2020-07-05, 12:54
Avstängd
ms18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Jag tror inte att folk riktigt förstår vilken framtid engelska landslaget har. Okunniga pratar om att England alltid bröstar upp sig och att dom ser sig som världsmästare inför varje mästerskap, men så har det inte varit på länge nu. Däremot finns det fog för det nu. Dom har Foden, Sancho, Greenwood, Saka osv framöver. Det är otroligt bra talanger allihopa. Englands framtid är väldigt ljus. Skulle bli förvånad om dom inte vinner ett mästerskap inom det närmsta.

Emiliano Martinez är jävligt bra förresten.

Detta kan jämföras med liverpools tidigare ”next year”.

England hypas alltid upp och sedan skrattar resten utav världen åt dem.

Öhhh its coming home. Jo tjena
Citera
2020-07-05, 12:57
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Svar: 1-2 Liverpool fans här på Flashback, tusentals Liverpool fans i sociala medier och Jamie Carragher.

När det gäller fotboll så är det inga som har större vanförestallningar än saltade Liverpool fans.

Men lilla frysen ska iaf ha beröm för att du faktiskt klarade av att vara lite logisk när du för ngn vecka sedan erkände i ett inlägg i matchtråden för PL att huvudskälet till att varför Liverpool leder ligan med 20p är först o främst för att City, United, Chelsea, Spurs och Arsenal är alla mkt sämre i år än vad dem var förra säsongen. Jag citerade ditt inlägg, men fick inget svar. But i caught you

Jäkla tur för LFC att Arsenal haft en sån dålig säsong, hade de varit lika vassa som förra året så hade LFC kanske bara haft 6p försprång, huvudet på spiken !

Bara för att ett lag är utomjordiskt bra, måste det per automatik betyda att de andra lagen är så mycket sämre denna säsong då? Kan det inte vara för att de lagen på undre halvan i tabellen är bra mycket bättre än någonsin pga de ekonomiska förutsättningar de får iom TV avtalet?

Hade jag varit Arsenalsupporter hade jag varit mer orolig för de nedanför er i tabellen, snarare än att lägga fokus uppåt i tabellen, och framförallt där du snöat in dig, på Ligamästarna, Nu tror jag inte Arteta kommer nå en topplacering i ligan men om han ska det så är Arsenal minst 4 år bort att ens komma nära.

Kanske ska vara mer ödmjuk som londonröd i dessa tider? Bli bäst i london först och främst innan du höjer hakan till himlen.
Senast redigerad av Imbaz 2020-07-05 kl. 13:00.
Citera
2020-07-05, 13:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Du är ju bara för mycket

Du kommer med ett påstående, när källa efterfrågas ska andra gräva rätt på källan, sen är jag kränkt för att jag inte tror på dig?

Samma i United-tråden du skapat. United och Maguire är ett skämt alla skrattar åt, medan Arsenal - som är ett betydligt större skämt i jämförelse - är tillbaka på toppen snart! Pepe behöver bara tid, men Maguire är en sopa!

Maupay skulle ha rött eller minst gult för tacklingen på Leno, det är du 100% säker på - men kan inte hänvisa till en enda regel som motiverar det, alla är bara dumma i huvudet som inte medger det.

För att inte tala om din Invincibles-hangup. Ingen LFC-supporter talade på allvar om det eller hade det högst på priolistan - men du var fullkomligt övertygad om att det var det enda LFC-supporters ville ha. Att titeln är viktigast av allt för ett lag som inte vunnit på 30 år, det var helt otänkbart för dig som bara såg Arsenals 16 år gamla prestation hotad.

När man gjorde en psykologisk utvärdering på spelarna i Arsenal stod Lord Bendtner ut - om han missade en målchans var han alltid 100% säker på att det var någon annans fel. Han var ju bäst, otvivelaktigt.

Du är forumets egen Bendtner. Lika hopplös och felaktig självbild och världsbild, spelar ingen roll vad fakta säger - det som är i ditt huvud är sant, alla andra har fel.
För mkt vad?

Jag skrev tidigare i höstas att Liverpool kunde mkt väl kopiera Arsenal Invincibles den här säsongen, men jag skrev också att det chansen för att det händer är mindre än minimal. Då vaknade Liverpool trollen här på FB. De skrev att detta Liverpool är bättre än vad the Gunners laget från 2003/04 var, också pissade dem på Arsenal. Att lag som Mourinho`s Chelsea, Fergies Man Utd, Pep`s City och Klopp`s Liverpool har inte varit i närheten av våran Invincible säsong och 49 matcher utan förlust säger bara allt hur otroligt starka de rekorderna är. Som jag redan har poängterat 2-3 ggr nu, så finns kommentarerna på den här sidan eller i matchtråden för PL. Du kan gärna grava fram kommentarerna om du går igenom 100+ sidor. Du tror inte på mig? I dont give a fcuk.

Har inte hävdat att Maguire är ett sopa av en spelare, men att Man United är ett skämt som betalade de summorna för vad som är en högst medioker mittback. En viss skilnad. Om du på allvar tycker att Arsenal är ett större skämt än vad Man United har varit under de sista 6-7 åren så är det bara ännu ett tecken på hur lite du egentligen vet om fotboll. Jag föredrar att ge spelare tid innan man dömer ut de, Henry hade liksom van Persie en trög start i Arsenal-tröjan. Vill ge Pepe en säsong till innan jag drar några slutsatser. Förresten, vill du ge Keita - dunderfloppen i Liverpool kicken?

Maupay skulle visst haft gul för incidenten med Leno, och det vore inte fel om han hade fått rött. Påstår du att det hade varit fel om Maupay hade fått gult ell?

Tror du på allvar att managers, spelarna, styrelsen/ägarna och fansen till ngn klubb har som huvudmål att gå obesegrade genom en hel säsong?? Nej, men det är naturligtvis en skön bonus.

Lilla frysen, däremot var bara så sanslöst bitter efter att värdens bästa lag (lol) förlorde mot Watford att hen gick då strax över till personattack på alla Gooners och skrev flera bitra och arga kommentaren efter den matchen.

Dina kommentarer om Bendtner visar bara hur vilse du är.

Gooooooooood... Byyeeeeeeee.
Citera
2020-07-05, 13:10
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Exakt, dags att återgälda tjänsten nu och skicka Luiz till oss

Men allvarligt talat, så kan jag till en viss del förstå spurs fansens hat mot Sol, om du bara visste hur jag i dag känner för f.d. Gunners spelare som Ashley Cole och van Persie. Men Sol är en stor hjälte för alla Arsenal fans.
Citera
2020-07-05, 13:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jäkla tur för LFC att Arsenal haft en sån dålig säsong, hade de varit lika vassa som förra året så hade LFC kanske bara haft 6p försprång, huvudet på spiken !

Bara för att ett lag är utomjordiskt bra, måste det per automatik betyda att de andra lagen är så mycket sämre denna säsong då? Kan det inte vara för att de lagen på undre halvan i tabellen är bra mycket bättre än någonsin pga de ekonomiska förutsättningar de får iom TV avtalet?

Hade jag varit Arsenalsupporter hade jag varit mer orolig för de nedanför er i tabellen, snarare än att lägga fokus uppåt i tabellen, och framförallt där du snöat in dig, på Ligamästarna, Nu tror jag inte Arteta kommer nå en topplacering i ligan men om han ska det så är Arsenal minst 4 år bort att ens komma nära.

Kanske ska vara mer ödmjuk som londonröd i dessa tider? Bli bäst i london först och främst innan du höjer hakan till himlen.
Absolutely not. Liverpool har varit helt outstanding den här säsongen, och de hade vunnit titeln vad som än hade hänt. Om du orkar att går tillbaka till de första par sidorna i det här ämnet så ser du att jag tippade Liverpool som titelvinnare i augusti 2019. Men det finns ingen tvekan överhuvudtaget att huvudskälet till att varför Liverpool leder ligan med 20p är för att City, Arsenal, Chelsea, United och även spurs har alla haft en rörig säsong. Leicester hade säkerligen inte legat där som de nu ligger om City och de klassiska top 4 lagen hade varit i samma skick som förra eller förrförra säsongen.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-05 kl. 13:22.
Citera
2020-07-05, 14:58
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Absolutely not. Liverpool har varit helt outstanding den här säsongen, och de hade vunnit titeln vad som än hade hänt. Om du orkar att går tillbaka till de första par sidorna i det här ämnet så ser du att jag tippade Liverpool som titelvinnare i augusti 2019. Men det finns ingen tvekan överhuvudtaget att huvudskälet till att varför Liverpool leder ligan med 20p är för att City, Arsenal, Chelsea, United och även spurs har alla haft en rörig säsong. Leicester hade säkerligen inte legat där som de nu ligger om City och de klassiska top 4 lagen hade varit i samma skick som förra eller förrförra säsongen.

Du pratar ju bara teoretiskt hela tiden, vem bryr sig om just "om"? Nu är tabellen som den är och alla lag har spelat till sin bästa förmåga.

För att använda dina argument;
"Om Liverpool hade vunnit varenda match under eran invincible säsong så hade Arsenal inte varit obesegrade i ligan och framför allt inte tagit titeln, så hade City varit lika bra som förra året under just eran invincible säsong så hade ni aldrig haft den utmärkelsen".

Mycket "om" och "ifall" kan vridas mot dig också, sluta med din härskarteknik som f.ö du inte bemästrar speciellt bra.
Citera
2020-07-05, 15:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Jävligt imponerad av dig som orkar svara trollet gång på gång. Han är ju helt hopplös att försöka föra en diskussion med.
Hoppas att bakfyllan avtagit i Liverpool idag. Tror på en överkörning av Villa på Anfield.

Tack! Har svårt att följa mitt eget råd om att ignorera hans stolligheter ibland. Särskilt när han påstår saker som att Maupay skulle utvisats och att Liverpoolfans ska ha sagt i vintras att nu tar man invincibles - vilken människa vid sina sinnens fulla bruk tar ut en sån grej med 15 matcher kvar, oavsett klubbsympati?

För mig är ett troll en samtals-sabotör som bara vill jävlas. Den här snubben tror jag - oroväckande nog - tror på det han skriver. Att inte ens övriga Gunners härinne håller med honom verkar inte störa honom

Ja jag tror Liverpool är revanschsugna. Man kunde fått ett helt annat resultat med sig mot City om en boll letat sig in vid 0-0, man hade många chanser. Istället ketchup i baken och en jätteförlust. Jag tror spelarna och Klopp vill avsluta hyggligt, visa varför man är mästare. Inte ta ut sig till max men i alla fall göra resultat man inte skäms för på målrakan. Tror man vinner med 2-0 idag eller liknande.
Citera
2020-07-05, 15:24
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Lilla frysen, däremot var bara så sanslöst bitter efter att värdens bästa lag (lol) förlorde mot Watford att hen gick då strax över till personattack på alla Gooners och skrev flera bitra och arga kommentaren efter den matchen..

Visa mig var jag ”gick till personattack på alla Gooners” efter watford? Du ljuger väl inte nu igen, General Bendtner?

Du kallade Sarr för ”arsenal legend”. Då tyckte jag DU var pinsam och ingen annan. Det tycker jag fortfarande.
Citera
2020-07-05, 15:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Du pratar ju bara teoretiskt hela tiden, vem bryr sig om just "om"? Nu är tabellen som den är och alla lag har spelat till sin bästa förmåga.

För att använda dina argument;
"Om Liverpool hade vunnit varenda match under eran invincible säsong så hade Arsenal inte varit obesegrade i ligan och framför allt inte tagit titeln, så hade City varit lika bra som förra året under just eran invincible säsong så hade ni aldrig haft den utmärkelsen".

Mycket "om" och "ifall" kan vridas mot dig också, sluta med din härskarteknik som f.ö du inte bemästrar speciellt bra.
Jaha..? Liverpool hade inte ledat ligan med 20p och Leicester hade inte legat där de gör om förutsättningarna hade varit de samma som förra ell förrförrasongen. Kort o gott

Dagens liverpool hade aldrig ens varit i närheten av att ha samma säsong som de har haft i år som de hade spelat i 2003/04 säsongen, Arsenal hade då bättre spelare i varje position än vad Liverpool 2019/20 har. Kanske inte, fast du kommer med en jävligt udda jämförelse här.

Jag är tillskilnad från dig och andra plastsupportrar tiill Liverpool en realist, och jag hade haft 0 problem att erkänna att mitt lag hade vunnit ligan med så klar marginal om förutsättningarna hade de varit de samma som i PL 2019/20.
Citera
2020-07-05, 15:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tack! Har svårt att följa mitt eget råd om att ignorera hans stolligheter ibland. Särskilt när han påstår saker som att Maupay skulle utvisats och att Liverpoolfans ska ha sagt i vintras att nu tar man invincibles - vilken människa vid sina sinnens fulla bruk tar ut en sån grej med 15 matcher kvar, oavsett klubbsympati?

För mig är ett troll en samtals-sabotör som bara vill jävlas. Den här snubben tror jag - oroväckande nog - tror på det han skriver. Att inte ens övriga Gunners härinne håller med honom verkar inte störa honom

Ja jag tror Liverpool är revanschsugna. Man kunde fått ett helt annat resultat med sig mot City om en boll letat sig in vid 0-0, man hade många chanser. Istället ketchup i baken och en jätteförlust. Jag tror spelarna och Klopp vill avsluta hyggligt, visa varför man är mästare. Inte ta ut sig till max men i alla fall göra resultat man inte skäms för på målrakan. Tror man vinner med 2-0 idag eller liknande.
Jag försöker absolut inte att trolla, och menar inte att vara stöddg. I dag så kan jag erkänna att jag överdrev en del när jag skrev att Maupay skulle fått rött, men ingen kan väl på allvar säga att han inte förtjänade gult? Det var i november/december som jag tog upp ämnet om AFC Invincibles vs Liverpool 2019/20, där flera Liverpool fans gav många tykna och respektlösa svar. F.d. liverpoolspelare som tex Steve Nicol och Jamie Carragher uttalade i vintras att Liverpool måste satsa på att kopiera våran Invincible säsong och slå vårat 49 unbeaten run. Enlgt dig så måste ju Carragher och Nicol vara trolls?

Citat:
Visa mig var jag ”gick till personattack på alla Gooners” efter watford? Du ljuger väl inte nu igen, General Bendtner?

Du kallade Sarr för ”arsenal legend”. Då tyckte jag DU var pinsam och ingen annan. Det tycker jag fortfarande.
Det var så tydligt att läsa din bitterhet efter att Watford krossade Liverpool 3-0, du skrev skit om Arsenal och om våra fans. Har du glömt detta?

Yep, när ngn pissar på mina skor så bajsar jag i ansiktet ansiktet på de (irony).

Vad förväntar du dig egentligen? att Gooners ska heja fram Liverpool så att dem kan slå en av våra rekorder? Du visar fortfarande att det svider för dig.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-05 kl. 16:19.
Citera
2020-07-05, 16:35
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Jaha..? Liverpool hade inte ledat ligan med 20p och Leicester hade inte legat där de gör om förutsättningarna hade varit de samma som förra ell förrförrasongen. Kort o gott

Dagens liverpool hade aldrig ens varit i närheten av att ha samma säsong som de har haft i år som de hade spelat i 2003/04 säsongen, Arsenal hade då bättre spelare i varje position än vad Liverpool 2019/20 har. Kanske inte, fast du kommer med en jävligt udda jämförelse här.

Jag är tillskilnad från dig och andra plastsupportrar tiill Liverpool en realist, och jag hade haft 0 problem att erkänna att mitt lag hade vunnit ligan med så klar marginal om förutsättningarna hade de varit de samma som i PL 2019/20.

Nej de hade nog åkt ur och haft 0 poäng, då de flesta skulle varit mellan 0-10 år gamla. Men om de hade funnits en tidsmaskin så hade jag spolat fram tiden 100 år framåt och handplockat århundradets bästa elva och gått tillbaka till eran invincible säsong och vunnit ligan, så teoretiskt så har ni inte varit obesegrade en hel säsong om detta hade kunnat inträffa.

Skönt att argumentera på din nivå , går liksom inte att förlora då
Citera
2020-07-05, 16:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej de hade nog åkt ur och haft 0 poäng, då de flesta skulle varit mellan 0-10 år gamla. Men om de hade funnits en tidsmaskin så hade jag spolat fram tiden 100 år framåt och handplockat århundradets bästa elva och gått tillbaka till eran invincible säsong och vunnit ligan, så teoretiskt så har ni inte varit obesegrade en hel säsong om detta hade kunnat inträffa.

Skönt att argumentera på din nivå , går liksom inte att förlora då
Naturligtvis inte Men jag har ärligt talat svårt för att se några andra av dagens Liverpool spelare än Alliison, van Dijk och Mane hade varit i startelvan i Arsenals 03/04 lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in