2020-06-01, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
inkapabel att läsa trådstarten?

Vi försöker hela tiden att förbättra forumet, och för exakt 10 månader sedan började vi att även ta emot donationer. Syftet med donationerna är att kunna göra forumet ännu bättre. Vi vill lägga ner tid på att bygga funktioner som gör er upplevelse på Flashback bättre. Som gör forumet mera användarvänligt.

En av de saker vi önskat förbättra är sökfunktionen. Vi har därför under våren byggt en helt ny sökmotor. Den tidigare sökfunktionen hade mängder av problem och brister, och vi har under många år haft planer på att förbättra sökfunktionen. Men att bygga en bra sökmotor är svårt, och inget har hänt.

Detta var en av orsakerna till att vi böjade ta emot donationer. Med er hjälp så kan vi göra Flashback mycket, mycket bättre. Den nya sökfunktionen är nu lanserad, och är den första funktionen som blivit verklighet pga donationerna.
Ursäkta men jag tror det är du som har problemen här.

Jag efterfrågade specifika åtgärder, inte en massa floskler om ”tillsammans kan vi göra allt så mycket bättre”.

Hänvisa gärna till konkreta saker som admin/op har lagt donationspengarna på för att förbättra flashback.

För du menar väl inte att det enda som gjorts är att förbättra sökfunktionen!?
Citera
2020-06-01, 23:09
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
...En av de saker vi önskat förbättra är sökfunktionen. Vi har därför under våren byggt en helt ny sökmotor. Den tidigare sökfunktionen hade mängder av problem och brister, och vi har under många år haft planer på att förbättra sökfunktionen. Men att bygga en bra sökmotor är svårt, och inget har hänt.
...Den nya sökfunktionen är nu lanserad, och är den första funktionen som blivit verklighet pga donationerna.
Jo, det är jättebra att ni förbättrat sökfunktionen, men vad har hänt? Vad innebär att ni "förbättrat problem och brister"? Är det enbart underhåll/utveckling av buggar/sökalgoritmer (jättebra iofs!) eller finns det även någon enhancement i form av nya funktioner för oss användare?
Jag har jobbat som systemutvecklare i en herrans massa år och skulle aldrig komma undan med en så vag beskrivning av nedlagda arbetet
Citera
2020-06-02, 05:03
Medlem
Gnomegirls avatar
Vem i hela friden vill lägga pengar på en PK-sida som denna?
Till och med Familjeliv har högre i tak än Fjollback.

Det lustiga är att om man tipsar om alternativa sidor blir ens inlägg borttagna omedelbart. Allt i "yttrandefrihetens" namn.

Vi får väl se hur länge detta inlägg står kvar.
Gissar att det raderas vid niotiden när Axelsson tar sin morgonfika.

MVH/Gnomegirl.
Senast redigerad av Gnomegirl 2020-06-02 kl. 05:08.
Citera
2020-06-03, 07:45
Medlem
holzbricks avatar
hej,

jag tänke donera lite pengar till fb, men jag behöver mer konto uppgifter än de som är tillgängliga. detta pga att jag bor i utlandet.

var kan jag hitta denna typ av information?
Senast redigerad av holzbrick 2020-06-03 kl. 07:52.
Citera
2020-06-11, 09:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulhona
Du säger mycket fint men i praktiken så förändras du själv samtidigt som det smittar av sig till Flashback. Jag är en av dem som donerat månadsvis. Förr kunde jag som oregistrerad söka utan att ha gräns men nu måste man bli medlem om man vill göra sökningen bredare. Du admin, du tvingar indirekt att bli medlem för att få bredare sökning, jag gillar inte alls det för jag ville inte lämna min mailadress här nu som var tvungen att göra.

Du får uppdatera det här ämnet till att det inte är längre gratis för alla och kunna utnyttja tjänsten som det var förr, nu måste man vara medlem för att utnyttja en del av Flashbacks tjänster. Vad som kommer hända lite längre fram i tiden får tiden visa men det oroar mig att det inte kommer bli bättre än så här. Krav på medlemskap, betala en viss summa pengar för att läsa och skriva.

En missnöjd donator som inte längre kommer donera ens 1 krona till Flashback.
Hejpådig.

Det där med mejladressen, behövs det fortfarande?
Citera
2020-06-11, 10:02
Medlem
Citat:
Du får uppdatera det här ämnet till att det inte är längre gratis för alla och kunna utnyttja tjänsten som det var förr, nu måste man vara medlem för att utnyttja en del av Flashbacks tjänster.
Det är gratis att bli medlem. Så det är fortfarande gratis för alla att kunna utnyttja tjänsten som det var förr...

Vill man inte ge ut sin vanliga mailadress och inte vet vad disposable mailaddresses är så går det att skapa en ny, har du klarat det en gång, klarar du det nog också en andra gång.
Citera
2020-06-12, 07:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Förr kunde jag som oregistrerad söka utan att ha gräns men nu måste man bli medlem om man vill göra sökningen bredare. Du admin, du tvingar indirekt att bli medlem för att få bredare sökning, jag gillar inte alls det för jag ville inte lämna min mailadress här nu som var tvungen att göra.

Om du har förslag på hur sökfunktionen kan bli bättre, så finns det en egen tråd i ämnet här.

Vad det gäller din kritik så finns det en mängd funktioner (prenumerationer, avancerad sök etc) som du enbart kan använda ifall du är inloggad. Vårt fokus ligger främst på att göra forumet bättre för de som är medlemmar. Vi planerar fler förbättringar, och som även kommer gynna de som inte är medlemmar. Men vårt främsta fokus bör alltid vara på de som är medlemmar.

Citat:
Du får uppdatera det här ämnet till att det inte är längre gratis för alla och kunna utnyttja tjänsten som det var förr, nu måste man vara medlem för att utnyttja en del av Flashbacks tjänster.

Fast du är medveten om att det fortfarande är gratis att bli medlem.
Och så kommer det att förbli.

admin
Citera
2020-06-12, 07:41
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det där med mejladressen, behövs det fortfarande?

Det behövs när du registrerar dig, men användarna kan senare plocka bort den.
Din e-post är av säkerhetsskäl hashad, och lagras aldrig i klartext.
Vi kan inte se ifall en användare har en e-post kopplad till sitt konto eller inte.

admin
Citera
2020-07-05, 12:43
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Om du har förslag på hur sökfunktionen kan bli bättre, så finns det en egen tråd i ämnet här.

Vad det gäller din kritik så finns det en mängd funktioner (prenumerationer, avancerad sök etc) som du enbart kan använda ifall du är inloggad. Vårt fokus ligger främst på att göra forumet bättre för de som är medlemmar. Vi planerar fler förbättringar, och som även kommer gynna de som inte är medlemmar. Men vårt främsta fokus bör alltid vara på de som är medlemmar.

Fast du är medveten om att det fortfarande är gratis att bli medlem.
Och så kommer det att förbli.

admin
Men om dessa attacker fortsätter och ni inte får nog med pengar från annonser och donationer, är inte en betalvägg enda lösningen?

Alternativt mer strikta regler kring hur man får hänga ut och smutskasta andra?
För dessa attacker är ju ett enormt problem.
Citera
2020-07-07, 07:13
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Om möjligt skulle jag även rekommendera att erbjuda Swish. Något man snabbt och enkelt kan göra via telefon. Bankgiro kräver inloggning i bank och en massa ifyllande av fält. Kan också tänka mig att det finns väldigt många som aldrig ens utfört en manuell betalning till bankgiro.

Lägre tröskel helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Varför inte swisch? Då hade ni redan fått pengar av mig. Med banköverföring blir man latare och skjuter på det

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Och ja, Swish vore ännu bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Godseye
Ja, Swish vore ju att föredra!

Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Jag upprepar vad flera redan har sagt:

Fixa snarast så att överföring kan göras via Swish.

Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Bra av Admin att äntligen möjliggöra donationer, men se till att swish

Citat:
Ursprungligen postat av Urkund
Varför kan man inte enkelt swisha en peng till Flashback? Då skulle det bli mycket enklare att spontant donera.

Det tog närmare ett år att hitta en lösning, men nu går det även att använda Swish.

Swish: 123 536 99 96

admin
Citera
2020-07-07, 08:33
Medlem
Citat:
Det tog närmare ett år att hitta en lösning, men nu går det även att använda Swish.

admin

Suveränt! Det firar vi med ett nytt bidrag.
Citera
2020-07-07, 12:04
Medlem
_killahs avatar
Citat:

admin

Det finns ingen plan på att, likt tex flera torrentsidor, inför en "bar" som visar hur mycket av tex månadskostnaden som inkommit.

Eller är valet aktivt gjort att ej göra så pga pengarna går till annat än bara den månatliga driften
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in