2020-07-02, 23:58
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hennes man har väl beställt 1000 ex som han bränner upp sen. Om den kommer...
Är du verkligen förvånad över att hennes bok är populär? Jag själv funderar på om jag skall beställa ett exemplar. Hur roligt är det egentligen att läsa böcker man redan håller med om?
Citera
2020-07-03, 00:38
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Är du verkligen förvånad över att hennes bok är populär? Jag själv funderar på om jag skall beställa ett exemplar. Hur roligt är det egentligen att läsa böcker man redan håller med om?
Det har du säkert rätt i. Men är inte ämnet rätt uttjatat vid det här laget?
Citera
2020-07-03, 23:52
Medlem
Hahahahahaha! Cissi försöker göra sig aktuell igen. Och inte lite! Hamna i toppen på bokustoppen med sin >10 år gamla historia... Kom igen. Metoo har passerat. Inget egentligt intresse längre. Vi har ganska många andra skeenden, såväl i riket, såsom utrikes som är ganska mycket mer intressanta.
Och sen som egen förläggare! 0 PR. Klart som körvspade att hon övertalat sin Cuck-100-mille-sambo att att trissa upp premiären. För att få den upp på Bokus krävs nog inte många beställningar.
Däremot sköt de över! Och inte lite. Topplats avslöjar ju allt. Tack Cissi och sambo för att vara så fruktansvärt ointelligenta och underhållningen. Det känns bra!
Citera
2020-07-04, 00:28
Medlem
Här har ni Cissi Wallins bok som hon nu skickat runt till varenda fangirl som bett om den...

https://pastebin.com/JC5mEjw0
Citera
2020-07-04, 01:01
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Jag tycker det är konstigt att hon fått tillbaka så mycket minnen, från början minns hon ingenting utan det verkar som minnet kommit tillbaka successivt efter hennes terapeut sagt till henne att hon blivit våldtagen.

Vilket återigen får mig att tänka på Loftus (minnesexpert) som kan plantera falska minnen hos personer , det rör sig om experiment som berör helt oskyldiga saker (pga etik), men ändock har hon lyckats plantera minnen hos personer som de aldrig har upplevt.

jag kopierar in ett par meningar som kan vara viktiga att ha i åtanke när man läser boken

Citat:
En tidslinje över hur CW själv beskriver sin natt hos FV runt den 1:a juni 2006, vid olika tillfällen (mina fetningar, och irrelevanta delar bortklippta för att öka läsligheten):

27:e mars 2008, https://brudpepp.blogg.se/2008/march...iet-del-1.html:

Vi är alla olika, vi hanterar alkohol på helt olika sätt. Jag tål det inget bra alls, jag mår rent ut sagt skitkasst av det. Jag gör saker jag ångrar(och då syftar jag inte på "små pinsamma lägen" utan riktiga klavertramp) jag har sårat mäniskor rejält och jag har sårat mig själv, jag har nästan blivit våldtagen och drogad. Allt för att jag ville döva min ångest på ett enkelt och lätttillgängligt sätt.

9:e april 2008, https://brudpepp.blogg.se/2008/april...-historia.html:

När jag var tjugo följde jag med en "känd" snubbe hem, han är många år äldre än mig och jag vet fortfarande inte varför jag åkte med dit, jag var skitpackad och minns att jag trodde det var efterfest på gång. Redan där borde mina varningsklocklor ha ringt men eftersom jag var såpass full funkade de inte, jag var ganska hjälplös. Väl där fanns det ändå ett gämg människor, dock lämnade de lägenheten bara efter en stund, då var det bara jag och det stora aset kvar. Han bjöd på vin och jag minns att det enda jag tänkte var "var inte dum i huvudet nu Cissi, gå hem! Ta en taxi med en gång, tacka vänligt men bestämt nej till hans vin och dra, du vill ju inget med den här människan, du äcklas ju till och med av honom" Ändå drack jag några munnar vin och försökte avrunda lite...artigt. Strax efter det, efter att jag bestämt mig för att gå blev det svart. Som att dra ner en gardin. Jag var förvisso full men har aldrig varit med om ett sånt totalmörker på fyllan före eller efter det. Han drogade mig, jag är säker. Vaknade upp i hans säng av att ljuset stack i ögonen som värkte av baksmälla och ångest. Han hade klätt av mig, mer än så vet jag inte. Jag minns inget av natten, inte ett skit. Jag tog mina grejer, spydde som en kalv på hans toa och gick hemåt.

13:e december 2011, FUP:

Eh.. och jag var ju berusad, men jag var inte, jag var ju... vad ska jag säga, kontrollerad. Även om jag vid den tiden, det har jag ju skrivit om mycket i bloggar och så, så drack jag ibland för mycket och utvecklade senare ett beroende som jag ser det, men vid den här tidpunkten så... så var jag inte så berusad att jag, ja men jag minns allting och jag kände att det var dags att åka hem.
/.../
Det, alltså det sista minnesbilden är bara att jag... sitter där och tänker att jag ska gå och han sitter där och spelar gitarr och sedan är det bara totalt svart. Och sedan nästa minnesbild, jag kan inte säga någon tid då eftersom jag inte vet (ohörbart), men nästa minnesbild är att jag vaknar i sängen, hans... det är väldigt dimmigt, det är så här som och... jag har aldrig upplevt den känslan heller tidigare, eh som att simma i... ja, men så där, helt suddigt.., jag kan inte röra... kroppen är såhär jättetung, jag tänker att jag liksom ska försöka på något sätt lyfta armen eller ... ta någonstans och resa mig men det går inte alls. Jag är helt, helt liksom förlamad i kroppen.
Och det, minnesbilden är att han liksom rycker och sliter i mina kläder. Eh... Jag tror jag hade ett par jeans, och han försöker liksom... tighta stretchjeans, och han drar liksom, jag hade en känsla av att han rycker och sliter, och då kommer jag ihåg att jag tänker såhär, det här kan ju vara tio ekunder, fem sekunder, jag vet inte, men jag hinner liksom, när jag vaknar till så tänker jag så här Åh nej... jag förstår liksom, det här är inte... Jag förstår inte vad som, jag uttalar inte så här åh nej nu kommer han förgripa sig på mig i huvudet, men det känns bara så här nej. Någonting är bara såhär, nej det här är inte, det här är inte rätt. Och sedan så försvinner jag igen... och nästa minnesbild är att han liksom har, han är ganska stor och lång, ganska kraftig, han är inte jättesmal dock, han är väl kanske en och nittio i alla fall.

Ja, det blir ganska mycket text om jag ska klistra in allt, men poängen är att alla dessa utsagor - alla med CWs egna ord - skiljer sig åt kraftigt. Vad det beror på har jag ingen aning om.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2020-07-04 kl. 01:09.
Citera
2020-07-04, 03:12
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Jag tycker det är konstigt att hon fått tillbaka så mycket minnen, från början minns hon ingenting utan det verkar som minnet kommit tillbaka successivt efter hennes terapeut sagt till henne att hon blivit våldtagen.

Vilket återigen får mig att tänka på Loftus (minnesexpert) som kan plantera falska minnen hos personer , det rör sig om experiment som berör helt oskyldiga saker (pga etik), men ändock har hon lyckats plantera minnen hos personer som de aldrig har upplevt.

jag kopierar in ett par meningar som kan vara viktiga att ha i åtanke när man läser boken

Hon skriver som en kratta för att vara ”journalist” och ”författare”.
Citera
2020-07-04, 07:07
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deterjagsomersven
Här har ni Cissi Wallins bok som hon nu skickat runt till varenda fangirl som bett om den...

https://pastebin.com/JC5mEjw0
Det där var ungefär en sammanställning av det Cissi skrivit på sociala medier de senaste åren, renskrivet med Cissis kommentarer och utan att namnge någon som utmålas som klandervärd. Frågor som dyker upp.

Går FV att identifiera?

Pekas han ut som våldtäktsman?

Skiter björnen i skogen?

Citera
2020-07-04, 07:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise

Att hon skulle helt plötsligt komma ihåg dessa saker flera år senare är såklart i sig bs; när man får en "blackout" så slutar hjärnan helt enkelt registrera minnen så det finns helt enkelt inget för henne att direkt komma ihåg eftersom dom inte finns från början. I bästa fall så har Cissi fragmentariska minnen som hon sedan fyllt i luckorna med hjälp av denne terapeut hon pratar om - jag gissar på att Cissis så kallade terapeut har en hel del ansvar i denna urspårade historia.
Citera
2020-07-04, 08:12
Avstängd
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Att hon skulle helt plötsligt komma ihåg dessa saker flera år senare är såklart i sig bs; när man får en "blackout" så slutar hjärnan helt enkelt registrera minnen så det finns helt enkelt inget för henne att direkt komma ihåg eftersom dom inte finns från början. I bästa fall så har Cissi fragmentariska minnen som hon sedan fyllt i luckorna med hjälp av denne terapeut hon pratar om - jag gissar på att Cissis så kallade terapeut har en hel del ansvar i denna urspårade historia.

Komma ihåg dessa saker? Grisklubban har haft ett(av många)fylleknull, och sen efter flera år gått och byggt upp ett hat mot Virtanen som förmodligen efter dom haft sex kanske inte var så trevlig.
Kan tänka mig att när han fattade vilket djävla ras han stoppat kuken i bara ville bli av med fanskapet.
Sen höll Cissi säkert på och fyllringde och tjatade efter mer kuk och blev bittrare och bittrare av att bli nobbad.
Klassiskt beteende av fula och tjocka brudar
Citera
2020-07-04, 09:41
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Från Wallins bok: "Just då sätts nyckeln i låset och jag vänder mig mot hallen. Jag känner direkt igen ansiktet, en ganska känd manlig författare vars böcker jag läst som tonåring. Plötsligt förändras mediemannens blick och han föser ut mig ur köket till hallen, lite bryskare än innan.
-Det här är Cissi, men hon ska precis gå, säger han.
Jag hälsar på författaren med ett fumligt handslag, sedan är jag ute i trapphuset. Dörren smälls igen bakom mig.
"

Är det känt vem som är författaren?
Citera
2020-07-04, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Från Wallins bok: "Just då sätts nyckeln i låset och jag vänder mig mot hallen. Jag känner direkt igen ansiktet, en ganska känd manlig författare vars böcker jag läst som tonåring. Plötsligt förändras mediemannens blick och han föser ut mig ur köket till hallen, lite bryskare än innan.
-Det här är Cissi, men hon ska precis gå, säger han.
Jag hälsar på författaren med ett fumligt handslag, sedan är jag ute i trapphuset. Dörren smälls igen bakom mig.
"

Är det känt vem som är författaren?

Kan nog vara Marcus Birro.
Citera
2020-07-04, 10:33
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Kan nog vara Marcus Birro.
Knappast. Birro har varit på tok för ute i kylan för att skonas. När han hängde med SD hade hon till 100% hängt ut honom om så var fallet.

Läst ungefär halva boken som lades upp här. Ganska tråkig läsning. Det känns så martyrlikt hela tiden. Känslan hon desperat försöker ge är att hon var nästa stora grej och skulle ta över världen men patriarkala makter och i synnerhet sauron själv, virtanen stod ivägen och eftersom hon inte tänkte vika sig eller kompromissa fick hon offra karriären.

Men det gjorde hon. För sig själv? Nej. För alla kvinnor.

Finns en röd tråd i att det alltid är alla andras fel. Kan det inte vara så att hon helt enkelt inte är talangfull nog? Att hon inte är så rolig och så kreativ utan bara en helt habil person som alla andra.

Jag ska dock säga att jag tror på det mesta hon skriver om händelsen förutom själva drogandet. Hon blev full och han var full och han kanske gick lite över gränsen utan att riktigt förstå det själv. Hon blev först smickrad för att han var känd för att sen när karriären gick utför kolla tillbaks med mer kritisk blick på alla oförrätter hon fått mot sig. Eftersom ingen skulle bry sig om virtanen kladdat på fyllan på en annan full person hemma hos honom så adderar hon drogandet för att skapa ett monster.

Jag har själv har fyllor där det känns som man blivit drogad. Att fyllan liksom smyger sig på och man blir orimligt full och knappt minns längre. Att det nästan svartnar för en.

Hennes språk är ju helt okej men kan kännas lite krystat ibland. Det märks att hon har ambitioner att bli en riktig författare men att hon ändå fegar ut från att bli för utsvävande och det tror jag är bra. Men samtidigt känns det nästan för intetsägande ibland. Väldigt generellt allting. Ganska opersonligt för att ändå skildra precis allting personligt som finns i hennes liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in