2020-06-28, 22:35
Medlem
Ovcharkas avatar
Stenrika Malmö FF med en egen, modern arena, med namn på bänken som andra lag hade startat med... Har inte vunnit nåt sen 2017.

Bra där. Men det är i alla fall bättre än nån klubb som vann en titel senast 2001. 19 år sedan. Och det var enda gången.

Så Malmö ligger före där!

F.ö. är Djurgården regerande mästare och vann idag med 5-0.

Norrköping bäst hittills, men det är väl ungefär 400 som bryr sig om det. Samma som med fallet Helsingborg. Några hundra som bryr sig om hur värdelösa de är.

F.ö. igen så såg Nanne riktigt... tom ut. Sa inget. Visade inga känslor. Ett par jeans. Svarade när han blev tilltalad. That's it. Han som hade filosofier och idéer förr i tiden... Hans person har helt tynar bort.

Och ett sista f.ö. då. Djurgårn bör sälja Chilufya. Helt OK spelare, men det känns inte som att han brinner för fotboll. Han gör vad han ska på träning, men inte mer. Trött spelare. Sälj för 6-7 miljoner och kör Holmberg eller Kujovic på topp istället.
Citera
2020-06-28, 22:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Jeppe Andersen dock, sjukt avslöjad denna säsong hittills. Borde blivit utvisad idag och ser inte ut att hänga med i tempot, lite för långsam.
Japp. Jag ser bajare som gnäller en hel del på domaren här men dom ska vara glada att dom var 10 på planen i slutet på första halvlek..

Sen köper jag tveksamheten kring straffen. Själv trodde jag ju faktiskt inte att man kunde få rött och straff ihop. Ändrade dom inte det där för nått år sen bara?
Mjällbys frispark som ledde till målet? Ja, det kanske inte är kontakt, (jag har bara sett det ur en vinkel, det är möjligt att det var kontakt på Paulinhos lår..) men fallet såg extremt "bra" ut så jag tror inte att någon domare hade fixat den.. Inte ens Hammarbys spelare gnällde när det hände ju.
Citera
2020-06-28, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Stenrika Malmö FF med en egen, modern arena, med namn på bänken som andra lag hade startat med... Har inte vunnit nåt sen 2017.

Bra där. Men det är i alla fall bättre än nån klubb som vann en titel senast 2001. 19 år sedan. Och det var enda gången.

Norrköping bäst hittills, men det är väl ungefär 400 som bryr sig om det. Samma som med fallet Helsingborg. Några hundra som bryr sig om hur värdelösa de är.

F.ö. igen så såg Nanne riktigt... tom ut. Sa inget. Visade inga känslor. Ett par jeans. Svarade när han blev tilltalad. That's it. Han som hade filosofier och idéer förr i tiden... Hans person har helt tynar bort.

Och ett sista f.ö. då. Djurgårn bör sälja Chilufya. Helt OK spelare, men det känns inte som att han brinner för fotboll. Han gör vad han ska på träning, men inte mer. Trött spelare. Sälj för 6-7 miljoner och kör Holmberg eller Kujovic på topp istället.

Fast ser ju mycket bättre ut med Chili på topp. Kujovic om någon ser ju riktigt trött ut. Vi har gjort våra bästa delar av säsongen med Chili på topp.
Citera
2020-06-28, 23:09
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Strannegård och Abraham är väl 17, eller har de fyllt nu under våren?
Strannegård fyllde 18 i April någon gång. Abraham är 17 dock.
Citera
2020-06-28, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Japp. Jag ser bajare som gnäller en hel del på domaren här men dom ska vara glada att dom var 10 på planen i slutet på första halvlek..

Sen köper jag tveksamheten kring straffen. Själv trodde jag ju faktiskt inte att man kunde få rött och straff ihop. Ändrade dom inte det där för nått år sen bara?
Mjällbys frispark som ledde till målet? Ja, det kanske inte är kontakt, (jag har bara sett det ur en vinkel, det är möjligt att det var kontakt på Paulinhos lår..) men fallet såg extremt "bra" ut så jag tror inte att någon domare hade fixat den.. Inte ens Hammarbys spelare gnällde när det hände ju.

Reglerna nu är att spel på boll, typ Mets tackling mot MFF idag ger gult kort+straff och när det enbart är spelförstörande och man går all in på att få stop på motståndaren(och alltså inte försöker nå bollen) så blir det rött+straff.
Citera
2020-06-28, 23:21
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

De ändrade så det inte behöver bli rött om du försöker spela på bollen, att dra i någon är ju inte att försöka spela på bollen.

Edit: Klart Eagle skulle vara först...
Citera
2020-06-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

Det finns absolut några lag i Sverige som engagerar fler än Peking. Det ifrågasätter jag inte. Tveksamt dock om Djurgården är ett av dessa lag. Ett ganska identitetslöst och tråkigt lag som tror de är större än de är. Bortsett från derbyn så har ni ett liknande publiksnitt som Peking. Ni bör helt enkelt passa på att tacka AIK och Hammarby för hjälpen med att pimpa era siffror. De lag jag ser som engagerar mer är just AIK, Hammarby som jag nämnde ovan samt Malmö FF och IFK Göteborg. Göteborg på historiska grunder men kommer de inte upp i toppen igen snart så flyttar jag nog snart ner dem ett steg också till samma nivå som bland annat Peking och Djurgården.
Citera
2020-06-28, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
Det finns absolut några lag i Sverige som engagerar fler än Peking. Det ifrågasätter jag inte. Tveksamt dock om Djurgården är ett av dessa lag. Ett ganska identitetslöst och tråkigt lag som tror de är större än de är. Bortsett från derbyn så har ni ett liknande publiksnitt som Peking. Ni bör helt enkelt passa på att tacka AIK och Hammarby för hjälpen med att pimpa era siffror. De lag jag ser som engagerar mer är just AIK, Hammarby som jag nämnde ovan samt Malmö FF och IFK Göteborg. Göteborg på historiska grunder men kommer de inte upp i toppen igen snart så flyttar jag nog snart ner dem ett steg också till samma nivå som bland annat Peking och Djurgården.

Haha jo tjena...

Utan derbyna, lol. Det är ju det som är grunden till intresset för ett lag, att de har rivaler som det blir stormatcher mot några gånger varje år.

Ingen bryr sig nämnvärt om Norrköping vinner eller torskar för ni har inga antagonister. Bara polare i Elfsborg som är av ungefär samma dignitet.

Era spelare försökte hetsa igång något mot DIF för några år sedan när de hyschade mot publiken men ingen brydde sig nämnvärt och det sågs bara som riktigt skevt.
Senast redigerad av Adde1234 2020-06-29 kl. 00:01.
Citera
2020-06-29, 00:22
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobola

Jag är Blåvitt och håller i stort med. Djurgården och Hammarby har aldrig väckt några större känslor hos mig däremot är AIK och Malmö solklara rivaler som man kan känna ett smått hat emot. Om vi ska se mer lokalt så stör man sig lite på Häcken men det är nog mest för att Balkander på GP år ut och år in ska haussa dem. Liten rivalitet med Elfsborg också men där har vi rätt tydlig plusstatistik känns det som. De är mer som lillebror, bönderna som ska slås.

Utöver de självklara i GAIS och ÖIS såklart, men det börjar tunnas ut nu när de harvat i Superettan så länge.
Citera
2020-06-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag är Blåvitt och håller i stort med. Djurgården och Hammarby har aldrig väckt några större känslor hos mig däremot är AIK och Malmö solklara rivaler som man kan känna ett smått hat emot. Om vi ska se mer lokalt så stör man sig lite på Häcken men det är nog mest för att Balkander på GP år ut och år in ska haussa dem. Liten rivalitet med Elfsborg också men där har vi rätt tydlig plusstatistik känns det som. De är mer som lillebror, bönderna som ska slås.

Utöver de självklara i GAIS och ÖIS såklart, men det börjar tunnas ut nu när de harvat i Superettan så länge.

Har också känt att rivaliteten mot IFK Gbg inte finns där riktigt nuförtiden.

Men personligen har det nog att göra med att vi typ alltid vinner mot er numera.
Citera
2020-06-29, 01:26
Medlem
snillet_1s avatar
Sen undrar jag om Al-Hassan Yusuf höjer eller sänker sitt värde för varje spelad match. Han har fina kvalitéer i presspelet och löpstyrkan och slår nästan aldrig bort en boll. Men han är också helt i avsaknad av kreativitet eller ett skott, det blir tydligare och tydligare. Väldigt mycket sidled på honom. Han är 19, visst, men om man ska hoppas på de riktigt höga prislapparna behöver han visa mer i offensiv väg.
Citera
2020-06-29, 01:54
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
MFF har återigen felrekryterat en dålig tränare som inte lämpar sig för spelidén. Helt otroligt vad lite Mff får ut med tanke på de ekonomiska musklerna. Förvånad att det inte reageras i Malmö, var är kravställandet? Samtidigt är Malmö en väldigt liten stad, hade det som händer i MFF hänt i de stora Sthlmsklubbarna (Hammarby och aik) så hade huvuden rullat.

Jag räknar bort MFF från guldet. Peking kommer aldrig hålla. Tyvärr ser Gnaget bra ut!
Skulle säga att Malmö är den klubb som har överlägset störst kravställning i Sverige. Därför är de landets bästa klubb historiskt, ganska klart dessutom.

Fattar inte hur fan du kan säga något sådant när de har skickat tränare fan varje år och har spelat både CL och EL med den äran trots allt.

Är du 18 år elr? Bara en fråga, inte spydig fråga. Vad har Bajen gjort för att sparka någon genom åren? Hur många huvuden har rullat när konkursen kommit till sektion efter sektion? Jag vill inte kritisera Bajen alls egentligen men om du tror att de har högre kravställning och hårdare klimat än Malmö ska du tänka om.

Internt i Malmö från ungdomslagen genom juniorlagen och akademin är det benhårt. Det borde alla veta om.

Malmö är Sveriges Juventus elr Bayern. Den vinnarmentaliteten kanske vi i Djurgården kan ha tur att få var 15-20e år.

Jag har noll problem med att säga det. Kolla vilka som jobbar inom Malmö i hela ledet nedåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in