Citat:
Ja, de är exempel på orsaker till skilsmässor, och medtagna i mitt inlägg i syfte att påvisa att tom....i dessa svåra omständigheter, direkt skadliga för barn, så kan små barn säga att de inte vill att sina föräldrar ska skiljas...därför att små barn är oerhört lojala med sina föräldrar, ÄVEN så mot de som slår.
Fattar du nu?
Fattar du nu?
Verkligheten är den, att de allra flesta skilsmässor har helt andra orsaker än de Du nämner, så det är ett rent debattfusk från Din sida. I själv verket finns det goda skäl utgå från att en majoritet av skilsmässorna är onödiga.
Citat:
Vidare så är det inte från sina barn som vuxna skiljer sig, utan från en annan vuxen. De allra flesta föräldrar som idag skiljer sig är tillräckligt vuxna nog att samarbeta kring sina barn. Delad eller gemensam vårdnad ex, är mer vanligt än enskild vårdnad.
Vilket samtidigt visar just att majoriteten av skilsmässorna är onödiga.
Citat:
Vidare, abort tar inte livet av "ofödda barn" man kan inte ta "livet av" något som ännu ej existerar, det är en fysikalisk omöjlighet. Abort avslutar befruktade äggcellers, embryons samt foster i tidigt skede sin utveckling. Men varken konceptionsögonblick, embryon eller foster i tidigt skede är = barn.
Abort på barn är förbjudet i Sverige.
Vänligen lär dig nu detta, en gång för alla, för börjar bli jävligt tjatigt.
Abort på barn är förbjudet i Sverige.
Vänligen lär dig nu detta, en gång för alla, för börjar bli jävligt tjatigt.
Det är ingen som har bett Dig att tjata. Men, så är det - kvinnor tjatar som mest när ingen efterfrågar det. Kan Du inte tjata på Din pojkvän att han skall diska mer istället?
Man aborterar ett mänskligt liv, därom är det ingen tvekan, och när fostret blivit någon månad så är det fullt rimligt att hävda att det är ett barn, eller ett barn i vardande. Man släcker ett mänskligt liv, i allmänhet utan fullgott skäl.
Citat:
Visst, de är ännu mer "stolliga", dvs religiöst/ känslomässigt styrda i sin föreställningsvärld än vad din sort är...som alltså betraktar konceptionsögonblick (ett gäng celler som bär lite DNA) som "heligt"....och = BARN.
men jag skrev nu inte att du eller protestanter eller katoliker är exakt samma, det var ditt halmbygge kring mitt inlägg. Det jag hävdar är att din konservativa värdegrund, dvs din syn på familj, sex, kön..etc delar du med massa partirarkal värdekonservativ religion världen över.
Att de sen ev. drar sina lagar/ praktik längre än vad du vill. Ex. är beredda att mörda kvinnor om de inte avhåller sig från sex eller sin rätt till skilsmässa ex. i sitt kontrollbehov över kvinnors kroppar och liv, ändrar inte detta faktum.
men jag skrev nu inte att du eller protestanter eller katoliker är exakt samma, det var ditt halmbygge kring mitt inlägg. Det jag hävdar är att din konservativa värdegrund, dvs din syn på familj, sex, kön..etc delar du med massa partirarkal värdekonservativ religion världen över.
Att de sen ev. drar sina lagar/ praktik längre än vad du vill. Ex. är beredda att mörda kvinnor om de inte avhåller sig från sex eller sin rätt till skilsmässa ex. i sitt kontrollbehov över kvinnors kroppar och liv, ändrar inte detta faktum.
Nej, jag påstår att Du inte har en aning om vad skiljer åt.
Mina argument mot slentrianaborter är, som Du väl vet, inte ens religiösa, utan naturrättsliga. Givet att vi värderar människolivet högt, så måste vi ha väldigt etiskt goda skäl när vi dödar samma liv. Sådana skäl kan vara krig, självförsvar, jakt på kriminella osv. Ett ofött barn kan också utgöra ett hot mot moderna liv eller hälsa, men i allmänhet är det inte så. Man behöver överhuvudtaget inte blanda in Gud i diskussionen, och strängt taget är det väl mest Du som gör det, i Din tro att på det sättet misskreditera abortmotståndet. Det går inget vidare...
Sedan finns förstås också den demografiska aspekten, där svenskarna inte längre förökar sig i erforderlig utsträckning.
Citat:
nää vi hade varit ett gravt patriarkalt land, ett rent katastrofland för kvinnor och barn att leva i.
Och högst troligt legat i botten på en rad viktiga indikatorer för välfärd, tillit, ekonomi och lycka ex.
Jag förstår att det hade gjort dig som patetisk liten man med kontrollbehov över kvinnor, överlycklig.
men förstår du lille gubbe, nu består inte mänskligheten enkom av denna sorts män, inte ens av enkom män.
Och högst troligt legat i botten på en rad viktiga indikatorer för välfärd, tillit, ekonomi och lycka ex.
Jag förstår att det hade gjort dig som patetisk liten man med kontrollbehov över kvinnor, överlycklig.
men förstår du lille gubbe, nu består inte mänskligheten enkom av denna sorts män, inte ens av enkom män.
Kanske hade vi legat i botten av ligan när det gäller sprängningar, skjutningar, granatattacker, ungdomsbrottslighet, missbruk och kriminalitet? Men, vad gör det Dig, bara Du får smita från ansvar.
Citat:
herregud Uven,,den som VERKLIGEN tror på att vi kan leva kvar på 1800 talet i evighet, och ignorera massa teknisk utveckling, ex. säkra och trygga aborter är ju DU.
P-stav är hormoner....Hormoner ger biverkningar, för en rätt stor andel av befolkningen tom svårhanterliga biverkningar såsom ex. förlorad sexlust, fetma, hudutslag, allvarliga humörsvängningar, depression och en del medicinska problem som ex. ökad risk för dödliga blodproppar m.m.
Så? du ska alltså TVINGA alla till detta?
Varför? pga din inbillning av att Sverige skulle sluta existera, om man inte TVINGAR svenska kvinnor tvångsutveckla oönskade konceptionsögonblick?
snacka om att "leva kvar på 1800 - talet" inte bara i sitt sätt att se på människor och deras rättigheter utan även i intellektuell förmåga.
P-stav är hormoner....Hormoner ger biverkningar, för en rätt stor andel av befolkningen tom svårhanterliga biverkningar såsom ex. förlorad sexlust, fetma, hudutslag, allvarliga humörsvängningar, depression och en del medicinska problem som ex. ökad risk för dödliga blodproppar m.m.
Så? du ska alltså TVINGA alla till detta?
Varför? pga din inbillning av att Sverige skulle sluta existera, om man inte TVINGAR svenska kvinnor tvångsutveckla oönskade konceptionsögonblick?
snacka om att "leva kvar på 1800 - talet" inte bara i sitt sätt att se på människor och deras rättigheter utan även i intellektuell förmåga.
Du kan inte samtidigt vara för preventivmedel och samtidigt vara emot det mest effektiva vi har. Den som vill skaffa barn behöver givetvis inte använda den, det vore litet dumt, men ett starkt erbjudande till alla tror jag vore klokt.
Citat:
1) det föds barn i Sverige, Uven, i fullt tillräckligt mängd, vi ligger tom bra till härvidlag. Vi BEHÖVER faktiskt inte öka i befolkningsmängd, vi behöver snarare minska i kontrollerad form, tills vi kan plana ut i en mer hälsosam nivå.
Och jävligt mer humant och smart att vi släpper in redan existerande barn så DE ( som nu faktiskt ÄR barn)
slipper svält eller att sprängas i luften, istället för att tvångsutveckla massa nya könsceller till olyckliga barndomar, med "motivet" de är "rätt" sort.
Och jävligt mer humant och smart att vi släpper in redan existerande barn så DE ( som nu faktiskt ÄR barn)
slipper svält eller att sprängas i luften, istället för att tvångsutveckla massa nya könsceller till olyckliga barndomar, med "motivet" de är "rätt" sort.
Inte tillräckligt många svenska barn. Jag har visat på statistik härvidlag.
Citat:
2) Kvinnor är människor som ska ha samma rättigheter som män att slippa ta hand om barn eller bilda familjer de INTE VILL, NÄR de inte vill... Och samma rätt att kunna använda sig av modern, säker och trygg teknik för att åtsakomma detta.
Eller? Du kan vill starta nån form av "lagprogram" där man ska ägna sig åt att tvinga män att avhålla sig från preventivmedel så att de sen ska TVINGAS bli fäder till alla sexmöten de haft som finniga tonåringar?
eller just ja...när det kommer till män så är ju alla lagförslag härvidlag..."vulgärt".
När det kommer till kivnnor däremot så är det ju en "livsuppgift". Själva POÄNGEN med att vara kvinna i din lilla äckligt dehumaniserande, sexistiska värdekonservativa värld, är ju att TVINGAS.
Dumhet, Uven....ren och skär jävla dumhet i kvadrat.
Eller? Du kan vill starta nån form av "lagprogram" där man ska ägna sig åt att tvinga män att avhålla sig från preventivmedel så att de sen ska TVINGAS bli fäder till alla sexmöten de haft som finniga tonåringar?
eller just ja...när det kommer till män så är ju alla lagförslag härvidlag..."vulgärt".
När det kommer till kivnnor däremot så är det ju en "livsuppgift". Själva POÄNGEN med att vara kvinna i din lilla äckligt dehumaniserande, sexistiska värdekonservativa värld, är ju att TVINGAS.
Dumhet, Uven....ren och skär jävla dumhet i kvadrat.
Jag har just föreslagit ett program för ung män och kvinnor att erhålla p-stav, så hur
kommer Du fram till dessa slutsatser? Hormonrubbningar?