2020-07-11, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
"Badet" er vel egentlig bare et toalett, hvis jeg har forstått det riktig.
Altså et rom man ikke vanligvis kler av seg alt for å bruke.

Det skal godt gjøres av et menneske å ikke legge igjen et eneste spor av DNA.
Man kan selvsagt minimere mengden ved å ta forholdsregler, men helt sikret
kan man nok aldri være.

Sikkert riktig samtidig er jo dette mest sannsynlig en planlagt forbrytelse og jeg vil tro GM tar høyde for det.
Citera
2020-07-11, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror ikke det er så mange som mener at barna er delaktige i forsvinningen. Inkludert politiet.
Mulig noe av formålet med kidnappingsopplegget var at barna som evt ikke deltok skulle tro at moren ble drept av kidnapper fordi politiet lekket info, jf brev eller at hun hadde stukket av med de, jf i ferd med å vinne over kidnapperene o.l. Trøst for barna at de tror hun lever. TH uttalte at han ville leve som normalt. Virket uanfektet til drapsteorien ble lansert med han som mistenkt. Drev villedningsspill hele veien.
Senast redigerad av LH07 2020-07-11 kl. 12:44.
Citera
2020-07-11, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Slettsnokens hypotese om at TH sammen med de 3 voksne barna står bak planlagt fjerning/likvidering av AEH:

Selv om det ikke var planlagt at de skulle vaske bort AEs blod, så virker det helt fjernt at DISSE gjerningsmenn og -kvinner skulle ta med seg vaskebøtten fra Sloraveien, for så opplyse til politiet at vaskebøtte fantes i Sloraveien.

Dette er veldig logisk! Men for å komme til denne konklusjonen, så må man være åpen for det kan finnes alternative forklaringer og hendelsesforløp. Det er lett å gå i en felle, ved å for tidlig "binde" seg til egne teorier om hendelsesforløp, og hvem man antar er skyldig(e). Gjør man det, er det fort gjort å kun søke bekreftelser på egen teori, og man avfeier andre teorier. Det er ikke alltid lett å innrømme at man har tatt feil , og verre blir det desto mer du har investert i din egen teori. Dette er jo veldig kjent, og gjelder for mange områder i livet.
Det er derfor viktig at du, Svartediket, Havhest, Sosialisten, Sandemose med flere, fortsetter å stille kritiske spørsmål! Og hvis det skulle vise seg at TH er skyldig, så tror jeg ikke noen av oss vil ha problemer med å erkjenne at vi har tatt feil. Det er selvfølgelig indisier som peker på TH, men det kan dukke opp ting som ingen har forutsett!
Fortsatt god sommer til hele gruppa!
Citera
2020-07-11, 12:57
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det ble skrevet om PAS og ishockeyklubben på tråden i 2019.
Klubben har bevislig hatt store økonomiske problemer.

Det har de vel heller ikke lagt skjul på:

https://www.nrk.no/sport/lorenskog-trues-av-konkurs_-_-mangler-penger_-sponsorer_-tilskuere-og-goodwill-1.14009199

Det ville forundre meg sterkt om en idrettsklubb valgte å kidnappe/drepe en milliardærfrue
for å fylle klubbkassa. De ville uansett måtte gjøre regnskap for hvor pengene kom fra.

Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
PAS kan ha vært hyret inn for the "dirty work" av VE på vegne av TH.

Det er jo ikke bekreftet noe annet sted enn i tråden her, at denne historien gjaldt VE.

Prøvde å finne noe om leiebilen i mylderet av avisoppslag om saken, uten hell i denne runden.
Jeg mener det har stått i en av riksavisene at en "forretningspartner" har uttalt seg tvetydig
om en tur til Kv*tfj*ll i forbindelse med et møte der.

Jeg tror forøvrig det ville være et dårlig trekk å hyre inn folk. Jeg tror at de som skal være
med på en slik forbrytelse, må enter være med eller ikke - at alle tar like stor risiko.
Er ansvaret ujevnt fordelt, står man i fare for at den med minst skyld selger seg til
politiet. Jeg har også nevnt tidliger dette med 2 mot 1-problematikk.
Citera
2020-07-11, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Her er du inne på noe. Mange interessante navn, og store økonomiske problemer. Spørsmålet er vel om ikke politiet hadde løst saken hvis disse var involvert?

Citat:
Oppr postet 16 11 2019

Dere har kanske rett. I det her sporet kommer det opp navn som antaglig ble sjekket ut tidlig.
Citera
2020-07-11, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Poenget var PAS tilknytning til TH, når det ryktes om kriminelle aspekter ved den klubben.

Det kan også ha være PAS som dro til Kvitfjell drapsdagen, og ikke VE. Han jobber med visninger o.l. i Kvitfjell Eiendom. Og som prøvde å få en annen til å lyve om hvilken dag han hadde vært der.

Du har helt klart et viktig poeng her. Tåpelig å avfeie dette.
Citera
2020-07-11, 13:21
Medlem
Er det ikke litt uvanlig og upraktisk å oppbevare husets eneste vaskebøtte inne på et lite gjestetoalett i 1. etasje?
Ble gulvvaskemidler, langkost og vaskekluter oppbevart på det samme rommet (gjestetoalettet) som den vaskebøtten brukte å stå på?
Er vaskeservanten inne på det gjestetoalettet utformet slik at man kan fylle vann i en vaskebøtte?

Finnes det et vaskerom i nærheten av gjestetoalettet, der gulvvaskemidler, langkost og vaskekluter ble oppbevart og der det finnes et vannuttak der det er lett å fylle vann i en vaskebøtte?

Når jeg tenker meg om, kan det være logisk at vaskebøtten brukte å stå på gjestetoalettet hvis de brukte å helle ut vaskevannet i wc etter gulvvasking.

Hvis GM brukte vaskebøtten i forbindelse med eventuell bortvasking av spor på åstedet i forbindelse med forbrytelsen: Hvor fylte GM vann i vaskebøtten og finnes det spor etter GM på det stedet der GM fylte vann i vaskebøtten? Og hvor fant GM eventuelle vaskekluter og vaskemidler til å vaske med?
Citera
2020-07-11, 13:29
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
husets eneste vaskebøtte

Kan ikke se at det står skrevet noe sted at dette var husets eneste bøtte?
Det kan godt ha vært flere bøtter i huset, men det var denne omtalte bøtten
som pleide å stå på toalettet i første etasje. For alt vi vet har det vært
flere bøtter i sving da denne vaskingen fant sted.

Citat:
Hvis GM brukte vaskebøtten i forbindelse med eventuell bortvasking av spor på åstedet i forbindelse med forbrytelsen: Hvor fylte GM vann i vaskebøtten og finnes det spor etter GM på det stedet der GM fylte vann i vaskebøtten? Og hvor fant GM eventuelle vaskekluter og vaskemidler til å vaske med?

Badet oppe? Evt. vaskerom? En utslagsvask på kjøkkenet? Flere muligheter her.
Citera
2020-07-11, 13:34
Medlem
Citat:
Kan ikke se at det står skrevet noe sted at dette var husets eneste bøtte?
Det kan godt ha vært flere bøtter i huset, men det var denne omtalte bøtten
som pleide å stå på toalettet i første etasje. For alt vi vet har det vært
flere bøtter i sving da denne vaskingen fant sted.

Badet oppe? Evt. vaskerom? En utslagsvask på kjøkkenet? Flere muligheter her.
Politiet har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebøtte i huset, da de startet sine undersøkelser. Politiet har blant annet undersøkt om denne manglende bøtten kan ha blitt brukt i en opprydding på åstedet, får VG opplyst.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask

Du har rett i at det finnes flere mulige steder der det kan ha vært oppbevart vaskekluter og vaskemidler og der man kunne fylle vann i en vaskebøtte.
Citera
2020-07-11, 13:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Politiet har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebøtte i huset, da de startet sine undersøkelser.

Det fetade. De har m.a.o. ikke opplysninger om det kan ha vært andre bøtter, stående
f.eks. i et kott, på et vaskerom e.l., som også har blitt kassert, sammen med den som
etter vitneutsagn pleide å stå på toalettet i første etasje.
Citera
2020-07-11, 13:41
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg skjønner at noen mener jeg har gått i bekreftelsesfellen og har tunellsyn, men da har de ikke lest hva jeg har skrevet.

Jeg var helt til juni -20 en av de som absolutt ikke kunne tenke meg at noen av barna hadde med dette å gjøre, og prøvde å finne alternative teorier, helt til klageskrivet ble offentlig.

Etter dette har jeg hver gang nye opplysninger har blitt offentliggjort som ser ut til å så tvil om min hypotese, vært villig til å endre den.

Etter at opplysningene har «modnet», og jeg har fått grublet litt mer på «hvordan henger dette sammen?», sett at de «stikk motsatt», nettopp styrker hypotesen.

Det forundrer meg hvis politiet angivelig ikke har min hypotese som en av de jobber aktivt med, noe jeg tror de gjør.

Jeg håper alibiene til barna blir ettergått grundig ut fra en hypotese om at de alle kan være medskyldige, og at alibiene derfor er nøye planlagt på forhånd, som resten av drapet på denne stakkars mammaen.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-11 kl. 13:44.
Citera
2020-07-11, 13:45
Medlem
Citat:
Det fetade. De har m.a.o. ikke opplysninger om det kan ha vært andre bøtter, stående
f.eks. i et kott, på et vaskerom e.l., som også har blitt kassert, sammen med den som
etter vitneutsagn pleide å stå på toalettet i første etasje.
Det er mulig at du kan ha rett i at flere bøtter kan ha blitt fjernet. Det kommer ikke frem opplysninger om dette i artikkelen.

I tillegg har politiets etterforskning avdekket at det skal mangle en vaskebøtte fra 1.etasje i Sloraveien.

Vanligvis skal bøtten ha stått på toalettet i første etasje. Dette er noe politiet mener å vite etter systematiske avhør, blant annet av de tre voksne barna til Hagen-ekteparet.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in