2020-06-29, 13:55
Citat:
Ursprungligen postat av BokenTP
E de ngon som vet om det hr faktiskt r lagligt och grna kan hnvisa till ngra lagar.

D menar jag allts inte sex som eventuellt kan ske, utan betalning fr tantra massage, man fr sig en frigrande massage samt lingam massage/fancy handjob.

r det lagligt d det inte r sex?

Tror inte polisen lgger ngon energi i detta. Tjejerna r professionella massrer och gr detta frivilligt, det r deras jobb. Kan dremot inte sga detsamma vad det gller thaimassage d tjejerna dr uppenbarligen blir utnyttjade.

Och lser man p hemsidan s erbjuds inga sexuella tjnster. Enbart tantramassage
Citera
2020-06-29, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aritgeo
Tror inte polisen lgger ngon energi i detta. Tjejerna r professionella massrer och gr detta frivilligt, det r deras jobb. Kan dremot inte sga detsamma vad det gller thaimassage d tjejerna dr uppenbarligen blir utnyttjade.

Och lser man p hemsidan s erbjuds inga sexuella tjnster. Enbart tantramassage
Sjlv tror jag tvrtom att de r vldigt intresserade, platserna flyttas ju runt en del ocks vilket fr en varningsklocka att ringa fr mig.
Finns hemsidor ven av thaisalonger och inga av dem erbjuder sexuella tjnster heller. Enbart thaimassage..
Citera
2020-06-29, 20:56
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobohobo
Skulle tro att det r grzon, d vissa har offentliga hemsidor och tjejerna sjlva bedyrar att det inte r sexuella tjnster utan enbart tantrisk massage skulle jag tro att de har kollat upp detta till viss del. Skulle dock inte satsa pengar p att komma undan om farbro bl kom och knackade, s ja, visst fan leker man med elden.
Lyssnar man p senaste avsnittet av "Alla vra ligg", s diskuteras detta och till och med sjlvaste Simon Hggstrm medgav att det var grzon. Han sa ocks att han grna skulle vilja se en prejudicerande dom, det kan man ju ta som ett hot?
Citera
2020-06-29, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Sjlv tror jag tvrtom att de r vldigt intresserade, platserna flyttas ju runt en del ocks vilket fr en varningsklocka att ringa fr mig.
Finns hemsidor ven av thaisalonger och inga av dem erbjuder sexuella tjnster heller. Enbart thaimassage..

De hyr lokaler under tidsbegrnsade perioder, r vl nog drfr.

Jo, men p thaisalonger r det trafficking i mnga fall. Det r det inte hos tantramassagesalongerna. Drfr tror jag polisen lgger mer energi t att bekmpa det.
Citera
2020-06-29, 22:57
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Det r det inte hos tantramassagesalongerna.
Vet vi det med stor skerhet?
OBS, jag sger inte du har fel, jag bara undrar vad som gr dig sker?
Citera
2020-06-30, 00:32
Medlem
Citat:
De hyr lokaler under tidsbegrnsade perioder, r vl nog drfr.

Jo, men p thaisalonger r det trafficking i mnga fall. Det r det inte hos tantramassagesalongerna. Drfr tror jag polisen lgger mer energi t att bekmpa det.
Och du har inte funderat p varfr de hyr lokaler under tidsbegrnsad tid?
Ok s det r trafficking i mnga fall p thaisalongerna, d i sann flashbackanda s sger jag att d fr du allt hnvisa till en klla/lnk som bekrftar ditt pstende.
Citera
2020-06-30, 00:34
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Vet vi det med stor skerhet?
OBS, jag sger inte du har fel, jag bara undrar vad som gr dig sker?

Dessa massagesalonger r extremt professionella. Kolla deras sida p Facebook, deras egna hemsida osv. Har ven sett jobbannonser hos dem dr de sker efter tjejer, precis som vilken jobbannons som helst. Och nr man pratar med dessa tjejer s finns det inga som helst tendenser att de gr detta under tvng. En tjej jag var hos en gng berttade att hon pluggar, en annan tjej levde ett ganska vanligt familjeliv i sitt hemland, en annan gjorde detta vid sidan om fr att f resa och upptcka nya saker och tjna lite extra, utver sitt vanliga heltidsjobb i hemlandet. Det r vl dessa saker som gr mig sker och att jag hellre vljer att beska dessa damer n thaisalongerna - fr dr mrks det nd p tjejerna att de inte mr bra.

Sen finns det ju svenska aktrer som hller p med tantramassage. Inte beskt dem men de skriver att de inte erbjuder sexuella tjnster heller. Borde vara lika illa dr kan man kanske tycka...
Citera
2020-06-30, 00:44
Citat:
Och du har inte funderat p varfr de hyr lokaler under tidsbegrnsad tid?
Ok s det r trafficking i mnga fall p thaisalongerna, d i sann flashbackanda s sger jag att d fr du allt hnvisa till en klla/lnk som bekrftar ditt pstende.

Fr att hyresvrden terkommer efter att perioden r slut? Massagesalongerna skriver t.om vilken adress de hller till p. Borde vl vara fr snuten att st utanfr och plocka varje person som kommer ut drifrn d isfall?

Kan slnga upp ngra lnkar hr, resten kan du nog googla fram

https://www.expressen.se/nyheter/sto...ssagesalonger/

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6833745
Citera
2020-06-30, 02:50
Medlem
Citat:
Fr att hyresvrden terkommer efter att perioden r slut? Massagesalongerna skriver t.om vilken adress de hller till p. Borde vl vara fr snuten att st utanfr och plocka varje person som kommer ut drifrn d isfall?

Kan slnga upp ngra lnkar hr, resten kan du nog googla fram

https://www.expressen.se/nyheter/sto...ssagesalonger/

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6833745
Vad har lnk 2 med thaimassage att gra? Den verkar ju inkludera all sexhandel.

Jag efterfrgar fortfarande klla och lnk, eftersom din andra lnk r vrdels d den bestr av spekulationer. En riktig klla r naturligtvis en lnk som hnvisar till en riktig dom till trafficking.

Fr vrigt s skriver ven thaisalongerna vilken adress de finns p och nej det r inte bara fr polis och plocka in dem som kommer ut drifrn, freslr att du lser lite fup,ar dr de slagit till mot thaisalonger s att du blir varse om hur lng tid det tar att spana p en salong fr att f till fllande domar. Om en salong flyttar runt d och d blir det givetvis svrare fr polisen att gra en ordentlig utredning. Det funkar liksom inte att st utanfr och plocka in kund efter kund till salongen ngra dagar fr att stoppa grvre brottslighet n sexkpen. Men visst tro du att det beror p att hyresvrden terkommer, frgan du br stlla dig r dock hur det kommer sig att thaisalongerna har fasta lokaler och tantra inte kan skaffa sig detta. Man kan ocks hitta en hel del om man studerar de fiiina hemsidorna lite djupare.
Senast redigerad av clanton 2020-06-30 kl. 03:02.
Citera
2020-06-30, 03:30
Medlem
Citat:
...Man kan ocks hitta en hel del om man studerar de fiiina hemsidorna lite djupare.

Hjlp mig frst, jag som missar det man kan hitta om man studerar djupare. Jag vet att jag leker med elden, men om jag har missat ngot s vill jag grna veta vad.
Citera
2020-06-30, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobohobo
Hjlp mig frst, jag som missar det man kan hitta om man studerar djupare. Jag vet att jag leker med elden, men om jag har missat ngot s vill jag grna veta vad.
Exempelvis dyker ngra av sidorna upp i andra lnder samma bilder samma info osv, en del har servrar i lnder som inte r direkt knda fr att inte ha problem med just mnniskohandel. En annan sida som man finner om man sker tantra i Norge eller Finland visar sig vara ngon form av organisation som str bakom ser ut ungefr som ett fretag som har butiker i olika lnder.
Sger inte att det r ngot olagligt eller fel med det, men det knns bra mycket skummare n hemsidor till thaimassage. Finns en bok som heter skuggekonomi den innehller nyttig lsning om hur mnniskohandel gr till vilka tjejer som r attraktiva fr detta och vilka som styr. Allt r inte som man tror och ser i vrlden.
Citera
2020-06-30, 09:03
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Finns en bok som heter skuggekonomi den innehller nyttig lsning om hur mnniskohandel gr till vilka tjejer som r attraktiva fr detta och vilka som styr. Allt r inte som man tror och ser i vrlden.
Var hittar man denna boken? Min vn Google hade ingen aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in