Citat:
Ursprungligen postat av
TonyFlygare
Jag förstår inte riktigt din invändning här, kan man bara vara klandervärd som offentlig person i offentligheten eller kan man även vara klandervärd som offentlig person i privatlivet? Var går gränsen mellan offentlighet och privatliv när man är en offentlig person?
Min invändning är att Haveristerna som podd går ut på att nagelfara folks idiotier i offentligheten. Skulle den också gå ut på att peka ut folks privatliv hade ni kunnat köra det där kortet, men så är inte fallet. Punktmarkerandet av typen av klandervärdheter har varit konsekvent: Skit folk säger på nätet, inte eventuellt Hänt Extra/ Flashback-gegg.
Som svar på dina andra frågor:
Nej.
Jävligt enkelt. Om vi tar internet som exempel: Sånt du skriver i offentliga forum, gentemot mejl och dm och som inte berör din yrkesroll.
Citat:
Ursprungligen postat av
TonyFlygare
Hyckleri som i att man kallar folk för horungar till höger och till vänster. Räknas olaga hot? Som Axel som bekant blev dömd för i rätten. Som att säga att man kallar inte folk för hora när man själv kallar folk för horungar med jämna mellanrum?
Gällande olaga hot: Jag försvarar inte den affären.
Gällande hora gentemot horunge:
Från SAOL och SO:
Citat:
hora substantiv ~n horor
• ⟨starkt nedsätt.⟩ prostituerad el. sexuellt vid*lyftig kvinna
hor substantiv ~et
• ⟨starkt vard., åld.⟩ äktenskaps*brott, o*tukt
ho`runge
substantiv ~n horungar
hor|*ung·en
1utom*äktenskapligt barn åld.; starkt ned*sätt., kan verka stötande
Citat:
Ursprungligen postat av
Skatepunkerz
Jag är inte så bra på läsförståelse tyvärr. Men försöker sålla bland oseriösa inlägg som möjlig.Man är ju på Flashback men ibland felar man. Haveristerna lärde mig mer om klassklyftor och varför samhället ser ut som det gör då jag hängde i fel kretsar inom white power miljön. Det är bland annat tack vare dom som jag fick en annan syn på världen och samhällsstrukturen. Blir därför chockad av alla inlägg härinne. Men detta är ju å andra sidan Flashback så jag vet med mig att det kan komma rent skitsnack med här. Svårt att sålla ibland bara.
Ingen fara. Intressant, visste inte att Haveristerna kunde ha den impacten. Jag har mest lyssnat för shit and giggles, men visst har de gjort några ordentliga analyser ibland. Fint att höra att du gjort den resan iaf. Tummen upp.
Vad skvaller anbelangar: Om det nu verkligen är något att bry sig om vad folk skriver på ett forum som spekulerar i kändisars benägenhet till att ta den i tvåan, så ja, du kan bara ögna igenom allt och bilda dig en egen uppfattning. Men ja, det finns troll och de flesta är ju här för att de bär någon... animositet gentemot poddmakarna, så det finns nog en liten... bias.
Vet bara inte vad Haveristernas privatliv har med innehållet i podden att göra. Tror det finns en mängd saker du inte skulle gilla hos de flesta kreatörer du gillar om du skulle börja gräva i deras privatliv.