2020-06-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Har det någon gång häntatt ett 08-lag fått 2 straffar emot sig på hemmaplan? Möjligt att mitt minne börjar svika mig nu när man är 30-plus men jag kan inte komma på när det hänt senast. Hur som helst lär inte AIK vinna guld i år. Känns för ojämna helt klart

Det är ingen publik som gapar nu. Därför kan domarn döma två straffar.
Citera
2020-06-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop70
Det är ingen publik som gapar nu. Därför kan domarn döma två straffar.
Så du menar att detta inte hade inträffat om publiken fått närvara som vanligt? Det var en långsökt teori. Så med detta sagt öär det alltså avsaknaden av publik som gjorde att AIK blev rövknullade av Peking för ett tag sen?
Citera
2020-06-28, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Skum grej att reagera på, hade ju ingen betydelse överhuvudtaget. Hade varit en annan sak om spelaren slår in returen.

Tycker det märkligaste domslutet idag är att Mets inte fick frilägesutvisning.

Reagerade för det såg så komiskt ut. Men nä, spelade säkert ingen roll då han knappast störde målisen, men det finns ju en regel. Vi kan ju inte ha domare som tillämpar en personlig regelbok. Blir märkligt när en annan domare nästa vecka dömer rätt, men uppfattas som petig. Och så är snacket igång.
Citera
2020-06-28, 19:48
Medlem
Förbannelsen mot Malmö fortsätter.

Är övertygad om att AIK hade vunnit matchen om man inte oturligt åkt på en skada på en av de viktigaste spelarna med alla byten gjorda.

Är det inte offsidemål eller feldömda straffar så är det fan naturen själv som förstör.
Citera
2020-06-28, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så du menar att detta inte hade inträffat om publiken fått närvara som vanligt? Det var en långsökt teori. Så med detta sagt öär det alltså avsaknaden av publik som gjorde att AIK blev rövknullade av Peking för ett tag sen?

Kan publiken påverka domaren på ett psykologist plan?
När folk ropar domarjävel och vrålar som galningar, efter att domar dömt något mot deras lag.
Det är så jag menar.
Blir det så att domaren undermedvetet drar sig för att göra vissa domslut?
Citera
2020-06-28, 19:58
Medlem
mikeymikeys avatar
Lite roligt efter matchen att flera Malmö spelare är gött irriterade på Sebastian Larsson, den mannen är verkligen inte populär i Malmö. En spelare ville ju inte ens tacka Larsson.
Citera
2020-06-28, 20:00
Medlem
Engelsk-Svenskens avatar
Ännu en gång ingen vinst för Malmö, blir väl nog inget SM guld detta året heller.
Citera
2020-06-28, 20:28
Medlem
Om Varberg kan vinna derbyt så tar man andraplatsen i tabellen. Kryddar ju till den matchen litegrann.

Sen undrar man ju om Helsingborg ska kunna göra ett mål också. Vi får se.
Citera
2020-06-28, 20:38
Medlem
Irriterande att Elfsborg bara får med sig två poäng i matcherna mot Helsingborg och Örebro. Örebro skulle varit en solklar seger men ett felaktigt bortdömt mål, massvis med missade chanser och ett rött kort efter idiottackling av Holmén satte stopp för det. Elfsborg har i stort sett kört samma elva sen start och det är Norrköping borta redan på onsdag. Ser gärna att man luftar truppen lite och riskerar poängen för sedan väntar Malmö hemma och Göteborg i cupsemin.

Jävligt jämnt bakom Peking. När omgången är färdigspelad kommer de endast att skilja tre poäng mellan tvåan och kvalplatsen. Varberg går vid seger mot Falkenberg imorgon upp på andraplatsen, även Falkenberg kan ta andraplatsen men då krävs seger med minst tre bollar.
Citera
2020-06-28, 20:40
Medlem
Ace Venturas avatar
iff-iff har ju verkligen tur som ett gäng tokiga. Häromdagen krävdes det två röda kort och medstuds för att knäcka gnaget, idag kunde de rädda en pinne genom två(!) straffar och ännu ett rött kort (ok, egentligen en skada men den hade samma effekt). Slutligen var vi tvungna att lyssna på landets sämsta utlandsproffs i modern tid - Pissenisse-Thelin - som på allvar påstod att de var missnöjda som inte fick tre poäng, när de egentligen inte ens var värda en pinne!? Patetiskt.

Glädjer mig dock åt ungdomarna i AIK. Herregud vilken skock talanger och kul att de verkligen vågar spelat ut. Det bådar gott för framtiden.
Senast redigerad av Ace Ventura 2020-06-28 kl. 20:45.
Citera
2020-06-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misantrop70
Kan publiken påverka domaren på ett psykologist plan?
När folk ropar domarjävel och vrålar som galningar, efter att domar dömt något mot deras lag.
Det är så jag menar.
Blir det så att domaren undermedvetet drar sig för att göra vissa domslut?

Absolut, det hade varit en enorm visselorkan redan efter första straffen och sista 10 i den där matchen vanligtvis. Domaren hade våndats enormt att blåsa andra straffen på stopptid med publik, tror jag. Men det visar väl bara det som redan konstaterats att hemmafördelen är så gott som bortblåst nu.
Citera
2020-06-28, 20:56
Medlem
Elvis avatar
MFF har återigen felrekryterat en dålig tränare som inte lämpar sig för spelidén. Helt otroligt vad lite Mff får ut med tanke på de ekonomiska musklerna. Förvånad att det inte reageras i Malmö, var är kravställandet? Samtidigt är Malmö en väldigt liten stad, hade det som händer i MFF hänt i de stora Sthlmsklubbarna (Hammarby och aik) så hade huvuden rullat.

Jag räknar bort MFF från guldet. Peking kommer aldrig hålla. Tyvärr ser Gnaget bra ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in