2019-04-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är också intresserad över vad SD & JG har/hade för slags relation. På film (i en båt) uppför de sig - enligt mig - som de vore förälskade i varandra. Väldigt mycket kemi i luften...

Kommer dock inte ihåg vilken tidsepok denna film var från.

Någon mer som uppfattade det så?
...och enligt Fröken skulle detta då betyda att..?
..att vadå?

Fröken tänker sig ett sorts omvänt homosexmord kanske?
Två homo-/bisexuella män mördar tillsammans en heterosexuell kvinna för att hon...?
Ja, vadå? Hotar att avslöja deras heta, hemliga romans?
Är det bland de skuggteorierna Fröken bedriver sin jakt?
Citera
2019-04-06, 18:15
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag är också intresserad över vad SD & JG har/hade för slags relation. På film (i en båt) uppför de sig - enligt mig - som de vore förälskade i varandra. Väldigt mycket kemi i luften...

Kommer dock inte ihåg vilken tidsepok denna film var från.

Någon mer som uppfattade det så?

Den filmen minns jag också och jag uppfattade den ungefär som du men nu kan jag kan inte hitta den.
Citera
2019-04-06, 19:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Den filmen minns jag också och jag uppfattade den ungefär som du men nu kan jag kan inte hitta den.

Någon i tråden borde veta. Det var på JG´s blogg vill jag minnas. Får leta i min gamla dator om den inte kommer fram och se om filmsnutten finns sparad där.

Jag har inte med ett enda ord påstått att JG är skyldig till något. Däremot KAN "kemin" (vad den nu innebär eller inte, det bryr jag mig inte om) var det som utlöste det faktum att även JG tog bort LW från Facebook.

Eller så är han starkt religiös och dömer synderskan, men inte syndaren. Vad vet jag?

Det jag VET är att jag uppfattade en stark kemi mellan dessa män. I mina ögon såg de förälskade ut. Det har sagts innan. Och inte bara av mig.
Citera
2019-04-06, 19:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Du skriver så insiktsfulla inlägg. Självklart ska ingen göras illa på grund av de begått några misstag i sitt liv. Då vore vi döda allihop idag.

Ja precis ..
Citera
2019-04-06, 19:23
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Postaren Etthuspalandet skriver att kontakten med LW var
genom Messenger. I bilddumpen, som ej fungerar, verkar de bland
annat ha pratat om en plats i Örebro som är otroligt vacker på
sommaren.

Hur kommer det sig att du landbandy undrade om Etthuspalandet
satt i sin bil och ringde till Lena och varför det skulle vara lite udda att
"han ringde mitt i alltihopa"?

Jag ber om ursäkt ,jag inser nu att Etthuspålandet är en shysst snubbe . De har alltså skrivit på messenger om fina platser de varit på inom geocachingen , och när han skrev till henne sista gången innan han somnade ,så kom ett vanligt svar ifrån henne efter hans mess , som han då läste först när han vaknade ...ingen konstigt med det .

Att hon sen var död ca en halvtimme eller vad det nu blir , efter att de messat , måste ha slagit honom hårt , när han fick reda på det flera dagar senare .

Klart man får för sig att alla som hörde av sig till henne den där halvtimmen innan hon gick sitt öde till mötes , kan ha att göra med mordet , och att de stod i närheten i väntan på att hon skulle komma ut .....,så jag får verkligen be om ursäkt .

Kan tänka mig att JG inte direkt hade något emot att Lena "försvann" , och det som är lite creepy ,är det där att han var den första som beklagade sorgen omkring hennes bortgång ,innan hon ens hade hittats ,var det inte så ?
Då kan man ju verkligen undra över hur han kunde veta att hon var död ?

Sen är man lite fundersam på hur den där geocachare-mannen som är döv till viss del ,och som hatade Lena ,mer eller mindre ,hur de skulle komma sams i den där bilen ? Tror han bodde granne med Lena ,en bit bort ?

Har jag misstagit mig på allt ,eller stämmer detta till en viss del ?
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 19:35.
Citera
2019-04-06, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jo det klart .

Det som gör mig så bitter är att ,Lena var ju på väg ut ur all denna kaos ,och nykär i en ny man ,så varför bråka med henne då ?

Alla dessa män som ansåg henne var fel !!

Hon hade ju börjat på ett nytt liv som var helt i stil med vad som är okej enligt både kristna värderingar och ateister , så var låg problemet ,egentligen ?

Den ena är ute och cyklar , och den andra sms:ar massa saker om att hon minsann inte ska åka iväg på nya äventyr !?

Den som är mest fel i det här ,orkar jag inte ens nämna vid namn , vid det här laget ...

Skulle du kunna vara aningens tydligare där.
Citera
2019-04-06, 19:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skulle du kunna vara aningens tydligare där.

SD (Hal som en ål ,ger han andra vad dem tål ....), stöttad utav JG som följer den kristna läran på alla sätt ,verkar det som ...

Mobbningen började ju i liten skala på de där eventen de var på på Våghustorget ...senare blockningen utav henne osv. Sådant de visste om att hon skulle bli sårad , utav och även känna sig utfryst och ensam , något hon inte var bekväm med alls .

Men att mörda någon ingår ju inte i JG:s tro ,så just den sekvensen står nog SD för , i rena ilskan .

(Spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 19:46.
Citera
2019-04-06, 19:49
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ang det jag har fetat:
Där har du väl alldeles fel?!
NB! Med nedanstående försöker jag INTE att outa dig! (I denna tråd finns några av de mest besynnerliga feltolkarkontona jag nånsin upplevt, så bäst att vara övertydlig, som till barn..)

Det finns absolut inget i Flashbacks regelverk som förbjuder poliser (motsv) med insyn i pågående brottsutredningar från att skriva här.
Det finns många här i tråden som öppet påstår sig ha insyn, så du vore i så fall inte den första.

OnT: Är HD den du främst misstänker för mordet på LW?

Jag tror HD var jätteledsen på Lena och även SD ,men att gå så långt som till att döda en person ,tror jag inte hon ville med tanke på att barnen skulle hamna illa om hon skulle åka fast ,så nej ,att hon var arg ,besviken och illa behandlad är sant ,men att hon tog Lenas liv ,nej tror inte det . Sen vad hon tänkte i vissa stunder ,det kan man ju förstå , utifrån den situation hon var i ....

// Du har rätt i att jag borde skriva att jag spekulerar , så att inga trådsanningar sätter igång .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 19:51.
Citera
2019-04-06, 19:51
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt ,jag inser nu att Etthuspålandet är en shysst snubbe . De har alltså skrivit på messenger om fina platser de varit på inom geocachingen , och när han skrev till henne sista gången innan han somnade ,så kom ett vanligt svar ifrån henne efter hans mess , som han då läste först när han vaknade ...ingen konstigt med det .

Att hon sen var död ca en halvtimme eller vad det nu blir , efter att de messat , måste ha slagit honom hårt , när han fick reda på det flera dagar senare .

Klart man får för sig att alla som hörde av sig till henne den där halvtimmen innan hon gick sitt öde till mötes , kan ha att göra med mordet , och att de stod i närheten i väntan på att hon skulle komma ut .....,så jag får verkligen be om ursäkt .

Kan tänka mig att JG inte direkt hade något emot att Lena "försvann" , och det som är lite creepy ,är det där att han var den första som beklagade sorgen omkring hennes bortgång ,innan hon ens hade hittats ,var det inte så ?

Sen är man lite fundersam på hur den där geocachare-mannen som är döv till viss del ,och som hatade Lena ,mer eller mindre ,hur de skulle komma sams i den där bilen ? Tror han bodde granne med Lena ,en bit bort ?

Nej, nej kära vän, det var inte alls min mening att kritisera dig, ber så
mycket om ursäkt om det uppfattades så! 🙏

Du har inte alls misstagit dig heller, jag är övertygad om att du har mycket
mer fakta och riktiga uppgifter än de flesta här i tråden som bara spekulerar!
Du har ju själv skrivit att du geocachar, så jag förstår att du känner flera av
de som tillhör den kretsen och de namn som vi nämnt i tråden.

Du skriver och har skrivit så mycket fint och vackert om Lena, hur hjälpsam,
vänlig och glad hon alltid var och att du saknar och sörjer henne så mycket.
Och att hon betydde mycket för dig.

Du har en viktig uppgift i tråden, eftersom det är få eller knappt några längre
som kände henne som skriver, så det är då jag, tacksam över det du vill dela
med dig. Samt även den stora frustration du känner över att hon på ett så
brutalt sätt ryckts bort/mördats av någon som bestämde att hon inte skulle
få leva bland er alla längre och få sprida sin livsglädje och glada skratt.
Beklagar djupt din sorg 💔
Citera
2019-04-06, 19:58
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Nej, nej kära vän, det var inte alls min mening att kritisera dig, ber så
mycket om ursäkt om det uppfattades så! 🙏

Du har inte alls misstagit dig heller, jag är övertygad om att du har mycket
mer fakta och riktiga uppgifter än de flesta här i tråden som bara spekulerar!
Du har ju själv skrivit att du geocachar, så jag förstår att du känner flera av
de som tillhör den kretsen och de namn som vi nämnt i tråden.

Du skriver och har skrivit så mycket fint och vackert om Lena, hur hjälpsam,
vänlig och glad hon alltid var och att du saknar och sörjer henne så mycket.
Och att hon betydde mycket för dig.

Du har en viktig uppgift i tråden, eftersom det är få eller knappt några längre
som kände henne som skriver, så det är då jag, tacksam över det du vill dela
med dig. Samt även den stora frustration du känner över att hon på ett så
brutalt sätt ryckts bort/mördats av någon som bestämde att hon inte skulle
få leva bland er alla längre och få sprida sin livsglädje och glada skratt.
Beklagar djupt din sorg 💔

TACK , ja det känns för jäkligt , ingenting inom geocachingen är kul längre ,och det är viktigt att den som gjort detta hittas ,så att hela geo-gänget kan få vara glada och okej igen .Om det nu är någon inom geocachingen , så har han eller hon förstört hela tjusningen med våran sport .
vill inte skriva något nick ,men han som följde med henne på en FTF (First- to- Find -gömma ) då hon tokigt nog sprang ifrån honom i skogen efter SD ,då SD:s dotter fick hitta på honom ,den äldre mannen är en jättetrevlig person ,som jag förmodar verkligen sörjer Lena ihop med sin fru och dotter.

Så att mördaren struntade blankt i att många människor trivdes med Lenas sällskap , är ju inte klokt . (Om det nu är MGM ??)

Att med sämja och gemenskap på fina grunder , uppleva vår fina natur . är något som inte innefattar varken mord eller mobbing ,så enkelt är det ,så klart man är besviken och ledsen ,och Lena var ett ankare i geocachingen , glad ,sprallig och väldigt gladlynt ,varför var hon tvungen att dödas ?
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 20:05.
Citera
2019-04-06, 19:58
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Varför skulle den nästintill döva mannen hata Lena? I vilken bil menar du att de skulle ha svårt att komma sams?
Citera
2019-04-06, 20:05
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför skulle den nästintill döva mannen hata Lena? I vilken bil menar du att de skulle ha svårt att komma sams?

Men det var väl så att de två inte gillade varandra och att de båda skulle resa till Norge ? I bil eller kanske minibuss ,till Norge ?

Eller är jag ute och cyklar nu ? Som alla andra verkar ha gjort förra året i maj ,suck

Spelar snart ingen roll längre ; Lena lever inte längre ,och kommer aldrig vakna upp igen och glädja oss inom geocachingen ,ej heller i vanliga livet ,så varför sitter jag här och skriver ....hej då ....
Senast redigerad av landbandy 2019-04-06 kl. 20:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in