinen och inga tecken fanns på att städning utförts tidigare.

Det obefintliga blodet (DNA) på plösen är anmärkningsvärt eftersom MGM påståtts tvättat bort Lenas blod men inte sitt eget blod (bild på i domen) som runnit ner på samma plös i samma sko vilket Björn Lindén också skrev i domen.

Om vi ändå utgår från att det är Lenas blod så återstår att binda det och MGM några lååånga hundra meter bort till BP.

Åkl övermäktiga uppgift i HovR innebär att spänningen ligger i när lismandet för Åkl upphör och inte i om MGM frikänns för mordet på Lena Wesström. #TeamHiding
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-15 kl. 13:41.
Citera
2020-07-15, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf

Läs detta så blir det inte så svårt att förstå hur juridiken fungerar i en rättssäkert samhälle.....mitt fetade,
.Den åtalades rätt att vara tyst och att ljuga bygger på den grundläggande principen att åklagaren har bevisbördan i fallet. Det är åklagaren som ska visa, bortom rimligt tvivel, att den åtalade är skyldig till brottet. Den tilltalade ska alltså anses vara oskyldig till motsatsen har bevisats. En följd av detta är att den åtalade inte behöver medverka till utredningen, eller bli tvingad att säga saker som är till dennes nackdel.

Vidare anses det viktigt för rättssäkerheten att den åtalade får lämna felaktiga uppgifter utan att fällas på denna grund, då den åtalade kan ha skäl att lämna en annan berättelse än den sanna, utan att för den sakens skull vara skyldig till det hen har blivit åtalad för.
Klart en åtalad får ljuga, men frågan är ju då: Varför vill han ljuga? Och varför så många lögner och historier som ej går ihop.
Oskyldiga ljuger sällan i förhör eller rättegångar, det säger väl rätt mycket i det här fallet.
Även närstående till den åtalade ljuger ju bevisligen och drabbas av akut demens titt som tätt. Mycket märkligt
Citera
2020-07-15, 13:35
Medlem
Honan6s avatar
Åter höll jag på att missa att Medinsyn varit nattaktiv och skrivit att hen inte kommer svara på mina frågor. "Nej Honan, det är nog helt uppenbart att du inte kommer att få svar eller kommentarer från mig" Länk till hens inlägg: www.flashback.org/sp72261020

Det man som läsare kan fundera på är varför Medinsyn ändå skriver ett inlägg runt midnatt där hen lyfter fram två saker som "blod vid sex" och "lösenord". Hen påstår att det fanns blod i 3 par av LW:s blod i trosor fast fakta i FUP säger "Blod kunde inte påvisas" och det andra är att SD vid tre tillfällen erbjudit utredarna sitt lösenord till Google. Det är fakta, men den viktigaste faktan att SD senare vägrar att ge utredarna lösenordet när de bad om det, låter hen bli att beröra. SD:s argument till att neka var något liknande som att han under häktningen inte ville medverka till att förlänga utredningstiden. Nu går han fri i väntan på HR och har alla möjligheter att lämna in sina lösenord. Han borde även lämna lösenord till alla sina appar så att utredarna kan titta på hur hans positioneringar såg ut i dessa vid tiden för mordet. Fast det kommer kanske inte behövas eftersom ÅH kan ha fått igenom HR på alla SD:s appar. Det är inget vardagsbrott SD är misstänkt för så han bör vara digitalt övervakad 24/7.

-----

Det jag uppfattat om SD är att han gett olika versioner av sin verklighet. Det kanske inte är så konstigt eftersom han fått en god vana av att ljuga under sitt minst 6-åriga hemliga förhållande med LW. En stor del av SD:s lögner tror jag inte omgivningen har reagerat särskilt på under årens lopp. Det är nog bara när uppenbara motsägelser framkommit som omgivningen kan ha reagerat med en känsla av att något inte stämmer. SD ses i FUP ljuga helt skamlöst och utan konsekvenstänk. Det verkar som att lögner slipprar ur hans mun med automatik - t ex då han mötte en polispatrull efter han larmat om ett bakhåll. Vid det tillfället tänkte han inte alls på att det blir fel att uppge en låtsad identitet när man nyss har berättat att man var den som larmade polisen.
Mytomani brukar ingå som en ingrediens hos psykopater och narcissister. Lögner är vardagsmat för en mytoman och har de "tur" glider lögnerna obemärkt förbi hos de som inte står hen nära. Värre blir det för familjemedlemmar som ofta ses bli medlögnare p g a upplevda skuld- och skamkänslor för att den närstående återkommande ljuger i alla sammanhang. Det blir en psykiskt påfrestning för de som väljer att leva kvar i lögnerna.

-----

SD påstår att bara han vet om han är mördaren och andra får leva i ovisshet. På något sätt säger detta att han finner en njutning av att andra inte kan veta säkert hur det ligger till. Naturligtvis medför osäkerheten en rädsla för vad SD kan tänkas ta sig till vid en trängd situation om han är den skyldige. Ingen har glömt hur grymt och brutalt LW har mördats.

-----

ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret förra måndagen. I den nya bevisningen finns också digital sekvens som ska till hovrätten och ÅH förväntar att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.

Det blir spännande detta. Ska det bli så att de digitala spåren blir MGM:s fall i fallet?

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040
Citera
2020-07-15, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Klart en åtalad får ljuga, men frågan är ju då: Varför vill han ljuga? Och varför så många lögner och historier som ej går ihop.
Oskyldiga ljuger sällan i förhör eller rättegångar, det säger väl rätt mycket i det här fallet.
Även närstående till den åtalade ljuger ju bevisligen och drabbas av akut demens titt som tätt. Mycket märkligt
Att nöjt säga att "de har inget på mig" som SD sa, och att därefter sitta nöjd i häktet - som oskyldig - i 8 månader är inte trovärdigt. Fortfarande är det dock åklagaren som inför rätten skall bevisa skuld utom rimligt tvivel. Sen handlar det om att det är människor som dömer. Och jag hoppas att HR ser annorlunda på bevisningen än vad TR gjorde.

De har inget på mig.
Ett märkligt uttalande av en människa som INTE begått ett brott.
Citera
2020-07-15, 14:01
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det finns en formulering som jag är en aning osäker på i TRs formulering här:

”Tingsrätten måste alltså vara väldigt försiktig med att värdera uppgifter som Stefan Davidsson lämnat, som senare visat sig felaktiga, till hans nackdel. Detta hänger även samman med att åklagarnas bevisning ska värderas först och att den på egen hand måste uppnå beviskravet ställt utom rimligt tvivel. Först om bevisningen gör det ska Stefan Davidssons berättelse granskas. Sammantaget kan förhållandet att Stefan Davidsson lämnat felaktiga och märkliga uppgifter under förundersökningen inte värderas som ett bevis för att han dödat Lena Wesström. "

Gäller det fetade ett enskilt bevis, eller en en enskild kedja av bevisning/indicier (i kontrast till total bevisning)?

Jag har inga problem att förstå att lögner o felaktigheter o ändringar inte bevisar ngt och att bevisningen s.a.s. måste stå på egen hand. Risken med lögn ligger ju på andra plan också.

Men värderat mot total bevisning så kan man ju stilla tycka att det är lättköpt att ljuga sig fri och att åklagarens uppförsbacke under utredningen kan bli väl brant. Å andra sidan ligger det då en utmaning i att (be)visa sammanhang och skeenden som faktiska, oberoende av om den tilltalade ljuger eller talar sanning. På områden där den tilltalade ljugit.

Det är överkurs det här...

Tack för bra inlägg.

Jag är inte mer bevandrad i juridiken än du, snarare tvärtom...
Kanske någon annan kan svara på frågan bättre.

TR går igenom åklagarens bevisning punkt för punkt, och tar även med i sin redogörelse hur SD ställer sig till det påstådda och vad som framkommer i rätten. Det är väl bra att det redogörs i sin helhet så att man förstår helhetsbilden och på vilka grunder TR gjort sin bedömning.

Nu menar TR att eftersom detta är ett indiciemål, behöver man vara ännu noggrannare i sin bedömning av varje enskilt indicium. På det sättet har inte ett enda av åklagarens bevisning hållit i rätten.

Jag fattar det som att TR inte behöver bry sig om något av SDs lögner, men att de ändå noterar vad han har sagt i rätten. Den misstänktes version måste ju också komma fram.

Det kan ju kännas motbjudande på ett sätt att man har rätt att ljuga och vägra lämna ut lösenord, men samtidigt är det ju som du säger; att åklagaren ska kunna visa vad som har hänt oavsett vad den åtalade säger.

Om man tänker på vad som hände om det finns bevisning likt i Lisa Holm mordet, hur förklaringsbördan kan se ut för den misstänkte. Där hittade man väl den misstänktes DNA på LH. Då hade kanske vad han nu hete den misstänkte, kunnat hävda att de (han o Lisa) hade en relation och att det var därför hans DNA fanns på henne. Om de hade haft det och det hade kunnat bevisats, kanske det hade varit svårare att fälla honom? Obs, jag kan inte LH fallet alls, utan bara tar det som exempel för hur ett allvarligt bevis skulle kunna förklaras av en oskyldig, eller i varje fall försvårat en fällande dom.

Jag kan inte se riktigt hur man skulle komma runt det här med att det vi som medborgare känner, att det är inte rimligt att tro att någon är oskyldig som ljuger på detta sätt. Jag tänker att det är den enda lösningen, att ha det som vi har det nu.

Samtidigt blir det oerhört svårt att idag fälla någon.

Jag trodde nästan ett tag att den misstänkte i Wilma fallet skulle slippa undan, så svårt känner jag att det är idag. Att ha någons huvud i en resväska i sin garderob och att hävda att man inte vet något om det, hur bevisar åklagaren att et är omöjligt? Då gäller det för åklagaren att visa att det är orimligt att någon annan som skulle kunna ha satt in huvudet där. Sedan kommer väl den biten att bevisa att det verkligen är mord.Det kan ibland vara svårt om det inte finns en hel kropp.

Tyvärr är bevisningen i det här fallet (Lena) ganska tunn och det känns svajigt.
Men jag hoppas på åklagarens nya taktik.

För jag måste säga att det förutom alla lögnerna (som TR inte behöver ta ställning till alls) så känns det ganska orimligt att det skulle vara någon annan.

Så på min nästa punkt, varför jag misstänker SD är:
Vem skulle kunna logga in på Lenas konto kl 05 på mordnatten?
Citera
2020-07-15, 14:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Läs detta så blir det inte så svårt att förstå hur juridiken fungerar i en rättssäkert samhälle.....mitt fetade,
.Den åtalades rätt att vara tyst och att ljuga bygger på den grundläggande principen att åklagaren har bevisbördan i fallet. Det är åklagaren som ska visa, bortom rimligt tvivel, att den åtalade är skyldig till brottet. Den tilltalade ska alltså anses vara oskyldig till motsatsen har bevisats. En följd av detta är att den åtalade inte behöver medverka till utredningen, eller bli tvingad att säga saker som är till dennes nackdel.

Vidare anses det viktigt för rättssäkerheten att den åtalade får lämna felaktiga uppgifter utan att fällas på denna grund, då den åtalade kan ha skäl att lämna en annan berättelse än den sanna, utan att för den sakens skull vara skyldig till det hen har blivit åtalad för.

Men nu har det ju sagts massor av gånger (Hur många gånger har inte Snoris länkat till detta??? Det känns som orimligt många) i tråden att man har rätt att ljuga sig blå om man vill.

Detta har jag (och de flesta i tråden) vetat länge, längre än denna tråd har funnits.
Jag har aldrig påstått att SD inte får det.

Åklagaren har bevisbördan, helt och hållet ensam.
Men den åtalade kan ha förklaringsbörda. Det om det finns något att förhålla sig till som rätten anser pekar på att den misstänkte är skyldig.

Nu pratar jag om att SD ljugit och att det är bevisat.
Det var det som Draifos frågade om.
Inget annat.
Citera
2020-07-15, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Åter höll jag på att missa att Medinsyn varit nattaktiv och skrivit att hen inte kommer svara på mina frågor. "Nej Honan, det är nog helt uppenbart att du inte kommer att få svar eller kommentarer från mig" Länk till hens inlägg: www.flashback.org/sp72261020

Det man som läsare kan fundera på är varför Medinsyn ändå skriver ett inlägg runt midnatt där hen lyfter fram två saker som "blod vid sex" och "lösenord". Hen påstår att det fanns blod i 3 par av LW:s blod i trosor fast fakta i FUP säger "Blod kunde inte påvisas" och det andra är att SD vid tre tillfällen erbjudit utredarna sitt lösenord till Google. Det är fakta, men den viktigaste faktan att SD senare vägrar att ge utredarna lösenordet när de bad om det, låter hen bli att beröra. SD:s argument till att neka var något liknande som att han under häktningen inte ville medverka till att förlänga utredningstiden. Nu går han fri i väntan på HR och har alla möjligheter att lämna in sina lösenord. Han borde även lämna lösenord till alla sina appar så att utredarna kan titta på hur hans positioneringar såg ut i dessa vid tiden för mordet. Fast det kommer kanske inte behövas eftersom ÅH kan ha fått igenom HR på alla SD:s appar. Det är inget vardagsbrott SD är misstänkt för så han bör vara digitalt övervakad 24/7.

-----

Det jag uppfattat om SD är att han gett olika versioner av sin verklighet. Det kanske inte är så konstigt eftersom han fått en god vana av att ljuga under sitt minst 6-åriga hemliga förhållande med LW. En stor del av SD:s lögner tror jag inte omgivningen har reagerat särskilt på under årens lopp. Det är nog bara när uppenbara motsägelser framkommit som omgivningen kan ha reagerat med en känsla av att något inte stämmer. SD ses i FUP ljuga helt skamlöst och utan konsekvenstänk. Det verkar som att lögner slipprar ur hans mun med automatik - t ex då han mötte en polispatrull efter han larmat om ett bakhåll. Vid det tillfället tänkte han inte alls på att det blir fel att uppge en låtsad identitet när man nyss har berättat att man var den som larmade polisen.
Mytomani brukar ingå som en ingrediens hos psykopater och narcissister. Lögner är vardagsmat för en mytoman och har de "tur" glider lögnerna obemärkt förbi hos de som inte står hen nära. Värre blir det för familjemedlemmar som ofta ses bli medlögnare p g a upplevda skuld- och skamkänslor för att den närstående återkommande ljuger i alla sammanhang. Det blir en psykiskt påfrestning för de som väljer att leva kvar i lögnerna.

-----

SD påstår att bara han vet om han är mördaren och andra får leva i ovisshet. På något sätt säger detta att han finner en njutning av att andra inte kan veta säkert hur det ligger till. Naturligtvis medför osäkerheten en rädsla för vad SD kan tänkas ta sig till vid en trängd situation om han är den skyldige. Ingen har glömt hur grymt och brutalt LW har mördats.

-----

ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret förra måndagen. I den nya bevisningen finns också digital sekvens som ska till hovrätten och ÅH förväntar att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.

Det blir spännande detta. Ska det bli så att de digitala spåren blir MGM:s fall i fallet?

-------

Länk till inlägg med sammanfattning och länkar till FUP m m
www.flashback.org/sp71691040

Har Åkl blivit nekad att beslagta SDs dator och mobil eller har hon inte ens begärt det? Knäcka lösenord är sedan en baggis.
Citera
2020-07-15, 14:13
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns inget som belägger det du hävdar; att det ska ha funnits blod i tre av de trosor som fanns i Lenas tvättkorg.

Från domen:
"Undersökta trosor
NFC anträffade inte något blod på trosorna. Det är skillnad mellan ”indikation på blodförekomst” och ”inget blod påvisades”. I det första fallet har NFC vid förprövning fått positiva resultat men i det senare fallet har de fått negativt resultat vid förprövningen.
Om förprövningsmedel indikerar som för blod ger det en fingervisning om att det skulle kunna vara blod. NFC har tre steg; ”inte påvisat blod”, ”indikation på blod”, eller ”påvisat blod”. När NFC säger att det är ”indikation på blod” innebär det att det kan vara något annat. Förprövningsmedlet kan reagera på annat. Det vanligast förkommande är vissa typer av rengöringsmedel, växtmaterial och jordarter. Förprövningsmedlet kan då reagera som för blod. De har tre kriterier för blod och det är inte förväntat att ett tvättmedel ska uppvisa visuella tecken som för blod. NFC kan inte, vid förprövningen, säga garanterat att det är blod. Det är därför de har tre kriterier för att uttala sig om att det är blod. Man måste se blodundersökningen som en helhet.
"

Från FUP/NFC om trosorna

Aktbil 160, sid 47-:
1. -BG100191-1
"Blod kunde inte påvisas."

2. -BG100191-2

3. BG100191-3

4. -BG100191_4

5. -BG100191_5

6. -BG100191_6

7. -BG100191-7

8. -BG100191_8

9. BG100191_9

10. -BG 1 00191-
10

Det enda trosskydd som man har med i NFCs rapport är det som Lena hade på sig vid mordet. Det har inte analyserats för blod utan för spermaförekomst.

Vad gäller barnmorskan så var hon enbart ett av många vittnen. Hon verkar visserligen inte ha träffat Lena de senaste åren, men hon kan som barnmorska och vårdansvarig för Lena ändå visa att Lena varit till henne och att Lena hade slutat att blöda efter ca ett halvt år efter att den andra spiralen sattes in.

Från Domen sid 110:
"Kontaktblödning är en blödning i samband med samlag och som bara uppkommer precis då. De kvinnor som lider av det hör ofta av sig eftersom det kan bero på inflammation på livmodertappen. Det kan också bero på cellförändringar. Det är därför viktigt att det undersöks. M*arias erfarenhet är att kvinnor som har problem med blödningar, utöver vanlig menstruation, hör av sig och ställer frågor. M*aria kan inte veta hur Lena skulle ha reagerat, men hon upplevde att Lena brydde sig om sig själv, var klok, reflekterande och eftertänksam. M*aria har svårt att tänka sig att Lena inte skulle ha sökt hjälp om hon hade sådana problem, men det kan hon inte veta."

Av det som framkommit i FUP är det endast ett vittne som berättat om blodförekomst vid sex, då väldigt lite och då avbröt man direkt. Om det hade varit flera som påstått att det blöddes vid sex, då hade det framkommit i domen.

Ingen annanstans har man kunnat finna tecken på det som SD hävdar om blödandet. Inte i sängar, inte på filten, inte på möbler. Inga vittnen. Ingenstans.

När det gäller lösenordet har det ingen betydelse om man samarbetat tidigare genom att erbjuda sina lösenord. Det enda som har betydelse är ATT man INTE lämnar ut lösenordet när utredningen begär det. Naturligtvis finns där något som SD inte vill att utredningen ska få vetskap om. Ingen som inte har något att dölja gör så. Särskilt inte om man är misstänkt för mord, har suttit i häkte under lång tid, och nu sitter i en rättegång och riskerar att dömas.

Jag vet inte om du utgår från din egen bedömning utifrån rättegången eller om du har SDs version eller både och.

För att styrka dina påståenden, borde du länka/citera från källa.

Hur många ggr ska detta om trosorna länkas i tråden, det har framkommit x antal ggr ang blod och sperma, det är inget nytt.

Citera
2020-07-15, 14:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Speciellt som blodhunden sniffade förbi blodet nio dagar innan den stora blodstädningen den 25 maj. Vid den tekniska undersökningen 16 maj gjordes ingen markering vid tvättmaskinen och inga tecken fanns på att städning utförts tidigare.

Det obefintliga blodet (DNA) på plösen är anmärkningsvärt eftersom MGM påståtts tvättat bort Lenas blod men inte sitt eget blod (bild på i domen) som runnit ner på samma plös i samma sko vilket Björn Lindén också skrev i domen.

Om vi ändå utgår från att det är Lenas blod så återstår att binda det och MGM några lååånga hundra meter bort till BP.

Åkl övermäktiga uppgift i HovR innebär att spänningen ligger i när lismandet för Åkl upphör och inte i om MGM frikänns för mordet på Lena Wesström. #TeamHiding

Du tjatar om hunden hela tiden.
Hunden är inte hundraprocentig. I så fall behövdes ju inget annat. Och Lena skulle ha hittats, eller hur?

Att du hävdar att hunden är större bevis än den tekniska undersökningen, får mig att undra hur mycket du är beredd att fibbla med av det som kommit fram av bevisningen.

Jag förstår helt din agenda.
Du hävdar att blodfläcken är planterad.

Jag känner igen den där teorin om planterad och en annan som kom med den tanken.
Citera
2020-07-15, 14:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Hur många ggr ska detta om trosorna länkas i tråden, det har framkommit x antal ggr ang blod och sperma, det är inget nytt.

Jo, om Medinsyn hävdar att det fanns blod i tre par trosor, då vill jag inte bara PÅSTÅ det utan BEVISA att det inte är så.

Det är skillnaden.

Men du tycker nog att det är bättre att trådsanningen får leva och odlas.
Sudda, sudda....
Senast redigerad av notknapparen 2020-07-15 kl. 14:22.
Citera
2020-07-15, 14:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jo, och det har SD inte hävdat att det skulle ha kommit dit genom sexakter, utan den senaste versionen är att det kan ha kommit när Lena lånade tvättmaskinen eller när hon snickrade där.

Det är det enda stället där man har gjort blodfynd av Lena, vilket du ju inte ens tror på. Det är inte mycket att styrka det ymniga blödandet med.

Denna tråden har ett klart underhållningsvärde, särskilt med de här i tråden som försvarar eller förklarar SD´s alla lögner. TR, Rättegången del 21, ungefär 10:40, gällande blodlögnerna:

"Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut. Ehhh, ja, där på kontoret hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat och halsen och usch, ja, så ser det ut som om det har varit litervis..."

Min reflektion: När ljuger mördaren och hans gäng? Typ varje gång de öppnar munnen.

#TeamÅsaHiding

Bonus:
Den leende psykopaten.mp4

https://forumfiles.com/B2Zax8F5o2/Den_leende_psykopaten_mp4
Citera
2020-07-15, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Välkommen tillbaka.

Barnen var vuxxna nog att ha curage nog att vända sig emot henne. Svårt att se det på annat sätt än att lillpojken lämnades kvar i det kärlekslösa hemmet som tröst/gisslan till mamman.
Medlemmen Schazz vittnade om att flera vuxna vet hur barnen for illa. Hur fa*n kunde dom? Var det inom hennes församling/sekt som ALLTID anser sig bäst på att ta hand om sånt själva. Läs: katolska kyrkan, knutby etc.

Hjälpsamma UW lämnade självmant in kamera/film vilken visade att E kom hem kl 23:33 mordkvällen. (Är det någon som tror att han inte kollade igenom filmen först?) Fanns det anledning att redigera filmen innan han for upp till polishuset med den? Kollades det? Aldrig i livet.

Det går väl inte förstå på annat sätt att E rört sig i området när hennes mamma mördades eftersom dom bor där? Inte ett knyst i FUP om var hon varit. E,s får inte frågan var hon var vid tidpunkten för mordet.

Biträdande spaningsledaren UW lämnade också in NWs mobil. Men E*sters och sin egen lämnades inte in då dom inte näms i FUP. Mycket anmärkningsvärt.

Kan förklaringen vara att polisen redan severats sin mördare, så varför bry sig om 2 st som Lena gjort så illa att hon blev anmäld och misshandlad av ?

Noa slår Lena enl, Hanna

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 (Obs Hanna W)

T*herese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor. Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. T*herese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad. T*herese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett
meddelande att hon skulle ringa upp. Hanna ringde upp T*herese. T*herese frågade vad det var hon menade egentligen. Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och T*herese frågade inte. T*herese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan. Med anledning av att Hanna tidigare berättat att Noa ringde Stefan på morgonen när Lena var försvunnen så frågade T*herese om Hanna trodde att Stefan skull skydda Noa om det var så. Hanna svarade att det trodde hon inte alls.
Uppläst och godkänt.

Dom här bilderna kollade polisen den 17dec-18.
Det tog sin tid innan han lämnade in dom.

NWs mobil lämnade UW in den 19nov-18, bara några dagar efter att eventuell
mobiltrafik den 14-15maj hade raderats från Telias server enligt sexmånaders regeln.

Jag skrev ganska tidigt i tråden att jag tvivlade på att man tagit in anhörigas
mobiler, det "borde jag så klart fatta att man hade gjort", hm host.

Tycker det är knepigt med numreringen på bilderna, dom ska ju vara i följd om
jag har fattat rätt.
Någon annan kanske fattar bättre.

Ingenting om några loggfiler, vad jag har sett.

Själv är jag övertygad om att UW skulle ha kunnat lämna in
bilder från julafton 2025, om han det hade velat.

AB: 145 Sid: 380.

Noa - sista bilden 22.14 (FE2201805142214220 l .jpg)
Ulf - sista bilden 22.04 (FE2201805142204570 l .jpg)
Ester - sista bilden 23.33 (FE2201805142333280 l .jpg)
Ester är uppe och hämtar något omkring kl 00.26-00.30 (FE22018051500301901.jpg).
Bilden bifogas inte då Ester inte är påklädd, men återfinns i sidomaterialet.
Senast redigerad av CarlJanne75 2020-07-15 kl. 14:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in