2020-07-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captenkrok
Önskar ödmjukast om hjälp.
Har kämpat med låga testosteron värden sedan många år. Är idag 41 år och äntligen fått hjälp.
Påbörjade min TRT-behandling för ca. fyra månader sedan. Innan behandlingen låg mina värden mellan 6,2-8,1. Behandling med Testavan gel, tre pump/d. Vid första blodprovet hade testo ökan och S-Östradiol låg inom ref. värde. Redan efter någon vecka med behandling så mådde jag riktigt mycket bättre. Men efter någon månad började jag känna av trötthet och känslomässigt svajig. Gjorde nu ett eget test via Werlab. S-SHBG 32.(inom ref), S-Östradiol 246 (ref. 41-159)
Dvs. på tok för högt. Jag vill tillbaka till värden jag mår bra på. Har läst igenom tråden och förstår att risken finns att vården kommer att vilja avsluta min behandling. Är livrädd för att gå tillbaka till att må som jag gjorde innan behandlingen. Läst att jag själv kan bromsa Östradiolet. Har dock ingen som helst erfarenhet av att göra något liknade själv. Förstått att det finns en samling riktigt bra kompetens i den här gruppen, både pålästa och med egna erfarenheter. Hoppas på tips men framförallt råd om vad jag kan göra.

Jag skulle rekommendera att du byter till Nebido. Det ger en stabil kurva och verkar lättare att justera in till rätt nivå.
Citera
2020-07-04, 09:25
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
Jag skulle rekommendera att du byter till Nebido. Det ger en stabil kurva och verkar lättare att justera in till rätt nivå.

Vad menar du med att Nebido ger en stabil kurva?

Vad menar du med "verkar lättare att justera in rätt nivå"?

Eftersom du rekommenderar frågeställaren att byta till Nebido så har du naturligtvis kunskap och erfarenhet av Nebido, hur länge har du själv använt Nebido?

Hur lång tid tog det för dig att justera in de rätta intervallerna mellan injektionerna?
Senast redigerad av trottwell 2020-07-04 kl. 09:45.
Citera
2020-07-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Eftersom du rekommenderar frågeställaren att byta till Nebido så har du naturligtvis kunskap och erfarenhet av Nebido, hur länge har du själv använt Nebido?

Hur lång tid tog det för dig att justera in de rätta intervallerna mellan injektionerna?

Så jävla bra komentar, tummen upp på den.

Nebido är det sista jag skulle satsa på pga just svårigheter med dosjustering. Har varit på nebido säkert 4-5år men det är inte rätt justerat än.
Citera
2020-07-04, 10:51
Medlem
Är nu drygt 5 veckor sen jag fick min första injektion. För lite drygt en vecka sen börja jag bli mycket tröttare på morgonen igen och min morgonerektion försvann helt. Jag ska snart få min spruta nummer två så jag hoppas det löser sig då. Men spruta nummer 3 och framåt är ju 8-12v emellan. Ska man känna såhär efter bara 5 veckor eller är detta vanligt förekommande och att man därför får dom två första sprutorna tätare?
Citera
2020-07-04, 10:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forbjudenmark
Är nu drygt 5 veckor sen jag fick min första injektion. För lite drygt en vecka sen börja jag bli mycket tröttare på morgonen igen och min morgonerektion försvann helt. Jag ska snart få min spruta nummer två så jag hoppas det löser sig då. Men spruta nummer 3 och framåt är ju 8-12v emellan. Ska man känna såhär efter bara 5 veckor eller är detta vanligt förekommande och att man därför får dom två första sprutorna tätare?
2 första injektionerna tas ofta tätt inpå för att komma igång snabbare men nebido är överlag en väääääldigt långsam medicin så det kan ta lång tid att ställa in doseringen.

Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Nebido är det sista jag skulle satsa på pga just svårigheter med dosjustering. Har varit på nebido säkert 4-5år men det är inte rätt justerat än.
Aldrig funderat på att dela upp nebido på flera mindre injektioner?
Citera
2020-07-04, 12:22
Medlem
Citat:
Har kämpat med låga testosteron värden sedan många år. Är idag 41 år och äntligen fått hjälp.
Påbörjade min TRT-behandling för ca. fyra månader sedan. Innan behandlingen låg mina värden mellan 6,2-8,1. Behandling med Testavan gel, tre pump/d. Vid första blodprovet hade testo ökan och S-Östradiol låg inom ref. värde. Redan efter någon vecka med behandling så mådde jag riktigt mycket bättre. Men efter någon månad började jag känna av trötthet och känslomässigt svajig. Gjorde nu ett eget test via Werlab. S-SHBG 32.(inom ref), S-Östradiol 246 (ref. 41-159)
Dvs. på tok för högt. Jag vill tillbaka till värden jag mår bra på. Har läst igenom tråden och förstår att risken finns att vården kommer att vilja avsluta min behandling. Är livrädd för att gå tillbaka till att må som jag gjorde innan behandlingen. Läst att jag själv kan bromsa Östradiolet. Har dock ingen som helst erfarenhet av att göra något liknade själv. Förstått att det finns en samling riktigt bra kompetens i den här gruppen, både pålästa och med egna erfarenheter. Hoppas på tips men framförallt råd om vad jag kan göra.

Var på kroppen applicerar du gelen? Att röra på sig mycket och sänka sin kroppsfettprocent kan sänka östradiol..

Kan även vara värt att prova dessa
https://anabolicmen.com/supplements-that-lower-estrogen/
Citera
2020-07-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Sista sticket gjorde han den 18 juni och sperma testet den 23 juni.. Så han hade ju testo i kroppen då de tog sperma provet.

Han går just nu på HCG och funderar på ta det i en månad.

Mannen ifråga är 40 år gammal. Kurat nonstop 7 år i sträck.
Besökte sjukhus samma dag han fick sperma provet och häri utlandet sade läkaren (med tvivelaktig utbildning) att min vän var steril för livet ut.

Så han mår just nu aningen mycket dåligt. Överväger ta sig hem till Sverige så fort det går.

Så "din vän" har kurat non-stop i 7 år och förväntar sig att hans endokrina system skall vara återställt en vecka efter senaste injektionen? Han har också kurat non-stop i 7 år utan att fundera över- och läsa in sig på vad konsekvenserna kan bli?

Och nu ska han ta sig hem till gamla Svedala så att han kan få lite vårdhjälp mitt i det största vårdkaoset vi haft här och trots att svenska läkare är odugliga på området enligt kunskapsbanken härinne.

Säg åt din kompis att softa och inte oroa sig så mycket, alla gener är gjorda för fortsatt nedärvning. Den här jävla tråden alltså, blandar och ger minst sagt.
Senast redigerad av Bogdanfb 2020-07-04 kl. 12:52.
Citera
2020-07-04, 12:52
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Sista sticket gjorde han den 18 juni och sperma testet den 23 juni.. Så han hade ju testo i kroppen då de tog sperma provet.

Han går just nu på HCG och funderar på ta det i en månad.

Mannen ifråga är 40 år gammal. Kurat nonstop 7 år i sträck.
Besökte sjukhus samma dag han fick sperma provet och häri utlandet sade läkaren (med tvivelaktig utbildning) att min vän var steril för livet ut.

Så han mår just nu aningen mycket dåligt. Överväger ta sig hem till Sverige så fort det går.

Men snälla nån. Han kan ju börja med att gå av alla AAS och sen påbörja en rejäl PCT (Post Cycel Therapy) bestående av HCG, HMG och nolvadex och clomid. Sen kanske det är en god ide att INTE ta ett spermaprov när ens kropp är behandlad med ett depåverkande testosteronpreparat.

Jisses.
Citera
2020-07-04, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell

Intressant, jag är också nyfiken.
Citera
2020-07-04, 12:58
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:

Du har inte så mycket val än att ta upp detta med din läkare. Säger din läkare nej till behandling med anti-östrogener så byt läkare. Det finns i värsta fall privata alternativ att tillgå och dom fattar betydelsen av behandling med anti-östrogena preparat.
Citera
2020-07-04, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Du har inte så mycket val än att ta upp detta med din läkare. Säger din läkare nej till behandling med anti-östrogener så byt läkare. Det finns i värsta fall privata alternativ att tillgå och dom fattar betydelsen av behandling med anti-östrogena preparat.

Stort tack för svar Hypotesus. Känns som en chansning som alltid med vården. Har idag behandling via ett privat alternativ (Rew*.)
Någon som har erfarenhet av deras inställning till anti-östrogenbehandling?

Vill verkligen inte må som jag gjorde innan behandlingen samtidigt som jag inte vill ha biverkningarna av för högt östrogen.
Citera
2020-07-04, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Var på kroppen applicerar du gelen? Att röra på sig mycket och sänka sin kroppsfettprocent kan sänka östradiol..

Kan även vara värt att prova dessa
https://anabolicmen.com/supplements-that-lower-estrogen/

Applicerar på axlarna. Jobbar på att gå ner i vikt. Vågen har dock gått åt fel håll senaste månaden. Misstänker att det kan ha att göra med det ökade östrogenet (efter vad jag läst mig till)

Zink äter jag redan. Ställer mig lite tveksam till att börja äta koncentrerade kärnor och mineraler från okänd internet-shop. Mineralen Bore skulle alltså på en vecka,
”Free-testosterone levels increased by 28%.”. Om något låter för bra för att vara sant så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in