2020-07-10, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är ledsen men jag tror inte på publik detta året. Det har ju blivit en andra våg när de släppt efter på restriktionerna i andra länder.
Precis detta jag försökt säga. Detta har redan skett i länder som exempelvis Bulgarien och Serbien.
Citera
2020-07-11, 00:00
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det var ju en helt annan händelse men visst var även det hans fel. Där handlade det om lättkränkthet.
Målvakter har sedan gammalt liknats vid apor i bur. Om Keita inte köper förklaringen och tar ursäkten så är det faktiskt hans fel. Hans fel att han tog en chans att spela offer.
Ingen annan målvakt har väl gått ut med att en liknande ordväxling från domare skett e.d?
Citera
2020-07-11, 00:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jag trodde att du menade den händelsen när du refererade till att Aly Keita flera gånger visat vilken äggskalle han är.

Vilken annan eller vilka andra incidenter åsyftar du?

Aly Keita har förstört en domares karriär eftersom han, likt många andra negrer, har en sjuklig förmåga att se så kallad rasism precis överallt. Så visst är han en äggskalle.
Citera
2020-07-11, 00:56
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Aly Keita har förstört en domares karriär eftersom han, likt många andra negrer, har en sjuklig förmåga att se så kallad rasism precis överallt. Så visst är han en äggskalle.
Låter bara som ännu en förståndshandikappad som inte lärt dig dra nytta av vit mans privilegierna och sitter hemma och hatar istället.
Naturligtvis ligger det i den utsattes synvinkel inom rimliga gränser, denna typ av ordväxlingen verkar inte vara sedvanlig inom svensk fotboll.
Sen vettefan om nolltolerans mot harassment är rätt väg att gå men
Citera
2020-07-11, 01:00
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Låter bara som ännu en förståndshandikappad som inte lärt dig dra nytta av vit mans privilegierna och sitter hemma och hatar istället.
Naturligtvis ligger det i den utsattes synvinkel inom rimliga gränser, denna typ av ordväxlingen verkar inte vara sedvanlig inom svensk fotboll.
Sen vettefan om nolltolerans mot harassment är rätt väg att gå men

Från min synvinkel så känner jag mig lite hotad av dig nu och man får inte hota folk på Flashback. Så skärp till dig om du inte vill bli rapporterad.

On-topic: Jag hoppas verkligen att Falkenberg krossar Östersund imorgon.
Citera
2020-07-11, 01:18
Medlem
Citat:

Nej, Aly Keita har inte förstört någonting. Han citerade Strömbergsson bara. Och svff tolkade det som ett klumpigt uttalande som förtjänar en avstängning. Så skyll på svff om några i sådana fall.
Citera
2020-07-11, 01:26
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Nej, Aly Keita har inte förstört någonting. Han citerade Strömbergsson bara. Och svff tolkade det som ett klumpigt uttalande som förtjänar en avstängning. Så skyll på svff om några i sådana fall.

Nej, han har inte bara citerat honom. Han har beskrivit det Strömbergsson sa som ett rasistisk angrepp.
Citera
2020-07-11, 03:19
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Från min synvinkel så känner jag mig lite hotad av dig nu och man får inte hota folk på Flashback. Så skärp till dig om du inte vill bli rapporterad.

On-topic: Jag hoppas verkligen att Falkenberg krossar Östersund imorgon.
Om du känner dig kränkt nog så rapportera mig, finner inga problem i det över huvudtaget.
Bra att få en objektiv bedömning i vilket ordbruk som är okej och inte. När jag skrev föregårnde inlägg hade jag konsekvensen i beaktning och ifall jag skulle bry mid om dessa nämnvärt had rjag inte tagit riden. Har jag brutit mot regler så får man ta konsekvenserna, det är isåfall flashbacks reglers fel, inte du som anmäler.
Citera
2020-07-11, 03:21
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Om du känner dig kränkt nog så rapportera mig, finner inga problem i det över huvudtaget.
Bra att få en objektiv bedömning i vilket ordbruk som är okej och inte. När jag skrev föregårnde inlägg hade jag konsekvensen i beaktning och ifall jag skulle bry mid om dessa nämnvärt had rjag inte tagit riden. Har jag brutit mot regler så får man ta konsekvenserna, det är isåfall flashbacks reglers fel, inte du som anmäler.

Hotad, inte kränkt.

Skriv inte till mig mer.
Citera
2020-07-11, 05:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är ledsen men jag tror inte på publik detta året. Det har ju blivit en andra våg när de släppt efter på restriktionerna i andra länder.

Fast skillnaden är ju att vi i Sverige haft en annan strategi som snarare gett en utdragen förstavåg. Mycket möjligt att vi har högre immunitet här. Men ingen kan ju vara säker på något. Det enda som är säkert är att smittspridningen minskar kraftigt trots att vi inte ökat på restriktionerna och trots att folk blivit sämre på att följa social distansering. Det borde bero på högre immunitet och inte säsongseffekter för annars borde det vara lugnt i länder som Serbien och Bulgarien också då det är sommar där med.

Citat:
Ingen annan målvakt har väl gått ut med att en liknande ordväxling från domare skett e.d?

Vad bevisar det? Det kanske beror på att ingen annan målvakt reagerat på det? Men det är klart att Strömbergsson borde stängas av från sitt jobb i all framtid då Keita blivit lite ledsen. Vi vet ju alla att det värsta man kan göra här i livet är att såra någon annans känslor.
Citera
2020-07-11, 05:48
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Fast skillnaden är ju att vi i Sverige haft en annan strategi som snarare gett en utdragen förstavåg. Mycket möjligt att vi har högre immunitet här. Men ingen kan ju vara säker på något. Det enda som är säkert är att smittspridningen minskar kraftigt trots att vi inte ökat på restriktionerna och trots att folk blivit sämre på att följa social distansering. Det borde bero på högre immunitet och inte säsongseffekter för annars borde det vara lugnt i länder som Serbien och Bulgarien också då det är sommar där med.

Vad bevisar det? Det kanske beror på att ingen annan målvakt reagerat på det? Men det är klart att Strömbergsson borde stängas av från sitt jobb i all framtid då Keita blivit lite ledsen. Vi vet ju alla att det värsta man kan göra här i livet är att såra någon annans känslor.
Det skulle inte bevisa, men starkt indikera på att hans hudfärg inte spelat någon roll.
Om jag förstod det hela rätt så är det ord mot ord och strömbergsson påstår att det inte var rasistiskt menat och därför blev han inte avstängd för all framtid, utan bara för resten av året
Citera
2020-07-11, 05:48
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Det finns absolut ingenting som tyder på att vi har en nämnvärt hög grad av immunitet här. Inte ens Folkhälsomyndigheten försöker antyda att minskningen har något med immunitet att göra trots att denna myndighet upprepade gånger har tagit ut segrar mot viruset alldeles för snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in