Citat:
Tydligtvis Du, vilket jag visat vid ett flertal tillfällen.
Citat:
Det är ju snarare män genom den patriarkala historien som "tagit barn som gisslan" för att tvinga kvinnor att göra som de vill.
Och du tänker ju i samma banor....lyckas man få en kvinna gravid så då har man makten över henne, försämrar man ekonomin så pass att kvinnor inte kan vara självständiga så ....har man makten över henne....kan man hota med att lämna henne och hennes gravida mage åt fanders....
För mot DET beteendet har du ju inga lagförslag, det är ju kivnnans ANSVAR se till....att mannen beter sig korrekt...eller hur Uven? Kvinnans "livsuppgift".
Så snacka om! att ta barn och graviditeter som gisslan för att kunna använda som maktmedel.
Det är ju vad hela din antifeminisitska ideologi går ut på, mer eller mindre.
Och du tänker ju i samma banor....lyckas man få en kvinna gravid så då har man makten över henne, försämrar man ekonomin så pass att kvinnor inte kan vara självständiga så ....har man makten över henne....kan man hota med att lämna henne och hennes gravida mage åt fanders....
För mot DET beteendet har du ju inga lagförslag, det är ju kivnnans ANSVAR se till....att mannen beter sig korrekt...eller hur Uven? Kvinnans "livsuppgift".
Så snacka om! att ta barn och graviditeter som gisslan för att kunna använda som maktmedel.
Det är ju vad hela din antifeminisitska ideologi går ut på, mer eller mindre.
Jag konstaterar att jag saknar makt över min bättre avlönade hustru, trots att vi har barn ihop. Men, vi har skapat en hyfsad familj trots att vi som andra gifta par inte är problemfria.
Det tycks som att Du har snöat in på makt i relationer, och betydligt mindre hur man får en familj att fungera. Mitt röd: bilda inte familj.
Citat:
Det går självklart rädda massa äktenskap....men samma studier påvisar att problemen ofta ligger i ojämställdhet, och att den part som vägrar ändra på sig härvidlag är män.
Så du bör förklara varför just kvinnan ska uthärda tvingas leva i ett s.k. SAMARBETE ,med en partner på sämre villkor ..."för barnens skull".....om nu inte den andre gör likadant?
Så du bör förklara varför just kvinnan ska uthärda tvingas leva i ett s.k. SAMARBETE ,med en partner på sämre villkor ..."för barnens skull".....om nu inte den andre gör likadant?
Jag tror det var Einstein som sade, ungefär:
- När en man och en kvinna gifter sig, så tänker han "Ändra Dig aldrig!" och hon "Jag skall ändra honom!".
Sluta försöka ändra män hela tiden, från dagis till ålderdomshemmet.
Citat:
Jag är så trött på att tvingas sitta och förklara vad du missförstår hela tiden.
Vad var det du skulle bevisa att jag hävdat?
JO.... "Du har redan meddelat att Du struntar i konsekvenserna för män och barn, så en sorts likgiltighetsuppsåt har Du allt."
]
Att hävda eller påvisa att det finns ett mönster av att äktenskap är sämre för ett kön än vad det är för det andra......är INTE att strunta i konsekvenser....utan faktiskt dess raka motsats.....
Du är så satans ohederlig i din debattstil så som sagt
du gör dig löjlig.
Vad var det du skulle bevisa att jag hävdat?
JO.... "Du har redan meddelat att Du struntar i konsekvenserna för män och barn, så en sorts likgiltighetsuppsåt har Du allt."
]
Att hävda eller påvisa att det finns ett mönster av att äktenskap är sämre för ett kön än vad det är för det andra......är INTE att strunta i konsekvenser....utan faktiskt dess raka motsats.....
Du är så satans ohederlig i din debattstil så som sagt
du gör dig löjlig.
Märker Du av mycket stöd för Din uppfattning? Du vidgår själv att Ditt intresse är kvinnors, inte män eller barn. Man får ha den uppfattningen, men jag försöker å min sida se till vad som fungerar för både män och kvinnor, för barn och för samhället. Detta är varken ohederligt eller löjligt.
Citat:
Jag jämför inte ett barn eller ett foster eller ett konceptionsögonblick med en mask.
jag jämförde båda deras beteenden av att befinna sig inuti en annans kropp...
Återigen....du gör dig löjlig.
jag jämförde båda deras beteenden av att befinna sig inuti en annans kropp...
Återigen....du gör dig löjlig.
Märker Du hur litet Du imponerar genom att ständigt påstå löjlighet? Du ägnar Dig i många trådar åt halsbrytande jämförelser, och Du får nog stå ut med någon ibland påtalar detta för Dig.
Citat:
Nej...det går säga ur en biologisk vinkel att det är den absoluta starten av ett enskilt "mänskligt liv".
men en bobba celler på under utveckling i en livmoder är knappast! vad vi tänker på då vi tänker "människa". Inte heller är det en start på en människa som äger ett endaste dyft av allt det som utmärker en människa i form av saker som äger betydelse ex. medvetande och hjärna och sensorik av olika slag.
Och därför kan vi för att förhindra lidande av olika slag, sätta P för utvecklingen av denna cellklump.
Det skadar absolut ingenting. Finns ingenting där som kan känna, gråta, lida, eller nått som helst.
men det finns åtskilliga.....som kan det OM man inte har fri aborträtt.
Fri aborträtt minskar alltså lidande i världen.
Abortförbud...bygger in det.
Bara välj.
men en bobba celler på under utveckling i en livmoder är knappast! vad vi tänker på då vi tänker "människa". Inte heller är det en start på en människa som äger ett endaste dyft av allt det som utmärker en människa i form av saker som äger betydelse ex. medvetande och hjärna och sensorik av olika slag.
Och därför kan vi för att förhindra lidande av olika slag, sätta P för utvecklingen av denna cellklump.
Det skadar absolut ingenting. Finns ingenting där som kan känna, gråta, lida, eller nått som helst.
men det finns åtskilliga.....som kan det OM man inte har fri aborträtt.
Fri aborträtt minskar alltså lidande i världen.
Abortförbud...bygger in det.
Bara välj.
Du har en mycket ytlig uppfattning om vad som konstituerar mänskligt liv och människovärde. Det handlar inte alls om ifall fostret kan gråta.
Citat:
Du vet likaväl som jag att det kommer inte ske....endast om vi verkligen återfår nån form av patriarkalt religiös eller nationalisitisk diktatur.
hade du verkligen tyckt det var värt det?
vad hade du valt...demokrati eller abortförbud?
hade du verkligen tyckt det var värt det?
vad hade du valt...demokrati eller abortförbud?
Som tur är behöver jag inte välja - jag ser gärna både en förbättrad demokrati och en påtaglig minskning i antalet slentrianaborter.
Citat:
Du bör istället glädjas åt att så pass många par och kvinnor, som blir oväntat gravida, upptäcker att det är önskat och väljer att föda...för att de faktiskt lever i ett land där detta är möjligt.
Om jag får gissa, för detta har jag inte nån koll på, skulle jag misstänka att de flesta, eller stor andel, graviditeter i Sverige faktiskt inte är planerade.
Sverige har så pass hög nativitet, just för att kivnnor äger möjligheterna att kunna föda.
De slipper tvingas sluta arbeta.
De slipper leva i beroendeställning av en man, som kan använda deras situation som ett maktmedel.
De lever i ett land där män lärt sig ta omsorg och ansvar för sina barn.
och DÄR! ligger den rätta nyckeln till en vettig demografi och inte dina fantasier av tvång, straff och
"kvinnors livsuppgift".
Om jag får gissa, för detta har jag inte nån koll på, skulle jag misstänka att de flesta, eller stor andel, graviditeter i Sverige faktiskt inte är planerade.
Sverige har så pass hög nativitet, just för att kivnnor äger möjligheterna att kunna föda.
De slipper tvingas sluta arbeta.
De slipper leva i beroendeställning av en man, som kan använda deras situation som ett maktmedel.
De lever i ett land där män lärt sig ta omsorg och ansvar för sina barn.
och DÄR! ligger den rätta nyckeln till en vettig demografi och inte dina fantasier av tvång, straff och
"kvinnors livsuppgift".
Statistiken visar, som jag framhållit men Du vill hellre diskutera mina åsikter, att svenska folket inte reproducerar sig utan fastmer både minskar i absoluta tal och i relativa i Sverige.
Citat:
Ja OJ! uven vad du uppvisar intelligens i dina svar till mig.....
Det är inte så man mäter intelligens. Det borde inte minst Du vara tacksam över.
Citat:
Kvinnor, speciellt unga dito, har sexuellt intresse för vackra män, med den rätta lockande manliga kropps doften...och...dessa luffsar runt lite överallt...så även bland kriminella.
Män tillhör också det kön som har mest av kriminella, våldsverkare, etc etc.. så betydligt svårare faktiskt för kivnnor än för män att undvika... våldsverkare, kriminella etc etc.
Men, kivnnor verkar ju nu initiera skilsmässa i betydligt högre grad än män, och det speglar ju just en ovilja att behöva leva och samarbeta med ex. våldsverkare, kriminella, psykopater etc etc.
men,, du vill ju helst förbjuda, eller införa ekonomiska sanktioner för att förhindra kivnnor denna möjlighet.
Kvinnor ska ju "skylla sig själva" i sin "livsuppgift" av att lida och straffas....
allt för att män ska slippa ändra på sig....och ta ansvar för sin kuk, egna reproduktion eller liv.
eller hur Uven?
DET är ju grunden i hela din ideologi. Män ska enbart ansvara för ett gevär.....mänskligt liv kan skjutas på kivnnor.
Män tillhör också det kön som har mest av kriminella, våldsverkare, etc etc.. så betydligt svårare faktiskt för kivnnor än för män att undvika... våldsverkare, kriminella etc etc.
Men, kivnnor verkar ju nu initiera skilsmässa i betydligt högre grad än män, och det speglar ju just en ovilja att behöva leva och samarbeta med ex. våldsverkare, kriminella, psykopater etc etc.
men,, du vill ju helst förbjuda, eller införa ekonomiska sanktioner för att förhindra kivnnor denna möjlighet.
Kvinnor ska ju "skylla sig själva" i sin "livsuppgift" av att lida och straffas....
allt för att män ska slippa ändra på sig....och ta ansvar för sin kuk, egna reproduktion eller liv.
eller hur Uven?
DET är ju grunden i hela din ideologi. Män ska enbart ansvara för ett gevär.....mänskligt liv kan skjutas på kivnnor.
Hade kvinnor undvikit att ha relationer med t ex psykopater och därmed fört vidare sådana arvsanlag, så hade världen blivit bättre. Makten ligger här helst hos kvinnor. Överhuvudtaget behöver kvinnor fundera mer på vilka sorts män de har relationer med - det är nu en gång så att det är mer kvinnor som väljer män än tvärtom.