2020-06-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Några veckor sen på bollen men AIKarnas reaktion på Nyholms övergång är fan patetisk.

Nyholm bärs av på bår efter dubbelt benbrott på ena smalbenet. Därefter får han bl.a. blodförgiftning och får steloperera lilltån. När AIK inte erbjuder nytt kontrakt ser han sig om efter spel i andra klubbar. Han hör inte av sig till Djurgården eller Hammarby. Dessvärre är det bästa erbjudandet ett kontrakt utan lön för J-Södra. Sista dagen på transferfönstret ringer Bosse Andersson och erbjuder 6 mån kontrakt med chans till spel i Champions League. AIK erbjuder plats på kansliet. Valet står alltså mellan Allsvenskt kontrakt eller pension som fotbollsspelare.

Hur kompakt var inte tystnaden när han ligger ensam i sjukhussängen? Men samma människor som sket totalt i Nyholm när han var nere har nu mage att hota honom och kallar honom Judas. Hur många smsade "kämpa" när han var nere på botten? "Vissa saker är större än klubbmärket" säger gamla kollegan Nisse Johansson angående övergången. I motgång lär man sig vilka ens vänner är.

Säg vad ni vill om Djurgården men Nyholm är en kille som förtjänar bättre än att bre smörgåsar på AIKs kansli. AIK må vara bra på hat, men det är som Prins Daniel sa "Störst av allt är kärleken och lönechecken från Bosse Andersson".
Jag håller inte med om din verklighetsbeskrivning. De jag känner är lugna med Nyholms övergång. Det är mer märkligt att Djurgården väljer en rehabande fd AIK-spelare före era egna U21-spelare.

Om någon AIK-are har mordhotat honom., vilket jag inte tror på - så har du rätt i att det är skandalöst. Har du ngt belägg för det du påstår? Jag har bara sett Djurgårdare som påstår att vi AIK:are är galna över Nyholms övergång. Jag möter förvåning och man hoppas Jeppe så småningom kan spela igen.
Citera
2020-06-29, 22:55
Medlem
Ovcharkas avatar
Martin Olsson försvinner? Granqvist borta i nån månad eller två. Gigovic såld, men kvar säsongen ut?

Mellberg?

Helsingborg ska ju vara ett "bra" lag. Hade varit mycket besviken som supporter.

Och igen. Hur många år ska IFK ha mellanår? 15 år nu.
Citera
2020-06-29, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag håller inte med om din verklighetsbeskrivning. De jag känner är lugna med Nyholms övergång. Det är mer märkligt att Djurgården väljer en rehabande fd AIK-spelare före era egna U21-spelare.

Om någon AIK-are har mordhotat honom., vilket jag inte tror på - så har du rätt i att det är skandalöst. Har du ngt belägg för det du påstår? Jag har bara sett Djurgårdare som påstår att vi AIK:are är galna över Nyholms övergång. Jag möter förvåning och man hoppas Jeppe så småningom kan spela igen.
Instämmer, inte träffat på eller hört från en enda gnagare något illa om Nyholm. Lite förvånade över att han landade ett kontrakt med DIF bara, men det unnar man honom.
Citera
2020-06-29, 23:01
Medlem
Commissarys avatar
Citat:

Låter som en Cissi Wallin-story. Eller en påhittad rasist-attack.
Önskar Nyholm allt gott och känner ingen som hatar.
Citera
2020-06-29, 23:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Abrahamsson går ju före. Berg, Une, Abrahamsson, Augustinsson, Ulvestad, Nyholm. Så skulle jag anta att det ser ut, den ordningen.

Edit: Nyholm så själv att han fått nåt enstaka elakt meddelande, men inte mer än så. Djurgårdare bryr sig inte om att han spelat för AIK. AIK bryr sig inte om att han skrivit på för Djurgårn.
Senast redigerad av Ovcharka 2020-06-29 kl. 23:04.
Citera
2020-06-29, 23:03
Medlem
Kul att jag kunde glädja så många med mitt feltips och kommande hattkäkande (nja, skall försöka köpa en chokladhatt och komma ur det hela någorlunda godmagad). Man kan inte ha rätt varje gång, liksom.

Annars kvarstår väl min åsikt om "ordningsföljden" på Hallandslagen, och det baserar jag såklart inte enbart på nuvarande form och tabelläge. Finns massa annat och större perspektiv också. Plus en del annat. Ni som t ex läst vad jag skriver i "Div 1 och lägre serier" vet att jag inte virrar runt med åsikter utan att jag faktiskt har rätt bra koll på många lag. Att Varberg ligger tvåa är ju supercharmigt och jag unnar dom verkligen att få spela en hel säsong med publik i Allsvenskan, dvs hoppas stenhårt på att de hänger kvar. Fotboll är fotboll och Varberg är egentligen bara ett i raden av bevis på det liksom inte funkar så att bara ren spelarkvalitet betyder allt. Har man exakt rätt spelare och spelartyp på rätt plats och gör precis allting rätt, så kan man nå dit Varberg är nu. Med begränsade resurser och spelare. Och en fantastisk tränare. Egentligen kan vilket lag som helst i Superettan lyckas med samma sak som Varberg. Att veta att det kan ske är oerhört värdefullt för fotbollen som sport, tycker jag.

Värt att berättas: En av Varbergs största supporters ("Mullis") avled hastigt för några dagar sedan. Han var tydligen med och grundade deras supporterklubb. Tragiskt att han aldrig fick se sitt lag i Allsvenskan. Tyst minut före matchen, och efter matchen gick hela laget ner till banderollen med hans namn på ståplats och applåderade. Stort. (finns lite bilder och klipp i gruppen "Klacksparken" på facebook)
Senast redigerad av Burkgurka 2020-06-29 kl. 23:10.
Citera
2020-06-29, 23:03
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Har du fått hot?
- Det har varit lite småhot, lite om benbrott och sådär. ”Judas” och så.

Fotbollskanalens intervju.
Citera
2020-06-29, 23:11
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Låter som en Cissi Wallin-story. Eller en påhittad rasist-attack.
Önskar Nyholm allt gott och känner ingen som hatar.

Hade unnat killen en framgång om han så spelade för Bajen. Otroligt sorgligt det han varit med om. Vi får väl se vad som händer. Men måste ändå sägas att han gjorde det bra i AIK innan skadan. 26 år som mittback är ingen ålder. Dessutom verkar han otroligt sansad som person. Ingen offerkofta eller gnäll. Men ändå en viss sorg i tonen när han intervjuas. Kanske var så innan också?
Citera
2020-06-29, 23:25
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Nej! Möter Mjällby hemma i omg 5 på Torsdag.
Då kommer nog första...
Tror inte det. Mjällby såg bra ut mot Hammarby, blir svårt för Helsingborg.
Citera
2020-06-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Kul att jag kunde glädja så många med mitt feltips och kommande hattkäkande (nja, skall försöka köpa en chokladhatt och komma ur det hela någorlunda godmagad). Man kan inte ha rätt varje gång, liksom.

Jag kan tipsa om Provenceska hattar.

Stek stora champinjoner (utan fötter) i olivolja på båda sidor. Salta och peppra. Lägg svampen uppochner, lägg på en bit rullad parmaskinka , strö över riven parmesanost, garnera med basilikablad och stänk över olivolja och balsamvinäger.

.
Citera
2020-06-30, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka

Annars kvarstår väl min åsikt om "ordningsföljden" på Hallandslagen, och det baserar jag såklart inte enbart på nuvarande form och tabelläge. Finns massa annat och större perspektiv också. Plus en del annat. Ni som t ex läst vad jag skriver i "Div 1 och lägre serier" vet att jag inte virrar runt med åsikter utan att jag faktiskt har rätt bra koll på många lag. Att Varberg ligger tvåa är ju supercharmigt och jag unnar dom verkligen att få spela en hel säsong med publik i Allsvenskan, dvs hoppas stenhårt på att de hänger kvar. Fotboll är fotboll och Varberg är egentligen bara ett i raden av bevis på det liksom inte funkar så att bara ren spelarkvalitet betyder allt. Har man exakt rätt spelare och spelartyp på rätt plats och gör precis allting rätt, så kan man nå dit Varberg är nu. Med begränsade resurser och spelare. Och en fantastisk tränare. Egentligen kan vilket lag som helst i Superettan lyckas med samma sak som Varberg. Att veta att det kan ske är oerhört värdefullt för fotbollen som sport, tycker jag.

Värt att berättas: En av Varbergs största supporters ("Mullis") avled hastigt för några dagar sedan. Han var tydligen med och grundade deras supporterklubb. Tragiskt att han aldrig fick se sitt lag i Allsvenskan. Tyst minut före matchen, och efter matchen gick hela laget ner till banderollen med hans namn på ståplats och applåderade. Stort. (finns lite bilder och klipp i gruppen "Klacksparken" på facebook)

Så du står fast vid att Halmstad just nu är bättre än Varberg? Haha.
Citera
2020-06-30, 00:19
Medlem
Falkenberg verkar för övrigt alltid ha stora problem med sina målvakter. Förra året Nilsson mest och nu Brattberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in