2020-07-11, 10:42
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Slettsnokens hypotese om at TH sammen med de 3 voksne barna står bak planlagt fjerning/likvidering av AEH:

Selv om det ikke var planlagt at de skulle vaske bort AEs blod, så virker det helt fjernt at DISSE gjerningsmenn og -kvinner skulle ta med seg vaskebøtten fra Sloraveien, for så opplyse til politiet at vaskebøtte fantes i Sloraveien.
Tror ikke det er så mange som mener at barna er delaktige i forsvinningen. Inkludert politiet.
Citera
2020-07-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vi vet jo ikke med sikkerhet om det er vasket vekk blod, og det kan tenkes at hun var naken da de angrep siden hun var på badet

Det er mange teorier og alle virker usannsynlig. Hva mener du forresten med at det ikke ligger igjen Dna?
Det er så klart heller ikke sikkert den røde bmw en er involvert?
En godt planlagt kidnapping legger så klart ikke igjen Dna?

Her gikk det åpenbart ikke etter planen, om det var en professionell kidnapping.
Jeg holder ikke med om at alle teorier er like usannsynlige. Jeg tror politiet er på rett spor.
Citera
2020-07-11, 10:48
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vi vet jo ikke med sikkerhet om det er vasket vekk blod, og det kan tenkes at hun var naken da de angrep siden hun var på badet

Det er mange teorier og alle virker usannsynlig. Hva mener du forresten med at det ikke ligger igjen Dna?
Det er så klart heller ikke sikkert den røde bmw en er involvert?
En godt planlagt kidnapping legger så klart ikke igjen Dna?
Polisen kan med hjälp av kemikalier se huruvida blod har blivit borttvättat eller ej. Större yta blir blåfärgad med hjälp av luminol om blodet blandats ut Av vatten. Vad de tyvärr inte kan se är när blodet hamnat där respektive tvättats av.
Citera
2020-07-11, 11:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
De voksne barna har fortalt at vaskebøtte fantes, og at den pleide å stå på badet nede. Nå er den borte.

Jag undrade vem som bekräftat den saknaden.
Citera
2020-07-11, 11:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tja, mine voksne barn mener at jeg har ocd - jeg sverger til rennende vann.

Det lät roligt men jag är osäker på den exakta betydelsen. OCD gick att slå upp däremot.
Citera
2020-07-11, 11:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hm. Kan det rett og slett være at AEHs telefon har ligget på et bord
da den ble oppringt, og at den har stått på "vibrasjon", flyttet seg
litt for hver gang den ringer pga. vibreringen, og så til slutt gått utfor
kanten og i gulvet?

Kunne muligens en slik bevegelse slå ut på app'en?

Og i så fall - hvem var der etter kl 10:07 og plukket den opp for å
legge den på bordet sammen med brevet?

Vill man att den ska falla ner så kanske man ska lägga den på ett uppslaget glättat magasin. Eller nån styv kudde. Eller nåt sånt. Vill man det inte så är man kanske inte medveten om att den trillat ner heller.
Citera
2020-07-11, 11:24
Medlem
Er ikke usannsynlig at det er en sammenheng mellmomTHs (slettede) anrop kl 1006 og 1007 og at telefonen ble lagt på plass på bordet omtrent på samme tid?

Min umiddelbare tanke er at AEHs telefon ikke ble funnet etter basketakene, og at den ble ringt for å avsløre hvor den lå. Derfor også slettingen av anropene ettersom det ikke var "reelle" anrop. Vi vet vel ikke om anropene er slettet på AEHs telefon også?

Anropene må vi regne med er gjort fra Futurum, ellers hadde alibiet vært borte.

Kan GM2 ha bedt TH om å ringe AEHs telefon fordi han ikke kunne finne den?

Forutsetter altså at en annen enn TH sto bak selve drapet, noe jeg ser på mer sannsynlig enn at TH står bak dette alene.

Men er vel noen hull i denne teorien også håpløs sak nå vi mangler de fleste brikkene i puslespillet.
Citera
2020-07-11, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Blir jo helt tullete å blande en ishockeyklubb inn i dette, hva skulle klubbens motiv liksom være ?

Pengenød var det iallefall ikke så lenge de ikke var eller er interessert i penger.

Helt bånn i bøtta den teorien der.

Poenget var PAS tilknytning til TH, når det ryktes om kriminelle aspekter ved den klubben.

Det kan også ha være PAS som dro til Kvitfjell drapsdagen, og ikke VE. Han jobber med visninger o.l. i Kvitfjell Eiendom. Og som prøvde å få en annen til å lyve om hvilken dag han hadde vært der.
Citera
2020-07-11, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Poenget var PAS tilknytning til TH, når det ryktes om kriminelle aspekter ved den klubben.

Det kan også ha være PAS som dro til Kvitfjell drapsdagen, og ikke VE. Han jobber med visninger o.l. i Kvitfjell Eiendom. Og som prøvde å få en annen til å lyve om hvilken dag han hadde vært der.

Det har du rett i. Intressant!
Citera
2020-07-11, 11:46
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du mener vaskebøtta fritar barna for mistanke og torpederer min hypotese?

Det hadde vært mer mistenkelig om en, eller alle sa huset ikke hadde vaskebøtte.
Nei. Jeg mener det JEG skrev, ikke det DU prøver å vri min uttalelse til.

Dersom du vil ha en saklig diskusjon, er det fint om du holder deg til det den andre faktisk skrev.
Citera
2020-07-11, 11:49
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio

Det ble skrevet om PAS og ishockeyklubben på tråden i 2019.
Klubben har bevislig hatt store økonomiske problemer.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-11 kl. 11:55.
Citera
2020-07-11, 11:49
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Tror ikke det er så mange som mener at barna er delaktige i forsvinningen. Inkludert politiet.

19,5 månader in i fallet... Hoppas det. På papperet i ett fingerat kidnappningsfall utan lik (av en 70-åring) och med miljarder i potten så kan jag förstå om det tar ett tag att försäkra sig om det. Oanade vändningar o erkännanden är inte vad polisen önskar sig. Det kan ställa till saker.

Skönt ändå att höra att barnen verkar utanför misstankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in