2020-06-28, 16:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det som hela tiden gnager hos mig är att LW hade ju sin bra man UW , så hon var ju inte övergiven , det som hon var så rädd för ...

Förstår inte varför hon inte värderade honom på det sätt som sig bör istället för att kalla honom tråkig 🙁?

Anar att orsaken var att SD fanns runt omkring som en ”spännande ” figur ....

Önskar hon hade följt det ultimata ordspråket att helt enkelt avböjt att göra saker på egen hand med denne ”trollkonstnär ”, och typ sagt att jag åker inte iväg ut i skogen med andra män om inte min egen man UW följer med , eller ännu bättre :
- Jag har min man att göra saker med så det behövs inte , tack för förfrågan men nej tack .

För nu blev hon ju både bortkollrad och ” förtrollad ” vad det verkar och fick någon slags beroende utav detta såsom en alkoholist behöver sin dryck .

Helt otroligt sorgligt detta , och aningens fräckt utav SD kan man tycka ...hmm ...att vilja dra iväg kvinnliga grannar ut i skogen .

Hur tänkte de då ?

Varför tar du för givet att det var SD som drog
ut LW i skogen? Det kan väl lika gärna vara
tvärtom?
Citera
2020-06-28, 17:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Detta har skrivits om många ggr tidigare itråden i samband med att LW anmälde SD för misshandel vid den av henne framprovocerade bilincidenten att soc när barn finns med i bilden alltid blir inkopplad. Soc visste självfallet inte det vi vet att LW provocerat SD att slänga ut henne från bilen utan går per automatik till handling såsom lyder:
Du som känner till sekretessade uppgifter från soc kan väl tala om hur de blev inkopplade när både SD och HD satt häktade för mord.
Då fanns det lite större anledning för soc att gripa in.
De barnen kan verkligen behöva stöd.
Citera
2020-06-28, 17:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Varför tar du för givet att det var SD som drog
ut LW i skogen? Det kan väl lika gärna vara
tvärtom?

Om du hade tagit en paus i ditt sexfixerade LW-hatande då och då, så hade du kunnat läsa på att det var SD som ÖVERTALADE LW att börja med Geocaching. Det slet han dessutom med en tid innan han lyckades.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-06-28, 17:20
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
LW stämmer väl förvisso till ganska hög grad i din beskrivning av religiösa personer. De flesta jag träffat har jag dock inte uppfattning att de är så.

Beträffande PWs yttrande om porrpastorn så var det väl en kommentar han fällde i ett privat sammanhang. Även om man jobbar i ett område där inslag i verksamheten är sekretessat så får man ha en personlig uppfattning om någon som man känner till i annat sammanhang utanför tjänsten. Sekretessen gäller ju bara det han har reda på om någon i tjänsten. Om en privat vän på fritiden visar sin telefon och frågar om en inställning och kompisen råkar klicka upp en porrig bild av en präst så är det helt tillåtet att skämta om det. Det är jäkligt långt från att vara sekretessbrott eller annat tjänstefel.
I början (i förhöret var det väl) skyllde polisen Peter Wickström på andra och påstod att han hört grannar använda uttrycket när han arbetade i området. Ljög han i förhöret?
Efter att någon ifrågasatt om han verkligen hade jobbat i området så lanserade du den nya förklaringen att han efter att ha råkat se bild(-er) i en telefon använde nedsättande uttryck om LW, dvs ett brottsoffer i ett fall där han var inblandad i utredningen.
Jag vet inte om det är brottsligt och det har jag alldrig påstått att det är.
Däremot är det skrämmande och i högsta grad olämpligt.

Tycker du det är normalt att polisen hittar på öknamn på brottsoffer?
Citera
2020-06-28, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Om du hade tagit en paus i ditt sexfixerade LW-hatande då och då, så hade du kunnat läsa på att det var SD som ÖVERTALADE LW att börja med Geocaching. Det slet han dessutom med en tid innan han lyckades.

#TeamÅsaHiding
Jag tror inte att fakta är relevant i vissa inlägg så länge man får fram sitt budskap . Japp, det var SD som tjatade sönder LWs öron att börja med GC och till slut föll hon till föga.
Citera
2020-06-28, 17:42
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det vore underbart om SD och HD gifte om sig, så kan SD göra många drömresor tillsammans med sin drömkvinna HD och deras barn, jag önskar verkligen att paret D blir en lycklig familj igen och att barnen får njuta av sina aktiva föräldrar tillsammans.
Du är ju medveten om att Stefan pratat om att mörda hela sin familj, så jag förstår inte hur du kan säga sådär. Blir han friad kommer han utsätta sina döttrar för minst fortsatt psykisk misshandel men troligtvis även fysisk, om han känner sig tillräckligt kränkt.

Är du helt efterbliven? Obs, menar inget illa alltså! Bara en stilla undran.
Citera
2020-06-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nu måste du väl ändå skoja notknapparen. Det var ju just det här jag skrev om i inlägget du svarade på, dvs. att försvaret har hänvisat till objektiva fakta i förundersökningen som man menar visar att SD har alibi. Det märkliga är att åklagaren sedan i överklagandet till Hovrätten skriver att SD inte har alibi, detta trots att hon inte alls har kunnat slå hål på det här alibit han har lagt fram. Åklagaren har alltså inte ens kunnat visa att SD har haft möjlighet att begå brottet, något som väl måste anses vara ett absolut minimikrav för att kunna väcka åtal mot någon.
Den skrivelse som SD lämnade in på egen hand efter avslutad huvudförhandling är, så vitt jag kan förstå försvarsadvokaten, inte att betrakta som en del av försvarets talan i målet. I vart fall inte i sin nuvarande form.

Detta innebär också att skrivelsen inte kommer att beaktas inför överklagan, även om jag läst några postare som förutsatt att det ändå skulle ske med något slags automatik. Försvaret kan givetvis kommunicera med både domstolen och åklagarna och föra fram både bevisning och krav på utredningsåtgärder, men det behöver ske formellt.

Det kan synas märkligt att försvarsadvokaten inte vill framföra de synpunkter och argument som klienten önskar vad gäller ett eventuellt alibi. Men det är ändå advokaten som ansvarar för hur försvarsprocessen sköts.
Citera
2020-06-28, 18:31
Medlem
Matamatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte att fakta är relevant i vissa inlägg så länge man får fram sitt budskap . Japp, det var SD som tjatade sönder LWs öron att börja med GC och till slut föll hon till föga.
Det var inte det enda han tjatade om som hon till slut föll till föga för. Han uppvaktade och stötte på henne tills allt motstånd var borta. Han hjärntvättade henne.
Jag kan tycka att vissa fantastiska personer härinne som har varit fast i en sekt borde ha större förståelse för sånt, men de verkar inte ha någon sympati alls med sin medsyster.
”Han kom som en vind.
Vad bryr sig en vind om förbud?”...
Citera
2020-06-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matamata
Det var inte det enda han tjatade om som hon till slut föll till föga för. Han uppvaktade och stötte på henne tills allt motstånd var borta. Han hjärntvättade henne.
Jag kan tycka att vissa fantastiska personer härinne som har varit fast i en sekt borde ha större förståelse för sånt, men de verkar inte ha någon sympati alls med sin medsyster.
”Han kom som en vind.
Vad bryr sig en vind om förbud?”...
Hon var kärlekstörstande. Och han uppvaktande. Ett relativt lätt offer kan jag tänka. Vilken skitstövel. Han använde henne som terapeut, sen sexpartner, under HDs sjukdom. När HD började friskna till så passade det inte honom längre. Årets make och pappa. Jajamen!
Citera
2020-06-28, 18:37
Medlem
landbandys avatar
Jag är så ledsen över att LW över huvud taget hade med SD att göra

Värdelöst alltihop .

För mig var hon en trevlig tjej.

Att han gjorde det han gjorde gör inte henne till en dålig människa , han hade ansvar mot sin familj att hålla sig på mattan . Att inte ens tänka tanken ....

Alltså är det någon som skulle ha sagt STOPP ! så är det ju han !
-Du om någon kan ju inte ligga med mig LW eftersom du är den som har vigt oss !!
Så skulle han ha sagt och sen lagt det därhän ....
Senast redigerad av landbandy 2020-06-28 kl. 18:51.
Citera
2020-06-28, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag är så ledsen över att LW över huvud taget hade med SD att göra

Värdelöst alltihop .

För mig var hon en trevlig tjej.

Att han gjorde det han gjorde gör inte henne till en dålig människa , han hade ansvar mot sin familj att hålla sig på mattan . Att inte ens tänka tanken ....
Det finns många män därute som anser sig ha rätt att ta en kvinnas liv. Av olika skäl. Sen finns det dom som anser att det är kvinnans fel. Men såna finns alltid. Och i detta fall hoppas vi att hovrätten dömer annorlunda än tingsrätten när man väl tar upp det till granskning våren 2021.
Citera
2020-06-28, 18:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns många män därute som anser sig ha rätt att ta en kvinnas liv. Av olika skäl. Sen finns det dom som anser att det är kvinnans fel. Men såna finns alltid. Och i detta fall hoppas vi att hovrätten dömer annorlunda än tingsrätten när man väl tar upp det till granskning våren 2021.

Men det är helt åt fanders !
INGEN människa har rätt att ta någon annans liv !
Om det så är någon som tagit ens egens systers liv eller liknande, så HAR man EJ rätt att hämnas genom att döda någon ! ( även om känslan inombords skriker efter blodshämnd )
🥺😣 💧
💧

Det är ju där skillnaden på djuriskt tänk och mänsklighetstänk ligger ...
Senast redigerad av landbandy 2020-06-28 kl. 19:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in