2020-07-06, 21:43
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja och den gröna ja var nog reklam från den thalitaS .. men den röda då ?
Helt säker på att hon köpte en jättedyr på NK . Men kanske minns fel 🤷‍♀️

Om Anna Book har sagt att hon har köpt en jättedyr klänning på NK så är det naturligtvis så.
Citera
2020-07-06, 22:01
Medlem
Musslis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Oscar de la Renta minsann .
Alla hennes glitterklänningar (inkl den hon hade i finalprogrammet) kommer från Thalita.
Troligtvis gick hon rabatt (eller hon kanske t o m fick låna) om hon gjorde reklam.
Thalitas klänningar kostar runt 5 000 :- (och mindre).
Här har du ”den rosa” du pratar om
https://postimg.cc/jWtrgZYL
Märstamorsan i samma klänning
https://postimg.cc/Xrx2W8yZ

Av nyfikenhet ... Vad fick dig att tro att det var en klänning från Oscar de la Renta?
Är de verkligen en riktig bild? Har hon nånsin haft så små boobs?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Är det lagligt att inneha förfalskade märkesvaror i Sverige?

I Sverige är det inte olagligt att köpa eller inneha piratkopior. Däremot i Italien och Frankrike kan du dömas till rejäla böter om du avslöjas med att inneha piratkopior.

Att som känd person inneha piratkopior visar på väldigt dåligt omdöme och måste vara oerhört pinsamt att avslöjas med. Det visar på dålig respekt för upphovsrätt och bristande respekt för att företag får betalt för sina produkter som de tillverkar. Vad hade Anna själv tyckt om hennes singlar på 80-talet hade tillverkats illegalt och sålts på svarta marknaden där hon tappade intäkter för sitt arbete?

Kan inte tänka mig att riktiga kändisar som t ex Pernilla W och Carola använder piratkopior. Tänk vad samarbeten de skulle förlora om de avslöjades med det. Å andra sidan så tjänar de sina egna pengar och behöver inte köpa piratkopierat skräp.
Citera
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Det är lite sorgligt. Golf är väl alla slashasars sista chans att utöva någon form av sport. Om Anna inte ens klarar det är det riktigt illa...
Att hon inte ens har råd, är ju självgivet.
Hon måste väl ändå orka det? Till och med en 70 åring orkar gå en nio håls runda.
Citera
2020-07-06, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Ja och den gröna ja var nog reklam från den thalitaS .. men den röda då ?
Helt säker på att hon köpte en jättedyr på NK . Men kanske minns fel 🤷‍♀️

Hon använde en röd Ralph Lauren-klänning ganska flitigt under BL-tiden, draperad å nå volangigt på ärmarna, kan det vara den du tänker på?
Citera
2020-07-06, 23:05
Medlem
Nu blor det spännande....

Alltså hur många kort kan man ta från parkering in i ladan å mantra hur GLADA hela familjen är över hennes intiativ... jon bygger verkligen upp storyn som en barnbok ingen skulle orka läsa för sina barn.
Citera
2020-07-06, 23:18
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Anna är väldigt rolig, mycket roligare än de flesta av dagens så kallade komiker som Özz Nujen och Henrik Schyffert.
Tror hon är det roligaste vi haft sedan Sjökvisten i Åsa Nisse-filmerna.
Anna bjuder hela tiden på sig själv och skäms inte för att göra sig själv löjlig.
Det är äkta komik.

Jag upptäckte det då ishockeysäsongen hastigt men mindre lustigt tog slut och jag var tvungen att hitta på något att göra. Jag noterade då att denna tråd hade otroligt många inlägg och undrade varför.

Innan dess kände jag bara till Anna Book för som en någorlunda känd sångerska som deltagit i Melodifestivalen med ABC, som på senare år visat upp sig i diverse förnedringsunderhållning och bråket med Arge Snickaren.

Men när jag började läsa här så upptäckte jag en såpopera som slår det mesta. Med min sjuka humor tycker jag att den inte bara slår det du räknar upp ovan utan också sådana klassiker som Pang I Bygget, Våra Värsta År och Skenet Bedrar (eller Fawlty Towers, Married With Children och Keeping Up Appearances för den som vill spika ängelsk).

Faktum är att såpoperan Toledanos har allt som dessa serier har och mer än det. Det är många gånger som jag brustit ut i skratt framför datorn när jag läst denna tråd, t.o.m. på jobbet.

Mina reaktioner är 70% humor, 20% irritation och 10% medlidande.

Irritationen mest över Annas försvar och överslätning av de kriminella handlingar två av barnen begått, medlidandet för att jag ibland faktiskt tycker synd om henne. Hon verkar inte förstå vilket spektakel hon gör av sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
På Annas Instagram får hon varma och glada hälsningar av såväl Puma Swede som Gunilla Persson. Nu blir det jobbigt för Anna. De är ju ändå kändisar på riktigt. Ska hon besvara hälsningen offentligt eller låtsas pryd och oförstående? Kanske Anna och Puma kan göra en film ihop? Roberto betalar.

Jag kan tänka att Antonio gärna vill att mamma håller kontakten med Puma Swede!
Citera
2020-07-06, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Är det lagligt att inneha förfalskade märkesvaror i Sverige?

Det är lagligt i Sverige, ja.
Citera
2020-07-07, 09:15
Medlem
Märkligt nog inga bilder av själva arbetet, bara att de gick in i verkstan. Blev det inte bra? Och vart var Lukas, bjuder man inte med alla som bor under samma tak? Kanske inte hade råd. Lukas fick klippa gräset.
Citera
2020-07-07, 11:11
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Märkligt nog inga bilder av själva arbetet, bara att de gick in i verkstan. Blev det inte bra? Och vart var Lukas, bjuder man inte med alla som bor under samma tak? Kanske inte hade råd. Lukas fick klippa gräset.
Kommer väl bild framöver. Hon la upp för 6 dagar sen en bild på en skål som hon hade hämtat från stället.
Citera
2020-07-07, 13:06
Medlem
Teleslingas avatar
Har Anna någonsin kommenterat den enorma diskussionen om henne på exempelvis Flashback? Troligen kör hon väl bara huvudet i sanden och blockar. Mycket märklig människa.
Citera
2020-07-07, 13:17
Medlem
håll tillgodo, här är bilder från porslinsdrejningen och låååååångt inlägg om det

https://postimg.cc/gallery/HnkGjqz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in