2020-06-28, 00:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Men det är lättare och billigare att driva en skola med flickor än med pojkar, alltså blev det en flickskola.

Källor?

Citat:
Vissa pojkar är mycket mer krävande än så. Det spelar också roll att 90% av alla lärare klass 1-6 är kvinnor, de gillar tjejer mer än killar, förstår dem, kvinnliga lärare är lättare för tjejer att ha som förebilder osv.

Källor?

Citat:
Det kan vara så underbart ironiskt att just den kvinnliga skolan och trycket från de tidigare utvecklade tjejerna i klassen gör att pojkar skärper till sig när de blir äldre, vilket förklarar varför män dominerar överallt efter skolan. Det är rätt tufft för en kille att gå i tjejskola.

Utveckla. Eller hänvisa till källor.
Citera
2020-06-28, 00:43
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
De är påhitt tills ni lyckats belägga ett enda av dem med någon som helst relevant fakta baserat på seriöst underlag. Jag trodde att du förstod att det krävs att man kan styrka sina argument för att framstå som trovärdig.

Jag har redan bevisat vetenskapligt att kvinnors kognitiva rationalitetsproblem härstammar från evolutionen. Kvinnlig hypergami kallas det, och är bara ett annat sätt att säga "bristande lojalitet". Kvinnor som får för mycket att säga till om bryter ner både familjer och nationer.
Citera
2020-06-28, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nämen titta, två kräk som lärt sig kommunicera med varandra. Och så försöker de låta som oss människor, så sött.

Det är inte hälsosamt att vara fientlig mot sin omgivning.

Kvinnor är inte människor, vad ni är vet jag inte, men försök lära er från gässen, de är smartare än er, de hejar på varandra och hjälper varandra när någon är skadad.

http://www.melodice.se/texter/Dumsomengas.htm

Gäss vet mer om lojalitet än kvinnor.
Citera
2020-06-28, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Det är inte hälsosamt att vara fientlig mot sin omgivning.

Kvinnor är inte människor, vad ni är vet jag inte, men försök lära er från gässen, de är smartare än er, de hejar på varandra och hjälper varandra när någon är skadad.

http://www.melodice.se/texter/Dumsomengas.htm

Gäss vet mer om lojalitet än kvinnor.

Jävla såsse gäss som samarbetar och hjälper varandra, har de inte hört talas om survival of the fittest?
Citera
2020-06-28, 01:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Kvinnor är inte människor,

Källor?
Citera
2020-06-28, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag har redan bevisat vetenskapligt att kvinnors kognitiva rationalitetsproblem härstammar från evolutionen. Kvinnlig hypergami kallas det, och är bara ett annat sätt att säga "bristande lojalitet". Kvinnor som får för mycket att säga till om bryter ner både familjer och nationer.

Varför främjar du kvinnors hypergami då? Hur många "flickvänner" har du för tillfället? Hur länge stannar du hos var och en av dem per gång? Saknar dina barn dig när du är borta? Hur gagnar denna version av manlig hypergami familjen?
Citera
2020-06-28, 01:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Varför främjar du kvinnors hypergami då? Hur många "flickvänner" har du för tillfället? Hur länge stannar du hos var och en av dem per gång? Saknar dina barn dig när du är borta? Hur gagnar denna version av manlig hypergami familjen?

Jag främjar inte hypergami, jag drar nytta av den. Kvinnor i fattiga länder har ett motiv till att bedriva den. I västvärlden kallas detta beteende för girighet. När (o)välfärdsstaten i Sverige rasar kommer vi att få se kvinnor som får tigga pengar av män eller sälja sex för att kunna försörja sig.

Prata inte med mig om barn. Du har inga egna, och vet inte vad du snackar om.
Citera
2020-06-28, 01:42
Medlem
Citat:
Jag främjar inte hypergami, jag drar nytta av den. Kvinnor i fattiga länder har ett motiv till att bedriva den. I västvärlden kallas detta beteende för girighet. När (o)välfärdsstaten i Sverige rasar kommer vi att få se kvinnor som får tigga pengar av män eller sälja sex för att kunna försörja sig.

På vilket vis är kvinnor giriga?

Alla har varit barn och kan därmed fråga frågor utifrån barns perspektiv och det ser ut som Jenny9 gjorde just detta: ställde frågor utifrån barnens perspektiv.
Citera
2020-06-28, 01:56
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
På vilket vis är kvinnor giriga?

Alla har varit barn och kan därmed fråga frågor utifrån barns perspektiv och det ser ut som Jenny9 gjorde just detta: ställde frågor utifrån barnens perspektiv.

Unga kvinnor som tar hypergamin till sitt maximum slutar som ni. Bittra och barnlösa. Det är skönt att skylla era misslyckanden på vita män? Utan vita män skulle ni bo i en jävla grotta.
Citera
2020-06-28, 01:57
Avslutad
Citat:
Jag främjar inte hypergami, jag drar nytta av den. Kvinnor i fattiga länder har ett motiv till att bedriva den.

Precis ja, kvinnor i fattiga länder bedriver klassisk kvinnlig hypergami. Och du främjar den.

Citat:
I västvärlden kallas detta beteende för girighet. När (o)välfärdsstaten i Sverige rasar kommer vi att få se kvinnor som får tigga pengar av män eller sälja sex för att kunna försörja sig.

Ja då får alla offentlig anställda män och kvinnor tigga pengar eller sälja sex till de privatanställda männen och kvinnorna. Och tänk alla privatanställda som anlitas av den offentliga sektorn, aww nää.

Citat:

Det var inte svar på mina frågor.

"Hur länge stannar du hos var och en av dem per gång? Saknar dina barn dig när du är borta? Hur gagnar denna version av manlig hypergami familjen?"
Citera
2020-06-28, 02:06
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du missar att föräldrar lägger sig i sina barns skolgång ända upp på universiteten och ringer upp diverse lärare om de tycker att barnen fått för lågt betyg på ett prov, arbete eller uppsats.
Finns föräldrar som tom gör barnens arbeten de ska lämna in på gymnasiet., Ett av mina barn råkade ut för att mamman till den han gjorde arbete med inte bara hjälpte kompisen utan skrev om i princip hela arbetets alla delar även min sons så att det i princip inte gick att känna igen som det min son skrivit , bra betyg blev det men sonen var inte glad över detta och tyckte att det var väldigt fel
Föräldrar verkar uppenbarligen lägga sig vad som händer på skolan när barn beklagar sig och påstår att lärare är orättvisa men att lära barnen lite uppförande och ordning verkar de inte tycka är viktigt eftersom somliga föräldrar tom skriver ansökningar när 20 åriga barn söker jobb och ringer upp arbetsgivare vilka knappast ser positivt om mamma ringer och vill prata jobb för sin son eller dotter om det inte är en vän som är arbetsgivare och det rings för att se om det finns ett enklare sommarjobb till Lisa eller Jonas 16 år
Ja, det finns curlingungar och föräldrar, men det är väl inte riktigt diskussionen här?

Vi tar det från början:
Kvinnor ville få läsa på högre utbildningar. Detta drev kvinnosakskvinnor mycket korrekt fram och till slut fick de det. Ingen har något emot detta.
Idag har vi feminister som påstår att feminism handlar om jämställdhet, men det trodde jag var lika rättigheter och möjligheter för alla som kan och vill?
Det finns fortfarande stipendier och incitamentsprogram för kvinnor att komma in till STEM-områden, men det finns inte motsvarande för män till exempelvis jurist eller läkarlinjerna,
För många riktigt orkade vänsterblivna är måttet 50/50 representation pojkar och flickor, men på högre utbildningar (Universitet och högskolor) är runt 70% redan flickor och det finns ingen som ens funderar på att börja bromsa lite, eller införa motsvarande program för pojkar.
Det finns inte ens ärliga försök att komma till rätta med varför pojkars resultat sjunkit.
Citera
2020-06-28, 02:08
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Du inleder med att berätta att jag ger en skev bild, sen skriver du ett inlägg som nästan är en kopia av mitt inlägg.

Du gör det svårare än det är. Eller så misstolkar du av gammal vana.
Jaså?
Är du vänlig och pekar ut detta åt mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in