Ska detta föreställa "före och efterbilder"?
Hon verkar dessutom förlika "hälsa" och "styrka" med att vara smal - om man ser till hennes kommentar under bilderna.
Mitt inlägg ska inte ses som någon kritik på Annas utseende.
Men jag kan heller inte låta bli att förundras över det faktum att ena dagen ser hon rund ut och nästa, trådsmal.
Det är inget fel med att "försköna" sig själv på diverse vis, det gör nog de flesta om de får chansen.
Men om nu Anna vill "vara sig själv" och "alltid vara ärlig", varför gör hon då detta? Det får ju henne bara att framstå i dålig dager.
Hon har ju bevisligen inget problem med att även visa sig i "mindre fördelaktiga" situationer och vinklar (se vissa av bilderna i länken nedan).
Hon verkar dessutom förlika "hälsa" och "styrka" med att vara smal - om man ser till hennes kommentar under bilderna.
Men jag kan heller inte låta bli att förundras över det faktum att ena dagen ser hon rund ut och nästa, trådsmal.
Det är inget fel med att "försköna" sig själv på diverse vis, det gör nog de flesta om de får chansen.
Men om nu Anna vill "vara sig själv" och "alltid vara ärlig", varför gör hon då detta? Det får ju henne bara att framstå i dålig dager.
Hon har ju bevisligen inget problem med att även visa sig i "mindre fördelaktiga" situationer och vinklar (se vissa av bilderna i länken nedan).
Personligen tycker jag hon ser bäst ut på den gamla bilden, där hon bär en tunika/klänning, och den nyare bilden där hon just mottagit ett pris.
Det serru, är Anna i ett nötskal.
Hon ljuger för sig själv hela dagarna och lever i en drömvärld.
Och hon har svårt att förstå, att när hon förnekar sig själv blir folk irriterade.
Misstänker starkt att allt runt Anna handlar om henne själv, blir saker inte som HON tänker sig blir hon upprörd, inget får rubbas i Annas Universum.
Hon är motsägelsefull minst sagt, speciellt när hon kör med att äntligen har hon accepterat sig själv och filtrerar, redigerar och opererar sig själv strax därefter.
Anna blir därför ofta.. Missuppfattad enligt
henne själv.
Men jag tror att Anna faktiskt tar små babysteps framåt i sin kamp för bättre självförtroende för hon är ju osminkad numera på bilder (om än många gånger filtrerad)och det är ju bra.
Lite snabb överslagsräkning ger typ 16000 i månaden...
Det låter lite mycket för sjukbidrag. Men om hon får någon sponsorslant här och där från nån korvkiosk och frissa?
..fast jag har heller inte riktigt koll på hur mycket man får i sjukbidrag.
Tjänade Anna mycket under några år bakåt, plus försäkrade sig,plus tar lite extraknäck, så är det beloppet inte orimligt. Enligt gamla regler får sjukpensionärer jobba, plugga upp till en viss nivå utan att förlora pensionen.
Efter idoga fysiska besvär,tablett missbruk, personlighetsstörningar, psykiska besvär samt förmodligen någon form av npf var det nog inget problem med att få pensionsersättning iaf före 2008.
Anna har ju dessutom aldrig etablerat sig på den reguljära arbetsmarknaden.
Lite snabb överslagsräkning ger typ 16000 i månaden...
Det låter lite mycket för sjukbidrag. Men om hon får någon sponsorslant här och där från nån korvkiosk och frissa?
..fast jag har heller inte riktigt koll på hur mycket man får i sjukbidrag.
Har verkligen Anna Book sjukbidrag?
16 000 kr i månaden är ju ungefär ett företagsgig per månad.
Att blädder-booken skulle uppbära sjukpenning håller jag som osannolikt. Försäkringskassan nekar i princip allt och alla. Möjligen om Anna har någon psykiatrisk diagnos, möjligen då skulle hon kanske kunna få sjukersättning. Men även det håller jag som osannolikt.
Personligen tycker jag hon ser bäst ut på den gamla bilden, där hon bär en tunika/klänning, och den nyare bilden där hon just mottagit ett pris.
Det jag inte fattar är varför hon lägger upp de här filtrerade bilderna. Hon ser ju helt omänsklig ut. Är det någon slags fantasi att hon låtsas se ut sådär? Det ser ju ut som en helt annan människa.
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Har verkligen Anna Book sjukbidrag?
16 000 kr i månaden är ju ungefär ett företagsgig per månad.
Du kan vara lugn för att om Anna får ett gig kommer hon skriva om det i veckor, fram tills det ska bli av. Och då kommer antagligen något att inträffa som gör att hon måste avstå (bryter svanskotan eller nåt). Sedan blir det som vanligt igen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!