2020-07-02, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HULKEN-STHLM
Vilken behandling?
Testosteron, mer än så sa han inte.
Citera
2020-07-02, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesper1891
Absolut, kändes bara drygt och jag förstår läkaren att dom inte bara kan skriva ut hur som helst.

Kollar jag mina värden så diffar det inte mycket i överkant, samt vissa värden som han nämnde ligger redan inom referens dock åt det högre hållet, men det är mitt taskiga leverne som har ställt till det så det är mitt eget fel, hur lång tid kan ta det ta att rätta till blodtryck/förhöjda levervärden, säkert omöjligt att svara på men någon kanske har ett hum.

Berätta mer om ditt taskiga leverne!
Citera
2020-07-03, 00:11
Medlem
Citat:
Testosteron, mer än så sa han inte.

Om du väljer att köra så kommer ni garanterat bolla mellan Gel och Inject. För mig är Gel en självklarhet.
Citera
2020-07-03, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Berätta mer om ditt taskiga leverne!
Äter skit, dricker öl varje helg, rör knappt på mig, dock har jag inte varit så här jämt, tränade fotboll 4 gånger i veckan för 2-3 år sen.
Citera
2020-07-03, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thephysique
Om du väljer att köra så kommer ni garanterat bolla mellan Gel och Inject. För mig är Gel en självklarhet.
Jasså? Har du testat båda? För o nackdelar?
Citera
2020-07-03, 00:31
Medlem
Citat:
Äter skit, dricker öl varje helg, rör knappt på mig, dock har jag inte varit så här jämt, tränade fotboll 4 gånger i veckan för 2-3 år sen.

Du har inte funderat på en livsstilsförändring?
Citera
2020-07-03, 09:50
Medlem
Citat:
Vad jag förstår så är det själva estern dom kan reagera på när dom tar blodprov, inte testosteronet i sig eftersom det är normalt att män har det i kroppen

Så är det sannolikt, tror inte att de testar för Testo alls, risken att få i sig något skit, antingen via olja eller nål. Socialstyrelsens föreskrifter ger att man inte får ge blod om man injicerar AAS, narkotika o.s.v. utanför sjukvården.

Man testar ju blodet för HIV, hepatit o.s.v. varje gång så det skall väl mycket till om man blir sjuk av att någon inte är helt ärlig tänker jag. Någon bättre påläst kanske vet vad det kan få för konsekvenser om det t.ex. skulle finnas kvar rester av tillväxthormon eller någon narkotika i det blod man lämnat.

Mest sjysst är ju givetvis att låta bli att lämna blod om man inte uppfyller kraven på vad som är ok eller inte.
Citera
2020-07-03, 17:50
Bannlyst
Min vän har kurat och fått besked han är steril.
Noll sperma efter han nu kurat 7 år i sträck.
Besökte läkare för lämna prover (sperma) och fick resultatet det saknades helt.
Vännen har kastat allt Testo han hade hemma då han är sjukt nere och mår mycket dåligt.

Stämmer det att man efter att ha använt AAS under så lång tid och aldrig haft uppehåll är STERIL för all framtid?
Går det starta om systemet så sperman kommer tillbaka?

Vännen testade sig efter han och tjejen inte kunnat få barn och försökt i ett års tid.
Nu har hela hans värld rasat ihop. Mycket ångest, dels kanske efter långvarigt bruk av Testo E samt andra prepp. Men också vetskapen om han kanske aldrig kan bli pappa.'

Tacksam för svar.
Citera
2020-07-03, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Min vän har kurat och fått besked han är steril.
Noll sperma efter han nu kurat 7 år i sträck.
Besökte läkare för lämna prover (sperma) och fick resultatet det saknades helt.
Vännen har kastat allt Testo han hade hemma då han är sjukt nere och mår mycket dåligt.

Stämmer det att man efter att ha använt AAS under så lång tid och aldrig haft uppehåll är STERIL för all framtid?
Går det starta om systemet så sperman kommer tillbaka?

Vännen testade sig efter han och tjejen inte kunnat få barn och försökt i ett års tid.
Nu har hela hans värld rasat ihop. Mycket ångest, dels kanske efter långvarigt bruk av Testo E samt andra prepp. Men också vetskapen om han kanske aldrig kan bli pappa.'

Tacksam för svar.

Hur länge sen var det han gick på AAS då? Misstänker att han har gått på HCG efter ha avslutat kur?
Citera
2020-07-03, 20:19
Bannlyst
Citat:
Hur länge sen var det han gick på AAS då? Misstänker att han har gått på HCG efter ha avslutat kur?

Sista sticket gjorde han den 18 juni och sperma testet den 23 juni.. Så han hade ju testo i kroppen då de tog sperma provet.

Han går just nu på HCG och funderar på ta det i en månad.

Mannen ifråga är 40 år gammal. Kurat nonstop 7 år i sträck.
Besökte sjukhus samma dag han fick sperma provet och häri utlandet sade läkaren (med tvivelaktig utbildning) att min vän var steril för livet ut.

Så han mår just nu aningen mycket dåligt. Överväger ta sig hem till Sverige så fort det går.
Citera
2020-07-03, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LisaLucky
Sista sticket gjorde han den 18 juni och sperma testet den 23 juni.. Så han hade ju testo i kroppen då de tog sperma provet.

Han går just nu på HCG och funderar på ta det i en månad.

Mannen ifråga är 40 år gammal. Kurat nonstop 7 år i sträck.
Besökte sjukhus samma dag han fick sperma provet och häri utlandet sade läkaren (med tvivelaktig utbildning) att min vän var steril för livet ut.

Så han mår just nu aningen mycket dåligt. Överväger ta sig hem till Sverige så fort det går.

18 Juni!? Det var ju nyligen, klart han är steril nu, men det är mest troligt bara tillfälligt, han behöver gå på HCG ca 5 månader, så blir han förmodligen fruktsam igen
Citera
2020-07-04, 08:32
Medlem
Önskar ödmjukast om hjälp.
Har kämpat med låga testosteron värden sedan många år. Är idag 41 år och äntligen fått hjälp.
Påbörjade min TRT-behandling för ca. fyra månader sedan. Innan behandlingen låg mina värden mellan 6,2-8,1. Behandling med Testavan gel, tre pump/d. Vid första blodprovet hade testo ökan och S-Östradiol låg inom ref. värde. Redan efter någon vecka med behandling så mådde jag riktigt mycket bättre. Men efter någon månad började jag känna av trötthet och känslomässigt svajig. Gjorde nu ett eget test via Werlab. S-SHBG 32.(inom ref), S-Östradiol 246 (ref. 41-159)
Dvs. på tok för högt. Jag vill tillbaka till värden jag mår bra på. Har läst igenom tråden och förstår att risken finns att vården kommer att vilja avsluta min behandling. Är livrädd för att gå tillbaka till att må som jag gjorde innan behandlingen. Läst att jag själv kan bromsa Östradiolet. Har dock ingen som helst erfarenhet av att göra något liknade själv. Förstått att det finns en samling riktigt bra kompetens i den här gruppen, både pålästa och med egna erfarenheter. Hoppas på tips men framförallt råd om vad jag kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in