2020-07-09, 01:55
Medlem
KringExs avatar
Amfetamin har en oral biotillgänglighet på ca 75-100% beroende på ens PH-värde i magen.
Är det någon som har tips på vad man kan stoppa i magen för att få fullständigt upptag oralt? Det är långt ifrån alla gånger jag har tålamod att hacka sönder tjacket till fint pulver, och dessutom så håller ju ruset i sig längre också!
Citera
2020-07-09, 11:24
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Känns som att det inte borde göra någonting speciellt, då det har motsatt effekt, eller hur gick det?

Exakt hur menar du nu?
Citera
2020-07-10, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Exakt hur menar du nu?
Metylfenidat är hämmar utsläppet av dopamin, tjack ökar utsläppet
Citera
2020-07-10, 06:37
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Metylfenidat är hämmar utsläppet av dopamin, tjack ökar utsläppet
hade det hämmat dopaminutsläpp hade den verkat antipsykotiskt, dvs motsatt effekt från den det har.
däremot hämmar den återupptaget, så allt dopamin (och noradrenalin) som släpps ut stannar kvar i hjärnan under ämnets verkan.
Citera
2020-07-10, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemon-skunk-420
hade det hämmat dopaminutsläpp hade den verkat antipsykotiskt, dvs motsatt effekt från den det har.
däremot hämmar den återupptaget, så allt dopamin (och noradrenalin) som släpps ut stannar kvar i hjärnan under ämnets verkan.
Det var det jag menade, men iallafall så ger det motsatt effekt.
Citera
2020-07-10, 07:18
Medlem
Citat:
Därimot så ska det ju fungera väldigt bra att kombinera för fokus, men för att få ett bättre rus av tjack skulle jag verkligen inte tro att det ger något.
Citera
2020-07-10, 11:58
Medlem
Tja! Hur funkar det med att återdosera amfetamin? Har haft som tumregel att jag inte ska ta det efter kl 19:00 och aldrig återdosera. Men nu i semestertider har man ju lite mindre att ta ställning till. Så jag undrar om man får samma effekt vid ett påfyll efter några timmar som man fick vid det första intaget?
Citera
2020-07-10, 12:49
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0CUST
Tja! Hur funkar det med att återdosera amfetamin? Har haft som tumregel att jag inte ska ta det efter kl 19:00 och aldrig återdosera. Men nu i semestertider har man ju lite mindre att ta ställning till. Så jag undrar om man får samma effekt vid ett påfyll efter några timmar som man fick vid det första intaget?
nja, samma effekt som vid första dosen får man inte, men man får igen stor del av den goa rush-känslan.
Citera
2020-07-10, 12:54
Medlem
lemon-skunk-420s avatar
Citat:
Därimot så ska det ju fungera väldigt bra att kombinera för fokus, men för att få ett bättre rus av tjack skulle jag verkligen inte tro att det ger något.
varför skulle inte det förbättra ruset?
är ju många som mixar katinoner med pv för att det ska trycka på bättre.
typ samma princip att blanda amf med mph.
Citera
2020-07-10, 13:29
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0CUST

Oj vilken städad kille! Nja, det blir aldrig som den första dos men tycker ändå dom tre första påfyllningarna kan vara snarlikt, för mig handlar det snarare om hur länge man varit vaken och när man åt sist. Sen är det skillnad på hur du intar tjacket.
Citera
2020-07-10, 13:59
Medlem
st33rs avatar
Citat:
vad är pv?
Citera
2020-07-10, 15:33
Medlem
Citat:
Därför man ska blanda ladd me amf också? 😂

Bra+bra=måste bli bättre confirmed???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in