2020-07-06, 23:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här ser du vattenvindan som sitter på nordvästra gaveln av huset. Vindan är ganska stor. Jag tippar att slangen räcker runt huset, men att en spolning har skett på baksidan av huset i mörkret:

https://www.google.se/maps/@59.2923852,15.181441,3a,16.2y,72.41h,83.33t/data=!3m6!1e1!3m4!1sANo2OKojA94BWZ21i4hffw!2e0!7i1 3312!8i6656

Området på tomten, där SD sannolikt spolade av sig och cykeln, kan vara den platsen som hans/SD´s badbalja flyttades till under hösten 2018?

Vore jag Polisen så skulle jag gräva upp hela gräsmattan, särskilt den delen av gräsmattan som han tjatade hål i huvudet på grannar och vänner, för att de skulle vattna där veckan efter mordet.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-07, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Haha, tack!
Ja han försöker verkligen få in allt som bara går.
Ifall någon skulle ha sett honom.

Nä, och det är precis som att roboten måste komma precis där man har lagt filten, glömt trädgårdssaxen eller något annat som ligger på gräsmattan. Jag tror inte heller att man ställer en sprinkler på gräsmattan när den är igång. Särskilt inte om man har bråttom med tvätten, växlarna och packningen.

Stor risk att roboten blir förstörd om den trasslar in sig i slang och sprinkler...

Det finns väl inget i FUP som handlar om en robotgräsklippare? Jag tvivlar på att det fanns en robotgräsklippare.
Citera
2020-07-07, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Sett till den sammantagna trådkonversationen (konstaterande, fråga samt svar) där Blodflädern svarade ett tydligt JA på din fråga leder till att slutsatsen skulle vara att HD "setts städa upp vid bullerplanket efteråt". Vilket är felaktigt.

(Platsen där HD iakttogs efteråt var i Vivallaskogen, troligtvis i samband med geocacharen J*nis myst GC7K62F).

Inte illa att "mysta" samma dag (?) som SD sitter hos polisen och de ska åka till USA.

Geocaching. Vilken sekt.
Citera
2020-07-07, 01:25
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det finns väl inget i FUP som handlar om en robotgräsklippare? Jag tvivlar på att det fanns en robotgräsklippare.

Citat SD i förhör 29/5 -18:
MT: Så jag körde tvättmaskin och väntade på gräsklipparen och så försökte jag få ordning på växlarna på cykeln, har inte lyckats helt än.

Synd att inte PS fångade upp det orimliga med att vattna gräsmattan och klippa samtidigt...

Här är klipparen som SD sade sig vänta på:
www.bildtagg.se/bild/ngxmpxu55ab22h670ooijv3f
Citera
2020-07-07, 05:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Delar av förhör med SD 29/5 -18 kl 11:28 - Aktbilaga 147 (pdf-sida 90-92):

MT: Hem hemma ehh, ja det kan ha varit på cykeln, nej jag var hemma, alltså jag vet, jag kan
ju inte säga att jag vet att jag har chatta med henne, men vet ju att hon skrev ju efter jag, jag
skickade ( ohörbart) jobbmail.
PS: Vad sa du?
MT: Jag skickade nått jobbmail, som jag tror gick iväg där straxt före elva, och då var jag ...
PS: Ja.
MT: Hemma.
PS: Då var du hemma?
MT: Ja, och sen efter der så vet jag att hon skicka, men jag,jag kan faktiskt inte säga med
säkerhet att jag har skrivit med henne.
PS : Nej ...
MT: Nej.
PS: Men, du har ...
MT: Jag vet att jag gjorde det sen äh ...
PS: Efter jobbmailet. ..
MT: Lite senare.
PS: Då fanns du inne i bostaden menar du då, som du skulle ha fått det där från henne då?
MT: Ja då, ja eller möjligen på gräsmattan men.
PS: Gräsmatta?
MT:Mm mm.
PS: Vad var du ute på gräsmattan och gjorde då?

MT: Mm det tror jag ni har koll på, jag har gödslat och sått på gräs jag, flytta vattenspridare.
PS:Mm.
MT: Flera gånger.
PS: Då på måndagen?
MT: Typ. ja på natten där ehh elva, tolv, ett.
PS: Höll du på och vattna då, på natten?
MT:Mm.
PS: Okey.
MT: Och det blev inte särskilt bra, det vattnades för lite så nu är det sönderbrända fläckar på
gräset av, av gödsel.

SD påstår sen att han är ute och flyttar på spridaren flera ggr (som fortfarande ingen granne har sett honom göra).
Lite senare i förhöret blir gräset klippt också.... "väntar på gräsklipparen".
Hur vanligt är det att man låter robotgräsklipparen vara igång samtidigt som man vattnar?

MT: Så jag körde tvättmaskin och väntade på gräsklipparen och så försökte jag få ordning på växlarna på cykeln, har inte lyckats helt än.

"Sönderbrända fläckar på gräset av, av gödsel"... undrar om han försiktigt försökte bränna av en bit innan vattningen?

Vattenspridaren som han fixade in i växthuset, bakom "1000-tals hoppråttehinder".
Bad granne/grannar att ta med egen utrustning för att vattna när han var borta (varför lät han inte allt stå framme när han visste om att han behövde hjälp i 3 veckor).

När i tid bad han grannarna om hjälp med vattningen... har för mig att det var efter att de åkt till Arlanda? Dålig planering isf, sånt brukar väl fixas innan avresa... post, vattning inne/ute. Han har ju en hustomte (SOA) men han kanske inte kunde åka dit varje dag från sommarstugan.

Undrar vad som fanns i pannan som de så påpassligt städade/tömde vid storstädningen?
Citera
2020-07-07, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Citat SD i förhör 29/5 -18:

Synd att inte PS fångade upp det orimliga med att vattna gräsmattan och klippa samtidigt...

Här är klipparen som SD sade sig vänta på:
www.bildtagg.se/bild/ngxmpxu55ab22h670ooijv3f

Ooops!

Det är ytterligare en motsägelsefull förklaring.

Är bilden från SD?
Citera
2020-07-07, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Som jag skrivit tidigare:
HD får reda på deras affär i samband med bilincidenten.
SD och LW fortsätter umgås och även på LW:s initiativ, trots det hemska brott SD utsatte LW för.
Till vissa vänner pratar och målar hon upp en bild där SD är en fruktansvärd människa (främst till såna som inte har kontakt med SD). Där framgår det att hon "vägrar" åka samma bil och till samma cacher som SD.
Till personer som umgås med SD är det en helt annan version LW berättar om.

LW kontaktar HD ett par gånger och dom träffas även för att prata ut. LW vill inte tappa vänskapen med varken HD eller SD framgår det. HD är inte intresserad att vara LW:s vän mer, men kommer inte gå omvägar om dom möts.

I mars 2017 tar HD beslut att hon vill gå annan väg utan SD, hon litar inte på honom. Dom påbörjar en separation. Hennes förhoppning är att dom ska hitta tillbaka till varandra och detta jobb är nått som pågår än.

SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geocacha och för sex.
Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet.

Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen.

Inlägg 3/12 2018 12.39 sid 3003

Sist i ovanstående inlägg:

"SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geococha och för sex. Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet. Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen".

Antingen ljuger SD för sina vänner (inkl HD) vid tiden efter mordet eller så ljuger han i sitt förhör då han har säger sig ha sex med LW på kontoret några dagar innan mordet. Jag misstänker att han ljuger vid polisförhöret för att kunna förklara ev blodspår.

Har SD några vänner kvar (HD/SOA räknar som närstående) som tror på honom efter att de har läst förhören i FUP? Hur är det med JG, är han kvar i den troende kretsen?
Citera
2020-07-07, 07:49
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Området på tomten, där SD sannolikt spolade av sig och cykeln, kan vara den platsen som hans/SD´s badbalja flyttades till under hösten 2018?

Vore jag Polisen så skulle jag gräva upp hela gräsmattan, särskilt den delen av gräsmattan som han tjatade hål i huvudet på grannar och vänner, för att de skulle vattna där veckan efter mordet.

#TeamÅsaHiding
Och vad skulle polisen finna då, efter två år drygt?
Citera
2020-07-07, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Upprepar Glorius fråga citat: Anser du att utredarna också har letat reda på så mycket skit som möjligt om BO?

Kan du ge exempel på när "tidigt i tråden" det fanns uppgifter om vad psyk-bitchen utsatte HD för ?

Om du läst tråden hade du sett att jag svarat på frågorna.

Utredarna har i FUP fått fram uppgifter ang LW och SD.

Tidigt i tråden var det klart att HD utsatts för både SD och LW iom deras affär.
En av dessa finns kvar i livet och denne väljer HD att fortsätta leka med.

Kanske kan du svara på min fråga ang ditt inlägg gällande polisens händelserapporter (som du visat i tråden minst 3 ggr). Hur mycket blev det över av dessa 6 punkter som skulle tyda på att något gällde LW och sonen?
Citera
2020-07-07, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

"SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geococha och för sex. Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet. Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen".

Antingen ljuger SD för sina vänner (inkl HD) vid tiden efter mordet eller så ljuger han i sitt förhör då han har säger sig ha sex med LW på kontoret några dagar innan mordet. Jag misstänker att han ljuger vid polisförhöret för att kunna förklara ev blodspår.

Har SD några vänner kvar (HD/SOA räknar som närstående) som tror på honom efter att de har läst förhören i FUP? Hur är det med JG, är han kvar i den troende kretsen?

Jo, ganska sannolikt att han ljuger. Han ändrade sig rätt ordentligt om kontorssexet 11/5 i rättegången. Blodet hade han glömt, och sa att det var säkert inte blod utan "annat" till och med.
Citera
2020-07-07, 08:29
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

Om du läste FUP skulle du veta att SDs
sperma hittades i många av LWs trosor som
låg i tvättkorgen.
Det borde väl bevisa att de haft sex i närtid
innan hon mördades.
Citera
2020-07-07, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jo, ganska sannolikt att han ljuger. Han ändrade sig rätt ordentligt om kontorssexet 11/5 i rättegången. Blodet hade han glömt, och sa att det var säkert inte blod utan "annat" till och med.

Ja, hur som haver ljuger han någonstans. Hur kan man säga att blod var överallt och sedan glömma det efter att ha läst FUP?

Vi lär aldrig få veta sanningen om när SD träffade LW och hade sex de sista gångerna. Men till sina vänner har han tydligen sagt att det var ett par veckor innan mordet.
Någon ljuger han för trots att det handlar om ett mord!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in