Citat:
Ursprungligen postat av
Slettsnoken
Jeg har tenkt litt på hvorfor TH på død og liv ville ha politiet hjem til seg da han varslet de kl 1410.
Hvis han hadde skjulte hensikter med å få dem inn i huset, kan det jo være
for at han ønsket de skulle tråkke rundt og forkludre spor på åstedet, jeg vet ikke.
Men så dum var de altså ikke. Dette er jo et typisk Sherlock Holmes-scenario - når
Holmes kommer til åstedet har allerede de toskete konstablene til Inspector Lestrade
ødelagt halvparten av bevisene med sine egen sko- og fingeravtrykk.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vossevangen
Slettsnokens hypotese om at TH sammen med de 3 voksne barna står bak planlagt fjerning/likvidering av AEH:
Selv om det ikke var planlagt at de skulle vaske bort AEs blod, så virker det helt fjernt at DISSE gjerningsmenn og -kvinner skulle ta med seg vaskebøtten fra Sloraveien, for så opplyse til politiet at vaskebøtte fantes i Sloraveien.
Bøtta er selvsagt borte fordi den var full av inkriminerende beviser, det bør være åpenbart.
Det høres for meg ut som om det kan ha vært litt mer enn bare noen dråper å vaske vekk.
Det ble kanskje for tidkrevende å skulle rengjøre bøtta også, bare for å sette den på plass?
GM er kanskje heller ikke en person som er vant til å vaske hus, jeg vet ikke?
Nei, jeg tror heller ikke hele familien er sammen om dette. Jeg er dog usikker på om alle
barna er uvitende om det som angivelig har skjedd. Det er vanskelig å si. Men jeg holder
en knapp på at ingen av dem er direkte skyld i drap som sådan.
Jeg har forøvrig sett mye på videoene av hettemannen. Jeg prøver å finne ut ca. høyde
på personen. Det er ikke så lett. Noe sier meg at personen ser høyere ut ved første
øyekast, enn det h*n i virkeligheten er. Har pauset videoen både ved passering av
søppelbøtten på F*stpl*ass*n, og de store søppeldunkene ved Hj*lp*midd*llag*ret.