2020-06-28, 11:38
Medlem
Snor-Johans avatar
En fråga som inte ställts är vad i helsike som fick SD att inte bryta med LW då psyklarmet tjöt som en mistlur. Troligen misstolkande han hennes efterhängsenhet som kärlek och fåfängan gjorde honom blind för att det var hennes trauma att bli övergiven som gjorde att hon klamrade sig fast vid honom så desperat.

Att hon sket i familj, heder och tro med att sära benen för honom vilken hon vigt borde gett honom en hint om att det var fara på färde -verkligen. SD misstolkande nog även hennes finger till sitt tidigare liv som starkt kärlek till honom. Det visar iaf på en farlig omdömeslöshet att inte varningsklockorna går som Lena for fram. Hennes svårigheter hade han behövt hjälp av kunnig handledning för att inte bli indragen i. Ensam var hennes problem honom övermäktig stackarn.

Senast redigerad av Snor-Johan 2020-06-28 kl. 11:41.
Citera
2020-06-28, 11:39
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tycker att det är en anklagelse. Och jag vill
se bevis för att jag ofta har postat förvrängda och urklippta detaljer tagna ur sitt sammanhang för att passa min agenda.
Eftersom jag aldrig har gjort det medvetet.
Läs svaren på de inlägg du tidigare har gjort.
Ofta är det någon som svarar när din fantasier skenar iväg.
Då kan du hitta många rättelser av de fakta du har förvrängt.
Citera
2020-06-28, 11:42
Medlem
Citat:
Finns att läsa om i FUP.
Bl.a. i konversation med hennes vän J, psykologen.

Svara i klarspråk. Din taktik är ju tydlig. Hänvisa till FUP istället för att citera från konversationen där det framgår i klarspråk. Dessutom raderar du dina inlägg hej vilt inklusive de svar du får. Att ta skärmdumpar är bra som dokumentation.
Citera
2020-06-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
En fråga som inte ställts är vad i helsike som fick SD att inte bryta med LW då psyklarmet tjöt som en mistlur. Troligen misstolkande han hennes efterhängsenhet som kärlek och fåfängan gjorde honom blind för att det var hennes trauma att bli övergiven som gjorde att hon klamrade sig fast vid honom så desperat.

Att hon sket i familj, heder och tro med att sära benen för honom vilken hon vigt borde gett honom en hint om att det var fara på färde -verkligen. SD misstolkande nog även hennes finger till sitt tidigare liv som starkt kärlek till honom. Det visar iaf på en farlig omdömeslöshet att inte varningsklockorna går som Lena for fram. Hennes svårigheter hade han behövt hjälp av kunnig handledning för att inte bli indragen i. Ensam var hennes problem honom övermäktig stackarn.

Har lite svårt för att kalla någon som begått ett mord för stackare. Men det är dina ord. Håller med om en hel del i hennes beteende var jäkligt skruvat. Men dom var ju lika störda båda två av vad man läst. Men en gick för långt iaf
Citera
2020-06-28, 11:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Varifrån kommer uppgifterna om att R*mden skulle ha ett ont öga till Lena???
Jag är ganska säker på att jag har läst det tidigt i tråden.
Det minns inte jag.
Istället blev jag förvånad när någon skrev att de inte kom överens.
Jag uppfattade det som att någon igår försökte plantera en trådsanning.
Kanske minns jag fel men min minnesbild är att de var goda vänner även om de inte var nära vänner.
Citera
2020-06-28, 11:45
Medlem
notknapparens avatar
Några inlägg om R*mden sedan tidigare.
Jag är väldigt nyfiken på varifrån uppgifterna om att R*mden och Lena inte gick ihop kommer ifrån från början!

Jag VET att jag har läst det tidigare i tråden, men minns inte från vem det kom.

Om man tittar på Aktbil 145 och det som Lena skriver i Norgechatten uppfatta man dock inte denna ev schism.

Fanns den ens?
Om den fanns, vad i bestod den?
Och isf varför döljer R*mden den i förhören?
Han har ju uppenbarligen alibi av sin fru.

Jag är mer inne på att någon vill kasta misstankar mot denne man.

Citat:
"Silvermedaljerna gick till xxx xxx och Mxxx Jxxx från Örebro Dövas BK"

http://www.svenskbridge.se/spader/content/2814

Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Hur tänker ni om uppgifterna om att BO och en man har hörts prata i riktning från BOs hus till FP?
Hur får ni in den döve mannen i den bilden? BO kunde inte teckenspråk.

Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
Jag tror inte att han är inblandad med vad jag vet nu, oavsett uppgifterna om röster.

Jag har inga uppgifter om alibi eller andra omständigheter. Däremot förklarar den nya informationen hans beteenden efter mordet som hos mig väckt misstankar.

Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
För att återgå till det några av oss tog upp igår kväll angående
en av medlemmarna, som skulle åka med i minibussen till eventet
i Norge, R*mdenISS.

Postaren GilGrissom82 hittade i januari uppgifter om att
han dels, bor relativt nära LW, förvånades över varför han aldrig
diskuterats i tråden - med tanke på alla andra som tagits upp
som presumtiva gärningsmän. Dessutom verkar han inte varit
aktiv på geocachforumet efter den 19/5.

Avser definitivt inte han skulle ha något med LW:s död att göra,
vill enbart belysa att han tidigare tagits upp i tråden.

(Hans hörselnedsättning [ev dövhet?] stämmer väl kanske inte
heller överens med att vittne hört två personer samtala på väg
ned mot planket.)
Citera
2020-06-28, 11:47
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Svara i klarspråk. Din taktik är ju tydlig. Hänvisa till FUP istället för att citera från konversationen där det framgår i klarspråk. Dessutom raderar du dina inlägg hej vilt inklusive de svar du får. Att ta skärmdumpar är bra som dokumentation.

Jag tänker inte läsa mer i FUP.

Kan du förklara för mig hur man skulle kunna
radera sina inlägg efter att en timme har gått
och hur man skulle kunna radera de svar man fått?
Citera
2020-06-28, 11:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Har du insyn i LWs kontakter med "Våld i nära relationer Örebro" där organisationen uttrycker sig fått nog av LWs obändliga vilja att få deras hjälp att sätta dit SD?

Tilläggas kan ju också göras utifrån vad vittnet SA anför om vad LW berättat om sin önskan om "skyddat boende" och samtidigt säger att hon inte vill flytta.

Det är ju inte enbart det att det ska finnas en konkret hotbild, det ska typiskt verifieras genom att bifoga kopia av polisanmälan, utredning från soc eller liknande när man söker om skyddade personuppgifter.

Det räcker dock inte, man får inte skyddade personuppgifter om det inte finns praktisk nytta av det utifrån den funktion det har. Man kan alltså inte bo kvar i den bostad där den man ska skyddas från redan vet att man bor. Därutöver brukar närmaste anhöriga också få en sekretessmarkering på grund av att den som skyddas ofta kan hittas vi exempelvis sina barn. Barn som i det här fallet passerar "hotet" då de rör sig mellan den som skulle skyddas och sin andra förälder. Ett annat villkor skulle vara att LW inte längre skulle kunna vara lika synlig på sociala medier, var hon är, vad hon gör och med vem hon umgås.

Så det finns flera trösklar som man ska över innan skyddade personuppgifter godkänns så pratet om skyddade personuppgifter och att hon inte ville flytta verkar tyvärr bero på bristande insikt i hur verkligheten är snarare än hur allvarligt trakasserad hon var.

Utöver det är det ju praktiskt jobbigt att ha skyddade personuppgifter. Hon skulle inte ens kunna göra digitalaärenden på Försäkringskassans etjänster utan måsta sitta i telefon och begära att få skickad pappersblanketter som tar lång tid då de intesänds hem utan till annan adress för att sedan lämnas över. Många som fått skyddade personuppgifter säger bort det för att vardagen blir så krånglig att hoten eller trakasserierna är enklare att hantera i jämförelse.
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det minns inte jag.
Istället blev jag förvånad när någon skrev att de inte kom överens.
Jag uppfattade det som att någon igår försökte plantera en trådsanning.
Kanske minns jag fel men min minnesbild är att de var goda vänner även om de inte var nära vänner.

Ok, jag kan ha fått uppgiften på "annat" sätt.
Jag vet att jag alltid har tittat något snett mot denne man.

Nu känner jag mig väldigt misstänksam mot uppgiften och gillar inte det kontaktförsök SD gör mot R*mden efter Lenas död.

SD är ingen jag litar på, och inget han gör, gör han utan att ha något i kikaren. För sig själv alltså.
Citera
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Du behöver inte skapa något konto. Det
handlar inte om dig, förstår du.

Frågan gällde om en stalker skulle kunna se
LWs pärlband av KKs som hon postade på
sin GC-logg. Någon bad om en länk. Jag
postade den. Vad är ditt problem?
Tycker du på allvar att kvinnor inte får ha manliga GC-vänner?
Citera
2020-06-28, 11:54
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

OT, förstår du inte att det endast är Mod som kan radera inlägg som försvinner efter mer än en timme?
Citera
2020-06-28, 11:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Det var väl som du skriver i spoilern. Var han inte jättekär i henne så är det väl så att han inte blev lika sårad av deras schismer som hon verkade bli. Han kanske bedömde det som besvärligt men inte mer besvärligt att det fortfarande var bekvämt att hon var tillgänglig?
Men annars kan det vara svårt att se hur skiten stigen när en själv står mitt i det? Kanske gradvis vänjer sig vid det?

Men annars håller jag med, skulle jag läsa FUP utan att känna till vem som mördats så skulle jag nog kunna tro att SD eller HD kanske var i farozonen. Man får väl hoppas han har någon samtalskontakt om han käkar antidepressiva eller något nu, så han kan göra något åt sina egna destruktiva mönster.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2020-06-28 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in