2020-07-10, 16:37
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Nu är det nästa övertramp som sker i Svenska Cupen:

Malmö Fans åker dit kör bengaler som vi vet att
TV Bolag, produktionspersonal, Polis och SEF hatar.

Fortsätter det så här kommer det bli en publikfri höst bara för att i princip straffa klubbarna:
https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/sef-om-supportrarna-utanfor-strandvallen-inte-nagot-vi-vill-se/

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Alltså. Man undrar ju allsvenska fotbollsspelare totalt saknar hjärna. Är väl en sak om några enstaka fans står utanför och skriker. Det är fel men svårt att stoppa. Men hur i helvete kan man vara så urbota korkad att man som spelare berömmer fansen för att dom är på plats? Att fansen INTE dyker upp är ju helt grundläggande för att matcherna ens skall få spelas. Knudsen är en IQ-befriad dunderidiot, för att uttrycka det milt.

https://www.fotbollskanalen.se/svenska-cupen-1/straffhjalten-hyllar-oinbjudna-supportrarna-var-fantastiskt/

Vad ser vi till helgen? Hundratals eller tusentals fans utanför arenorna? Och spelarna tackar och berömmer? Nu måste fan SEF slå näven i bordet och börja bestraffa lagen med poängavdrag.

Tillägg: Oj, ser att Laul skriver samma i Aftonbladet. Hade inte ens läst det före jag skrev mitt inlägg ovan: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/9v5979/laul-ar-det-en-tavling-i-idioti-som-pagar

Börjar fan spåra ur nu....
Dags att pausa serien
Citera
2020-07-10, 17:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Dumma bönder. Se och lär av oss mäCktiga hufvudstadsbor. Derby utan friktioner.
Citera
2020-07-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Verkar ju extremt bisarrt att göra sig skyldiga till miljonbetalningar när man redan sitter i skiten, men å andra sidan är det väl sen gammalt att ÖFK fattar huvudlösa beslut.

Diggar att Aly Keita säger att det är rätt beslut - som om han inte redan demonstrerat tillräckligt vilken äggskalle han är.

Kan omöjligen vara hans fel att Martin Strömbergsson säger åt honom att han ska ställa sig i mål så folk kan kasta bananer på honom.
Citera
2020-07-10, 19:05
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Kan omöjligen vara hans fel att Martin Strömbergsson säger åt honom att han ska ställa sig i mål så folk kan kasta bananer på honom.

Antar att du försökte citera någon annan eftersom ditt inlägg inte har något med mitt att göra?
Citera
2020-07-10, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234

Det var ju en helt annan händelse men visst var även det hans fel. Där handlade det om lättkränkthet.
Målvakter har sedan gammalt liknats vid apor i bur. Om Keita inte köper förklaringen och tar ursäkten så är det faktiskt hans fel. Hans fel att han tog en chans att spela offer.
Citera
2020-07-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Laul beklagar sig över att publik stod på stegar utanför strandvallen igår. Varför skrev han inte samma sak när ÖFK-supportrar stod i lyftkranar utanför Jämtkraft aren?

Han är ju ängel(eller tja, hans far är ju det) så han borde ha sett Varberg-Änglarna där det satt nästan 50 ungdomar på staketet och kollade matchen i andra halvlek
Citera
2020-07-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Han är ju ängel(eller tja, hans far är ju det) så han borde ha sett Varberg-Änglarna där det satt nästan 50 ungdomar på staketet och kollade matchen i andra halvlek

Har ju varit en del folk utanför på många matcher. T ex hade Falkenberg en liten klack utanför när de var i Varberg, men tills den matchen var "staket-platsen" stängd så de fick stå bakom utan att se ett skit.

Men grejen med Mjällby-Malmö är ju att de hördes såpass tydligt och att spelarna hyllade deras närvaro. Det är just hyllningen åtminstone jag hakar upp mig på. Att några klättrar i träd, staket och diverse påhitt är inget problem så länge de inte hörs eller får beröm.

Sedan skall man ju kanske inte vara alltför rädda för FHM. Det där är ju bara tomma hot, när det sägs att "FHM kommer att stänga fotbollen". Men FHM har ju hela tiden vägrat bry sig om fotbollen och klart de inte gör nånting negativt heller. De bara hänvisar till protokollet, dvs deras protokoll. Att SEF har skapat ett eget protokoll som FHM skiter i, kommer FHM fortsätta att skita i. Däremot kan vi ju glömma att SvFF, SEF eller Riksidrottförbundet kan få till nya möten med FHM och fortsätta ansöka om dispens. Alla förhoppningar om att FHM skulle särbehandla fotbollen kan vi ju glömma nu. Framförallt då pga agerandet hos spelarna i ÖSK och MFF.

Så blir det till att hoppas de släpper upp antalet pers vid sammankomster till i alla fall 500 till att börja med. Fler än så lär inte hända förrän möjligen i oktober, om ens under 2020.
Citera
2020-07-10, 20:44
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Laul beklagar sig över att publik stod på stegar utanför strandvallen igår. Varför skrev han inte samma sak när ÖFK-supportrar stod i lyftkranar utanför Jämtkraft aren?
Var ju några (ingen aning om hur många) HeIF supportrar som stod utanför Olympia och vråla när dom mötte Elfsborg så det missa också vår gode Laul.

Att några enstaka gör detta är i sig inget problem, problemet är om det skulle bli en snöbollseffekt av det hela där fler å fler ansluter utanför arenorna.. Då är det ingen som helst poäng med publikförbud till att börja med så jag håller med AIK i detta: Alla eller ingen.
Citera
2020-07-10, 20:57
Medlem
MrSkargards avatar
Den som tror att Folkhälsomyndigheten kommer att sätta ner foten ordentligt är fel ute. Den myndighetens strategi går ju ut på att göra så lite som möjligt för att stoppa smittspridningen.
Citera
2020-07-10, 22:43
Medlem
Citat:
Det var ju en helt annan händelse men visst var även det hans fel. Där handlade det om lättkränkthet.
Målvakter har sedan gammalt liknats vid apor i bur. Om Keita inte köper förklaringen och tar ursäkten så är det faktiskt hans fel. Hans fel att han tog en chans att spela offer.

Nja, han sade ju bara vad som hade sagts. Sedan är det upp till förbundet att bestämma om det är värt att stänga av honom.
Citera
2020-07-10, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Antar att du försökte citera någon annan eftersom ditt inlägg inte har något med mitt att göra?

Jag trodde att du menade den händelsen när du refererade till att Aly Keita flera gånger visat vilken äggskalle han är.

Vilken annan eller vilka andra incidenter åsyftar du?
Senast redigerad av Adde1234 2020-07-10 kl. 23:07.
Citera
2020-07-10, 23:17
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Om smittspridningen ökar framåt hösten igen blir det såklart ingen publik, fortsätter det minska så kommer smittspridningen i princip ligga på 0 i höst och då blir det publik.

Jag är ledsen men jag tror inte på publik detta året. Det har ju blivit en andra våg när de släppt efter på restriktionerna i andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in