2020-07-05, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
2 första injektionerna tas ofta tätt inpå för att komma igång snabbare men nebido är överlag en väääääldigt långsam medicin så det kan ta lång tid att ställa in doseringen.

Aldrig funderat på att dela upp nebido på flera mindre injektioner?

Det har jag gjort, men blev inte bra det heller. Kass libido och ed på det med. Men tog en hel dos efter och libidon och erektionen kom tillbaka, men bara ett tag. Så då tänker jag att med nebido så blir nivåerna för stabila för mig. Provade t cyp från apotek för längesedan (ca 20 år sedan)och då va det inga problem med libido och erektionen. När man läser på amerikanska forum så verkar det som protokollen skiljer väldigt mycket från person till person. Vissa injicerar varje dag andra varannan dag, två gånger i veckn och en gång i veckan. Därför tror jag inte nebido fungerar för alla rakt av.
Citera
2020-07-05, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Min vän har kurat och fått besked han är steril.
Noll sperma efter han nu kurat 7 år i sträck.
Besökte läkare för lämna prover (sperma) och fick resultatet det saknades helt.
Vännen har kastat allt Testo han hade hemma då han är sjukt nere och mår mycket dåligt.

Stämmer det att man efter att ha använt AAS under så lång tid och aldrig haft uppehåll är STERIL för all framtid?
Går det starta om systemet så sperman kommer tillbaka?

Vännen testade sig efter han och tjejen inte kunnat få barn och försökt i ett års tid.
Nu har hela hans värld rasat ihop. Mycket ångest, dels kanske efter långvarigt bruk av Testo E samt andra prepp. Men också vetskapen om han kanske aldrig kan bli pappa.'

Tacksam för svar.
Varit på i sju år i sträck ,kommer att ge permanenta skador på receptor nivå samt hypofyshormonproducerande vävnad. man brukar tala om en brytpunkt på ca 3 år när det gäller hormonstörande läkemedel /inversibla skador. Bör vara det samma för AAS. (all howe now ang AAS bruk påtalar vikten om att kura i kortare perioder och kliva av i längre )om han kommer att kunna skaffa barn i framtiden utan tex hcg ,skulle jag tro är försvinnande liten.
Citera
2020-07-05, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Det har jag gjort, men blev inte bra det heller. Kass libido och ed på det med. Men tog en hel dos efter och libidon och erektionen kom tillbaka, men bara ett tag. Så då tänker jag att med nebido så blir nivåerna för stabila för mig. Provade t cyp från apotek för längesedan (ca 20 år sedan)och då va det inga problem med libido och erektionen. När man läser på amerikanska forum så verkar det som protokollen skiljer väldigt mycket från person till person. Vissa injicerar varje dag andra varannan dag, två gånger i veckn och en gång i veckan. Därför tror jag inte nebido fungerar för alla rakt av.

Jag har aldrig hört talas om någon som mår sämre med tätare injektioner. Så ju oftare desto bättre
Citera
2020-07-05, 11:31
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Du har inte så mycket val än att ta upp detta med din läkare. Säger din läkare nej till behandling med anti-östrogener så byt läkare. Det finns i värsta fall privata alternativ att tillgå och dom fattar betydelsen av behandling med anti-östrogena preparat.

Så vadå, finns det läkare i Sverige som i detta sammanhang (alltså vid TRT) skulle kunna gå med på utskrivning av AI? Jag vet att det är vanligt eller till och med är standard i exempelvis USA, men Sverige??

Citat:
Ursprungligen postat av Captenkrok
Stort tack för svar Hypotesus. Känns som en chansning som alltid med vården. Har idag behandling via ett privat alternativ (Rew*.)
Någon som har erfarenhet av deras inställning till anti-östrogenbehandling?

Vill verkligen inte må som jag gjorde innan behandlingen samtidigt som jag inte vill ha biverkningarna av för högt östrogen.
Får man fråga vad du har för BF%, längd och vikt? Ungefär? Tack!
Citera
2020-07-05, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Jag har aldrig hört talas om någon som mår sämre med tätare injektioner. Så ju oftare desto bättre

För mig känns det som att jag behöver en peak och det händer en gång vid varje injektion med nebido och sedan sjunker över flera veckor. Men om man tar det varje vecka så blir det inte mycket till peak pga halveringstiden.
Med tex t cyp så blir det en större peak och kan finjusteras lättare.
Citera
2020-07-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Så vadå, finns det läkare i Sverige som i detta sammanhang (alltså vid TRT) skulle kunna gå med på utskrivning av AI? Jag vet att det är vanligt eller till och med är standard i exempelvis USA, men Sverige??

Får man fråga vad du har för BF%, längd och vikt? Ungefär? Tack!

Längd 181, vikt 90,2. Inte mätt BF på flera år. Men går onekligen runt med lite för många kilon på fel ställen. Har dock inte så mkt fett på axlarna (allt är så klart relativt). Får synliga ådror vid träning.

Jag kan inte hitta någon som verkar ha ”anti östrogen” på recept när jag ögnat igenom tråden. (Ber om ursäkt om jag missat ett sådant inlägg).

Behandlingen hjälpte verkligen oerhört mycket innan östrogenet drog iväg.
Någon med erfarenhet av att vården kan hjälpa till med detta?
Citera
2020-07-05, 16:18
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captenkrok
Längd 181, vikt 90,2. Inte mätt BF på flera år. Men går onekligen runt med lite för många kilon på fel ställen. Har dock inte så mkt fett på axlarna (allt är så klart relativt). Får synliga ådror vid träning.

Jag kan inte hitta någon som verkar ha ”anti östrogen” på recept när jag ögnat igenom tråden. (Ber om ursäkt om jag missat ett sådant inlägg).

Behandlingen hjälpte verkligen oerhört mycket innan östrogenet drog iväg.
Någon med erfarenhet av att vården kan hjälpa till med detta?
Vet inte hur muskulös du är men 181 cm är inte så mycket och antagligen skulle du kunna gå ner till 80-82 kg kg på ett par månader om du äter rätt. Det är ju högst troligt att det är ditt fett som orsakar en för hög grad av aromatisering.
Citera
2020-07-05, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Vet inte hur muskulös du är men 181 cm är inte så mycket och antagligen skulle du kunna gå ner till 80-82 kg kg på ett par månader om du äter rätt. Det är ju högst troligt att det är ditt fett som orsakar en för hög grad av aromatisering.

Jag jobbar för fullt på viktnedgång. Tack vare behandlingen så fick jag tillbaka energi/driv att träna och sköta kosten bättre.
Men att gå ner ca 10kg tar som sagt några månader. Vill inte förlora behandlingen eller dra på mig biverkningar av för högt östrogen fram tills dess.
Bejakar gärna min ”kvinnliga sida” på andra sätt än att skaffa mig bröst (gyno)😁
Citera
2020-07-05, 17:11
Medlem
Har använt gel i nästan en månad nu. På recept. Känner mig lite klarare i huvudet och lite mindre deppig. Morgonstånd, som jag nästan aldrig har haft de senaste åren, har jag nu nästan varje morgon.

Inga egentliga biverkningar utom en. På eftermiddagen/ tidig kväll blir jag sjukt trött. Är det någon annan som har haft samma problem?
Citera
2020-07-05, 17:19
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Har använt gel i nästan en månad nu. På recept. Känner mig lite klarare i huvudet och lite mindre deppig. Morgonstånd, som jag nästan aldrig har haft de senaste åren, har jag nu nästan varje morgon.

Inga egentliga biverkningar utom en. På eftermiddagen/ tidig kväll blir jag sjukt trött. Är det någon annan som har haft samma problem?

Knappast en biverkning av gelen, tar du andra mediciner, tex alergimedicin?

Du kan få livliga drömmar av testo, det kanske kan påverka kvaliteten på sömnen, långsökt men kanske möjligt.

Livliga drömmar har det skrivits om här i tråden.
Senast redigerad av trottwell 2020-07-05 kl. 17:26.
Citera
2020-07-05, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
18 Juni!? Det var ju nyligen, klart han är steril nu, men det är mest troligt bara tillfälligt, han behöver gå på HCG ca 5 månader, så blir han förmodligen fruktsam igen

Hej tack för svar

Ja det stämmer. Så han har väl typ knappt varit utan Testo i snart 14 dagar så detta är nyligen.
Han trodde nog ändå han skulle ha i alla fall en enda spermie.. Men inte en enda.

"Noll sperma funnen"
Han planerade gå på HCG i 1 månad nu. Men kanske ta det 2 . Vill inte förstöra testerna hemma i Sverige.
Vid kontakt med dem i Sverige avrådde dem honom helt från blanda någonting mer (typ HCG eller andra saker som startade systemet igen)

Snackat med två överläkare i Sverige där båda sade det skulle "eventuellt" komma tillbaka för det gjorde de i de flesta fallen om man en gång tidigare i livet haft sperma.

(HCG dosen han tar nu är 2500 enheter var 3 dag)

Tacksam för ditt svar
Citera
2020-07-05, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogdanfb
"din vän" har kurat non-stop i 7 år och förväntar sig att hans endokrina system skall vara återställt en vecka efter senaste injektionen? Han har också kurat non-stop i 7 år utan att fundera över- och läsa in sig på vad konsekvenserna kan bli?

Och nu ska han ta sig hem till gamla Svedala så att han kan få lite vårdhjälp mitt i det största vårdkaoset vi haft här och trots att svenska läkare är odugliga på området enligt kunskapsbanken härinne.

Säg åt din kompis att softa och inte oroa sig så mycket, alla gener är gjorda för fortsatt nedärvning. Den här jävla tråden alltså, blandar och ger minst sagt.

tack för svaret

Ja det stämmer.
Enligt min vän hade han kurat nonstop i 7 år- startade 2013 då Endokrinologen i Svedala vägrade skriva ut Nebido så han valde flytta utomlands och sköta "medicineringen" själv.
Vilket ju bevisligen nu inte gick så bra

Du har helt rätt. För dåligt påläst om alla risker även om han var medveten om han skulle kunna få problem med blodvärden och libido.

Du har också rätt läkarna i Sverige är oerhört dåligt pålästa. Då hans värde innan allt började låg mycket lågt och han hade ständiga depressioner. Tack vare testo (300 mg /5 dag) fick han igång välmående och ståndet. Aldrig haft morgonstånd.
Dock var det ingen som sade att sexlusten skulle försvinna med åren även med testo och då blandade han in DECA, Tren, Turinabol, Dbollar, testoComp. med mera.

Nu då svaret kom angående spermaprovet var det liksom som verkligheten kom ikapp.
Vännen slängde allt sitt förråd som var en ganska betydligt antal obrutna vialer och han svor aldrig röra en AAS igen.

Medveten om vårdkaoset i Sverige, men han har skaplig ekonomi och beredd betala privat klinik om vården nekar honom.

Först sade vården i Sverige nej till honom just pga han begärt för 7 år sedan en seccond opinion då första läkaren vägrade skriva ut testo. Nu var inte vårde så pigga på ta emot han på det sjukhus i den regionen han tillhör.

Hur man nu kan vägra en människa vård- Händer ju liksom en del saker på sju år och man är inte samma person.

// Tackar dig med för svaret
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in