Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Ytterligare än en gång släpper Blåvitt in första målet, man får jobba i underläge igen. Bra moral men det håller inte i längden.
Godkänd insats av Blåvitt utan att vara jätte positiv. Man får inte glömma att man hade 120 minuter i benen i från i torsdags. Aiseh är väl ett bra exempel på att det är ett tajt spelschema. Han var ju bäst i torsdags, idag var han nästan sämst. Lyckades inte med mycket.
Men som jag sagt innan så känns denna säsongen väldigt avslagen, serien känns lite sisådär. Blåvitt känns verkligen som ett typiskt mittenlag. Får hoppas att man kan gå hela vägen i cupen.
F.ö. får säga att Sargon Abraham gjorde det bra längst fram, har gnällt mycket på han men han gjorde bra.
Ja, jisses vad det snart kan kännas än mer avslaget att följa serien. Nu är tabellen ännu galet jämn så inte för den sakens skull men att inte få vara på plats är ju så förbannat tråkigt, det förtar hela känslan.
Nu väntar ju dessutom AIK och Peking som sannerligen inte blir enkelt även om lag som anfaller mer brukar passa bättre.
Håller med om Sargon, jag sågar honom allt som oftast och det finns fortsatt en hel del att önska men hade hans skott igår gått in hade det ju varit galet snyggt och det är viktigt att vi har någon som vågar ta sådana skott, det ger oss ytterligare ett anfallsvapen. Han såg rejält sliten ut när han gick ut dock så får väl se om han lirar på torsdag.
Kul också att Tolinsson fick en assist, han kommer in i det mer och mer även om det sker misstag än fast det gör det ju i hela försvarsspelet...
Citat:
Ursprungligen postat av
Kung_Ingenting
Negativt? Ja, förutom att Bergström kunde ha satt några bollar till så är jag tveksam till Markos kommunikation i målet, både idag och i förra matchen så var det en del väldigt enkla lägen som blev komplicerade på grund av samarbetssvårigheter mellan målvakten och mittbackarna.
Marko har väl fortfarande svåra hörselskador som gör att han inte kan spela ordentligt utan bara gå på nattklubb...
Citat:
Ursprungligen postat av
MundoAzul
Om Varberg kan vinna derbyt så tar man andraplatsen i tabellen. Kryddar ju till den matchen litegrann.
Sen undrar man ju om Helsingborg ska kunna göra ett mål också. Vi får se.

Det är kul med Varberg, alltid lika kul att reta gaisarna med för med ett "Jag är glad att det går så bra för grönsvart" varvid dessa efter en inte alltför bra inledning av superettan undrar hur dum i huvudet man är varvid man svarar att man syftar på Varberg, det irriterar alltid dessa individer...
Varberg bör ju vara favorit mot Falkenberg, måste ju kännas extra surt att det rivalmötet inte får ha publik.
Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Jag är Blåvitt och håller i stort med. Djurgården och Hammarby har aldrig väckt några större känslor hos mig däremot är AIK och Malmö solklara rivaler som man kan känna ett smått hat emot. Om vi ska se mer lokalt så stör man sig lite på Häcken men det är nog mest för att Balkander på GP år ut och år in ska haussa dem. Liten rivalitet med Elfsborg också men där har vi rätt tydlig plusstatistik känns det som. De är mer som lillebror, bönderna som ska slås.
Utöver de självklara i GAIS och ÖIS såklart, men det börjar tunnas ut nu när de harvat i Superettan så länge.
DIF var ju i början/mitten av 90-talet extremt stökiga matcher på Gamla framförallt och väckte en enorm avsky vilket lever kvar i mig beträffande rivalitet.
Bajen är fortsatt mest ett lindansargäng/bottenlag för mig även om man på senare år etablerat sig i serien men den där ordentliga rivaliteten som med AIK, MFF och DIF finns inte där.
Sedan har ju MFF på senare år gått om AIK i det där med.
Häcken ser jag inte det minsta som nån rivalitet, det är lite gap från deras sida men i.o.m. att det förutom Trazke finns några häckensupportrar så blir det ju ingen rivalitet.
Ellos är egentligen bara en extremt smidig bortaresa där vi typ aldrig vinner, men nån större rivalitet känner jag då inte.
Rivaliteten är egentligen större med ÖIS, det är det stora derbyt men Gais-hatet växte ju enormt efter cup-derbyt ifjol och den skitklubbens agerande runt det.