2020-07-05, 21:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av myrasklitta
Detta misshandelshot lade alltså Henrik upp i gruppen helt på egen hand: https://ibb.co/cwmJRp9

Hahaha, fruktansvärt roligt.

Varför kickades transorna ur guilden, bråkade de och hade sig?
Citera
2020-07-05, 22:17
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Har alltid tyckt haveristerna varit bra. Men sedan hörde jag rykten om att Axel förgripit sig sexuellt på andra å Henrik legat med Myra och annat strunt. Vad är sanning? Kan någon komma med källor? För är det sant så är det ju renodlade hycklerier de sysslar med. Jag är å andra sidan ganska naiv av mig. Får nog sluta vara det.
Citera
2020-07-05, 22:20
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Hahaha, fruktansvärt roligt.

Varför kickades transorna ur guilden, bråkade de och hade sig?
Undrar detsamma. Axel å company har ju spytt galla på TERFS och andra transfober. Känns ju galet motsägelsefullt om han pysslar med sådant själv.

Vilka är det Henrik mordhotat? Sina egna supportrar eller meningsmotståndare? Helt galet detta om det stämmer.
Citera
2020-07-05, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skatepunkerz
Har alltid tyckt haveristerna varit bra. Men sedan hörde jag rykten om att Axel förgripit sig sexuellt på andra å Henrik legat med Myra och annat strunt. Vad är sanning? Kan någon komma med källor? För är det sant så är det ju renodlade hycklerier de sysslar med. Jag är å andra sidan ganska naiv av mig. Får nog sluta vara det.

Ang Axel:
(FB) Haveristerna

I stora drag är det väl inte så värst mycket att bli upprörd över egentligen, iaf inte om man är som mig. Men det blir lite knepigt när man samtidigt moraliserar över andra människors snedsteg.
Citera
2020-07-05, 22:23
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Vilken podd har du lyssnat på? En som handlar om offentliga personer som gör idiotiska saker i offentligheten, eller en som handlar om skvaller om folks privatliv?
Citat:
Ang Axel:
(FB) Haveristerna

I stora drag är det väl inte så värst mycket att bli upprörd över egentligen, iaf inte om man är som mig. Men det blir lite knepigt när man samtidigt moraliserar över andra människors snedsteg.
Ställer samma fråga. Var är hyckleriet?
Citera
2020-07-05, 22:25
Avslutad
Citat:
Undrar detsamma. Axel å company har ju spytt galla på TERFS och andra transfober. Känns ju galet motsägelsefullt om han pysslar med sådant själv.

Vilka är det Henrik mordhotat? Sina egna supportrar eller meningsmotståndare? Helt galet detta om det stämmer.

Se användaren Myrasklitta, postade skärmdump där. Att Henko ska söka upp en är standard när han blir arg.

Ska jag vara förstående så är transorna Team Myra och rent generellt brukar transor vara rätt bra på att bråka. Vet inte vad det är, om det är hormonera, känslosamma av sin besvärliga situation, sjuttioelva diagnoser eller nåt annat.
Senast redigerad av farfar 2020-07-05 kl. 22:30.
Citera
2020-07-05, 22:26
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Favorit i repris då:
https://imgur.com/a/8weFF6H

Sammanfattningsvis:

Axel var väl lite slarvig med att etablera samtycke i fyllan och villan, och det uttrycktes visst missnöje efter fullbordat halsknull. Man skulle kunna tänka sig att det skiter sig för Axel om detta prövas i rätten som oaktsam våldtäkt.

Det är ju inte världshistoriens värsta övergrepp, men ska man själv sitta och moralisera om ditten och datten och babbla om "klandervärt" som en repig gammal skiva kanske man inte ska pyssla med den mansgriserier själv.
Ajdå, det var kanske inte det smartaste när man ska i samma veva prata om kvinnors
utsatthet i samhället.
Citera
2020-07-05, 22:29
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
Vilken podd har du lyssnat på? En som handlar om offentliga personer som gör idiotiska saker i offentligheten, eller en som handlar om skvaller om folks privatliv?

Ställer samma fråga. Var är hyckleriet?
Jag lyssnar på allt möjligt. Men jag vill väl veta vad som är sanning och vad sommar falskt. Och har jag haft fel så har jag inga problem att erkänna detta. Vet om att på Flashback florerar mängder av troll som vinklar sanningen. Och vill gärna ha belägg för att något ska ha sagts eller påståtts. Annars kan det ju lika gärna vara lögn.
Citera
2020-07-05, 22:37
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Jag lyssnar på allt möjligt. Men jag vill väl veta vad som är sanning och vad sommar falskt. Och har jag haft fel så har jag inga problem att erkänna detta. Vet om att på Flashback florerar mängder av troll som vinklar sanningen. Och vill gärna ha belägg för att något ska ha sagts eller påståtts. Annars kan det ju lika gärna vara lögn.
Det var en retorisk fråga. Hela den här tråden är full av anklagelser om hyckleri: att podden går ut på att punktmarkera folk som klandervärda, medan poddmakarna själva ska vara klandervärda. Grejen är bara att man inte fattat skillnaden mellan offentlighet och privatliv och att podden inte handlat om det senare.
Citera
2020-07-05, 22:43
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Det var en retorisk fråga. Hela den här tråden är full av anklagelser om hyckleri: att podden går ut på att punktmarkera folk som klandervärda, medan poddmakarna själva ska vara klandervärda. Grejen är bara att man inte fattat skillnaden mellan offentlighet och privatliv och att podden inte handlat om det senare.
Hyckleri som i att man kallar folk för horungar till höger och till vänster. Räknas olaga hot? Som Axel som bekant blev dömd för i rätten. Som att säga att man kallar inte folk för hora när man själv kallar folk för horungar med jämna mellanrum? Jag förstår inte riktigt din invändning här, kan man bara vara klandervärd som offentlig person i offentligheten eller kan man även vara klandervärd som offentlig person i privatlivet? Var går gränsen mellan offentlighet och privatliv när man är en offentlig person?
Citera
2020-07-05, 22:44
Medlem
Skatepunkerzs avatar
Citat:
Jag är inte så bra på läsförståelse tyvärr. Men försöker sålla bland oseriösa inlägg som möjlig.Man är ju på Flashback men ibland felar man. Haveristerna lärde mig mer om klassklyftor och varför samhället ser ut som det gör då jag hängde i fel kretsar inom white power miljön. Det är bland annat tack vare dom som jag fick en annan syn på världen och samhällsstrukturen. Blir därför chockad av alla inlägg härinne. Men detta är ju å andra sidan Flashback så jag vet med mig att det kan komma rent skitsnack med här. Svårt att sålla ibland bara.
Citera
2020-07-05, 23:49
Medlem
BierFurAlles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Jag förstår inte riktigt din invändning här, kan man bara vara klandervärd som offentlig person i offentligheten eller kan man även vara klandervärd som offentlig person i privatlivet? Var går gränsen mellan offentlighet och privatliv när man är en offentlig person?
Min invändning är att Haveristerna som podd går ut på att nagelfara folks idiotier i offentligheten. Skulle den också gå ut på att peka ut folks privatliv hade ni kunnat köra det där kortet, men så är inte fallet. Punktmarkerandet av typen av klandervärdheter har varit konsekvent: Skit folk säger på nätet, inte eventuellt Hänt Extra/ Flashback-gegg.

Som svar på dina andra frågor:

Nej.

Jävligt enkelt. Om vi tar internet som exempel: Sånt du skriver i offentliga forum, gentemot mejl och dm och som inte berör din yrkesroll.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Hyckleri som i att man kallar folk för horungar till höger och till vänster. Räknas olaga hot? Som Axel som bekant blev dömd för i rätten. Som att säga att man kallar inte folk för hora när man själv kallar folk för horungar med jämna mellanrum?
Gällande olaga hot: Jag försvarar inte den affären.

Gällande hora gentemot horunge:

Från SAOL och SO:

Citat:
hora substantiv ~n horor
• ⟨starkt nedsätt.⟩ prostituerad el. sexuellt vid*lyftig kvinna

hor substantiv ~et
• ⟨starkt vard., åld.⟩ äktenskaps*brott, o*tukt

ho`runge

substantiv ~n horungar
hor|*ung·en
1utom*äktenskapligt barn åld.; starkt ned*sätt., kan verka stötande

Citat:
Jag är inte så bra på läsförståelse tyvärr. Men försöker sålla bland oseriösa inlägg som möjlig.Man är ju på Flashback men ibland felar man. Haveristerna lärde mig mer om klassklyftor och varför samhället ser ut som det gör då jag hängde i fel kretsar inom white power miljön. Det är bland annat tack vare dom som jag fick en annan syn på världen och samhällsstrukturen. Blir därför chockad av alla inlägg härinne. Men detta är ju å andra sidan Flashback så jag vet med mig att det kan komma rent skitsnack med här. Svårt att sålla ibland bara.

Ingen fara. Intressant, visste inte att Haveristerna kunde ha den impacten. Jag har mest lyssnat för shit and giggles, men visst har de gjort några ordentliga analyser ibland. Fint att höra att du gjort den resan iaf. Tummen upp.

Vad skvaller anbelangar: Om det nu verkligen är något att bry sig om vad folk skriver på ett forum som spekulerar i kändisars benägenhet till att ta den i tvåan, så ja, du kan bara ögna igenom allt och bilda dig en egen uppfattning. Men ja, det finns troll och de flesta är ju här för att de bär någon... animositet gentemot poddmakarna, så det finns nog en liten... bias.

Vet bara inte vad Haveristernas privatliv har med innehållet i podden att göra. Tror det finns en mängd saker du inte skulle gilla hos de flesta kreatörer du gillar om du skulle börja gräva i deras privatliv.
Senast redigerad av BierFurAlle 2020-07-06 kl. 00:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in