2020-07-11, 07:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Godt forslag! Å lure politiet til å tro at GM forlot åstedet etter kl 10.07, hvis GM egentlig forlot åstedet lenge før det tidspunktet, er jo ganske smart og utspekulert.

”Samtalen” ska vara ”uppringningarna” men budskapet gick fram....

Ja sen löser det kanske inte precis alla frågor men dock.
Citera
2020-07-11, 07:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Ja, i tillegg kan man tenke seg at det hastet før alarmsystemet skulle oppgraderes.

Särskilt om MGM omedelbart skulle kunna behöva flytta ut från bostaden...
Citera
2020-07-11, 09:11
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Tja, mine voksne barn mener at jeg har ocd - jeg sverger til rennende vann.
De voksne barna har fortalt at vaskebøtte fantes, og at den pleide å stå på badet nede. Nå er den borte.
Citera
2020-07-11, 09:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan vitsen vara att mobilen animeras av samtalen, som om någon var där, men sen måste GM knalla över o städa undan anordningen som fått mobilen att röra sig? Lite amatörmässigt kanske...?

Hm. Kan det rett og slett være at AEHs telefon har ligget på et bord
da den ble oppringt, og at den har stått på "vibrasjon", flyttet seg
litt for hver gang den ringer pga. vibreringen, og så til slutt gått utfor
kanten og i gulvet?

Kunne muligens en slik bevegelse slå ut på app'en?

Og i så fall - hvem var der etter kl 10:07 og plukket den opp for å
legge den på bordet sammen med brevet?
Citera
2020-07-11, 09:42
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg har tenkt litt på hvorfor TH på død og liv ville ha politiet hjem til seg da han varslet de kl 1410.

I tillegg til klokkeslett for varsling tror jeg en del av planen var at politiet kom hjem og TH kunne vise politiet rundt i huset. Det er ikke like lett å se alt for seg i en politibil, særlig ikke når det ikke var forventet.

«Hagen beskrev denne beskjeden som «et sjokk». - ikke så rart når man setter det inn i dagens kontekst.

Staging var gjort kort tid før, ikke bare av han, så det var trolig vanskelig å huske hvordan alt så ut i huset. Han måtte jo huske mange flere detaljer enn det som inngikk i «Den perfekte plan», og samtidig late som det som ventet han i huset var «nytt og uventet» sett fra en utenforstående bekymret ektemann’s ståsted.

Alt ble garantert tatt opp på bånd, og er sannsynligvis en del av mistankegrunnlaget, og sikkert også noe som gjorde at politiet raskt rettet fokuset mot TH.

https://www.tv2.no/spesialer/longread/lorenskog-saken
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-11 kl. 09:54.
Citera
2020-07-11, 09:51
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
De voksne barna har fortalt at vaskebøtte fantes, og at den pleide å stå på badet nede. Nå er den borte.
Slettsnokens hypotese om at TH sammen med de 3 voksne barna står bak planlagt fjerning/likvidering av AEH:

Selv om det ikke var planlagt at de skulle vaske bort AEs blod, så virker det helt fjernt at DISSE gjerningsmenn og -kvinner skulle ta med seg vaskebøtten fra Sloraveien, for så opplyse til politiet at vaskebøtte fantes i Sloraveien.
Citera
2020-07-11, 09:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg har tenkt litt på hvorfor TH på død og liv ville ha politiet hjem til seg da han varslet de kl 1410.

Hvis han hadde skjulte hensikter med å få dem inn i huset, kan det jo være
for at han ønsket de skulle tråkke rundt og forkludre spor på åstedet, jeg vet ikke.

Men så dum var de altså ikke. Dette er jo et typisk Sherlock Holmes-scenario - når
Holmes kommer til åstedet har allerede de toskete konstablene til Inspector Lestrade
ødelagt halvparten av bevisene med sine egen sko- og fingeravtrykk.

Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Slettsnokens hypotese om at TH sammen med de 3 voksne barna står bak planlagt fjerning/likvidering av AEH:

Selv om det ikke var planlagt at de skulle vaske bort AEs blod, så virker det helt fjernt at DISSE gjerningsmenn og -kvinner skulle ta med seg vaskebøtten fra Sloraveien, for så opplyse til politiet at vaskebøtte fantes i Sloraveien.

Bøtta er selvsagt borte fordi den var full av inkriminerende beviser, det bør være åpenbart.
Det høres for meg ut som om det kan ha vært litt mer enn bare noen dråper å vaske vekk.
Det ble kanskje for tidkrevende å skulle rengjøre bøtta også, bare for å sette den på plass?
GM er kanskje heller ikke en person som er vant til å vaske hus, jeg vet ikke?

Nei, jeg tror heller ikke hele familien er sammen om dette. Jeg er dog usikker på om alle
barna er uvitende om det som angivelig har skjedd. Det er vanskelig å si. Men jeg holder
en knapp på at ingen av dem er direkte skyld i drap som sådan.

Jeg har forøvrig sett mye på videoene av hettemannen. Jeg prøver å finne ut ca. høyde
på personen. Det er ikke så lett. Noe sier meg at personen ser høyere ut ved første
øyekast, enn det h*n i virkeligheten er. Har pauset videoen både ved passering av
søppelbøtten på F*stpl*ass*n, og de store søppeldunkene ved Hj*lp*midd*llag*ret.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-11 kl. 10:10.
Citera
2020-07-11, 10:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen

Du mener vaskebøtta fritar barna for mistanke og torpederer min hypotese?

Det hadde vært mer mistenkelig om en, eller alle sa huset ikke hadde vaskebøtte.
Citera
2020-07-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Kidnappere som vasker for å skjule vold mot offeret, kler av offeret, og som så kjører runt i en rød BMW med offeret godt synlig i baksetet? Allt dette uten å legge igen DNA.

Vi vet jo ikke med sikkerhet om det er vasket vekk blod, og det kan tenkes at hun var naken da de angrep siden hun var på badet

Det er mange teorier og alle virker usannsynlig. Hva mener du forresten med at det ikke ligger igjen Dna?
Det er så klart heller ikke sikkert den røde bmw en er involvert?
En godt planlagt kidnapping legger så klart ikke igjen Dna?
Citera
2020-07-11, 10:28
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Det betyr vel at politiet har en oversikt over personer som kan være relevante for saken, og at disse du nevner her ikke er blant dem.

Min tolkning av Haris her er at den røde bilen er fanget opp på kamera andre steder i nærheten av Ås i tidsrommet for forsvinningen, og at disse kamerabildene bekrefter at bilen ikke har vært i nærheten av Sl*raveien.
Citera
2020-07-11, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Okei, vet ikke hva du skal fram til eller hva du prøver å si. I går skreiv du: ""jeg utelukker ikke drap i affekt, det jeg har utelukket er planlagt drap."" Men i dag så mener du plutselig ingenting sier du, men på måten du skriver kan det virke at du mener at drapet er planlagt.

Uansett, den kryptokontoen, den kan være opprettet til noe helt annet.
Det kan være Utengen som er lurt av TH til å opprette den fordi han trodde at den skulle brukes til noe helt annet. Vi glemmer litt av denne Utengen. Han diskuteres ikke så mye her lengre, men han er jo siktet for medvirkning til drap.

Jeg har ingen bedre forutsetninger for å vite noe enn dere andre så det jeg skriver er så klart synsing?
Og så reagerer jeg naturligvis på at mange her virker skråsikre på at det er TH.
Citera
2020-07-11, 10:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Vi vet jo ikke med sikkerhet om det er vasket vekk blod, og det kan tenkes at hun var naken da de angrep siden hun var på badet

"Badet" er vel egentlig bare et toalett, hvis jeg har forstått det riktig.
Altså et rom man ikke vanligvis kler av seg alt for å bruke.

Citat:
En godt planlagt kidnapping legger så klart ikke igjen Dna?

Det skal godt gjøres av et menneske å ikke legge igjen et eneste spor av DNA.
Man kan selvsagt minimere mengden ved å ta forholdsregler, men helt sikret
kan man nok aldri være.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-11 kl. 10:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in