2020-07-09, 21:05
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Har du väl öppnat dina gränser är det "tack och adjö". Då har du sagt ja till att demografiskt förändra ditt land och risken är då stor att just ditt folk blir en minoritet bland andra och/eller bli en del av ett kreolfolk. Detta är vad svenskarna har gjort - de har sagt ja och politikerna har legitimitet att göra det de gör.

Folket har aldrig legitimerat denna vansinnespolitik, det har media och en mindre skara aktivister och fanatiker gjort.

Svenska folkets ”fel” är att de varit allt för godtrogna och låtit sig luras att tro att politikerna bryr sig om landet och gör sitt bästa för att värna det. Detta pga av att många helt enkelt är upptagna med att fundera på annat än politik, de har inget intresse eller närmare förståelse för konsekvenserna. Så länge det inte drabbar de själva.

Vet själv flera som tvärvägrar att tro på att Sverige fortfarande tar in drygt 100.000 pers/år. Sverige har ju ”stängt gränsen”, ”EU:s miniminivå” osv. Vad ska de tro när media inte berättar om detta alt. ljuger?

Det är väl först senaste fem åren som människor på allvar börjat reagera men det är otillräckligt.

Politikerna tillsammans med media har våldfört sig på en aningslös och godtrogen befolkningen på ett ohyggligt vis. Med propaganda, indoktrinering, represalier mot kritiker, lögner och svek. Det är vidrigt.
Senast redigerad av McAz 2020-07-09 kl. 21:09.
Citera
2020-07-09, 21:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Folket har aldrig legitimerat denna vansinnespolitik, det har media och en mindre skara aktivister och fanatiker gjort.

Svenska folkets ”fel” är att de varit allt för godtrogna och låtit sig luras att tro att politikerna bryr sig om landet och gör sitt bästa för att värna det. Detta pga av att många helt enkelt är upptagna med att fundera på annat än politik, de har inget intresse eller närmare förståelse för konsekvenserna. Så länge det inte drabbar de själva.

Vet själv flera som tvärvägrar att tro på att Sverige fortfarande tar in drygt 100.000 pers/år. Sverige har ju ”stängt gränsen”, ”EU:s miniminivå” osv. Vad ska de tro när media inte berättar om detta alt. ljuger?

Det är väl först senaste fem åren som människor på allvar börjat reagera men det är otillräckligt.

Politikerna tillsammans med media har våldfört sig på en aningslös och godtrogen befolkningen på ett ohyggligt vis. Med propaganda, indoktrinering, represalier mot kritiker, lögner och svek. Det är vidrigt.
Framför allt är det media som ligger bakom detta svek, eller vad man ska kalla det. Media som sålt in en falsk bild och fått den att framstå som så pass tilltalande och trovärdig att både folket och många politiker köpt den.
Jag menar inte att utlova guld och gröna skogar. Jag menar alla försök att tona ned omfattningen och vidden av det förvandlingsprojekt som pågår — en "realistisk" och förment "nyanserad" skildring som ändå helt utelämnar de långvarigt negativa konsekvenser massinvandringen får.
Att mer eller mindre underförstått hävda att det är värt det, på ett eller annat sätt — och att konsekvent ta ställning för icke-svenskarna.

Tillägg:

Det kan tyckas som många politiker inte vet vad de håller på med, och att de saknar grepp om situationen — som lever sitt eget liv sedan länge, utom kontroll.

Folket å sin sida kan knappast beskyllas för onda avsikter, om man inte väljer att tolka frånvaron av brett motstånd som ett tyst medgivande. Så tror jag inte att det är. Ingen har frågat folket direkt vad det vill.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-07-09 kl. 21:44.
Citera
2020-07-09, 21:29
Medlem
Citat:
Till sist - massor med folk har försvunnit genom historien. Varför skulle svenskarna leva för evigt? Vad gör oss så unika?
Det unika med svensken är svenskheten, att vara svensk.
Citera
2020-07-09, 21:46
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Som jag skrev i så många tidigare inlägg. Ett samhälle kan fungera väl med en elit på 10-15% där bland intelligenta ingenjörer. De andra behövs inte.

Har du något konkret exempel på ett sådant samhälle och som fungerar? Närmaste jag kan tänka mig är Brasilien. Där består dock över och medelklass av betydligt fler än 10-15%. Samtidigt finns det en väldigt stor och våldsam underklass. Dödligt våld ligger på extremt höga nivåer i det Brasilianska samhället. Samtidigt är Brasilien väldigt stort till ytan, besitter på väldiga naturtillgångar och har ett betydligt varmare klimat. Sverige ligger istället vid polcirkeln och måste importera det mesta. Kan inte tänka mig att speciellt många skulle vilja bo i ett "Brasilien" vid polcirkeln.

Tyvärr är vid redan än god bit på väg mot ett brasilianskt samhälle i Sverige.
Citera
2020-07-09, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Framför allt är det media som ligger bakom detta svek, eller vad man ska kalla det. Media som sålt in en falsk bild och fått den att framstå som så pass tilltalande och trovärdig att både folket och många politiker köpt den.
Jag menar inte att utlova guld och gröna skogar. Jag menar alla försök att tona ned omfattningen och vidden av det förvandlingsprojekt som pågår — en "realistisk" och förment "nyanserad" skildring som ändå helt utelämnar de långvarigt negativa konsekvenser massinvandringen får.
Att mer eller mindre underförstått hävda att det är värt det, på ett eller annat sätt — och att konsekvent ta ställning för icke-svenskarna.

Tillägg:

Det kan tyckas som många politiker inte vet vad de håller på med, och att de saknar grepp om situationen — som lever sitt eget liv sedan länge, utom kontroll.

Folket å sin sida kan knappast beskyllas för onda avsikter, om man inte väljer att tolka frånvaron av brett motstånd som ett tyst medgivande. Så tror jag inte att det är. Ingen har frågat folket direkt vad det vill.
De frågar ju folket var fjärde år i valen. Varför inte bara acceptera att våra åsikter tillhör en minoritet. Det finns en sydafrikansk boer-nationalistisk akademiker som kom med den provokativa slutsatsen att alla boer inte kan eller vill räddas och att man istället bör fokusera på dem som vill. Det var så den här lilla boer staden Orania kom till.

https://en.wikipedia.org/wiki/Orania,_Northern_Cape

Staden kom till 2001 och efter tjugo år är de nu drygt 1600 personer. Israel kom till genom att judarna flyttade till Palestina. De blev fler och fler över tid till de tog över hela landet men sionismen hade stöd av rika människor och människor med makt och inflytande. De här boerna har inte stöd av någon andra än en mycket liten grupp människor. Det finns ungefär 1.5 miljoner boer och de flesta verkar vara ointresserade av att bo i Orania när de kan bo i Kapstaden, Durban, Johannesburg eller Port Elizabeth. Många har försökt skapa etniska communities och det har nästan alltid gått åt helvete - är ditt folk inte hyperetnocentriskt så är det kört och svenskarna är inte ens i närheten lika etnocentriska som boerna. De är rent av rasistiska mot andra folk.

Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Folket har aldrig legitimerat denna vansinnespolitik, det har media och en mindre skara aktivister och fanatiker gjort. Svenska folkets ”fel” är att de varit allt för godtrogna och låtit sig luras att tro att politikerna bryr sig om landet och gör sitt bästa för att värna det. Detta pga av att många helt enkelt är upptagna med att fundera på annat än politik, de har inget intresse eller närmare förståelse för konsekvenserna. Så länge det inte drabbar de själva. Vet själv flera som tvärvägrar att tro på att Sverige fortfarande tar in drygt 100.000 pers/år. Sverige har ju ”stängt gränsen”, ”EU:s miniminivå” osv. Vad ska de tro när media inte berättar om detta alt. ljuger? Det är väl först senaste fem åren som människor på allvar börjat reagera men det är otillräckligt. Politikerna tillsammans med media har våldfört sig på en aningslös och godtrogen befolkningen på ett ohyggligt vis. Med propaganda, indoktrinering, represalier mot kritiker, lögner och svek. Det är vidrigt.
Är det då rimligt att vår godtrogna befolkning har rösträtt om de inte ens kan hantera propaganda, indoktrinering och repressalier från MSM? Kan det inte vara så att de flesta faktiskt inte håller med mig och många i tråden? Jag tror faktiskt det är så. Vi får leva med att vi är ett gäng killar med annorlunda uppfattningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Har du något konkret exempel på ett sådant samhälle och som fungerar? Närmaste jag kan tänka mig är Brasilien. Där består dock över och medelklass av betydligt fler än 10-15%. Samtidigt finns det en väldigt stor och våldsam underklass. Dödligt våld ligger på extremt höga nivåer i det Brasilianska samhället. Samtidigt är Brasilien väldigt stort till ytan, besitter på väldiga naturtillgångar och har ett betydligt varmare klimat. Sverige ligger istället vid polcirkeln och måste importera det mesta. Kan inte tänka mig att speciellt många skulle vilja bo i ett "Brasilien" vid polcirkeln.
Tyvärr är vid redan än god bit på väg mot ett brasilianskt samhälle i Sverige.
Brasilien är ett bra exempel men även Colombia, Ecuador, Honduras, Mexiko osv. har en liten vit elit som styr och ställer. Brasilien är fruktansvärt våldsamt såklart men eliten bor bakom höga murar och i gated communities eller i säkra skyskrapor och områden. I Brasilien är det väl kanske 25% eller något som håller upp 75%. Jag vill hävda att Sverige inte kommer ha en ekonomi i framtiden som påminner om Brasilien. Vi kommer vara mycket rikare så det går säkert att upprätthålla någon form av hyfsad levnadsstandard så vi inte får kåkstäder som de har. Jag nämnde New York City eller Los Angeles som exempel på hur ett framtida Sverige kan se ut.

Det är kallt i NYC på vintern. Vi lär ha många nedgångna områden såklart. Det tror jag är framtiden för Sverige. Återigen - jag föreställer mig ett mycket långt tidsperspektiv då vi i tråden är döda och begravda. Om du skall ha ett datum: År 2100 kommer Sverige nog påminna mer om dagens USA än om Sverige. Jag gissar på att demografin kommer se ut så här; 10% etniska svenskar och 30 nordisk/europeisk kreol befolkning som tillsammans utgör en vit befolkning på 40%. En del definierar sig som svenskar och andra som vita. Resterande 60% är utomeuropeisk kreol och färgade minoriteter. Detta är alltså inget samhälle som faller sönder. Bara för människor kommer från ett annat land än Sverige är de inte oförmögna att bygga fungerande samhällen.

Alla kommer inte vara icke-produktiva. Tvärtom kommer de flesta vara det. Våra socialförsäkringssystem kommer också vara mycket mindre så människor kommer ha egna försäkringar. Skolorna kommer någon gång privatiseras. I synnerhet när de förändras demografiskt. Svenska föräldrar lär kräva att de kan sätta sina ungar i privatskolor och sedan fortsätter det så. Många företag erbjuder redan idag sina anställda privat försäkring - svensk sjukvård är inte att lita på. Den så kallade tilliten i Sverige kommer år 2100 vara som i Albanien - låg. Den politiska processen kommer att vara fastkörd. Samtidigt kommer de rikaste 10% vara bra mycket rikare än idag. Det kommer vara på modet att ha hemhjälp ungefär som rika i Latinamerika. Sådana tjänster som inte hör hemma i ett högteknologiskt land men nu när arbetskraft är billig så kommer det vara ett sätt för rika människor att få guldkant på sin tillvaro. Jag tänker mig återigen inte ett Mad Max samhälle. När Corona är över. Boka en biljett till NYC och se hur det ser ut där - folk dör inte direkt. Många har det bra men klasskillnaderna är enorma precis som liberalerna vill ha det.
Senast redigerad av Edgerton 2020-07-09 kl. 22:59.
Citera
2020-07-09, 22:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
De frågar ju folket var fjärde år i valen. Varför inte bara acceptera att våra åsikter tillhör en minoritet.
Men det hela är mycket komplicerat, vilket jag tror att du kan hålla med om.

Vid riksdagsvalen prioriterar många väljare andra frågor än synen på invandring när de bestämmer sig för vilket parti de ska rösta på. Generösa regler för asyl och "nyanlända" är s.a.s. standard i Sverige sedan 30 år.

Nu talar vi endast om mottagande här. Det blir mer av samma vara på köpet om man röstar på de vanliga partierna, och det har troligen de flesta väljare inga större problem med eftersom det som sagt är annat som lockar.

Vid en folkomröstning om totalstopp är jag långt ifrån säker på att nej-sidan skulle vinna. En helt verklighetsfrämmande tanke med en sådan omröstning, ja, men det skulle få det mest akuta problemet ur världen — då vet alla vad som gäller, såväl partier/politiker som väljare, i och med att man utan vidare hänvisar till resultatet av folkomröstningen i fortsättningen. Då kan de politiska partierna (samt media) hädanefter fokusera på vad man ska göra åt de invandringsrelaterade problem som redan finns här, förutsatt att det blir ett ja till ingen invandring alls. Varför någon i toppen skulle vilja hålla en sådan omröstning kan man så klart fråga sig, men det kan ju tyckas att det är rimligt att först avgöra om vi ska ta emot fler invandrare innan man börjar diskutera kvoter och annat mög.
Citat:
Många har försökt skapa etniska communities och det har nästan alltid gått åt helvete - är ditt folk inte hyperetnocentriskt så är det kört och svenskarna är inte ens i närheten lika etnocentriska som boerna. De är rent av rasistiska mot andra folk.
Etniska communities...? Jag tänker förstås på Sverige som helhet. Men, tja, varför inte — det är en bra målsättning för hela landet. Du nämnde ju själv härom dagen att du anser att svenskar bör utgöra i alla fall 90 procent av befolkningen i Sverige. Och att svenskar inte är rasistiska som boer behöver inte vara någon nackdel om man vill försöka motivera på ett rationellt vis varför Sverige mår bäst av en helgjuten svensk demografisk majoritet.
Citera
2020-07-09, 23:19
Medlem
Citat:
Poängen var att påvisa hur det fungerar i praktiken men påvisa skillnaderna mellan svenskars och afghaners produktion genom BNP. På grund av detta kan vi försörja väldigt många människor. Detta vet politikerna men de tänker inte på att det för med sig kostnader av sociala och ekonomiska slag.

Som jag skrev i så många tidigare inlägg. Ett samhälle kan fungera väl med en elit på 10-15% där bland intelligenta ingenjörer. De andra behövs inte. Svenskarna lär väl arbeta med samma sak som invandrarna. Vem har pratat om slavar? Jag tänker mig en framtid där Sverige är som New York City eller Los Angeles. Många vill bo där och många trivs men väldigt många människor varken trivs eller mår bra av att leva där. I synnerhet inte personer som arbetar på McDonalds eller jobbar på timme som Clown på barnkalas åt rika människor.

Det där är faktiskt rätt kul för kommunbyråkrater. Alltså, du ser hur många som har socialbidrag, utbildning, inskrivna på AMS osv. genom registerdata. Stockholms kommun har rätt omfattande statistik som de också publicerar på sin hemsida. Småkommuner har mindre. I Rinkeby-Tensta så bor det drivor av människor illegalt. Du ser det på vattenkonsumtionen och mängden soppor.

Vad vet jag. En massa invandrare lever på bidrag medan en massa svenskar lever på låga inkomster ungefär. Färre behövs i vår ekonomi men trots det vill politikerna att vi skall ha samma demografiska utveckling som Pakistan.

Vi betyder ut populationen från svenskar till en mångkulturell/hybrid/kreolbefolkning. Hur tänker du dig att svensk identitetspolitik skall uppstå utan etniska svenskar? Kanske en vit identitetspolitik uppstår men det är rakt ingen svensk identitetspolitik utan en rasbaserad sådan. Sedan tror jag inte kineserna kan bry sig mindre att vi i västvärlden kör sönder våra länder.

Återigen, skälet till varför jag inte tror något kommer hända beror på att när väl något händer så som att svenskarna flyttar till enklaver så är det så få att det inte spelar någon roll. Vidare så kan du leva som etnisk svensk även om hundra år i Sverige så länge du har hyfsat med stålar och ett bra jobb. Däremot är tiden med Astrid Lindgren, blonda ungar och någon form av romantisk lugn svenskhet över. Det Sverige som fanns på 1950-talet kommer inte tillbaka precis som det USA som fanns på 1950-talet är över. Vi kommer inte etablera någon stat någonstans som påminner om etnokratiska Israel. Deras eget projekt kommer antagligen gå åt helvete nu när de öppet sätter palestinierna i låsta bantustans och reservat i och med annekteringen. Har du väl öppnat dina gränser är det "tack och adjö". Då har du sagt ja till att demografiskt förändra ditt land och risken är då stor att just ditt folk blir en minoritet bland andra och/eller bli en del av ett kreolfolk. Detta är vad svenskarna har gjort - de har sagt ja och politikerna har legitimitet att göra det de gör.

Men det är klart. Det finns ju dem som fantiserar om att Boerna i Sydafrika skall expandera sin lilla stad och göra västra Sydafrika till någon form av etnostat för boer. Det kommer förövrigt inte ske. De är för få och det kommer inte tillåtas av det omgivande samhället. De flesta boer är hyfsad nöjda med nuvarande ANC-styrda Sydafrika. Så länge du inte är fattig är Sydafrika helt okej att bo i. De boer som blir fattiga dör i rännstenen. Till sist - massor med folk har försvunnit genom historien. Varför skulle svenskarna leva för evigt? Vad gör oss så unika?
Bra poänger, det viktiga att inse att vi är i fas att skapa en blandad befolkning. Visst vissa grupper av muslimska invandrare skaffar inte barn särskilt ofta med svenskar. Men stora grupper av invandrarna och adopterade skaffar mestadels eller ofta barn med svenska män och kvinnor. Jag tänker på många afrikaner, asiater, sydamerikaner och liknande. För att inte tala om att även många invandrare av europeisk bakgrund skaffar barn med svenskar, vilket även det leder till en naturlig minskning av svensk identitet, eftersom dessa barn kommer se sig som både svenskar och britter eller vad som helst.

Detta på sikt kommer leda till att vi har en stor grupp människor i Sverige som kommer ha blandad svensk och icke vitt ursprung, ungefär som dagens Sydamerika. Det kommer inte gå att stoppa direkt. På ett sätt så är det de integrerade invandrarna som kommer förändra svenskarna mest, eftersom araber och liknande kommer till större delen inte blandas med svenskarna, men alla andra grupper av invandrare som inte har ett kulturellt och religiöst motstånd mot att blandas med svenskar kommer göra detta under decennierna som kommer.

Så inom 20 år kommer andelen som är helsvenska ha minskat rätt rejält jämfört med idag, både på grund av att fler svenskar dör än som föds varje år men också för att en ökande del av svenska män och kvinnor kommer ingå relationer med integrerade invandrare från hela världen. Bara i min egen krets av många svenskar jag känt länge och släktingar vet jag om svenska män och kvinnor som har relationer och barn med allt från afrikaner, sydamerikaner, thailändare, kineser.

Så man kan säga att vår förvandling till Kreolsamhälle redan börjat, och enbart kommer accelerera över tid. Etniska svenskar har idag ingen stark identitet, utan tänker först och främst på andra faktorer än etnicitet när de väljer partner. Att blandningen inte är ännu större beror först och främst inte på svenskarna själva, utan att många invandrargrupper har haft en stark etnisk identitet som lett till att de ofta nobbat relationer med svenskar. Men ju längre invandrarna bor i Sverige desto fler kommer att lämna deras starka etniska identitet och blanda allt friskare med svenskarna, som till stor majoritet är helt öppna för blandade relationer så länge invandrarna är hyfsat integrerade.

Det ser vi redan idag, de chilenare som kom på 70-talet är otroligt blandade med svenskar nuförtiden, eftersom de bott här under många decennier nu.

Så vi får nog acceptera att om inget extremt sker så kommer det klassiska svenska utseendet allt mer bli en minoritet i det framtida Sverige. Vi kommer istället ha en växande del ljusbruna barn och liknande. Och ju färre i Sverige som har blont hår och blå ögon desto mer attraktiva kommer dessa drag bli bland mörkare kvinnor och män, eftersom de med ljusa drag kommer stå ut från mängden allt mer vilket alltid leder till ökad attraktion, vilket kommer leda till att de fåtal ljusa som finns kvar rätt snabbt kommer blandas med invandrarna i allt snabbare takt.

Vill man tänka Sveriges framtid så är Brasilien en bra liknelse, med en till stor del helt blandad befolkning. Bara att Sveriges mix kommer vara ännu mer extrem då vi verkligen kommer ha blandning från hela världen, från Afrika, till Asien, till Sydamerika.

Jag ser framför mig att om några decennier i Sverige kommer vissa barn ha en svensk farfar, en kinesisk farmor, en chilensk mormor och en gambisk morfar och andra typer av extrema blandningar på alla sidor av släktträdet. När man nått det stadiet att blandade barn blir många är det kört att bevara Sverige etniskt svenskt, för en stor del av dessa blandade barn kommer sedan skaffa barn med etniska svenskar, vilket leder till än mer blandning, permanent.
Senast redigerad av Nergus 2020-07-09 kl. 23:42.
Citera
2020-07-09, 23:48
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Är det då rimligt att vår godtrogna befolkning har rösträtt om de inte ens kan hantera propaganda, indoktrinering och repressalier från MSM?

Rimligt och rimligt, förmodligen inte. Å andra sidan, hur många befolkningar, historiskt sett, har genomskådat och agerat diametralt motsatt mot en rådande politisk konsensus, understödd av en sådan aggressiv propaganda, liknande den vi sett i Sverige senaste decennierna? Inget folk är immun mot sådant. Sådant ska inte heller kunna inträffa i en fungerande demokrati, menar jag. En demokrati med en fri och oberoende press och med en politisk elit som agerar demokratiskt dvs i enlighet med folkviljan.

Vi befinner oss i denna situation pga av att demokratin är trasig. Just migrationspolitiken är ett kardinalexempel på just detta, att politikerna struntat i folkviljan totalt.
Citera
2020-07-10, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Men det hela är mycket komplicerat, vilket jag tror att du kan hålla med om. Vid riksdagsvalen prioriterar många väljare andra frågor än synen på invandring när de bestämmer sig för vilket parti de ska rösta på. Generösa regler för asyl och "nyanlända" är s.a.s. standard i Sverige sedan 30 år. Nu talar vi endast om mottagande här. Det blir mer av samma vara på köpet om man röstar på de vanliga partierna, och det har troligen de flesta väljare inga större problem med eftersom det som sagt är annat som lockar.

Vid en folkomröstning om totalstopp är jag långt ifrån säker på att nej-sidan skulle vinna. En helt verklighetsfrämmande tanke med en sådan omröstning, ja, men det skulle få det mest akuta problemet ur världen — då vet alla vad som gäller, såväl partier/politiker som väljare, i och med att man utan vidare hänvisar till resultatet av folkomröstningen i fortsättningen. Då kan de politiska partierna (samt media) hädanefter fokusera på vad man ska göra åt de invandringsrelaterade problem som redan finns här, förutsatt att det blir ett ja till ingen invandring alls. Varför någon i toppen skulle vilja hålla en sådan omröstning kan man så klart fråga sig, men det kan ju tyckas att det är rimligt att först avgöra om vi ska ta emot fler invandrare innan man börjar diskutera kvoter och annat mög.
Ja, väljarbeteende är mycket komplext men jag vänder mig emot detta att svenskarna är "naiva" och "lurade". Det är sant som jag har påpekat att media (bland annat institutioner) bedriver en hård socialisering och repression mot invandringskritiker. Däremot är det många tjänar också på invandringen eller uppskattar den på olika sätt. Det är ju inte så att alla invandrare är onda eller dåliga människor. Tvärtom vill jag hävda och därför är det få som tänker på att de kommer utgöra en minoritet om 25-30 år. Vidare tenderar invandrare att rösta på etablissemangspartierna.

Invandrarväljarna är inte en enhetlig grupp och de socialiseras via medier, skolor, universitet och byråkrati på samma sätt som etniska svenskar. En film som "Jalla! Jalla!" (2000) skulle inte fungera idag eftersom invandrarna inte längre är exotiska på det sättet. Som jag skrev om assyrierna men även den judiska populationen försvinner de nu genom assimilering. Eftersom alla förväntas vara "liberaler" så finns det inte så mycket utrymme för kollektiv etnisk identitet längre. Visst, hos den första generationens invandrare ser du det men andra och tredje generationen har släppt det.

Vi tänker oss de som blir gruppvåldtagna är etniska svenska flickor i tonåren men det är allt för ofta invandrartjejerna samt kvinnor ur den växande kreolklassen som faller offer. När etniska och religiösa barriärer inte finns längre uppstår en kreolbefolkning och den är av allt att döma liberal, materialistisk och kulturellt rotlös. Visst, du har religiösa muslimer men efter två-tre generationer upphör religiositeten. Du kan inte slå dig fram i Sverige eller någon annanstans om du är religiös på det sättet som vissa muslimer är. Vi behöver inte tvinga kvinnor att kasta slöjan - det kommer de göra i vilket fall. I Minneapolis tar det bara två generationer för de somaliska muslimerna att kasta slöjan - och sedan blir de en av många afrikanska intetsägande invandrargrupper.

Dynamiken pekar inte på den etniska fragmenteringen som vi tror - snarare tror jag vi är på väg mot en homogenisering. Det gör att ett parti som Socialdemokraterna kan överleva. De blir inte utkonkurrerade av invandrarpartier eller muslimska partier. Vi har säkert 10-15% muslimer i Sverige (de flesta är inte religiösa) men de är relativt organiserade. De ägnar sig åt allt annat än att gå i moskén. Det är ju bara att titta på de här afghanska tonåringarna som kom till Sverige. De ägnar sig åt att alkohol, drogande, småstölder och jaga kjoltyg. Skulle de få rösta skulle rösten gå till något av de här liberala partierna.

Däremot är det så att Sverige inte längre är landet av mjölk och honung. Detta förstår en växande mängd invandrare idag. I synnerhet den andra generationen och definitivt den tredje generationen men de senare generationerna har ingenstans att återvända. De är fast här - och när du är fast här kan du lika gärna assimileras och det innebär att ge sitt stöd till de här sju liberala partierna. Titta bara på Dana Pourkomeylian, Fares Fares, Sakine Madon, Dilsa Demirbag Sten, Sakine Madon, Dilba Demirbag och kanske närmast assyrien Maria Hind Alias och alla de andra kända invandrarna i det här landet. Assimilering går fort. Titta på hur det ser ut i universiteten eller på socialförvaltningarna, skolorna, bankerna, företagen, förvaltningen, polisen och egentligen överallt. Andra generationen tar plats i samhället och adopterar ungefär den liberala syn som svenskarna har blivit socialiserade i.

Visst, vi har fortfarande en etnisk underklass och den kommer bestå men svensken kommer inte bara ha en "jugoslav" i sina barns skolor med drivor med andra och tredje generationens invandrarbarn. De svenska barnen kommer se det som naturligt. Många kommer att bli färgblinda och identifiera sig med någon form av liberal ideologi.

Notera hur skickligt media och politikerna tog ut BLM-rörelsen i Sverige. Vänstern ville ut och gapa och revolutionärt krig på ett typiskt korkad US-importerat vänstermanér. Vår elit vill inte ha med sådan skit att göra så de sänkte dem. Eliten vill inte ha friktion på det sättet. Ordningen skall inte störas och någon form av identitetsskapande hos varken svenskar eller invandrare vill de ha. I slutändan skall vi alla paketeras på samma sätt, konsumera och rösta på de sju partierna. Nu kanske det är tillåtet att rösta på Sverigedemokraterna också men de har ungefär samma åsikter som Moderaterna så gör det någon skillnad? Väljarna? Tja, de ser ut att köpa konceptet.

Citat:
Etniska communities...? Jag tänker förstås på Sverige som helhet. Men, tja, varför inte — det är en bra målsättning för hela landet. Du nämnde ju själv härom dagen att du anser att svenskar bör utgöra i alla fall 90 procent av befolkningen i Sverige. Och att svenskar inte är rasistiska som boer behöver inte vara någon nackdel om man vill försöka motivera på ett rationellt vis varför Sverige mår bäst av en helgjuten svensk demografisk majoritet.
Den siffran är inte satt i sten men jag skulle hävda att 90% etniska svenskar, 5% nordiska etniciteter, 4% europeiska etniciteter och 1% utomeuropeiska etniciteter hade fungerat på ett bra sätt. Notera att om invandrargruppen är under 500 personer kan de inte genetiskt överleva och skulle naturligt dö ut - därför skulle assimilering ske naturligt. Något som jag tycker är skrämmande är att vårt överskott på män. För att förklara massvåldtäkterna så kan du förklara det med överskottet av invandrarmän i det här landet. Fattiga och desperata efter sex. Vad tror folk skulle hända?

Expressens ledarsida är nog en av få som har lyft upp detta - annars har det varit tyst. Ja, någon idiotliberal på deras kultursidor hävdade ju att "ensamhet är bra" men för de flesta leder ensamhet till olika typer av destruktiva beteenden. Vi kommer få mer av våldtäkter, sexuella trakasserier osv. I och med att lagen är så lågt skriven för att räkna med så mycket som möjligt som våldtäkt kommer det vimla med sådana på fängelserna - antagligen 65-70% invandrare. Det här liberala lyckoriket som liberalerna tänker sig kommer inte fungera särskilt väl såklart även om de själva inte lär drabbas av något.
Senast redigerad av Edgerton 2020-07-10 kl. 00:24.
Citera
2020-07-10, 00:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Hur klarar kreol-samhället en svart svan, en yttre händelse, typ ett stort vulkanutbrott som gör ett hack i livsmedelsproduktionen över hela världen?

Brasilien är egentligen inget bra exempel på ett kreolsamhälle, eftersom befolkningen ofta är ganska så homogen på varje plats för sig, bortsett från de stora stadskomplexen. De södra välmående delstaterna har en väldigt övervägande tysk/italiensk-härstammande befolkning. En onaturlig statsbildning egentligen, med bara språket och fotbollen som minsta gemensamma nämnare.
Citera
2020-07-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Bra poänger, det viktiga att inse att vi är i fas att skapa en blandad befolkning. Visst vissa grupper av muslimska invandrare skaffar inte barn särskilt ofta med svenskar. Men stora grupper av invandrarna och adopterade skaffar mestadels eller ofta barn med svenska män och kvinnor. Jag tänker på många afrikaner, asiater, sydamerikaner och liknande. För att inte tala om att även många invandrare av europeisk bakgrund skaffar barn med svenskar, vilket även det leder till en naturlig minskning av svensk identitet, eftersom dessa barn kommer se sig som både svenskar och britter eller vad som helst.
Judiska akademiker ägnar en jävla massa tid åt att kalkylera risk med assimilering. Pew gjorde en rätt stor undersökning om amerikanska judar 2013 (finns att hitta genom en Google sökning) där de kommer fram till olika data. Nu misstar jag mig säkert men det handlar om att den judiska populationen förlorar ungefär 20% i varje generation till assimilering. Rent social-antropologiskt fungerar det ungefär som så som du skriver.

Barnet tar till sig mammans och pappans identitet. Gifter sig med någon annan etnicitet och föräldrarnas barnbarn blir där med ännu mindre judiska tills det judiska glöms bort och blir irrelevant. För muslimer är det religionen som förhindrar dem. Det samma gäller med assyrierna men vårt samhälle trycker hårt på muslimerna att överge sin religion eller göra den rätt irrelevant och när den är tillräckligt irrelevant (som du ser hos driver av så kallade exil-iranier) så försvinner de också i väg i assimilering. USA är som sagt enormt assimilerande -- mer så än vårt land men som jag nu försöker hävda så sker det just nu rätt fort.

Citat:
Detta på sikt kommer leda till att vi har en stor grupp människor i Sverige som kommer ha blandad svensk och icke vitt ursprung, ungefär som dagens Sydamerika. Det kommer inte gå att stoppa direkt. På ett sätt så är det de integrerade invandrarna som kommer förändra svenskarna mest, eftersom araber och liknande kommer till större delen inte blandas med svenskarna, men alla andra grupper av invandrare som inte har ett kulturellt och religiöst motstånd mot att blandas med svenskar kommer göra detta under decennierna som kommer.
De första som gifter in sig är nordiska invandrare och sedan invandrare från västvärlden. Sedan följer asiater, latinamerikaner och delar av den afrikanska populationen. Människor från MENA tenderar att dröja på grund av religionen men jag tror inte att den är så mycket starkare än den assyriska ortodoxa kristendomen. Den håller säkert längre men sedan släpper de den efter ett par generationer. Notera också att de är uppblandade med varandra så det är inte bara svenskar de gifter sig med. Ur detta uppstår (beroende på hur barnen gör) en kreol-befolkning - ett nytt folk. Så här ser många latinamerikaner ut. Det finns en del bra böcker om just kreoliserngen av Latinamerika. Chile, Uruguay och Argentina har en mestadels vit befolkning så identiteten är mer europeisk än indiansk medan Guatemala eller Peru är tvärtom eftersom indianerna var så pass många där.

Citat:
Så inom 20 år kommer andelen som är helsvenska ha minskat rätt rejält jämfört med idag, både på grund av att fler svenskar dör än som föds varje år men också för att en ökande del av svenska män och kvinnor kommer ingå relationer med integrerade invandrare från hela världen. Bara i min egen krets av många svenskar jag känt länge och släktingar vet jag om svenska män och kvinnor som har relationer och barn med allt från afrikaner, sydamerikaner, thailändare, kineser.
När de födda 1940 dör av så kommer etniska svenskar vara i en klar minoritet. Tobias Hubinette uppmätte den blandade befolkningen till 5-10% men det är svårt att veta. Han gissade men om tjugo år har vi helt klart kreolbefolkning på upp mot 1/5 av befolkning. Sedan hur de identifierar sig kan såklart skiljas åt.

Citat:
Så man kan säga att vår förvandling till Kreolsamhälle redan börjat, och enbart kommer accelerera över tid. Etniska svenskar har idag ingen stark identitet, utan tänker först och främst på andra faktorer än etnicitet när de väljer partner. Att blandningen inte är ännu större beror först och främst inte på svenskarna själva, utan att många invandrargrupper har haft en stark etnisk identitet som lett till att de ofta nobbat relationer med svenskar. Men ju längre invandrarna bor i Sverige desto fler kommer att lämna deras starka etniska identitet och blanda allt friskare med svenskarna, som till stor majoritet är helt öppna för blandade relationer så länge invandrarna är hyfsat integrerade. Det ser vi redan idag, de chilenare som kom på 70-talet är otroligt blandade med svenskar nuförtiden, eftersom de bott här under många decennier nu.
Ja, det är invandrarna som förhindrar assimilering genom en stark vilja att "bevara" med försvinner med tiden. Chilenarna är en grupp som inte kommer finnas kvar. Den gruppen blandas säkert upp med etniska svenskar men det gäller många latinamerikanska grupper. Chilenarna är en av de tidigare grupperna som kom på 1970-talet. Vi har dock inte en överdrivet stor invandring från Latinamerika - det är främst från Afrika och Mellanöstern. Steget för dem är längre än för chilenarna - deras steg är oftast inte längre än två generationer.

Citat:
Så vi får nog acceptera att om inget extremt sker så kommer det klassiska svenska utseendet allt mer bli en minoritet i det framtida Sverige. Vi kommer istället ha en växande del ljusbruna barn och liknande. Och ju färre i Sverige som har blont hår och blå ögon desto mer attraktiva kommer dessa drag bli bland mörkare kvinnor och män, eftersom de med ljusa drag kommer stå ut från mängden allt mer vilket alltid leder till ökad attraktion, vilket kommer leda till att de fåtal ljusa som finns kvar rätt snabbt kommer blandas med invandrarna i allt snabbare takt.
Ja, vi kommer inte se ut som svenskar längre eller allt färre kommer de ut som svenskar. Den där Kalles kaviar svensken lär försvinna.

Citat:
Vill man tänka Sveriges framtid så är Brasilien en bra liknelse, med en till stor del helt blandad befolkning. Bara att Sveriges mix kommer vara ännu mer extrem då vi verkligen kommer ha blandning från hela världen, från Afrika, till Asien, till Sydamerika.
Ja, det är en extrem blandning. Det är ju första gången någon har utfört ett sådant här experiment - det har aldrig hänt i historien att någon etnisk grupp väljer i sitt eget land väljer att göra det som svenskarna har gjort. Vi får se vart det landar.

Citat:
Jag ser framför mig att om några decennier i Sverige kommer vissa barn ha en svensk farfar, en kinesisk farmor, en chilensk mormor och en gambisk morfar och andra typer av extrema blandningar på alla sidor av släktträdet. När man nått det stadiet att blandade barn blir många är det kört att bevara Sverige etniskt svenskt, för en stor del av dessa blandade barn kommer sedan skaffa barn med etniska svenskar, vilket leder till än mer blandning, permanent.
Alla kommer vara blandade på ett eller annat sätt. Det är det jag försöker säga men som ingen vill höra. Alla vita amerikaner är oftast 1-2% afrikaner och har sedan en massa andra europeiska etniciteter i sig. Vilket land skall de vita amerikanerna återvända till? De framtida svenskarna lär se ut på ungefär det sättet; 1/2 svensk, 1/4 italienare, 1/4 assyrier typ. Sedan definierar sig personen som svensk eller vit eller något sådant. Så här drivor med amerikaner ut. Justin Abdelkader i Detroit Red Wings har en farfar från Jordanien men ingen skulle ta honom för att vara arab. Min poäng är inte något motstånd mot blandäktenskap men att på grund av invandrarpopulationens storlek så kommer de inte försvinna upp i oss utan vi försvinner upp i dem.
Citera
2020-07-10, 01:14
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Alla vita amerikaner är oftast 1-2% afrikaner och har sedan en massa andra europeiska etniciteter i sig. Vilket land skall de vita amerikanerna återvända till? De framtida svenskarna lär se ut på ungefär det sättet; 1/2 svensk, 1/4 italienare, 1/4 assyrier typ. Sedan definierar sig personen som svensk eller vit eller något sådant.

I Brasilien finns ett uttryck "ha en fot i köket". Vilket betyder de där entaliga procenten afrikan i härstamningen (kokerskan, pigan). Lite som att en svensk kan säga sig ha lite vallonblod i släkten.

Jag tror att om vi fick besöka Sverige om hundra år skulle vi ha svårt att förstå språket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in