2020-10-31, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Jag började med trt primärt mot trötthet/depression. På gel mådde jag toppen, på nebido är mycket av de jag ville bekämpa tillbaka. Men (som jag har fattat det), Nebido tar väldigt lång tid att komma till full effekt. Kanske upp till ett år.

Angående styrka. Jag tränar dagligen men jag vet inte om jag känner någon skillnad. Tycker att min syreupptagning har blivit bättre.
Har gått upp en hel del i vikt men kilona verkar inte sätta sig på magen. (Var de hamnar istället vet jag inte riktigt).

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
3år enligt tillverkaren för att nå 100% effekt

https://hcp.nebido.com/hcp/tools/testosterone-effects

Så lång tid? Vad sjukt. Ja det är ju bättre än att vara en trött impotent gubbe vid 30 i alla fall.
Citera
2020-10-31, 08:28
Medlem
Såg att frågan om verktyg dök upp igen. för er som missat ( https://nettomedical.se/) enklare och billigare än apoteket.
Citera
2020-10-31, 09:10
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TestoGubbe
Såg att frågan om verktyg dök upp igen. för er som missat ( https://nettomedical.se/) enklare och billigare än apoteket.

Funkar jättebra tills paketet fastnar i tullen... Då sitter man i skiten för man vill spara några ynka kronor!
Citera
2020-10-31, 10:03
Medlem
trottwells avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Funkar jättebra tills paketet fastnar i tullen... Då sitter man i skiten för man vill spara några ynka kronor!

Det finns sidor som skickar från Sverige, tex emedic.

Jag har alltid Nebido och verktyg hemma ifall jag skulle bli långtidssjuk eller resa bort.
Citera
2020-10-31, 14:10
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det finns sidor som skickar från Sverige, tex emedic.

Öö jag vet, men inte ifrån hans tips. Det skickas ifrån Danmark!
Citera
2020-10-31, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boxi
Huh, går du privat?

Ja
Citera
2020-11-01, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Kör du detta helt i egen regi eller hjälper sjukvården med detta?

MVH

Sjukvården efter många år av utbildning till dem...
Citera
2020-11-02, 00:20
Medlem
Hur bestäms injektionsintervallen?

Går hos Rewell och börjat med Nebido. Standard presidier: 6 veckor mellan 1:a och 2:a injektionen. Därefter 8 veckor mellan 2:a och 3:e och mellan 4:e och 4:e. Lämnar blodprov strax innan 3:e och 4:e injektionen.

Men det konstiga är att testo inte mäts vid dessa blodprov. Efter 4:e injektionen ska läkaren bestämma hur täta injektioner jag ska ha i fortsättningen. Men utan testonivå vad baserar de då beslutet på?

Är de beredda att ge mig täta injektion om mina blodvärden och östrogen tillåter det? Eller är det något annat som avgör?

Jag tror att jag vill ha så täta som möjligt eftersom jag dippar så fyra veckor efter injektion.

Testade testo själv 12 dagar innan 3:e injektionen och fick värdet 11. Östradiol 141. Blodvärdena inom ref men åt det högre hållet. HB 155.
Citera
2020-11-02, 08:52
Medlem
Citat:
Tullen.... Aldrig varit med om det. Inte något ug företag. Baserat i Danmark... Om jag mins rätt. Och svensk hemsida. Säljer sjukvårds hjälpmedel/utrustning.
Citera
2020-11-02, 16:59
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Tullen.... Aldrig varit med om det. Inte något ug företag. Baserat i Danmark... Om jag mins rätt. Och svensk hemsida. Säljer sjukvårds hjälpmedel/utrustning.

Vad du har varit med om är ointressant, faktum är att det är ett smugglings brott.
Tullen skiter blanka fan i om det kommer ifrån ett företag eller något ug företag, tror du inte smugglare har använt företags loggor osv på paket? Vad det är för hemsidan och övriga artiklar är också ointressant då det fortfarande kommer ifrån Danmark kanylerna.

Finns flertal trådar om detta och även artiklar om folk som har fått dryga böter och fängelse för smuggling av kanyler och pumpar..
Citera
2020-11-02, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Hur bestäms injektionsintervallen?

Går hos Rewell och börjat med Nebido. Standard presidier: 6 veckor mellan 1:a och 2:a injektionen. Därefter 8 veckor mellan 2:a och 3:e och mellan 4:e och 4:e. Lämnar blodprov strax innan 3:e och 4:e injektionen.

Men det konstiga är att testo inte mäts vid dessa blodprov. Efter 4:e injektionen ska läkaren bestämma hur täta injektioner jag ska ha i fortsättningen. Men utan testonivå vad baserar de då beslutet på?

Är de beredda att ge mig täta injektion om mina blodvärden och östrogen tillåter det? Eller är det något annat som avgör?

Jag tror att jag vill ha så täta som möjligt eftersom jag dippar så fyra veckor efter injektion.

Testade testo själv 12 dagar innan 3:e injektionen och fick värdet 11. Östradiol 141. Blodvärdena inom ref men åt det högre hållet. HB 155.

1. Dom vet vad dom håller på med, lita på deras expertis.
2. Det tar lång tid att hitta rätt med nebido, att du har ett lågt värde nu betyder inget för din fortsatta behandling.
Citera
2020-11-02, 18:02
Medlem
Citat:
Vad du har varit med om är ointressant, faktum är att det är ett smugglings brott.
Tullen skiter blanka fan i om det kommer ifrån ett företag eller något ug företag, tror du inte smugglare har använt företags loggor osv på paket? Vad det är för hemsidan och övriga artiklar är också ointressant då det fortfarande kommer ifrån Danmark kanylerna.

Finns flertal trådar om detta och även artiklar om folk som har fått dryga böter och fängelse för smuggling av kanyler och pumpar..
Att du skulle få ett paket stoppat med en vara som är fullt laglig att köpa i Sverige utan recept. Som är skattad inom EU ej läkemedels klassad. Faller inte under vapenlagen naturläkemedel kosttillskott eller någon annan gråzon. Under villken paragraf skulle beslaget falla under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in