2020-05-13, 19:44
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
kan man använda PayPal
Nej och tror inte det blir aktuellt heller, paypal har en massa olika regler och nu är jag inte insatt i det men tror inte dom skulle acceptera att flashback tillåter diskussioner om kontroversiella ämnen.
Citera
2020-05-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
kan man använda PayPal

Det går inte. Admin har skrivit om detta tidigare. Citerar från ett långt inlägg:

Citat:
Det finns ingen app för Flashback, då App Store och Google Play inte tillåter innehållet på Flashback. Vi finns inte på Facebook pga en mängd olika anledningar, men en av dem är att delar av vårt innehåll är förbjudet där. Vi använder inte Paypal eller Patreon, då delar av vårt innehåll är förbjudet enligt dessa företags policy. Jag kan fortsätta listan över företag där vi är bannlysta, ifall vi inte underkastar oss deras syn på yttrandefrihet och integritet.

Källa: (FB) Stöd Flashback - Frivilligt bidrag istället för betalvägg
Citera
2020-05-21, 10:22
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Vi vill samtidigt göra mycket mer. Vi tänker fortsätta att erbjuda en fri samhällsdebatt, utan yttre påverkan, som är öppen och tillgänglig för alla. Samtidigt så har vi mängder av idéer. Vi tror att vi skulle kunna bli så enormt mycket bättre. Men för att detta ska bli verklighet krävs större intäkter.

Det har på senare tid blivit allt svårare att finansiera verksamheten enbart genom annonsintäkter. Men med frivilliga donationer kan allt bli verklighet.

Tack till alla som hjälper till att göra Flashback möjligt. Era donationer är till stor hjälp.
Jag skrev i mitt första inlägg att det finns mängder av idéer, och massor av saker vi vill göra bättre.
En av de saker vi önskat förbättra är sökfunktionen.
Vi har därför under våren byggt en helt ny sökmotor, och imorgon ska den vara klar.

Imorgon är det också exakt 20 år sedan Flashback lanserades som diskussionsforum.
Vi har många fler saker på gång. Men detta är vårt första projekt.

Fotsättning följer ...

admin
Citera
2020-05-21, 15:28
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Tack till alla som hjälper till att göra Flashback möjligt. Era donationer är till stor hjälp.
Varsågod! Flashback innebär ett viktigt utrymme för verklig yttrandefrihet. För mig känns det alltför viktigt att inte stödja efter var och ens egna förutsättningar och förmåga.
Citat:
Jag skrev i mitt första inlägg att det finns mängder av idéer, och massor av saker vi vill göra bättre.
En av de saker vi önskat förbättra är sökfunktionen.
Vi har därför under våren byggt en helt ny sökmotor, och imorgon ska den vara klar.
Ser verkligen fram emot att pröva den nya sökfunktionen. Hoppas på väl utnyttjad förändringspotential.

Citat:
Imorgon är det också exakt 20 år sedan Flashback lanserades som diskussionsforum.
Vi har många fler saker på gång. Men detta är vårt första projekt.

Fotsättning följer ...

admin
Låter omekligen spännande!👍
Citera
2020-05-26, 11:42
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Om möjligt skulle jag även rekommendera att erbjuda Swish. Något man snabbt och enkelt kan göra via telefon. Bankgiro kräver inloggning i bank och en massa ifyllande av fält. Kan också tänka mig att det finns väldigt många som aldrig ens utfört en manuell betalning till bankgiro.

Lägre tröskel helt enkelt.

Checkade in här för att skriva detsamma!
Citera
2020-05-26, 11:52
Medlem
Tack för bumpen, påminde om att det är dags för en årlig donation igen
Citera
2020-05-26, 11:53
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
//En av de saker vi önskat förbättra är sökfunktionen.
Vi har därför under våren byggt en helt ny sökmotor, och imorgon ska den vara klar//
Vilka är nyheterna i sökfunktionen? Finns det nya funktioner eller är det mest prestanda som förbättrats?
Citera
2020-06-01, 14:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Har ni i forumledningen funderat på SubscribeStar?
Dom har inte alls samma censur & partiskhet som fittorna på Patreon.

Nu kom jag på en fråga till helt plötsligt. Är det tillåtet för en vanlig användare att, i sin signatur, länka till sin SubscribeStar.
Typ: "Stöd mig på SubscribeStar... <länk>".
Citera
2020-06-01, 14:13
Medlem
Skulle gärna vilja se en redovisning av åtgärder som donationerna gått till.

Det skulle åtminstone sporra mig att överväga att skicka iväg lite deg i flashbacks riktning. Det blir allt för diffust med endast ett meddelande när man skriver ”..... tillsammans kan vi göra detta så mycket bättre .....”
Citera
2020-06-01, 21:12
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenguinCommando
Skulle gärna vilja se en redovisning av åtgärder som donationerna gått till.

Det skulle åtminstone sporra mig att överväga att skicka iväg lite deg i flashbacks riktning. Det blir allt för diffust med endast ett meddelande när man skriver ”..... tillsammans kan vi göra detta så mycket bättre .....”
(FB) Flashback lanserar ny sökfunktion + Flashback Forum fyller 20 år idag!
Citera
2020-06-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
(FB) Flashback lanserar ny sökfunktion + Flashback Forum fyller 20 år idag!
Hänvisa gärna till relevant inlägg där admin/op redogör för förbättringarna.
Citera
2020-06-01, 21:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenguinCommando
Hänvisa gärna till relevant inlägg där admin/op redogör för förbättringarna.
inkapabel att läsa trådstarten?

Vi försöker hela tiden att förbättra forumet, och för exakt 10 månader sedan började vi att även ta emot donationer. Syftet med donationerna är att kunna göra forumet ännu bättre. Vi vill lägga ner tid på att bygga funktioner som gör er upplevelse på Flashback bättre. Som gör forumet mera användarvänligt.

En av de saker vi önskat förbättra är sökfunktionen. Vi har därför under våren byggt en helt ny sökmotor. Den tidigare sökfunktionen hade mängder av problem och brister, och vi har under många år haft planer på att förbättra sökfunktionen. Men att bygga en bra sökmotor är svårt, och inget har hänt.

Detta var en av orsakerna till att vi böjade ta emot donationer. Med er hjälp så kan vi göra Flashback mycket, mycket bättre. Den nya sökfunktionen är nu lanserad, och är den första funktionen som blivit verklighet pga donationerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in