2020-06-28, 16:49
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hela inlägget, inget jag skrev motsäger det du skrev.
Jo, du gjorde det till en allmän beskrivning, inte som verktyg lärare hade för att få ordning på klasserna.
Den ordning som saknas idag och låter barn underprestera för att lärare saknar verktyg.
Så länge flickor klarar sig finns inga incitament att ändra på det. Det kallas försumlighet och negativ särbehandling av pojkar.
Citera
2020-06-28, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jo, du gjorde det till en allmän beskrivning, inte som verktyg lärare hade för att få ordning på klasserna.

Jaha ojdå. Skönt att du redde ut detta annars hade kanske någon trott att barnen blev slagna varje dag hela tiden i full godtycklighet.

Citat:
Den ordning som saknas idag och låter barn underprestera för att lärare saknar verktyg.

Skrev jag också om.

Citat:
Så länge flickor klarar sig finns inga incitament att ändra på det. Det kallas försumlighet och negativ särbehandling av pojkar.

Nej det har kommit många förslag till förbättringar. Och "pojkar i skolan" debatteras regelbundet.

https://skolvarlden.se/artiklar/sa-kan-fler-pojkar-lyckas-i-skolan

https://universitetslararen.se/2019/10/21/han-vill-lyfta-skolans-pojkar/

https://www.uddevalla.se/kommun-och-politik/nyheter/nyhetsarkiv/2020-02-05-sa-far-skolorna-fler-pojkar-att-lyckas.html

http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/02/19/skolan-sviker-pojkarna/

Och mycket mer.
Citera
2020-06-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Googla? Finns 17200 results.

Jag kan gissa ditt kön från din fråga. Och din politiska hemvist.

Hehe! Du är för rolig du. Och jag kan gissa din ålder via ditt svar. 26 år är det rätta svaret va?

Ok, handlar om allt från dagmamma till någon som har hand om katter. Men 17200 resultat fick jag dessvärre inte upp. Menar du dagmamma eller menar du förskolepersonal?
Citera
2020-06-28, 20:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har redan bevisat vetenskapligt att kvinnors kognitiva rationalitetsproblem härstammar från evolutionen. Kvinnlig hypergami kallas det, och är bara ett annat sätt att säga "bristande lojalitet". Kvinnor som får för mycket att säga till om bryter ner både familjer och nationer.

Du har inte bevisat någonting överhuvudtaget.

Problemet som jag ser det, verkar vara att du lider av någon form av vanföreställningar, så du tror verkligen på det du säger dig ha bevisat. Det är onekligen svårt att diskutera någonting med människor som har en inbillad sanning.
Citera
2020-06-28, 23:17
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du har inte bevisat någonting överhuvudtaget.

Problemet som jag ser det, verkar vara att du lider av någon form av vanföreställningar, så du tror verkligen på det du säger dig ha bevisat. Det är onekligen svårt att diskutera någonting med människor som har en inbillad sanning.

Det jag hänvisat till är mainstream forskning inom evolutionär psykologi. Det vill säga riktig forskning och inte genustrams. Sä den som lider av vanföreställningar av sekteristisk och religiös karaktär är du. Snart börjar du väl tala i tungor också.

Citat:
Now in an updated edition with two new chapters by the author, The Evolution of Desire presents the latest research in the field

https://www.goodreads.com/book/show/27491.The_Evolution_Of_Desire
Citera
2020-06-29, 14:21
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hehe! Du är för rolig du. Och jag kan gissa din ålder via ditt svar. 26 år är det rätta svaret va?

Ok, handlar om allt från dagmamma till någon som har hand om katter. Men 17200 resultat fick jag dessvärre inte upp. Menar du dagmamma eller menar du förskolepersonal?
Jag är 55+ så du får ej godkänt. Att du inte klarar att googla på dagismamma är väl ganska symptomatiskt. Du har iallafall inga barn som jag, jag har 5, för alla som har barn på dagis i min ålder säger dagis. För det var det officiella namnet på 1970-80-talet när vi växte upp.
Citera
2020-06-29, 14:28
Medlem
Citat:
Jag är 55+ så du får ej godkänt. Att du inte klarar att googla på dagismamma är väl ganska symptomatiskt. Du har iallafall inga barn som jag, jag har 5, för alla som har barn på dagis i min ålder säger dagis. För det var det officiella namnet på 1970-80-talet när vi växte upp.

Då kanske min gissning över din ålder var lika dålig/bra som din gissning över min könstillhörighet?

Jag är kring 45 år. Jag har också barn. Vi säger förskola numera.
Citera
2020-06-29, 14:30
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Då kanske min gissning över din ålder var lika dålig/bra som din gissning över min könstillhörighet?

Jag är kring 45 år. Jag har också barn. Vi säger förskola numera.
Du verkar vara en intolerant person som med mammigt tjat tillrättavisar alla som har fel, även äldre. Så ditt kön är självklart för mig.
Citera
2020-06-29, 14:40
Medlem
Citat:
Du verkar vara en intolerant person som med mammigt tjat tillrättavisar alla som har fel, även äldre. Så ditt kön är självklart för mig.

Haha! I så fall har du och jag samma könstillhörighet.
Citera
2020-06-29, 14:47
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Haha! I så fall har du och jag samma könstillhörighet.
Du gissade min ålder 150% fel. Så vem bryr sig om dina gissningar, fröken Förskola.
Citera
2020-06-29, 14:53
Medlem
Citat:
Du gissade min ålder 150% fel. Så vem bryr sig om dina gissningar, fröken Förskola.

Vad jag menar är att den retorik du påstår att jag har är exakt den retorik jag anser att du har. Och om vi då hypotetiskt för samma retorik och retoriken säger något om en persons könstillhörighet, så bör vi rimligtvis ha samma könstillhörighet. Dvs: vi har samma könstillhörighet.
Citera
2020-06-29, 14:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Vad jag menar är att den retorik du påstår att jag har är exakt den retorik jag anser att du har. Och om vi då hypotetiskt för samma retorik och retoriken säger något om en persons könstillhörighet, så bör vi rimligtvis ha samma könstillhörighet. Dvs: vi har samma könstillhörighet.
Aha, du tycker om mig, jag är ju som du. Då säger vi det och återgår till TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in