Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Du missar att föräldrar lägger sig i sina barns skolgång ända upp på universiteten och ringer upp diverse lärare om de tycker att barnen fått för lågt betyg på ett prov, arbete eller uppsats.
Finns föräldrar som tom gör barnens arbeten de ska lämna in på gymnasiet., Ett av mina barn råkade ut för att mamman till den han gjorde arbete med inte bara hjälpte kompisen utan skrev om i princip hela arbetets alla delar även min sons så att det i princip inte gick att känna igen som det min son skrivit , bra betyg blev det men sonen var inte glad över detta och tyckte att det var väldigt fel
Föräldrar verkar uppenbarligen lägga sig vad som händer på skolan när barn beklagar sig och påstår att lärare är orättvisa men att lära barnen lite uppförande och ordning verkar de inte tycka är viktigt eftersom somliga föräldrar tom skriver ansökningar när 20 åriga barn söker jobb och ringer upp arbetsgivare vilka knappast ser positivt om mamma ringer och vill prata jobb för sin son eller dotter om det inte är en vän som är arbetsgivare och det rings för att se om det finns ett enklare sommarjobb till Lisa eller Jonas 16 år
Ja, det finns curlingungar och föräldrar, men det är väl inte riktigt diskussionen här?
Vi tar det från början:
Kvinnor ville få läsa på högre utbildningar. Detta drev kvinnosakskvinnor mycket korrekt fram och till slut fick de det. Ingen har något emot detta.
Idag har vi feminister som påstår att feminism handlar om jämställdhet, men det trodde jag var lika rättigheter och möjligheter för alla som kan och vill?
Det finns fortfarande stipendier och incitamentsprogram för kvinnor att komma in till STEM-områden, men det finns inte motsvarande för män till exempelvis jurist eller läkarlinjerna,
För många riktigt orkade vänsterblivna är måttet 50/50 representation pojkar och flickor, men på högre utbildningar (Universitet och högskolor) är runt 70% redan flickor och det finns ingen som ens funderar på att börja bromsa lite, eller införa motsvarande program för pojkar.
Det finns inte ens ärliga försök att komma till rätta med varför pojkars resultat sjunkit.