2020-06-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Vilka är "vi"? De av oss i tråden som läst från början har sett hela selfiebonanzan. Du kanske skulle visa lite trådhyfs själv?

Med SD och JH(?):
https://www.instagram.com/p/BCHzzSMR5On/?igshid=1ggcqgs4z4by7

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, tror att det är FR.

Det stämmer, det är FR från tidigare gruppen Team FemFemma, inom geocachingen.
Citera
2020-06-28, 22:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
I FUP:et står det tydligt att polisen Peter Wickström säger att han hörde uttrycket hos grannar när han arbetade i området.
Enligt hans egen uppgift associerade han då genast till LW.

Det lilla problemet som någon uppmärksammade är väl att Peter Wickström inte har arbetat i området och alltså ljög i förhöret.
Det är inte brottsligt att ljuga i vittnesförhör men jag undrar om det är tillåtet för poliser att ljuga i vittnesförhör när de själva är vittnen?

Nu påstår du att dessa grannar är SD och med andra ord att det var han som hittade på uttrycket.
Eller har jag missförstått dig?

Jasså det påstår du undrar vem som ljuger......

Har du belägg för ditt påstående att PW ljuger du får gärna bevisa motsatsen.

Aktb 151, s 134, förhör med P'ter W*ikström 2018-10-02

Då P*eter tidigare jobbat med att köra grävmaskin så har han hjälpt Stefan med en del
markarbeten i trädgården vid Stefans villa på Betesvägen i Örebro. Första tillfället var 2013
eller 2014 då han grävde runt huset för dränering. Därefter hjälpte han till med
fyllnadsmassor och att anlägga tomten, det var under 2015. P*eter har gjort andra jobb i
kvarteret också och har då parkerat sin grävmaskin i området,
bredvid Stefans villa, och har
bett Stefan att hålla lite koll på den på kvällar och helger. P*eter har i samband med att han
varit i området och jobbat, och när han var hos Stefan och arbetade,
fikat och lunchat med
honom
Senast redigerad av Smhf 2020-06-28 kl. 22:28.
Citera
2020-06-28, 22:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
ca 40 min Relationen med LW började djupna 2011. Först stöttar SD LW som är nyseparerad och sedan, när HD blir sjuk, stöttar LW SD. Då tänker han sig lämna HD för LW. Efter 2015 fortsätter han att skriva LWD och Kilimanjaro till LW eftersom han känner sig ambivalent med hur han vill ha det. Han ville då varken ha LW eller HD som partner, bara som vän att kanske ha sex med. Till LW säger han att han vill gå tillbaka till HD för att hon blivit friskare, för att LW säger till honom att det känns bättre för henne om det är så. Då kunde hon bli arg och inte bara sviken. Under hösten 2016 ändrar han sig till och från och tänker att han kanske vill leva med HD. Då känner han sig litet otrogen när han är med LW. Det gjorde han inte innan eftersom han då tyckte HD var ett skal och inte efter avslöjandet 2017 eftersom han då betraktade äktenskapet som omöjligt. Han var avundsjuk till och från 2013-14 men inte annars säger han.
Vi är några som har spekulerat i att SD medvetet gjorde HD sjuk och det kan stämma när man ser tidsaxeln. (Tack Elsa2020 för en mycket bra sammanfattning!)
LW skiljer sig och får stöd från SD.
Då bestämmer sig SD för att han vill ha henne och kör sin "gaslighting" (som vi har sett att han helt behärskar när det senare gäller LW) mot HD.
HD blir sjuk och han tycker att det är ett bra argument för att förföra LW.
Offerkoftan på, stackars honom som har en fru som inte ens vill ha sex med honom.
LW kan inte motstå hans "kärleksattacker" och går in i en relation med honom.
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det var inte det enda han tjatade om som hon till slut föll till föga för. Han uppvaktade och stötte på henne tills allt motstånd var borta. Han hjärntvättade henne.
Jag kan tycka att vissa fantastiska personer härinne som har varit fast i en sekt borde ha större förståelse för sånt, men de verkar inte ha någon sympati alls med sin medsyster.
”Han kom som en vind.
Vad bryr sig en vind om förbud?”...
När han tröttnar på LW också så börjar HD tillfriskna på ett magiskt sätt.
Han kanske upphörde med sin "gaslighting" och istället stöttade HD, vilket han kunde ha gjort långt tidigare.
Nu hade han ändå kvar LW som han under en tid kunde manipulera som han ville.
Spekulation.
Citera
2020-06-28, 22:36
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
I FUP:et står det tydligt att polisen Peter Wickström säger att han hörde uttrycket hos grannar när han arbetade i området.

Det lilla problemet som någon uppmärksammade är väl att Peter Wickström inte har arbetat i området och alltså ljög i förhöret.
Det är inte brottsligt att ljuga i vittnesförhör men jag undrar om det är tillåtet för poliser att ljuga i vittnesförhör när de själva är vittnen?

Nu påstår du att dessa grannar är SD och med andra ord att det var han som hittade på uttrycket.

Nej, jag påstår inte att grannarna är SD, jag känner inte till vems grannar och vilken typ av arbete han hörde uttrycket, det kan väl lika varit fråga om något annat än mordet på LW som arbetet gällde, det kanske var skvaller vid kaffepausen i något helt annat ärende? Men jag har svårt att bli upprörd över att han utbrister i porrpastorn när SD vill ha hjälp med några bilder som han tappat åtkomst till (eller vad det var för problem) så när PW fipplar med det och får fram något pitt- och fittgalleri och känner igen pastorn. De som uppskattar amatörporr gör väl det för den medelsvenniga sunkigheten med det. Så det är väl inte något att uppröras över den benämningen, LW har ju ställt upp på det. Det är ju inte ett sexuellt självskadebeteende av en underårig precis som häcklas, det är en högutbildad medelålders kvinna som med vett och vilja gjort porrselfies och skickat till sin älskare.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-28 kl. 22:40.
Citera
2020-06-28, 22:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jasså det påstår du undrar vem som ljuger......

Har du belägg för ditt påstående att PW ljuger du får gärna bevisa motsatsen.

Då P*eter tidigare jobbat med att köra grävmaskin så har han hjälpt Stefan med en del
markarbeten i trädgården vid Stefans villa på Betesvägen i Örebro. Första tillfället var 2013
eller 2014 då han grävde runt huset för dränering. Därefter hjälpte han till med
fyllnadsmassor och att anlägga tomten, det var under 2015. P*eter har gjort andra jobb i
kvarteret också och har då parkerat sin grävmaskin i området,
bredvid Stefans villa, och har
bett Stefan att hålla lite koll på den på kvällar och helger. P*eter har i samband med att han
varit i området och jobbat, och när han var hos Stefan och arbetade,
fikat och lunchat med
honom
Du citerar en del av FUP som inte är relevant.
Vi har alla fattat att polisen var god vän med SD och att han hjälpte till på många sätt.

Antingen ljuger Peter Wickström eller indianen.
Välj själv vem du vill tro på men de påstår helt olika orsaker vilket du ser om du läser bakåt i tråden.
Citera
2020-06-28, 22:41
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Det är mycket intressant och givande att läsa AB 162 om GC. Inte minst sid 92 och framåt.

L W**l**d berättar bland annat om aktivitet på LWs konto 7/10 -18
Han berättar även om poäng och procent när det gäller cacher, och hur LWs poäng sjönk iom att HD loggade hennes cacher utan att ha tagit dem.
Han gör andra intressanta iakttagelse också. Om cacher loggade av alias han ej sett tidigare, och hur användarnamn ändrades när han gick in på profilsidan. Jag har svårt att dra några egna slutsatser, men L W**l**d tycker att allt verkar lurt.

Jag tror att när man tittar på det hela i backspegeln, när nu det kommer att bli, så kommer det att heta "GC-mordet".
Citera
2020-06-28, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, jag påstår inte att grannarna är SD, jag känner inte till vems grannar och vilken typ av arbete han hörde uttrycket, det kan väl lika varit fråga om något annat än mordet på LW som arbetet gällde, det kanske var skvaller vid kaffepausen i något helt annat ärende? Men jag har svårt att bli upprörd över att han utbrister i porrpastorn när SD vill ha hjälp med några bilder som han tappat åtkomst till (eller vad det var för problem) så när PW fipplar med det och får fram något pitt- och fittgalleri och känner igen pastorn. De som uppskattar amatörporr gör väl det för den medelsvenniga sunkigheten med det. Så det är väl inte något att uppröras över den benämningen, LW har ju ställt upp på det. Det är ju inte ett sexuellt självskadebeteende av en underårig precis som häcklas, det är en högutbildad medelålders kvinna som med vett och vilja gjort porrselfies och skickat till sin älskare.

Finns dessa bilder som du och andra nämner titt som tätt?
Är den normala familjefadern som förekommer i pittgalleriet?
Citera
2020-06-28, 23:03
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Du citerar en del av FUP som inte är relevant.
Vi har alla fattat att polisen var god vän med SD och att han hjälpte till på många sätt.

Antingen ljuger Peter Wickström eller indianen.
Välj själv vem du vill tro på men de påstår helt olika orsaker vilket du ser om du läser bakåt i tråden.

Varför är inte detta relevant som framgår i förhör med PW, att påstå att PW ljuger är grova anklagelser.

Tydligen så hjälpte inte PW SD med markarbeten, och även andra i området, enligt dig, varför skulle PW ljuga om detta?

Ditt påstående:

Du får ta och skärpa till dig en aning med dina inkompetenta anklagelser.

kvarteret också och har då parkerat sin grävmaskin i området, bredvid Stefans villa, och har
varit i området och jobbat, och när han var hos Stefan och arbetade, fikat och lunchat med
honom
Senast redigerad av Smhf 2020-06-28 kl. 23:06.
Citera
2020-06-28, 23:14
Medlem
Inlägg från den 6/4 -19:

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag ber om ursäkt ,jag inser nu att Etthuspålandet är en shysst snubbe . De har alltså skrivit på messenger om fina platser de varit på inom geocachingen , och när han skrev till henne sista gången innan han somnade ,så kom ett vanligt svar ifrån henne efter hans mess , som han då läste först när han vaknade ...ingen konstigt med det .

Att hon sen var död ca en halvtimme eller vad det nu blir , efter att de messat , måste ha slagit honom hårt , när han fick reda på det flera dagar senare .

Klart man får för sig att alla som hörde av sig till henne den där halvtimmen innan hon gick sitt öde till mötes , kan ha att göra med mordet , och att de stod i närheten i väntan på att hon skulle komma ut .....,så jag får verkligen be om ursäkt .

Kan tänka mig att JG inte direkt hade något emot att Lena "försvann" , och det som är lite creepy ,är det där att han var den första som beklagade sorgen omkring hennes bortgång ,innan hon ens hade hittats ,var det inte så ?
Då kan man ju verkligen undra över hur han kunde veta att hon var död ?

Sen är man lite fundersam på hur den där geocachare-mannen som är döv till viss del ,och som hatade Lena ,mer eller mindre ,hur de skulle komma sams i den där bilen ? Tror han bodde granne med Lena ,en bit bort ?

Har jag misstagit mig på allt ,eller stämmer detta till en viss del ?

Citat: ”Sen är man lite fundersam på hur den där geocachare-mannen som är döv till viss del ,
och som hatade Lena ,mer eller mindre ,hur de skulle komma sams i den där bilen ? Tror han bodde
granne med Lena ,en bit bort ?”
Slut citat.

Inlägg från den 6/4 -19:

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle den nästintill döva mannen hata Lena? I vilken bil menar du att de skulle ha svårt att komma sams?

Inlägg från den 6/4 -19:

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Om det är Rymd*nISS du menar så skulle den geocharen med till
Norge. Vet du varför de inte gillade varandra?

Om jag har förstått det rätt så skulle alla Norge-resenärerna
åka tillsammans i en minibuss, så jag tror inte alls att du är
ute och cyklar där!

Hoppas du fortsätter att skriva, du behövs i tråden!

Inlägg från idag, 28/6 -20, av hoppsan

Citat:
Det minns inte jag.
Istället blev jag förvånad när någon skrev att de inte kom överens.
Jag uppfattade det som att någon igår försökte plantera en trådsanning.
Kanske minns jag fel men min minnesbild är att de var goda vänner även om de inte var nära vänner.

Mitt svar till @hoppsann:

Så du anklagar mig för att jag igår skulle ha försökt plantera en trådsanning??? Du kan
läsa de inlägg varifrån jag hämtat uppgifter från, de finns här svart på vitt.

Jag kan tala om för dig, att jag har varken i den här tråden, eller någon annan tråd
jag deltagit i under min tid på Flashback, vare sig gjort några försök till att plantera
en trådsanning, eller planterat en trådsanning!

Fruktansvärt oförskämt och fult av dig att komma med sådana beskyllningar.

—————————————————————————————————————-———————-
Inlägg från den 16/4 -19:

Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men det var väl så att de två inte gillade varandra och att de båda skulle resa till Norge ? I bil eller kanske minibuss ,till Norge ?

Eller är jag ute och cyklar nu ? Som alla andra verkar ha gjort förra året i maj ,suck

Spelar snart ingen roll längre ; Lena lever inte längre ,och kommer aldrig vakna upp igen och glädja oss inom geocachingen ,ej heller i vanliga livet ,så varför sitter jag här och skriver ....hej då ....
Citera
2020-06-28, 23:28
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Hur vet du att han inte arbetat i området?

Varför är det så viktigt för dig att "bevisa" att
LWs grannar inte kallade henne porrpastorn?
Citera
2020-06-28, 23:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Inlägg från den 6/4 -19:

Citat: ”Sen är man lite fundersam på hur den där geocachare-mannen som är döv till viss del ,
och som hatade Lena ,mer eller mindre ,hur de skulle komma sams i den där bilen ? Tror han bodde
Slut citat.

Inlägg från den 6/4 -19:

Inlägg från den 6/4 -19:

Så du anklagar mig för att jag igår skulle ha försökt plantera en trådsanning??? Du kan

Jag kan tala om för dig, att jag har varken i den här tråden, eller någon annan tråd
jag deltagit i under min tid på Flashback, vare sig gjort några försök till att plantera

Du postar alltid korrekta uppgifter!
Du har koll på allt och är fantastisk på att
hitta i tråden.

@hoppsann framstår som mer och mer
desperat att förneka precis allting som kan
tolkas som en gnutta negativt om LW. Nu
fantiserar hon till och med ihop att det skulle
vara en trådsanning att LW och någon i
Norgegänget inte kom överens. Om det är
någon som försöker plantera trådsanningar
här så är det @hoppsann.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-06-28 kl. 23:47.
Citera
2020-06-28, 23:58
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Inlägg från den 6/4 -19:

Slut citat.

Inlägg från den 6/4 -19:

Inlägg från den 6/4 -19:

Men var det dej hoppsann syftade på? Så tolkade inte jag hens inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in