2020-06-29, 08:27
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Lite synd att IFK har gått ner sig så mycket. Rivaliteten mellan AIK och IFK på 90-talet var intressant. Europa-spel, titelfajt, "Stockholm" vs Göteborg osv. Ullevi, Råsunda...

Nu spelar IFK på en arena värdig Elfsborg eller Örebro. Man blir inte direkt rädd när man ser att det är dom i nästa omgång...

Förra säsongen t.ex. Djurgårn spelar dåligt. Väldigt dåligt. Vinner ändå.

IFK har haft mellansäsonger i typ 10 år. Vad händer? Det började med nån ekonomisk kris som ledde till att man fick spela ungdomar. Wernbloom, Berg m.fl.

Dom såldes. Pengar? Tydligen inte. Och varför bygger man en sån tafflig arena? Den är ju pinsam. Öster har en av samma klass.

Fler mellanår. Säljer Nygren och Dahlberg och får in 100 millar. Truppen? Meh...

Ovanpå det här lilla Häcken sprungit förbi.

Varför händer inget?
var väl snarare typ 80 miljoner? sen är det ju innan alla avdrag, 5% solidaritetsersättning, spelaren & agent ska ha en del av transfersumman, kanske 10-15%, sen ska ju pappa staten ta cirka 20%, nu har ju ifk fisk inte redovisat några glada resultat på sistone men kvar återstår 64 miljoner, cirka 51 om man går med vinst.
Citera
2020-06-29, 08:34
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ytterligare än en gång släpper Blåvitt in första målet, man får jobba i underläge igen. Bra moral men det håller inte i längden.

Godkänd insats av Blåvitt utan att vara jätte positiv. Man får inte glömma att man hade 120 minuter i benen i från i torsdags. Aiseh är väl ett bra exempel på att det är ett tajt spelschema. Han var ju bäst i torsdags, idag var han nästan sämst. Lyckades inte med mycket.

Men som jag sagt innan så känns denna säsongen väldigt avslagen, serien känns lite sisådär. Blåvitt känns verkligen som ett typiskt mittenlag. Får hoppas att man kan gå hela vägen i cupen.

F.ö. får säga att Sargon Abraham gjorde det bra längst fram, har gnällt mycket på han men han gjorde bra.

Ja, jisses vad det snart kan kännas än mer avslaget att följa serien. Nu är tabellen ännu galet jämn så inte för den sakens skull men att inte få vara på plats är ju så förbannat tråkigt, det förtar hela känslan.

Nu väntar ju dessutom AIK och Peking som sannerligen inte blir enkelt även om lag som anfaller mer brukar passa bättre.

Håller med om Sargon, jag sågar honom allt som oftast och det finns fortsatt en hel del att önska men hade hans skott igår gått in hade det ju varit galet snyggt och det är viktigt att vi har någon som vågar ta sådana skott, det ger oss ytterligare ett anfallsvapen. Han såg rejält sliten ut när han gick ut dock så får väl se om han lirar på torsdag.

Kul också att Tolinsson fick en assist, han kommer in i det mer och mer även om det sker misstag än fast det gör det ju i hela försvarsspelet...

Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Negativt? Ja, förutom att Bergström kunde ha satt några bollar till så är jag tveksam till Markos kommunikation i målet, både idag och i förra matchen så var det en del väldigt enkla lägen som blev komplicerade på grund av samarbetssvårigheter mellan målvakten och mittbackarna.

Marko har väl fortfarande svåra hörselskador som gör att han inte kan spela ordentligt utan bara gå på nattklubb...

Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Om Varberg kan vinna derbyt så tar man andraplatsen i tabellen. Kryddar ju till den matchen litegrann.

Sen undrar man ju om Helsingborg ska kunna göra ett mål också. Vi får se.

Det är kul med Varberg, alltid lika kul att reta gaisarna med för med ett "Jag är glad att det går så bra för grönsvart" varvid dessa efter en inte alltför bra inledning av superettan undrar hur dum i huvudet man är varvid man svarar att man syftar på Varberg, det irriterar alltid dessa individer...

Varberg bör ju vara favorit mot Falkenberg, måste ju kännas extra surt att det rivalmötet inte får ha publik.

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag är Blåvitt och håller i stort med. Djurgården och Hammarby har aldrig väckt några större känslor hos mig däremot är AIK och Malmö solklara rivaler som man kan känna ett smått hat emot. Om vi ska se mer lokalt så stör man sig lite på Häcken men det är nog mest för att Balkander på GP år ut och år in ska haussa dem. Liten rivalitet med Elfsborg också men där har vi rätt tydlig plusstatistik känns det som. De är mer som lillebror, bönderna som ska slås.

Utöver de självklara i GAIS och ÖIS såklart, men det börjar tunnas ut nu när de harvat i Superettan så länge.

DIF var ju i början/mitten av 90-talet extremt stökiga matcher på Gamla framförallt och väckte en enorm avsky vilket lever kvar i mig beträffande rivalitet.
Bajen är fortsatt mest ett lindansargäng/bottenlag för mig även om man på senare år etablerat sig i serien men den där ordentliga rivaliteten som med AIK, MFF och DIF finns inte där.
Sedan har ju MFF på senare år gått om AIK i det där med.

Häcken ser jag inte det minsta som nån rivalitet, det är lite gap från deras sida men i.o.m. att det förutom Trazke finns några häckensupportrar så blir det ju ingen rivalitet.

Ellos är egentligen bara en extremt smidig bortaresa där vi typ aldrig vinner, men nån större rivalitet känner jag då inte.
Rivaliteten är egentligen större med ÖIS, det är det stora derbyt men Gais-hatet växte ju enormt efter cup-derbyt ifjol och den skitklubbens agerande runt det.
Citera
2020-06-29, 08:38
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Förstår inte att ni inte gör något åt problemet Daniel Andersson då menar jag med känsloyttringar och helt vanlig kritik mot klubben. MFF supportrar verkar se styrelse och ledning som untoucheble. Men kan ha fel?

Malmö är en väldigt liten stad om man är lite världsvan, se bara på megastäder som London, Berlin och Paris.

Av någon anledning får man inte kritisera Daniel Andersson varken till fjantarna här på fb eller horungarna på svenskafans.

Han är roten till alla debacle och kräftgång. Men gång på gång är de andra som får bära hundhuvudet. Jag vågar inte tänka på vad andra sportchefer i serien hade uträttat med den pengapung han har och haft till förfogande.

Fyfan vad värdelös han är. Hoppas du och alla andra trojanska hästar snart lämnar för jag pallar inte bli förnedrar mer snart av de lägre stående klubbarna.

Stick från min klubb.
Citera
2020-06-29, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Sen undrar jag om Al-Hassan Yusuf höjer eller sänker sitt värde för varje spelad match. Han har fina kvalitéer i presspelet och löpstyrkan och slår nästan aldrig bort en boll. Men han är också helt i avsaknad av kreativitet eller ett skott, det blir tydligare och tydligare. Väldigt mycket sidled på honom. Han är 19, visst, men om man ska hoppas på de riktigt höga prislapparna behöver han visa mer i offensiv väg.

Känns lite som en ny Ivo Pekalski med den beskrivningen. (I yngre år innan hans fusktränade kropp gav upp)
Citera
2020-06-29, 08:52
Medlem
Angående Varberg-Falkenberg ikväll, så brukar ju dessa lag mötas på försäsongen. Och alltid märks det att det skiljer en del i klass mellan lagen, dvs Falkenberg är alltid det bättre laget. Hallandslagens inbördes kvalitet har även denna säsong ordningsföljden Halmstad, Falkenberg, Varberg. Kan tyckas märkligt, men så är det.

Nu har Varberg mer go och rider på framgång för tillfället, men Falkenberg måste ändå ses som klar favorit ikväll. Det är Hallands lillebror mot Hallands mellanbror, och det kommer som vanligt märkas. Äter upp min hatt om Varberg vinner.
Citera
2020-06-29, 08:58
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående Varberg-Falkenberg ikväll, så brukar ju dessa lag mötas på försäsongen. Och alltid märks det att det skiljer en del i klass mellan lagen, dvs Falkenberg är alltid det bättre laget. Hallandslagens inbördes kvalitet har även denna säsong ordningsföljden Halmstad, Falkenberg, Varberg. Kan tyckas märkligt, men så är det.

Nu har Varberg mer go och rider på framgång för tillfället, men Falkenberg måste ändå ses som klar favorit ikväll. Det är Hallands lillebror mot Hallands mellanbror, och det kommer som vanligt märkas. Äter upp min hatt om Varberg vinner.

Nu är jag inte säker på Varbergs-vinst men det där är för bra för att inte citeras och minnas om Bois vinner. Vi vill alla se bevis på det ätandet isf!
Citera
2020-06-29, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu är jag inte säker på Varbergs-vinst men det där är för bra för att inte citeras och minnas om Bois vinner. Vi vill alla se bevis på det ätandet isf!

Skall iväg och köpa kryddor och ett extra kilo ketchup nu, för insåg att jag kanske gjorde bort mig lite 😀

(Fast seriöst är jag faktiskt ganska säker på att få ha hatten intakt. Vi får se hur det går)
Citera
2020-06-29, 09:37
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Av någon anledning får man inte kritisera Daniel Andersson varken till fjantarna här på fb eller horungarna på svenskafans.

Han är roten till alla debacle och kräftgång. Men gång på gång är de andra som får bära hundhuvudet. Jag vågar inte tänka på vad andra sportchefer i serien hade uträttat med den pengapung han har och haft till förfogande.

Fyfan vad värdelös han är. Hoppas du och alla andra trojanska hästar snart lämnar för jag pallar inte bli förnedrar mer snart av de lägre stående klubbarna.

Stick från min klubb.
verkar vara en omöjlighet för honom att rekrytera en ordentlig tränare, blev chockade när de signade MP, de vann å andra sidan guld med honom
Citera
2020-06-29, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Skall iväg och köpa kryddor och ett extra kilo ketchup nu, för insåg att jag kanske gjorde bort mig lite 😀

(Fast seriöst är jag faktiskt ganska säker på att få ha hatten intakt. Vi får se hur det går)

Knäpp en bild på hatten.
Citera
2020-06-29, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu väntar ju dessutom AIK och Peking som sannerligen inte blir enkelt även om lag som anfaller mer brukar passa bättre.

Håller med om Sargon, jag sågar honom allt som oftast och det finns fortsatt en hel del att önska men hade hans skott igår gått in hade det ju varit galet snyggt och det är viktigt att vi har någon som vågar ta sådana skott, det ger oss ytterligare ett anfallsvapen. Han såg rejält sliten ut när han gick ut dock så får väl se om han lirar på torsdag.

Kul också att Tolinsson fick en assist, han kommer in i det mer och mer även om det sker misstag än fast det gör det ju i hela försvarsspelet...

Tycker det skall bli rätt kul, speciellt nu när vissa spelare börjar visa en stigande formkurva. Vissa delar av spelet kommer bli bättre, antagligen för alla lag, det gäller att inte vara för sen på den bollen dock så att man inte står där och det fortfarande ser ut som försäsong när andra lag är mer inne i det.

Sargons skarv till Sana var rätt fin också, det var svårt att se exakt vad som hände där men Sana fick ju friläge, om än ur lite snäv vinkel, sedan hade ju Sargon en i mål också(pass från Paka), även om det helt korrekt blev flaggat för offside. Han behöver inte vara världens speedkula för att spela centralt, handlar ju mycket om tajmning och smartness också. Jag tror det kan bli en helt ok interimslösning.
Citera
2020-06-29, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Knäpp en bild på hatten.

Har inte ens nån hatt, men gillar att gambla lite och sticka ut hakan ibland. Lite tugg är kul, även om det inte blir nåt tugga hatt.
Citera
2020-06-29, 13:24
Medlem
Angående rivalitet så har tyvärr hajpen att spela mot DIF svalnat rätt rejält för mig det dom senaste åren medans det har vuxit mot Bajen, men jag tror det kommer förändras när väl gårdarna slår oss i ett Allsvenskt derby igen, tycker mest att det blir en konstig känsla nu när vi spelar mot DIF då istället för en jobbig skräckfylld förtjusning som man kunde känna under det första decenniet på 2000 talet så är det istället en märklig ångest där kan man godta ett oavgjort resultat bara för man kan håna dom att dom fortfarande inte kan vinna derbyn.
Senast redigerad av Duffie 2020-06-29 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in