2020-11-26, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tourlife2020
Ja och ett gram kommer man ju inte långt med.
Dom som tar kokain är helt galet emot amfetamin, trots a somliga inte ens testat.

En del blandar 50/50 här. Kanske är bra, tänker inte prova.
Nu kör dom något rosa pulver som är svindyrt
3 gånger dyrare än kokain och dom ser rätt tråkiga ut.

Spännande, haha.
Citera
2020-11-26, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znuskhummer
Spännande, haha.
2CP...jag går och lägger mig nu, är inte redo för zombies. Tack snälla för all hjälp.
PM anyone at any time eftersom det känns som jag gått över gränsen med inlägg nu.

Men det har varit otroligt hjälpsamt
Citera
2020-11-26, 09:09
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
Nu har jag aldrig testat blomster från förr då jag endast är i senare 20-års ålder och först började bruka för ca. 1 år sedan, men jag har turen att känna folk som var hardcore amfetamin-missbrukare i typ 80-talet och som verkligen har fått smaka på riktigt blomster. Jag vet att om de personerna säger att det är bra, då är det bra, säger dom att det är skit, då är det skit.

Enda dom har tyckt att varit värt tid, risk och pengar är den flygande insekten jag snackade om. Och det menar dom fortfarande inte är lika bra som det du kan få på gatan för samma peng. Nu är det ju väldigt mycket bekvämare att kunna beställa osv. så man har ju den aspekten också, rätt skönt att slippa hänga runt oförutsägabara rå-pundare som man aldrig vet om de ska bjuda på kaffe och bulla eller om de kommer få för sig att man är civilare och dra kniv
Din lirare har börjat med sämre pulver tyvärr. Jag var stammis där innan.

Jo, diskussionen om att det var bättre förr. Om ni sett serien Breaking Bad så hänger ni med.
Råvarorna. I Breraking Bad rånade de tåget på en råvara, eller prekursor kallas det och kunde tillverka enklare. När Ecstasy slog i genom på 90-talet så ändrade de på receptet till tjack då de hade massor av en prekursor till MDMA som kineserna gjorde som teoretiskt kan ersätta de tidigare, den som luktade blomster eller det polska som luktade - lite som kaffe faktiskt.
Men så blev det inte, tjacket tappade fjongen och blir aldrig lika start att ta oavsett mängd. Molekylen har en annorlunda bindning och gör ett sämre arbete. Det behövs inte mycket för att en molekyl ska få en annan egenskap än tidigare. Tjacket kom i många olika former på 90-talet som inte fanns på 80-talet.
Sedan blev det standard med nuvarande runt fem recepten. Det rosa har jag inte sett på ett tag. Tjack blir vitt av acetontvätt samt till pulverform. Tänk på det, ni som skjuter klettjack. Minst 50% av vikten försvinner genom filtret.
Citera
2020-11-26, 09:22
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorsLillaGosse
Kan faktiskt säga att jag blivit mer bränd av amfetamin som var utblandat med rc än jag blivit av det renaste jag tagit. Men tar hellre rent framför något annat, mest pga att AT'n är i princip frånvarande om man tar rent.

Nu har jag bara tagit helt rent en endaste gång i mitt liv(direkt från en kock) så har väl inte allt för mycket erfarenhet

Amfetamin som är mer än 50% rent i beslag klassas som extremt ovanligt och är sjuhelvetes potent. I vanliga hobbypundarkretsar så ligger renlighet runt 6-25%, och får du då i dig 25%-igt så flyger topplocket och du vet inte vart du ska ta vägen.

Nej. Även om du köper direkt av en kock så är det inte 100%-igt, då ingen hobbykemist besitter den förmågan att klämma fram en så ren produkt, det går bara inte. Så ni som tror att ni dammat i er helt rent tjack har förmodligen fått i er något som möjligtvis inte bankats än, men det är ändå sällan mer än 50% renlighet.

Amfetamin funkar inte så att allt som kokas ihop är 100% när det når första kund, som sen bankar det en gnutta och säljer vidare, för att sedan bankas ännu mer osv. Amfetamin är by default en "smutsig" produkt med en del slaggprodukter som inte alltid är så hälsosamma som man kanske skulle önska... så er illusion om 100%/helt rent ger en skev bild av drogen.

Sen håller jag med om att AT'n är nästintill obefintlig om du har bra grejer, vilket gör att det är möjligt att upprätthålla ett bruk/missbruk och ändå fungera någorlunda okej i samhället. Men det är fortfarande inte en helt ren produkt.
Citera
2020-11-26, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjaertsmoer
Amfetamin som är mer än 50% rent i beslag klassas som extremt ovanligt och är sjuhelvetes potent. I vanliga hobbypundarkretsar så ligger renlighet runt 6-25%, och får du då i dig 25%-igt så flyger topplocket och du vet inte vart du ska ta vägen.

Nej. Även om du köper direkt av en kock så är det inte 100%-igt, då ingen hobbykemist besitter den förmågan att klämma fram en så ren produkt, det går bara inte. Så ni som tror att ni dammat i er helt rent tjack har förmodligen fått i er något som möjligtvis inte bankats än, men det är ändå sällan mer än 50% renlighet.

Amfetamin funkar inte så att allt som kokas ihop är 100% när det når första kund, som sen bankar det en gnutta och säljer vidare, för att sedan bankas ännu mer osv. Amfetamin är by default en "smutsig" produkt med en del slaggprodukter som inte alltid är så hälsosamma som man kanske skulle önska... så er illusion om 100%/helt rent ger en skev bild av drogen.

Sen håller jag med om att AT'n är nästintill obefintlig om du har bra grejer, vilket gör att det är möjligt att upprätthålla ett bruk/missbruk och ändå fungera någorlunda okej i samhället. Men det är fortfarande inte en helt ren produkt.

Vad är det för slaggprodukter du pratar om som är "smutsiga". Håller med om att amfetamin har en smuts stämpel på sig av andra missbrukare.

Det här med ingen AT vid rena produkter... Var kommer det påståendet ifrån? Om jag använder mig av attentin eller metamina får jag ju AT. Är de inte "riktigt" amfetamin menar du?
Citera
2020-11-26, 11:26
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znuskhummer
Vad är det för slaggprodukter du pratar om som är "smutsiga". Håller med om att amfetamin har en smuts stämpel på sig av andra missbrukare.

Det här med ingen AT vid rena produkter... Var kommer det påståendet ifrån? Om jag använder mig av attentin eller metamina får jag ju AT. Är de inte "riktigt" amfetamin menar du?

Det är skitsnack att man inte får AT av rent amfetamin

Likaså idén att rent amfetamin är mjukt och lent och man kan äta och sova på det 3-4 timmar efter sista linan

Folk som tror att de köper "rent"
amfetamin av t ex Gr**** eller Z** eller nån av de andra på fs har aldrig prövat riktigt tjack.
Senast redigerad av st33r 2020-11-26 kl. 11:31.
Citera
2020-11-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Det är skitsnack att man inte får AT av rent amfetamin

Likaså idén att rent amfetamin är mjukt och lent och man kan äta och sova på det 3-4 timmar efter sista linan

Folk som tror att de köper "rent"
amfetamin av t ex Gr**** eller Z** eller nån av de andra på fs har aldrig prövat riktigt tjack.

Tröttsamt oavsett.
Senast redigerad av znuskhummer 2020-11-26 kl. 12:13.
Citera
2020-11-26, 13:17
Medlem
Jag har haft en viss förkärlek till tjack sedan sommaren 2016, och medan jag då kunde vara vaken 50+ timmar utan vidare (inget speciellt, jag vet, men ändå) känner jag nu när jag snart är 30 att jag blir rätt förstörd om jag bara är dygnar en natt.

Tryckt i mig 2 mg klonazepam och 150 mg pregabalin bara för att landa, och medan jag inte har ångest så känner jag att utan den här krockkudden hade obehaget vuxit sig starkare. Nu ligger det bara och gror i bakhuvudet, undantryckt m.h.a. benson och lyrican.

"Problemet" är bara att jag får så jävla mycket gjort på tjack. Det kan gå flera månader utan, där jag har en massa sysslor jag borde uträtta, men hela tiden skjuter upp, bara för att på tjacket avverka dem som ingenting - och lite därtill.

Jävla häftig substans. Mitt mål i framtiden, i den bästa av världar, är att ta tjack sådär två gånger i månader, och då bara en bomb tidigt på morgonen, följt av kanske en halv ikto på eftermiddagen för att landa mjukt och ändå kunna sova.

Fattar inte riktigt vad poängen med mitt inlägg är, men skit i det. Känner ni andra ungtuppar i mitt åldersspann att ni inte heller pallar dra race längre? Tror att det är åldersrelaterat i alla fall, för jag är i lika god fysisk form som jag var för snart fem år sedan.
Citera
2020-11-26, 13:59
Medlem
Känner igen mig som fan, 30 bast klarar 2 dygn sen är jag förstörd en vecka framåt.
Citera
2020-11-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eruj
Känner igen mig som fan, 30 bast klarar 2 dygn sen är jag förstörd en vecka framåt.

Jag är ungefär på samma nivå känner jag... Man blir förstörd så jävla länge annars, går inte sköta några som helst rutiner då haha iaf för min del.
Citera
2020-11-26, 16:12
Medlem
Nkpgisits avatar
Min efrafrenhet av dos från FS och från en kran är att det jag köper från kranen är bättre helt enklet.
Citera
2020-11-26, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Min efrafrenhet av dos från FS och från en kran är att det jag köper från kranen är bättre helt enklet.

Vänligen utveckla?
Senast redigerad av znuskhummer 2020-11-26 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in