Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Som jag skrivit tidigare:
HD får reda på deras affär i samband med bilincidenten.
SD och LW fortsätter umgås och även på LW:s initiativ, trots det hemska brott SD utsatte LW för.
Till vissa vänner pratar och målar hon upp en bild där SD är en fruktansvärd människa (främst till såna som inte har kontakt med SD). Där framgår det att hon "vägrar" åka samma bil och till samma cacher som SD.
Till personer som umgås med SD är det en helt annan version LW berättar om.
LW kontaktar HD ett par gånger och dom träffas även för att prata ut. LW vill inte tappa vänskapen med varken HD eller SD framgår det. HD är inte intresserad att vara LW:s vän mer, men kommer inte gå omvägar om dom möts.
I mars 2017 tar HD beslut att hon vill gå annan väg utan SD, hon litar inte på honom. Dom påbörjar en separation. Hennes förhoppning är att dom ska hitta tillbaka till varandra och detta jobb är nått som pågår än.
SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geocacha och för sex.
Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet.
Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen.
Inlägg 3/12 2018 12.39 sid 3003
Sist i ovanstående inlägg:
"SD och LW fortsätter träffas, om än sällan, både för att geococha och för sex. Sista gången LW och SD har sex är ett par veckor innan mordet. Allt detta är min sammanställning från SD/HD själva, men främst från närstående till SD/HD/LW och person som haft viss insyn i utredningen".
Antingen ljuger SD för sina vänner (inkl HD) vid tiden efter mordet eller så ljuger han i sitt förhör då han har säger sig ha sex med LW på kontoret några dagar innan mordet. Jag misstänker att han ljuger vid polisförhöret för att kunna förklara ev blodspår.
Har SD några vänner kvar (HD/SOA räknar som närstående) som tror på honom efter att de har läst förhören i FUP? Hur är det med JG, är han kvar i den troende kretsen?