2020-07-06, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Nu har jag tagit bort mitt konto på Happy Pancake. Det är helt enkelt omöjligt för mig att få kontakt med några tjejer där. Skrivit meddelanden och skickat flirtar till några jag tyckte verkade intressanta. Inget svar. Ibland inte ens ett besök tillbaka till min profil.

Jag började som sagt använda Happy Pancake 2007 och har haft en dejt sedan dess. Tror att problemet är att jag är ful och oattraktiv helt enkelt. Inte ful på så sätt att folk stannar upp och tycker synd om mig när de ser mig på gatan, men ful på något sätt som gör att jag inte väcker något intresse hos tjejerna. Det kan inte bero på något annat. Tittade mig i spegeln idag, försökte komma på vilka drag exakt som gör mig ful men det är svårt se. Kan t.ex. inte säga att jag har ful näsa, mun o.s.v. Det måste vara nåt med helheten. Kanske när man ser mig från sidan?

Även om det svider lite att äntligen inse sanningen, så känns det samtidigt skönt och befriande. Nu kan jag ställa in mig helt på att leva ensam resten av livet, och jag behöver inte lägga ner tid och energi på nätdejting som i slutändan inte ger något tillbaka.

Med mitt avhopp från nätdejtingen ökar nu chansen litegrann att någon annan mindre snygg kille kanske lyckas. Jag håller tummarna.

Det är nog inget fel på dig. Det är nog bara att de där kvinnorna är väldigt bortskämda.

Så de var nog inget att ha iallafall. Ingen förlust. (även om det skulle kännas så).

Helt rätt att du satsar på dig och lever ditt eget liv. Du kommer att må mycket bättre.
Senast redigerad av Dolche 2020-07-06 kl. 12:42.
Citera
2020-07-06, 12:35
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag delar din upplevelse. Värst är när man får en pushnotis om att någon spanat in ens konto men sedan inte kan hitta det vid inloggning. Det är ibland kvinnor vars profil man inte besökt, man kan ju hinna se aliasnamnet i notisen. De kollar alltså in män och blockerar de som inte fallar dem på läppen. Ok att de inte gillar profilen och söker kontakt men blockeringen är extremt kränkande.

Man bör nog för sitt välmåendes skull hålla sig borta från dessa plattformar.

Kanske en dum jämförelse, men på Bodycontact som är lite annan typ av dejting, har jag fått förklarat att en block är oftast för att man ska slippa gå in på den profilen igen om man inte gillade den, och också för att undvika att man kanske får ett meddelande man inte har lust att svara på.
Kan det vara samma fenomen på HP?

För min del är det män som blockerat mig, så jag antar då, att dom kollat min profil, insett att jag inte alls är vad dom söker, och för att undvika att jag tar kontakt med dom så blockar dom mig på en gång. Dom vill inte få meddelanden från profiler dom inte är intresserade av helt enkelt.

Så jag har fått lära mig att en blockering i det stadiet, utan kontakt, är ett väldigt tydligt nej tack bara. Däremot ser jag inte vem som blockerat mig förrän jag ev försöker se dens profil...
Jag blockerar bara om någon är direkt otrevlig och inte tar ett nej tack, så jag tog det hårt i början, men har lärt mig att det är ett snabbt sätt för en del att sålla bort dom som inte är intressanta för dom.
Citera
2020-07-06, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Kanske en dum jämförelse, men på Bodycontact som är lite annan typ av dejting, har jag fått förklarat att en block är oftast för att man ska slippa gå in på den profilen igen om man inte gillade den, och också för att undvika att man kanske får ett meddelande man inte har lust att svara på.
Kan det vara samma fenomen på HP?

För min del är det män som blockerat mig, så jag antar då, att dom kollat min profil, insett att jag inte alls är vad dom söker, och för att undvika att jag tar kontakt med dom så blockar dom mig på en gång. Dom vill inte få meddelanden från profiler dom inte är intresserade av helt enkelt.

Så jag har fått lära mig att en blockering i det stadiet, utan kontakt, är ett väldigt tydligt nej tack bara. Däremot ser jag inte vem som blockerat mig förrän jag ev försöker se dens profil...
Jag blockerar bara om någon är direkt otrevlig och inte tar ett nej tack, så jag tog det hårt i början, men har lärt mig att det är ett snabbt sätt för en del att sålla bort dom som inte är intressanta för dom.

Men sådant nöter ändå, om man inte får någon som helst respons annars heller. Och drt är väl det som sker.

Att ta lite "skit" får man väl räkna med. Men att bara få "skit" då blir det ju en annan sak.
Citera
2020-07-06, 12:51
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Men sådant nöter ändå, om man inte får någon som helst respons annars heller. Och drt är väl det som sker.

Att ta lite "skit" får man väl räkna med. Men att bara få "skit" då blir det ju en annan sak.

Jag kanske inte kan förstå fullt ut då jag är kvinna och privilegierad i sammanhang som detta, men jag har lärt mig att det är ett nej tack helt enkelt för att spara både min och hans tid, så hellre en block än att inte få ett svar om jag skriver något fyndigt meddelande till en man.

Men jag begriper att det känns surt, men för att det inte ska kännas lika surt, försök att tänka att den personen vill man ju ändå inte ha kontakt med om dom dissar en så snabbt och ytligt? Om dom dissar en bara för att dom kollat profilen, är det lönt att ens skriva till den personen då? Och inte få något svar utan en block efter att man ansträngt sig? Hellre en block innan man lagt ner både tid och engagemang på att skriva något trevligt då?
Men vi är olika individer, så självklart får vi tycka olika om det
Citera
2020-07-06, 12:57
Moderator
pbos avatar
Citat:
Jag kanske inte kan förstå fullt ut då jag är kvinna och privilegierad i sammanhang som detta, men jag har lärt mig att det är ett nej tack helt enkelt för att spara både min och hans tid, så hellre en block än att inte få ett svar om jag skriver något fyndigt meddelande till en man.

Men jag begriper att det känns surt, men för att det inte ska kännas lika surt, försök att tänka att den personen vill man ju ändå inte ha kontakt med om dom dissar en så snabbt och ytligt? Om dom dissar en bara för att dom kollat profilen, är det lönt att ens skriva till den personen då? Och inte få något svar utan en block efter att man ansträngt sig? Hellre en block innan man lagt ner både tid och engagemang på att skriva något trevligt då?
Skillnaden är att du får andra svar också. Som man är det vanliga svaret total tystnad och det näst vanligaste blockering. Kanske får man någon slags respons på ett meddelande av 20 man skickar. Det är klart det tär oerhört på självförtroendet att ständigt få veta att man är totalt ointressant.
Citera
2020-07-06, 13:06
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Skillnaden är att du får andra svar också. Som man är det vanliga svaret total tystnad och det näst vanligaste blockering. Kanske får man någon slags respons på ett meddelande av 20 man skickar. Det är klart det tär oerhört på självförtroendet att ständigt få veta att man är totalt ointressant.

Men jag får ytterst sällan svar från dom män jag skriver till, dom svar jag får är i princip bara från dom som jag skrivit till om att dom har en smakfull profil men att jag inte har det dom söker. Dom svarar i regel artigt och tackar för det fina jag sagt. Dom män jag tar kontakt med för att dom verkar ha det jag söker svarar ytterst sällan, och många män verkar tycka att ett uteblivet svar är samma som nej tack.

Men går det inte att se på det på det sättet, att dom kvinnor som blockerar tydligt visat att dom inte är intresserade på en gång, än att du lägger ner en 15-30 min på att skriva något fyndigt för att sen inte få något svar trots din ansträngning? Men nu utgår jag från mitt tänk, då det är det jag har...

Jag får ju mail från män som inte har det jag söker, och som inte intresserar mig, och det ger ju inte mig något, men jag svarar artigt bara för att jag själv vill få svar om jag skickar något. Men en del män blir sura då jag svarar, för dom tycker att man inte ska svara om man ändå inte är intresserad, så det har nog en del att göra med hur man är som person kanske, vilka förväntningar man har på andras uppförande?

Men för mig, är det dålig stil att inte ens kunna svara något kort och enkelt även om man inte har något intresse, då blir den andra människan sedd i alla fall.
Citera
2020-07-06, 13:30
Medlem
Citat:

Det hela blir ju väldigt opersonligt och ger inte så mycket för män (särskilt seriösa sådana).

Sen är det väl väldig polarisering mellan män och kvinnor, så det är väl väldigt svårt att mötas överhuvudtaget.

Lärde mig att blocka själv efter ett tag, så att man slipper gå in på en och samma person flera gånger, bara för att upptäcka att den inte var något för mig. Så enkelt är det ju.
Senast redigerad av Dolche 2020-07-06 kl. 13:37.
Citera
2020-07-06, 13:37
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Det hela blir ju väldigt opersonligt och ger inte så mycket för män (särskilt seriösa sådana).

Hur menar du? Jag förstår inte hur du menar nu

Blir det något mera personligt om en kvinna inte svarar när en man väl skickat ett meddelande, än att hon blockar redan innan ett meddelande pga att hon inte är intresserad?

Har svårt att tro att nätdejting ger så mycket för dom som är seriösa, då det verkar vara så blandat idag, så tror jag att det försvårar ännu mera. Många som säger sig söka seriöst gör inte det, eller kanske gör det men ligger gärna runt i väntan på den rätta så jag tror att det är svårt att hitta någon som söker samma som en själv?
Men jag håller med om det verkar väldigt ytligt med nätdejting för både många kvinnor och många män.
Det låter som att ens profilbild avgör om det blir något prat eller inte, och då tror jag att det är svårt att hitta någon genuin människa....
Citera
2020-07-06, 13:45
Medlem
Citat:

...

Men för mig, är det dålig stil att inte ens kunna svara något kort och enkelt även om man inte har något intresse, då blir den andra människan sedd i alla fall.

Jag tror du slår huvudet på spiken här. Jag kan å ena sidan se den "rationella" sidan av det, att blockeraren helt enkelt skickar ut ett "låt bli" genom blockeringen för att kväsa kontakten i sin linda och spara tid. Samtidigt tycker jag precis som du att det är smakfullt att låta den andra bli sedd genom ett "nej tack". Sådan omtanke tycker jag är extremt ovanlig i dejtingvärlden och jag är imponerad av att du är empatisk i det läget och väljer att göra så.

Jag har börjat fundera på varför jag tar så mycket mer illa vid mig av en blockering, och kommit fram till att även om ett uteblivet svar naturligtvis inte är roligt så är det ändå möjligt att rationalisera med att "hon får säkert massor av meddelanden", "hon kanske redan skriver med någon som hon gillar" etc.

En blockering däremot, biter mycket hårdare på mig och gör ont i mig när jag loggar in. Jag blir uppriktigt ledsen av se att konversationer, favoriter med mera bara är som bortblåsta.

För mig är det just det faktum att blockeringen är en aktiv handling som biter på min självkänsla, att någon bestämt sig för att rata mig och vidtar åtgärder för att bli av med mig trots att jag i vissa fall inte ens valt att ta kontakt. Det får mig ibland att känna att jag blir ratad på så oerhört lösa grunder, bara för att min bild kanske inte lever upp till idealet eller för att min presentation inte höll måttet i deras ögon.

Ofta tar det en liten stund innan mitt psykologiska försvar kickar in med samma argument som nämnts tidigare, att jag ändå inte vill ha kontakt med någon som beter sig så mot mig, att de är ytliga idioter, att det finns andra som bättre har vett att uppskatta mina kvaliteter och... ja ni vet väl själva ungefär hur tankarna brukar gå

Personligen har jag bara så svårt att inte ta illa vid mig av blockerings-kulturen som uppenbarligen verkar breda ut sig mer och mer i dejtingvärlden, och jag tycker det är trist att det ska behöva göra ont på det här viset när uppsidan stundtals känns ganska liten, framför allt för män tänker jag mig. Jag har gått på många dejter genom åren och har haft längre relationer som har sitt ursprung på nätet också så jag är själv lite förvånad att jag tar så illa vid mig.

Vad tycker ni andra, är ett uteblivet svar samma sak som en blockering för er eller hur känner ni?
Citera
2020-07-06, 14:04
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garak
Jag tror du slår huvudet på spiken här. Jag kan å ena sidan se den "rationella" sidan av det, att blockeraren helt enkelt skickar ut ett "låt bli" genom blockeringen för att kväsa kontakten i sin linda och spara tid. Samtidigt tycker jag precis som du att det är smakfullt att låta den andra bli sedd genom ett "nej tack". Sådan omtanke tycker jag är extremt ovanlig i dejtingvärlden och jag är imponerad av att du är empatisk i det läget och väljer att göra så.

Jag har börjat fundera på varför jag tar så mycket mer illa vid mig av en blockering, och kommit fram till att även om ett uteblivet svar naturligtvis inte är roligt så är det ändå möjligt att rationalisera med att "hon får säkert massor av meddelanden", "hon kanske redan skriver med någon som hon gillar" etc.

En blockering däremot, biter mycket hårdare på mig och gör ont i mig när jag loggar in. Jag blir uppriktigt ledsen av se att konversationer, favoriter med mera bara är som bortblåsta.

För mig är det just det faktum att blockeringen är en aktiv handling som biter på min självkänsla, att någon bestämt sig för att rata mig och vidtar åtgärder för att bli av med mig trots att jag i vissa fall inte ens valt att ta kontakt. Det får mig ibland att känna att jag blir ratad på så oerhört lösa grunder, bara för att min bild kanske inte lever upp till idealet eller för att min presentation inte höll måttet i deras ögon.

Ofta tar det en liten stund innan mitt psykologiska försvar kickar in med samma argument som nämnts tidigare, att jag ändå inte vill ha kontakt med någon som beter sig så mot mig, att de är ytliga idioter, att det finns andra som bättre har vett att uppskatta mina kvaliteter och... ja ni vet väl själva ungefär hur tankarna brukar gå

Personligen har jag bara så svårt att inte ta illa vid mig av blockerings-kulturen som uppenbarligen verkar breda ut sig mer och mer i dejtingvärlden, och jag tycker det är trist att det ska behöva göra ont på det här viset när uppsidan stundtals känns ganska liten, framför allt för män tänker jag mig. Jag har gått på många dejter genom åren och har haft längre relationer som har sitt ursprung på nätet också så jag är själv lite förvånad att jag tar så illa vid mig.

Vad tycker ni andra, är ett uteblivet svar samma sak som en blockering för er eller hur känner ni?

Jag vill bara förtydliga ifall det inte framgått, jag dejtar endast på sida inriktad på sex, så för mig är ju syftet solklart redan från början. Och då köper jag att det är mera yta, då det inte handlar om någon seriös relation, men trots det är det sällan man ser ansiktsbilder, så jag har ju oftast bara en profil-beskrivning att gå på. Men jag är uppväxt med dator och internet, så jag har kanske ett annat "filter" än dom som är unga idag?

Jag har sen jag fick en förklaring till block, tänkt att det är lite smart, att den som kollar min profil blockerar mig om jag ändå inte har det dom söker, så slipper jag ödsla tid på att eventuellt skriva till dom och få en diss då. För mig tar det mindre på självkänslan med ett kort och koncist "nej tack" i form av en block, än att få någon krystad förklaring om att han har mycket att göra nu så att han väljer att säga nej tack.

Jag tycker att det tar emot att själv blockera någon, så ifall jag kollar en profil jag inte gillar alls, helt annat än det jag söker, så kan jag lägga en "ignorera" bara för att slippa kolla in den profilen flera gånger, och då ser ju den profilen att jag inte är intresserad och lär sannolikt inte skriva till mig.

Men jag tror att det som ställer till det mycket, är att många går efter bilden, och sen läser profilen. Det skulle säkert bli ett annat resultat om både män och kvinnor gav varandra en chans genom att inte kunna se någon bild, utan bara en beskrivning om hur man är som människa, och sen efter en tid få se hur den andra ser ut. Men det är bara min personliga åsikt, tror inte att så många andra håller med mig i det, men då blir det nog mest yta också....Och detta säger jag då utan att vara på en sån dejtingsida själv, så uttrycker bara min åsikt trots att jag inte vet hur det ser ut Men det är vad jag snappar upp i olika trådar här, att det verkar vara problemet, och att en del delar in människor i olika ligor utseendemässigt, och vill ha en som matchar ens eget utseende, vilket inte borde spela så stor roll ifall det är äkta känslor?
Citera
2020-07-06, 15:27
Medlem
Citat:
Hur menar du? Jag förstår inte hur du menar nu

Blir det något mera personligt om en kvinna inte svarar när en man väl skickat ett meddelande, än att hon blockar redan innan ett meddelande pga att hon inte är intresserad?
Ju
Har svårt att tro att nätdejting ger så mycket för dom som är seriösa, då det verkar vara så blandat idag, så tror jag att det försvårar ännu mera. Många som säger sig söka seriöst gör inte det, eller kanske gör det men ligger gärna runt i väntan på den rätta så jag tror att det är svårt att hitta någon som söker samma som en själv?
Men jag håller med om det verkar väldigt ytligt med nätdejting för både många kvinnor och många män.
Det låter som att ens profilbild avgör om det blir något prat eller inte, och då tror jag att det är svårt att hitta någon genuin människa....

Tänker på nätdejting över lag.

Håller med dig. Det är inte vidare seriöst, opersonligt och extremt ytligt.

Blir väl en ond cirkel, det ska vara snabb bekräftelse och då blir det ännu ytligare.

I slutänden är det ju en person man attraheras av.
Senast redigerad av Dolche 2020-07-06 kl. 15:33.
Citera
2020-07-06, 16:26
Medlem
Besticks avatar
Ser att ni skriver lite om BodyContact, ännu en sida som är helt hopplös. Även om HP blivit snäppet värre.

Sist jag var på BC ansträngde jag mig verkligen. Ansiktsbild, skrev prydlig presentation och fyllde i allt man kunde. Extremt liten utdelning. Man blir till och med "glad" över ett "Nej, tack". Få som blockar dock.

Fy fan för nätdejtingvärlden. Är helt dött så länge man inte har utseendet med sig. Men känns som det skett något de senaste 10 åren. Finns verkligen INGEN man kan få kontakt med. Har dock fått ligga genom åren, så jag är inte sååå bitter som det låter, men stackars 20-25 åriga killar nuförtiden... Man förstår fenomenet "incels".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in